Bezemtopic deel 6
zaterdag 16 januari 2010 om 10:35
zaterdag 16 januari 2010 om 10:41
Goldie, gefeliciteerd met je dochter!
MissM en Fuss, omdat jullie je niet fit voelen.
Vandaag een vrije dag. Ga alleen een vlaai bakken en verder helemaal niets doen vandaag.
Ik heb overigens geregeld weer inlogproblemen. Krijg ik weer zo'n stom roze scherm in beeld. Het kan dus zijn dat ik minder regelmatig reageer, maar ik lees wel mee (voor zover mogelijk).
Fijne dag allemaal!
MissM en Fuss, omdat jullie je niet fit voelen.
Vandaag een vrije dag. Ga alleen een vlaai bakken en verder helemaal niets doen vandaag.
Ik heb overigens geregeld weer inlogproblemen. Krijg ik weer zo'n stom roze scherm in beeld. Het kan dus zijn dat ik minder regelmatig reageer, maar ik lees wel mee (voor zover mogelijk).
Fijne dag allemaal!
zaterdag 16 januari 2010 om 10:41
Mogguh
Ik ben moe. Geen tijd voor, want konijn doet raar en zal waarschijnlijk naar O. moeten..
Het ziet ernaar uit dat dit weekend gewoon rustig zal zijn en ik ga het dan ook, afgezien van het konijn, gebruiken voor rust.
Vanochtend al met norsig kind naar zwembad gegaan, met de bus, en terug gelopen, dus nu even koffie, lunch en bijkomen.
Fussie, ik vind het echt rot voor je dat je niet aan slapen toekomt. Heb je wel eens ontspanningsoefeningen gedaan? Zo niet kan ik je wel een fysio aanbevelen die je kan trainen om jezelf volledig loom te maken.
Goldielocks, als we het kado voor dochter kunnen raden vind ik haar een enorme bofferd Toch best een smak geld tenslotte.
Ik ben moe. Geen tijd voor, want konijn doet raar en zal waarschijnlijk naar O. moeten..
Het ziet ernaar uit dat dit weekend gewoon rustig zal zijn en ik ga het dan ook, afgezien van het konijn, gebruiken voor rust.
Vanochtend al met norsig kind naar zwembad gegaan, met de bus, en terug gelopen, dus nu even koffie, lunch en bijkomen.
Fussie, ik vind het echt rot voor je dat je niet aan slapen toekomt. Heb je wel eens ontspanningsoefeningen gedaan? Zo niet kan ik je wel een fysio aanbevelen die je kan trainen om jezelf volledig loom te maken.
Goldielocks, als we het kado voor dochter kunnen raden vind ik haar een enorme bofferd Toch best een smak geld tenslotte.
zaterdag 16 januari 2010 om 13:24
Goed, A is thuis.
We hebben een woedevulkaan waarbij hij stap voor stap zijn boosheid kan laten zien aan ons.
Van geel (gezellig) tot zwart ( megasupermegadriftig) En wat stappen er tussen.
T werkt nog niet echt Maar goed, dit is het 2e weekend dat we ermee werken.
Ook een hernieuwd beloningssysteem om hem "raynmenn" te laten verdienen. Een een of ander achterlijk spel dat "de obsessie" is op het moment.
Dagen lange strijd hebben we over dat kut -damesplassers- spel. Het is het enige wat hij wil spelen, niets anders. En als het niet mag issie driftig
Genieten man !
Anyway, mijn chakra's zijn weer schoon, zenn is afgestofd, dus we gaan weer verder.
To-do: A helpen met rustig blijven.
We hebben een woedevulkaan waarbij hij stap voor stap zijn boosheid kan laten zien aan ons.
Van geel (gezellig) tot zwart ( megasupermegadriftig) En wat stappen er tussen.
T werkt nog niet echt Maar goed, dit is het 2e weekend dat we ermee werken.
Ook een hernieuwd beloningssysteem om hem "raynmenn" te laten verdienen. Een een of ander achterlijk spel dat "de obsessie" is op het moment.
Dagen lange strijd hebben we over dat kut -damesplassers- spel. Het is het enige wat hij wil spelen, niets anders. En als het niet mag issie driftig
Genieten man !
Anyway, mijn chakra's zijn weer schoon, zenn is afgestofd, dus we gaan weer verder.
To-do: A helpen met rustig blijven.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
zaterdag 16 januari 2010 om 14:04
Boro, dat vulkaan ding (die versie kenden we hier nog niet) werkt hier ook niet 
Betreffend kind heeft helemaal geen zin in inzicht te geven in zijn woede als hij boos is. En ook niet als hij denkt zijn emoties nog onder controle te hebben.
Ben benieuwd of het bij jou wel gaat werken.
Ik vind het ook nog eens hartstikke lastig, als het achterlijke spel zijn 'fiep' is voelt hij zich ook enorm kut en naar als hij het niet kan doen. Hoe denkt de begeleiding hier eigenlijk over? Ik snap dat de logische benadering is: laat je kind eens wat anders doen dan zo'n stom computerspelletje. Maar werkt de logische benadering ook bij een autist?
*mijn kind is wel bozig als hij schermverbod heeft, maar met wat moeite in staat om iets anders te gaan doen.. mijn stofzuiger per ongeluk kapot maken tijdens voor de gezelligheid stofzuigen bijvoorbeeld*
Dikke knuf
Betreffend kind heeft helemaal geen zin in inzicht te geven in zijn woede als hij boos is. En ook niet als hij denkt zijn emoties nog onder controle te hebben.
Ben benieuwd of het bij jou wel gaat werken.
Ik vind het ook nog eens hartstikke lastig, als het achterlijke spel zijn 'fiep' is voelt hij zich ook enorm kut en naar als hij het niet kan doen. Hoe denkt de begeleiding hier eigenlijk over? Ik snap dat de logische benadering is: laat je kind eens wat anders doen dan zo'n stom computerspelletje. Maar werkt de logische benadering ook bij een autist?
*mijn kind is wel bozig als hij schermverbod heeft, maar met wat moeite in staat om iets anders te gaan doen.. mijn stofzuiger per ongeluk kapot maken tijdens voor de gezelligheid stofzuigen bijvoorbeeld*
Dikke knuf
zaterdag 16 januari 2010 om 18:49
Mijn moedertje is weer thuis. Beetje loos alarm geloof ik. Maar goed voor alle zekerheid was het natuurlijk wel goed dat ze een nacht en een dag daar is gebleven. Ze is nu in ieder geval van de diarree af. Met de juiste medicijnen werkt dat wel.
Leuk Bor dat je weer regelmatig mee schrijft.
Wie is mevrouwtjePoes? Kom je van een ander topic, omdat je wel bezemerds kent. In ieder geval, welkom hier
Even zwaaien naar Pips.
Leuk Bor dat je weer regelmatig mee schrijft.
Wie is mevrouwtjePoes? Kom je van een ander topic, omdat je wel bezemerds kent. In ieder geval, welkom hier
Even zwaaien naar Pips.
zaterdag 16 januari 2010 om 19:53
Helleu, dames, heer en mevr Poes.
Ik moet even zeiken hoor.
Wat een kut weer, waar is die vorst?
Ik heb het vandaag koud, bahbahbah.
Op het werk ging het ook niet zo soepel, er was er 1 ziek, kan gebeuren.
En 1 was er vergeten die 'ie moest werken, kan niet echt gebeuren.
Daarna boodschappen gedaan en nu zit ik op de bank met een fleece dekentje.
Sportman is hardlopen en ik doe niets!
Het plafond is bijna klaar, volgende week moet er nog het een en ander afgewerkt worden.
Doet Sportman met zijn pa, hopelijk zijn de nieuwe deuren er dan ook en dan kunnen we er weer tijdje tegenaan in dit huis.
Fijn dat je moedertje weer thuis is Zoebje én dat het een beetje een loos alarm was.
Klinkt goed, schuimtaart GL. Wat zit er verder in dan?
Its, moet kunnen. Ik heb wel eens (gelukkig niet vaak) dat ik een halte te lang in de bus of metro zit, zo dom!
Haai Boro, Haai Sarah!
Ik ga eten, salade met biefstukreepjes. Lekker!
Ik moet even zeiken hoor.
Wat een kut weer, waar is die vorst?
Ik heb het vandaag koud, bahbahbah.
Op het werk ging het ook niet zo soepel, er was er 1 ziek, kan gebeuren.
En 1 was er vergeten die 'ie moest werken, kan niet echt gebeuren.
Daarna boodschappen gedaan en nu zit ik op de bank met een fleece dekentje.
Sportman is hardlopen en ik doe niets!
Het plafond is bijna klaar, volgende week moet er nog het een en ander afgewerkt worden.
Doet Sportman met zijn pa, hopelijk zijn de nieuwe deuren er dan ook en dan kunnen we er weer tijdje tegenaan in dit huis.
Fijn dat je moedertje weer thuis is Zoebje én dat het een beetje een loos alarm was.
Klinkt goed, schuimtaart GL. Wat zit er verder in dan?
Its, moet kunnen. Ik heb wel eens (gelukkig niet vaak) dat ik een halte te lang in de bus of metro zit, zo dom!
Haai Boro, Haai Sarah!
Ik ga eten, salade met biefstukreepjes. Lekker!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
zaterdag 16 januari 2010 om 21:03
Zoebie, ik ken de andere bezems (leuke benaming trouwens!) uit een andere forumtijd
Ik kwam een jaar of 10 geleden op het forum maar sinds een paar jaar niet meer.
Ik ken Goldielocks uit die tijd, en heb nu een beetje verkering met haar Ze deed me de groetjes van Borodini en Fussie, en vertelde dat ze op het bezemtopic zat, dus ik dacht even de groetjes te komen doen!
Lief dat ik welkom ben!
Ik ken Goldielocks uit die tijd, en heb nu een beetje verkering met haar Ze deed me de groetjes van Borodini en Fussie, en vertelde dat ze op het bezemtopic zat, dus ik dacht even de groetjes te komen doen!
Lief dat ik welkom ben!
zaterdag 16 januari 2010 om 21:59
Even snel want ik heb "visite" ( die met vriend aan het playstationnen is ) maar ik kom nog even op Mamzie antwoord geven .
A heeft idd ook totaal geen inzicht in zijn woede,en gaat van totale zenn stand zonder stappen naar megawoedend. Tenminste, zo ziet het er voor ons uit. Hij zelf zegt dat hij wel de stappen tussendoor voelt maar niet uit. De bedoeling is dus dat hij die stappen nu echt aan ons gaat laten zien op die vulkaan.
Vandaag hebben we hem 2x gebruikt. ( Van de 6 driftbuien t gaat de goede kant op )
wbt het fucking computer spel.
2 maanden geleden heeft vriend een demo van Raymen gedownload, zodat ze dat af en toe eens kunnen spelen.
A vond het gelijk een heel cool spel. Of we het origineel wilden kopen voor hem zodat hij ook eens "de eindbaas" kan verslaan.
Nou ja, kopen doen we niet zomaar, maar van zijn zakgeld mocht hij het wel kopen van ons.
Zo gezegd zo gedaan.
Sindsdien is er alleen maar strijd om dat spel. Hij wil alleen nog maar computeren 24\7 als het even kan. En de rest van het gezin mag met een beetje geluk adem halen, anders "halen we hem uit zijn concentratie"
Toen is er besloten om het spel een beloning te maken , en hem dus te stimuleren eerst andere dingen te doen , zodat hij weer weet dat ook knexxen en met de lego spelen leuk is.
Vandaag moest hij 2x 5 krullen halen om 30 minuten raymen te verdienen. Ook kon hij 4 bonus krullen halen voor 20 minuten extra tijd.
De krullen verdienen liggen op heel laag nivo.
Bijv: 3 minuten op de wc zitten na het eten. ( ivm zijn zindelijkheidsprobleem )
Netjes en rustig eten.
Je bordje naar de keuken brengen.
enz. Dus echt dingen die hij altijd moet, maar waar nu iets positiefs aan kan hangen.
Helaas is het vandaag totaal in de soep gelopen en greep hij elke krul kans aan om een strijd te beginnen. ( Dat hadden de therapeuten en wij niet gedacht om eerlijk te zijn. ) Uiteindelijk heeft hij met veel moeite 5 krullen gehaald, dus 15 minuten raymen spelen.
Hij werd na 5 minuten spelen al driftig omdat hij afging, en na 10 minuten spelen begon hij met zijn vuisten op het toetsenbord te rammen omdat het niet lukte
Dus toen de compu uitgezet.
Morgen maar weer kijken wat we moeten hiermee.
Het stomme is, als het om Tut zou gaan en zij zou zich zo achterlijk gedragen , zou ik dat spel allang de deur uit gegooid hebben. Maar bij A voel ik me zo schuldig als ik er al aan denk om het "weg te gooien". ( En vergis je niet, dat Weet hij, kinderen met hechtingsstoornis zijn meesters in gevoelens bespelen e.d. dat maakt het zo lastig )
Ik denk aan een raymen time-out van bijv. 2 weekenden, en daarna weer heel voorzichtig gaan proberen.
Het zit hem dus niet alleen in het spel verdienen, maar ook in het spelen. Zodra hij dat begint te spelen verandert hij in een soort van duiveltje.
Het spel verdienen hadden we juist bedacht omdat hij het lastig vindt om bijv die 3 minuten op de wc te gaan zitten zonder boos te worden. En anders zijn eten binnen 2 minuten naar binnen heeft gepropt. ( en maagpijn achteraf ) enz. Dus we dachten 2 vliegen in 1 klap te slaan. Hij wat motivatie om op sommige dingen wat beter zijn best te doen, en duidelijkheid over wanneer en hoelang hij dat spel mag spelen.
Lastig
( en wat een lap gelijk weer )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
zaterdag 16 januari 2010 om 22:16
Het is ook zo lastig. Want nu ineens veranderen is weer niet consequent en dan krijg je die heisa weer.
Ik zou de ruimte groter maken. (hij is toch al bijna 9 of zo?)
Voorbeeld, hij mag tussen vijf en zes sowieso raynmennen, en als hij de beloningen verdient mag hij al eerder beginnen. Computer uit bij toetsen rammen, vulkaan erbij bij eerste drift tekenen.
(en drift bij een spelletje is ook zwaar shit, daar had die veel gemakkelijkere van mij ook behoorlijk problemen mee). Je kunt hem ook voorstellen om het spelletje even neer te leggen en over een paar minuten weer op te pakken als hij driftig wordt.
Die stomme simpele dingen zijn hartstikke lastig voor een kind met een bokkenpruik. Waar gaat het over
(heb zelf een 'ik wil niet' Muis rondlopen). Mijn Muis kan tussen zijn narrigheid ineens oplichten, en dan zie je de leuke jongen die hij ook is. Lukt dat de autist? En lukt het jullie om daar op in te springen?
Soms lijkt dat opvoeden meer op politieagentje spelen dan op gezellig samenzijn en dat is gewoon niet leuk. En het enige wat je van zo'n kind terugkrijgt zijn die kleine zonnestraaltjes als hij zich wel goed voelt. Want die wereld buiten hem, die bestaat gewoon niet.
Dikke, dikke knuf. Ik ben blij dat je weer (een beetje) meeschrijft. Dit is toch veel te veel om in je uppie te dragen?
Ik zou de ruimte groter maken. (hij is toch al bijna 9 of zo?)
Voorbeeld, hij mag tussen vijf en zes sowieso raynmennen, en als hij de beloningen verdient mag hij al eerder beginnen. Computer uit bij toetsen rammen, vulkaan erbij bij eerste drift tekenen.
(en drift bij een spelletje is ook zwaar shit, daar had die veel gemakkelijkere van mij ook behoorlijk problemen mee). Je kunt hem ook voorstellen om het spelletje even neer te leggen en over een paar minuten weer op te pakken als hij driftig wordt.
Die stomme simpele dingen zijn hartstikke lastig voor een kind met een bokkenpruik. Waar gaat het over
Soms lijkt dat opvoeden meer op politieagentje spelen dan op gezellig samenzijn en dat is gewoon niet leuk. En het enige wat je van zo'n kind terugkrijgt zijn die kleine zonnestraaltjes als hij zich wel goed voelt. Want die wereld buiten hem, die bestaat gewoon niet.
Dikke, dikke knuf. Ik ben blij dat je weer (een beetje) meeschrijft. Dit is toch veel te veel om in je uppie te dragen?
zondag 17 januari 2010 om 09:51
Moggûh meiden!
Welkom mevrouwtjepoes en Sarah! Klets lekker mee!
Gold, wij waren inderdaad op 'klussenjacht' en vandaag mogen we nog een keer.
Heeft oudste een leuke dag gehad? En jullie ook? En als ik denk te weten wat oudste krijgt dan is ze een bofbips
En dan sluit ik me volledig aan bij Zoeb en haar laatste post!
Twee enorme veren voor Mamz en Boro!
Verder voor iedereen een stevige en een hele speciale voor Fussie, die krijgt er drie zoenen bij!
Geniet!
Welkom mevrouwtjepoes en Sarah! Klets lekker mee!
Gold, wij waren inderdaad op 'klussenjacht' en vandaag mogen we nog een keer.
Heeft oudste een leuke dag gehad? En jullie ook? En als ik denk te weten wat oudste krijgt dan is ze een bofbips
En dan sluit ik me volledig aan bij Zoeb en haar laatste post!
Twee enorme veren voor Mamz en Boro!
Verder voor iedereen een stevige en een hele speciale voor Fussie, die krijgt er drie zoenen bij!
Geniet!
zondag 17 januari 2010 om 10:11
Goeiemorgen
Boor, het ís ook moeilijk en het blijft ook moeilijk. Want straks gaat het met dit spel goed maar is er weer wat anders. En wat je al schrijft, hij is Heer en Meester in snappen wanneer er ruimte is. Daar hebben deze kinderen gewoon een zesde zintuig voor
Consequent zijn, duidelijk, neutraal blijven. Allemaal keimoeilijk maar zo nodig. Ik zie het als juf elke dag en elke dag weer heb ik zo'n bwondering voor ouders die dat elke dag of elk weekend maar weer doen! Kanjers vind ik het!
Hoooi Poessie! Wat leuk dat je even langs komt! Ik weet nog steeds dat je gezellig met Gold bij mij op bezoek was Hoe is je gezondheid?
Gisteren heerlijk uit eten geweest met mijn mannen Dat ik vandaag moet boeten door niets te kunnen neem ik op de koop toe
Vandaag dus geen lijstje behalve op bed met de laptop liggen werken!
Boor, het ís ook moeilijk en het blijft ook moeilijk. Want straks gaat het met dit spel goed maar is er weer wat anders. En wat je al schrijft, hij is Heer en Meester in snappen wanneer er ruimte is. Daar hebben deze kinderen gewoon een zesde zintuig voor
Consequent zijn, duidelijk, neutraal blijven. Allemaal keimoeilijk maar zo nodig. Ik zie het als juf elke dag en elke dag weer heb ik zo'n bwondering voor ouders die dat elke dag of elk weekend maar weer doen! Kanjers vind ik het!
Hoooi Poessie! Wat leuk dat je even langs komt! Ik weet nog steeds dat je gezellig met Gold bij mij op bezoek was Hoe is je gezondheid?
Gisteren heerlijk uit eten geweest met mijn mannen Dat ik vandaag moet boeten door niets te kunnen neem ik op de koop toe
Vandaag dus geen lijstje behalve op bed met de laptop liggen werken!