Bezemtopic nr. 11

04-07-2011 12:52 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer aan een nieuw bezemtopic toe. Nummer elf alweer. Een gekkengetal. We bezemen dus gewoon verder. Af en toe is het vliegen om alles op tijd af te krijgen. Het gaat niet alleen over bezemen. We kletsen over van alles en nog wat. Werk, kinderen, examens enz. Bezem gerust mee.

Hier staat Bezemtopic nr. 10

Ik zit eindelijk in de trein naar huis. Fysio ging goed.

Wat een berg hè. Maar het wordt wel grondig gedaan. En nog net mooi voor januari. Scheelt me toch een bende eigen risico. .

Nou ja dan ga ik ervan uit dat alles goed is natuurlijk. Morgen nog even een gesprekje met mijn Huisarts. Maar er is in feite niets te melden al denk ik wel dat hij graag op de hoogte gehouden wil worden. Hij is tenslotte de boosdoener van dit alles.

En gek genoeg maak ik me helemaal geen zorgen.
Nou Zoeb, dat is weer een aardige lijst ziekenhuis/doktersbezoeken zeg... je bent er nog niet klaar mee. Maarr.. hoe vervelend ook, er wordt in ieder geval goed naar je gekeken en dat is toch ook wel weer positief.

Coe, gaat het een beetje met je? Ook jij bent veel in mijn gedachten.

En Gold, hoe is het met je najaarsdip? Heb ook echt weer een paar rotdagen, die mist maakt het ook niet beter. Kan al dagen amper naar buiten kijken. Het lijkt wel alleen maar erger te worden en morgen is het ook nog zeggen ze... Word er mistig van in mn hoofd

Nog even werken en dan ga ik naar huis fietsen, eten en leren..... (zou stiekem nog steeds het liefst alles in de kliko gooien)

Fijne avond!
Gelf :-) Alles in de kliko gooien, alleen dat helpt niet echt hé.

Ja een drukke week voor de boeg en Jan heeft volgende week alle onderzoeken, dus het worden een paar ziekenhuisweken.

Coetje ik denk veel aan je.

Ben weg, moet naar een vergadering. Laptop mee want de printer doet het niet. En ik heb niets uitgeprint. Dan maar zo.
Vandaag niet zo'n fijne dag,ik vind het best erg dat ik geen afscheid kan nemen maar ja,dat is ook haar beslissing.Zij wilde dat niet.Vandaag was het natuurlijk ook het gesprek van de dag op school en wat een spookverhalen je dan hoort...bah,wat een nare kletstantes heb je toch.

Vanavond ouderavond van alledrie de kinderen,eigenlijk gaat alles oke.

Heel erg gelachen met de juf van Uk,hij is daar precies zoals thuis.Hij is wijs genoeg,maar kan/wil heel veel gewone dingen niet,stilzitten,opdrachten uitvoeren,knippen,kleuren,kralenplank enz.Niets om me zorgen over te maken maar hij vind heel veel andere dingen veel interessanter.De juf zei dat hij nog niet snapte wat school nu eigenlijk inhoud.Maar dat komt vast vanzelf wel goed.

Nu ga ik slapen,reageer morgen weer op iedereen.

Voor nu een dikke welterusten
Leuk dat Uk zo op school ook is. Maakt hij daar ook van die wijze opmerkingen?

Moeilijk hoor Coe om geen afscheid te kunnen nemen. Ook dat het haar beslissing is. En dat gelul op schoolpleinen heb ik altijd een hekel aan gehad. Dikke en ik hoop dat je wat kan slapen.
Moggu...

Ja,Uk maakt op school de juf regelmatig aan het lachen.Ook op tijden dat het eigenlijk niet kan,tijdens voorlezen ofzo.Hij heeft een groot gevoel voor humor zei ze.

Middelste is ook al goed gewend,draait goed mee in de klas.

Zoeb,vandaag de echo?Krijg je daar meteen de uitslag van?

Jammer dat je Samdag in het water valt deze week,wat een heerlijk ventje is dat ook.

Die billetjes...om in te bijten

Nu de kinderen naar school brengen en langs de bakker en werken.

Fijne dag allemaal
De echo is vanavond om half negen. Rare tijd hé. Maar dan kon het snel. Straks eerst naar de huisarts om bij te praten.

Morgenochtend de MRI. Wat een medische mallemolen zit ik opeens in. Zal mijn leuke huisarts ervoor bedanken.

Maar als alles goed is weet ik dat ik helemaal gezond ben. Dat is wel een voordeel.

Ja jammer van Samdag. Hij gaat nu naar de andere oma. Ik doe het ook 's middags niet omdat ik niet weet hoe ik me voel na de scan. Ik krijg radioactief spul ingespoten voor de botscan.

Leuk die Uk op school. Grappig dat het manneke dan ook moeite heeft met die regels. En dat zelfs de juf zegt dat hij gevoel voor humor heeft. Maar dat wisten wij al lang.

Hij zal het best leren.
Mogguh

Laten we dan maar hopen dat je gevoel je niet bedriegt, Zoeb. Is het bij Jan alweer een half jaar geleden, zijn onderzoeken? Het lijkt nog maar zo kort geleden dat je/hij weer opgelucht adem haalde.

Coe, is er ook op de begrafenis/crematie geen gelegenheid meer om haar te zien? Moeilijk inderdaad (al heb ik me als nabestaande geen zak aangetrokken van de eventuele wens van anderen om ex nog te zien, het zou ook zijn wens niet zijn geweest).

Leuk dat Uk zo zichzelf is op school en hallo, hij is er nog maar pas

Gelf, van mij mag je het ook in de kliko gooien hoor (maar zonde van je al gedane werk).

Ik heb vandaag een nieuwe schoonmaakster (eng, hoop dat het niet zo'n afkeurend monster is) en gesprek over Middelste op school. Muis hadden we al gehad en er komen toch geen rapporten nu.
Ja Mamz alweer een half jaar. Wat gaat het snel hé.

Misschien had de familie juist die wens naast zich neer moeten leggen. Het is altijd erg moeilijk te geloven dat zij het is. Als je geen afscheid hebt kunnen nemen.

Mamz succes met de nieuwe schoonmaker.
Mogguh!

Hier hoofdpijn en keelpijn, en erg moe.

Ik geloof dat ik aan vakantie toe ben, maar dat duurt nog een maand.
Hé bah missM. Eeen virusje onder de leden?

Ik ben weg. Boodschappen doen, werken en wvttk.

Tot ergens vanmiddag of vanavond.
Kun je vandaag een beetje rustig aan doen MissM?

Beterschap hoor,je zo ellendig voelen is niks aan!

Zoeb,wat zei de huisarts?Niet veel natuurlijk,die zal ook de resultaten van de onderzoeken moeten afwachten.Wel fijn dat je goed met hem kunt praten.

Ja,dat afscheid nemen,ik zit er best mee,zou haar graag nog een keer zien,aanraken,wat tegen haar zeggen.

Ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken en haar man gebeld en gewoon maar verteld dat ik dat lastig vind.Zegt ie,maar Coe,dan ga je vanavond toch mee...

Zij wilde niet dat er allerlei mensen,waar ze niks mee had,haar komen bekijken terwijl ze opgebaard ligt,maar wij als vriendinnen zijn vanavond wel welkom.

Ik heb het gevoel dat ik het dan beter kan verwerken.

Mamz,viel de schoonmaakster mee?

Gold,zit je nog in je dipje?

Shadow,hoe was je feest?

Vanmiddag nog even thuis werken omdat ik verwacht dat er morgen toch niks uit mijn handen komt.
MissM, beterschap. Hoop dat James goed voor je zorgt vanavond.

Coe, heel fijn van de man dat je mee mag vanavond. Kan me je gevoel zo goed voorstellen.

Volgens mij is mijn schoonmaakster wel ijverig, moet nog wel 'wennen' aan haar maar ja, dat is bij alle nieuwe mensen.
Ja hoor, ik ben er nog.

Niet heel erg lekker, maar vandaag kan er mee door:

Vanmorgen niet getennist maar wel koffiegeleut

Vaatwasser laten draaien

Wasmachine laten draaien (Ja. Alweer.)

Met Haarbal naar het park geweest.

Deuren bovenverdieping afgesopt en meteen wat rommel afgestoft.

Straks gooi ik mezelf in de renovatie want vanavond hebben Goldman en ik een etentje met een oud-collega van hem.

En ik moet ook nog:

Was overhevelen naar de droger en als die klaar is alles vouwen en opruimen.

Vaatwasser uitruimen.

Stofzuigen

MissM, hopelijk wordt je niet echt ziek!

Coe, dan toch fijn dat je vanavond even afscheid kan gaan nemen.

Zoeb, hoe was het gesprek met je huisarts?

Fuss? Toch nog steeds druk?

Mamzie, fijn dat de nieuwe hulp beviel, hopelijk klinkt het ook een beetje op persoonlijk vlak.

Gelf, en toch vind ik het knap, zoveel werken en daar ook nog bij studeren.

Shadow, ook druk? Hoe was je Sint-feest?
Huisarts had natuurlijk niet veel te vertellen. Alleen dat hij het super vind dat alles snel gaat. Mag ook wel volgens hem.

Ik kreeg de uitslag van de ct-scan mee!! Wat goed zeg.

Hij is er nu ook wel meer gerust op dat ze niets vinden.

En nog gepraat over Nienke. Zo fijn is dat, dat hij er zelf over begon. Over dat hij het weekend voor Nienkes overlijden nog was geweest en dat hij het zo moeilijk vond dat ik er toen nog niet aan wilde dat ze al snel zou overlijden. Hoe moeilijk en zwaar hij het vond om dat te zeggen. Ik was het eigenlijk eerlijk gezegd vergeten maar er zijn toen zoveel artsen over de vloer geweest. Maar toen hij het zei wist ik het wel meteen weer. Ik zie ons nog zitten in de keuken met de deur dicht en de anderen allemaal bij Nienke. Oei dat was echt hartverscheurend. Het doet nog pijn als ik er opeens aan denk. Aan die laatste dagen. Maar het was goed. Het had echt niet langer moeten duren. Nu heeft ze geen pijn gehad.

Hij zei ook alweer, dat hij het zo leuk vond dat ik bij hem terug was.

Ik ben al thuis. Moest eigenlijk tot half zes werken, maar het was rustig en ze hadden werkplekken te weinig. Heerlijk zo'n onverwachte vrije middag. En na vrijdag heb ik twee weken vakantie. Net geregeld met mijn nieuwe TL. Heerlijk niks, alleen de fysio, oh nou ja en Jan zijn onderzoeken en afspraken. Maar dan hoef ik heerlijk genoeg geen rekening te houden met mijn werk. Even tot rust komen na alle commotie. Ik heb t/m de elfde vrij. Zalig gewoon.
Fijn als je zo goed met je huisarts kan praten Zoeb.

En ook fijn dat je lekker twee weekjes niet aan werk hoeft te denken .

Weet iemand hier of de Linessa light soft cheese van Lidl hetzelfde is al philadelphia?
Geen idee Gold. Wat een moeilijke vraag.
Zoeb,wat schrijf je het weer mooi op...het is echt waar,door jouw verhalen "leeft"Nienke voort in de gedachten van heel veel mensen.

En wat fijn dat je huisarts zelf over Nienke begint te praten,wat een onuitwisbare indruk heeft dat meisje achtergelaten.

Een dikke voor jou!

En dan lekker 2 weekjes vakantie voor de boeg,nou je hebt het dubbel en dwars verdiend!!

Gold,ik moest lachen om je renovatie!Smakelijk alvast en veel plezier.

Hoe later het wordt,hoe moeilijker ik het vind om te gaan vanavond.Bang dat de dreun pas straks echt komt,het besef dat ze echt dood is.Het zijn een beetje verwarrende gevoelens.

Heb een brief aan haar geschreven die ik straks aan haar man geef,moet hij maar kijken wat ie ermee doet.Of hij hem wil bewaren of dat de brief mee de kist ingaat.

Ik ga eens verzinnen wat ik mijn gezin ga voorschotelen...
quote:Zoebie schreef op 22 november 2011 @ 16:12:

Geen idee Gold. Wat een moeilijke vraag. Ik heb al een topic geopend Zoeb .
Moeilijk he Coetje?

(ik zou wel gaan als ik jou was)
Coetje wat een moeilijke keuze heb je. Doe wat je gevoel je ingeeft. Als het sterker is dat je wilt gaan, moet je gaan. En ik denk zelf dat het beter is voor de verwerking hoor. Dan kun je haar nog gedag zeggen en een kus geven als jij daar behoefte aan hebt en wat helemaal niet akelig is. Dat is dan je eerste afsluiting. na vanavond heb je er vast en zeker geen spijt van, hoe moeilijk het nu ook lijkt. En je kunt je brief in de kist leggen, dan is het een afscheidsbrief. En haar man kan dan zelf weten wat hij ermee doet.

Ik geef je advies hoor lieverd, je moet het zelf doen.

Ik ga wel hoor,het is meer dat er een beetje een knoop in mijn maag komt omdat het dan echt definitief is ofzo.Ik vind het moeilijk om uit te leggen.Maar ik wil haar echt nog graag zien,nog even tegen haar kletsen,voor mijn gevoel echt afscheid nemen.

En ik hoef niet alleen,vriend gaat mee maar blijft ergens wachten en er gaat nog een vriendin mee.
Maar Coetje, die knoop is toch helemaal niet gek. Ik had zelfs een knoop toen ik voor de eerste keer naar Nienke ging in de kist. Het is dan inderdaad zo definitief.

Wat fijn dat je in ieder geval niet alleen hoeft te gaan.
Zoeb, en nu krijg ik een knoop in mijn maag van jou...
Gek hé al die herinneringen die weer boven komen omdat de huisarts over Nienke praat. Nou ja en ik hoop dat ik Coetje een beetje kan helpen. Ben tenslotte best wel een ervaringsdeskundige. Hoe rot dat ook is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven