Bezemtopic deel 5 alweer

11-11-2009 10:29 2990 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude is alweer vol. Wat zijn we ijverig aan het bezemen.

1e bezemtopic

2e bezemtopic

3e bezemtopic

4e bezemtopic

Linkje naar deel 6
Ja, er stond niet voor niets deze smiley achter

Ik kan de warmwaterzak niet vinden

Boor, meis, het is ook ontzettend zwaar om voor kinderen zoals A goed te zijn. Het vraagt zoveel energie, kost zoveel moeite soms. Dus dat jij het dan zo lekker doet, is ook een compliment waard
OK Zoeb, je hebt gelijk...er is ook heel veel niet gerookt, ook door mij al ruim een maand niet en daarom heb ik het er ook vooral niet over

Wij zijn inmiddels naar IKEA geweest, eigenlijk om die kindertjes met die lampionnetjes te ontlopen, en wij maken daar nooit ruzie. Zelfs niet als ik moeite doe om de mensen voor mij per ongeluk op de hakken te lopen omdat ik vind dat zij te langzaam en in de weg lopen.

Terwijl wij weg waren is hier weer heel wat gebezemd en kost het mij weer een kwartier om bij te lezen.

Fussie, slecht slapen is waardeloos....inmiddels weet ik er redelijk wat van, maar als je vroeg gaat slapen pak je in ieder geval een paar uurtjes mee.

GL, gewoon kopen die lamp. Maar dan ook iedere avond een uurtje dat ding aan zetten.

Pips, spinnen met een broek open....en dan ook nog met een jonge God in de buurt. Dat is vragen om moeilijkheden.

Fijne avond allemaal!
Net compleet in een scheur gelegen bij DWDD om Kabouter Wesley.

Vond hem zo hilarisch, ik heb er zelfs een topic over geopend.

Nu eerst even een ommetje met manlief en Haarbal.
Gold what the hell is DWDD?

Nou ja dan moet ik maar even je andere topic openen.
DeWereldDraaitDoor.

Ik moest vooral hard lachen om de "duh"

Lief is thuis, ik ga eens gezellig doen
Fuss

Wij hebben onze goede daad ook weer gedaan: Net tijdens het wandelen, vrouw in paniek: 'hebben jullie een hondje zien lopen?'

Ehh, ja dus...(Ojee, het beestje liep dus echt alleen)

Wij meehelpen hond zoeken, maar hond pleite.

Nu is manlief met dochter op de fiets mee aan het zoeken.

Herstel: ze komen net binnen: Hondje is gevonden!

quote:fussie schreef op 11 november 2009 @ 18:40:

Dan wil ik weten wie!

Meelezerts, meld u hier

MeelezerT meldt zich! (af en toe hoor, niet a la big brother)

*Vindt het stiekem zo intrigerend om te zien hoe jullie zwoegend en zwegend jullie lijstjes afwerken.*

Zijn jullie ook in te huren?
Hee Ster! Ik ben in te huren. Heb toch al nesteldrang waar ik niks mee kan duss....
Gold! Wat goed van jullie! Fijn dat het hondje weer terug is! Heb je man al verteld dat je de lamp gaat kopen?

Mamz, hoe was het vandaag?
Hee, dan hebben we een deal!

Koffie en voorrijkosten vergoed ik uiteraard.

Zal hier even mijn lijst deponeren.

- Badkamer schoonmaken

- Ramen zemen (gelukkig schijnt de zon niet meer zo vaak, want 'k schaam me dood)

- Stofzuigen- De vloeren boenen

- Week boodschappen lijstjes maken

- De verboden dingen opeten

- Opruimen

Nah, t valt best mee eigenlijk.

quote:Sterretjee schreef op 11 november 2009 @ 21:58:

Hee, dan hebben we een deal!

Koffie en voorrijkosten vergoed ik uiteraard.

Zal hier even mijn lijst deponeren.

- Badkamer schoonmaken

- Ramen zemen (gelukkig schijnt de zon niet meer zo vaak, want 'k schaam me dood)

- Stofzuigen- De vloeren boenen

- Week boodschappen lijstjes maken

- De verboden dingen opeten

- Opruimen

Nah, t valt best mee eigenlijk.

De schuingedrukte spreekt me op dit moment heul erg aan! Ik heb een vreetbui, maar niets in huis

U weet me te vinden, dus geef een gil!

Was trouwens bij Ikea vanavond, heb nog even gezwaaid
Nou Jonna als jij alleen voor de schuingedrukte dingen gaat, schiet het ook niet erg op. ja de kasten leegmaken zodat die gedaan kunnen worden.
En ik heb een oliebol verorbert. Kun je nagaan want ik geef niets om oliebollen. (Over vreetbi gesproken)
Oh echt! Ik wil iets eten, maar er is niets in huis!
Zo, daar was ik dan

We hebben met M - onze gezinsbegeleidster oid - gepraat vanmiddag.

Was een goed, verhelderend gesprek. Maar wel weer zwaar. Het probleem is dat Vriend en ik ons standaard schuldig voelen. Schuldig omdat A elders moet wonen. Schuldig omdat we het soms niet meer weten. Schuldig om alles wat er gebeurd is in zijn verleden ( daar voelt Vriend zich dan schuldig over ) schuldig schuldig schuldig.

En verstandelijk weten we wel dat dat niet hoeft. Maar je gevoel zegt zo iets anders.

Klein voorbeeldje. Al maanden lang loopt A weg als ik hem corrigeer, dan stampt hij terwijl ik nog praat boos naar de gang. En al maanden lang fluit ik hem terug; "NU kom je eerst hier om naar mij te luisteren" en al maanden lang escaleert de boel dan.

Vorige week had ik ineens een brainwave ( en moe dat ik daarna was ) hij loopt weg omdat hij aanvoelt dat hij boos wordt, en dus eerst rustig wil worden en helemaal niet omdat hij niet wil luisteren.

Op zo'n moment voel ik me zo'n ongelovenlijk dom mokkel. Ik dat jochie heel de tijd terug roepen, dwingen naar mij te luisteren. Terwijl hij eigenlijk doet wat het beste is. Eerst afkoelen, daarna praten....

Dat vertelde ik aan M, en ook dat ik me dan zo schuldig voel. Zij ziet dat anders, zij zegt: "Als je dit verteld ben ik juist heel erg blij, en denk ik, wat Knap dat ze dat na een paar maanden zelf uitvind wat hij nodig heeft" ..

Nou ja, daar moeten we dus aan gaan werken.

Ook moeten we een verschil leren maken tussen medelijden en medeleven. Medelijden met A schiet natuurlijk niet echt op. Het helpt hem niet. Medeleven wel. Dat verschil legde ze heel mooi uit. ( Stel ik stoot mijn teen, en heb heel veel pijn. Als jij gaat medelijden ga jij ook janken om Mijn zere teen. Daar schiet ik niets mee op. Sterker nog, mijn verdriet wordt te iet gedaan omdat jij er ook ineens verdriet van hebt.

Als jij gaat medeleven dan zeg je "Hey wat naar joh, kan ik iets voor je doen ? Hoe kan ik je helpen" )

Wij voelen ons zo onwijs onmachtig ( een gevoel van onmacht overvalt ons keer op keer ) het team ziet dat, en zij wist dat ook heel goed te benoemen, aan ons uit te leggen waarom wij die onmacht voelen. En dat dat kan, maar niet hoeft.

Verder door gepraat over de definitieve uithuisplaatsing naar een instelling. Natuurlijk weten we allang dat A niet thuis kan wonen. Niet met zijn hechtingsstoornis icm zijn autisme. Maar vooral die hechting doet het hem.

Dat laatste is vooral een verwerkingsproces wat we moeten doormaken. We weten het, we begrijpen het, maar we voelen het nog niet. Daar gaan we hulp bij krijgen.

En nog wat relatie-gepraat. Omdat ik van nature nogal "de zorger" ben en vriend de ontvanger, groeit eea in de opvoeding en de belasting wat scheef. Dat weten wij ook wel daar moeten we gaan proberen wat verandering in te brengen. Vriend moet wat vaker "iets doen" en ik moet wat meer loslaten.

pfff

Een heel gesprek. Moeilijk maar ook mooi.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
HM, ik had maar een andere broek aangetrokken naar de Jonge God vanavond.

Ik heb me niet een beetje uitgesloofd, ik heb me niet vreselijk uitgesloofd, ik heb me wel zo verschrikkelijk, ontzettend achterlijk uitgesloofd, niet normaal. En lekker dat het was! (vooral toen hij het ritsje van zijn shirt naar beneden deed Echt zo'n Gerard van Velde moment.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik ben in staat om Happy naar het tank station te sturen.Nu niet om sigaretten
Boor

We gaan je lijstje voortaan controleren op 'loslaten', dus schrijf het er maar bij
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Boro, ik ga herhalen wat ik eerder al heb gezegd:

Als ik later opnieuw geboren word, wil ik dat jij mijn mama bent!
quote:JonnaX schreef op 11 november 2009 @ 22:02:

[...]

De schuingedrukte spreekt me op dit moment heul erg aan! Ik heb een vreetbui, maar niets in huis

U weet me te vinden, dus geef een gil!

Was trouwens bij Ikea vanavond, heb nog even gezwaaid

Ooo das echt vlakbij!

Heb in de aanbieding:

M&M's

Chips

Toastjes

Brie

Corgonzola (schrijf je dat zo?)

Er komt een virueel emenemmetje jouw kant op!

Vangen!
Bor wat goed zeg. Het lijkt allemaal wat duidelijker te worden. En net wat wij hier steeds zeggen, heb je nu ook van hen te horen gekregen. Je doet het zo fantastisch met A. Wat een geluk heeft dat manneke dat ie jou heeft. En al kan ik me je frustraties voorstellen, ik vind het zo goed van je dat je steeds overal zelf achter komt. Met vallen en opstaan, maar is dat niet ook zo in iedere opvoeding? En die van A is nog een heel stuk moeilijker.

Wat ben je toch een kanjer.

Jij geweldenaar. Als je nog geen FvdM was geweest had ik (weer) op je gestemd.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 11 november 2009 @ 22:16:

HM, ik had maar een andere broek aangetrokken naar de Jonge God vanavond.

Ik heb me niet een beetje uitgesloofd, ik heb me niet vreselijk uitgesloofd, ik heb me wel zo verschrikkelijk, ontzettend achterlijk uitgesloofd, niet normaal. En lekker dat het was! (vooral toen hij het ritsje van zijn shirt naar beneden deed Echt zo'n Gerard van Velde moment.Potdomme Pips die Jonge God doet het erom. Wat ik je zeg.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 11 november 2009 @ 22:19:

Boor

We gaan je lijstje voortaan controleren op 'loslaten', dus schrijf het er maar bij

:-) Het moet echt. Ook voor onze relatie, omdat we langzaam aan in een soort moeder met 4 kinderen relatie belanden. ( Klinkt dramatischer dan het is. ) M zag het patroon gewoon - t mensch heeft mensenkennis - en vertelde wat we moeten (kunnen) doen om dat te voorkomen.

Vooral omdat ik al 5 jaar die kar trek. Alleen omdat Vriend ook vol trauma's zit. En dat is niet erg. Ik doe het met liefde, en vaak ook met plezier. Maar het wordt wel tijd dat we het samen gaan doen. :-) Voor ons beiden een leerpunt, want loslaten is net zo belangrijk als aanpakken :-)

Ook komt er een gesprek met mijn schoonouders, Vriend en ik. Omdat zij nogal blijven hangen in de opvoedings-rol, en ons eigenlijk behoorlijk onderschatten daarin. Het is de bedoeling dat opa en oma weer lekker opa en oma worden, en wij de ouders. Nou ja, dat zal nog wel lastig worden, maar het is wel iets wat we met beide handen aanpakken.

We hebben ze heel hard nodig, maar bovenal houden ook zij heel veel van A, en moeten we met zijn 4en dus een manier vinden om met elkaar om te gaan, zo dat iedereen er wat aan heeft.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Weet je Boor? Ik ben trotse oma van Ixsje, ik zorg 2 dagen in de week voor hem en met alle liefde dat mag bekend zijn. Maar bovenal ben ik zijn oma! Niet zijn opvoeder. Alles wat Ixsje betreft wordt overlegd, ook als hij hier is. Zijn z'n papa en mama het ergnes niet mee eens, dan gebeurt het niet. Punt!

Natuurlijk weet ik dat niet iedereen gelijk is, maar ik kan zo moeilijk begrip opbrengen voor mensen die denken dat ze het beter kunnen 'omdat ze er al een paar groot hebben gekregen',

Ik hoop dus van harte dat je schoonouders het kunnen, maar bovenal hun trots (als je het zo wilt noemen) op zij willen zetten in het belang van A en in dat van jullie!
Navond

Veel gelezen, wat ik in dit nieuwe topic nog niet meen te hebben gelezen is hoe het Rainz met haar sollicitatie is vergaan.

Boro, hoeveel schuldgevoel ook, je doet het hartstikke goed

Perfect is ook wel heel veel gevraagd van jezelf.

Kunnen jullie in de gezinsbegeleiding lastige situaties bespreken zodat je daarop feedback kunt krijgen van de professionals?

Gesprekken met mams erbij zijn klaar, ik zal daar in de komende weken wel feedback op krijgen. De diagnose blijft staan, mijn twijfel over de correctheid daarvan ook. Ofwel zijn er geen extreme dingen in mijn jeugd gebeurd (dat zal best) ofwel heeft mijn moeder niet alles waargenomen wat er wel gebeurde (ook dat is heel wel mogelijk).

Mams troostte me toen er narigheid bij me uitkwam over de afgelopen relatie en het is eigenlijk heel bizar dat ik zulks nooit van haar vraag..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven