Blind date organiseren
dinsdag 3 april 2018 om 21:42
Hee allemaal,
Ik "moet" een blind date organiseren voor 2 mensen uit mijn kennissenkring (24 & 27). De personen in kwestie hebben eigenlijk nog nooit echt gedate of een relatie gehad, maar stonden er allebei wel voor open om dit zo te laten organiseren, dus ik dacht, leuk, dat doe ik even!
Maar nu loop ik daarmee een klein beetje vast...
Mijn idee is nu om ze allebei boodschappen te laten doen en naar het huis van mij en mijn partner te sturen (wij hebben die avond een bruiloft, dus zijn niet thuis). Daar kunnen ze dan samen een recept koken en dat opeten. Voor de avond weet ik alleen niet of het leuk is om ze dan nog op pad te sturen ergens heen voor een activiteit..
Jullie misschien ideeën / tips?
Ik "moet" een blind date organiseren voor 2 mensen uit mijn kennissenkring (24 & 27). De personen in kwestie hebben eigenlijk nog nooit echt gedate of een relatie gehad, maar stonden er allebei wel voor open om dit zo te laten organiseren, dus ik dacht, leuk, dat doe ik even!
Maar nu loop ik daarmee een klein beetje vast...
Mijn idee is nu om ze allebei boodschappen te laten doen en naar het huis van mij en mijn partner te sturen (wij hebben die avond een bruiloft, dus zijn niet thuis). Daar kunnen ze dan samen een recept koken en dat opeten. Voor de avond weet ik alleen niet of het leuk is om ze dan nog op pad te sturen ergens heen voor een activiteit..
Jullie misschien ideeën / tips?
dinsdag 3 april 2018 om 22:05
Heb je een date ooit gehad waarvan je dacht "oh dat was echt leuk"... of ligt dat echt enkel en alleen aan de persoon (en niet aan de activiteit?)AmyFarahFowler schreef: ↑03-04-2018 22:04Ik ben een serial dater, maar van een date als deze zou ik echt ongelukkig worden.
dinsdag 3 april 2018 om 22:06
Neem het niet te serieusjuffert22 schreef: ↑03-04-2018 22:03Heb nog niet echt een advies (anders dan "koken is kut" en "hou het kort") voorbij zien komen.. :p Maar ik neem jullie advies aan en plan dan verder niets anders dan dit (of jullie moeten met een ander geniaal idee komen..). De twee vrienden hebben nu nog alleen een tijd van mij doorgekregen en dat is wel met eten erbij. Persoonlijk vind ik iets doen zoals koken dan nog net even leuker als date dan in een restaurant tegenover elkaar zitten.
dinsdag 3 april 2018 om 22:07
Dat ligt voor mij echt voornamelijk aan de persoon. Activiteiten vind ik al snel geforceerd en doe ik dus eigenlijk nooit. (Als 1e date dan he) Ik heb weleens in heel stomme tenten gezeten maar het toch heel gezellig gehad, en omgekeerd. Dat komt dan echt door het gezelschap.
dinsdag 3 april 2018 om 22:08
Je gaat op date omdat je iemand gaat ontmoeten en wilt aftasten of er een kans bestaat dat het ooit een relatie gaat worden. Of je gaat op date omdat je zin hebt in een snelle wip. De tweede optie lijkt mij bij deze mensen niet het geval. Dus dan is het de eerste. Dan wil je niet koken en eten, maar je wilt weten of het iets kan worden. Als het leuk is blijf je langer hangen in de kroeg, als het niet leuk is taai je af als je koffie op is.
dinsdag 3 april 2018 om 22:08
Lees even terug dan. Er worden best wat tips gegeven.juffert22 schreef: ↑03-04-2018 22:03Heb nog niet echt een advies (anders dan "koken is kut" en "hou het kort") voorbij zien komen.. :p Maar ik neem jullie advies aan en plan dan verder niets anders dan dit (of jullie moeten met een ander geniaal idee komen..). De twee vrienden hebben nu nog alleen een tijd van mij doorgekregen en dat is wel met eten erbij. Persoonlijk vind ik iets doen zoals koken dan nog net even leuker als date dan in een restaurant tegenover elkaar zitten.
dinsdag 3 april 2018 om 22:09
Terzijde, jouw mottoAmyFarahFowler schreef: ↑03-04-2018 22:07Dat ligt voor mij echt voornamelijk aan de persoon. Activiteiten vind ik al snel geforceerd en doe ik dus eigenlijk nooit. (Als 1e date dan he) Ik heb weleens in heel stomme tenten gezeten maar het toch heel gezellig gehad, en omgekeerd. Dat komt dan echt door het gezelschap.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
dinsdag 3 april 2018 om 22:09
Fauna69 schreef: ↑03-04-2018 22:08Je gaat op date omdat je iemand gaat ontmoeten en wilt aftasten of er een kans bestaat dat het ooit een relatie gaat worden. Of je gaat op date omdat je zin hebt in een snelle wip. De tweede optie lijkt mij bij deze mensen niet het geval. Dus dan is het de eerste. Dan wil je niet koken en eten, maar je wilt weten of het iets kan worden. Als het leuk is blijf je langer hangen in de kroeg, als het niet leuk is taai je af als je koffie op is.
Precies dit.
dinsdag 3 april 2018 om 22:11
Ook al denk je dan "dat 't 'm niet gaat worden" kan je toch ook gewoon normaal met elkaar communiceren? Ik bedoel.. we hebben het hier niet over mensen die al 100 dates hebben gehad om "de ware te vinden". Dit is voor hun eigenlijk een soort "eerste keer" (hoe krom dat ook klinkt
dinsdag 3 april 2018 om 22:12
Ja maar de meeste eerste dates bestaan niet uit boodschappen doen en koken. Maar goed als jij het leuk vind en zij vinden het ook prima wie ben ik dan om er iets anders van te vinden.juffert22 schreef: ↑03-04-2018 22:11Ook al denk je dan "dat 't 'm niet gaat worden" kan je toch ook gewoon normaal met elkaar communiceren? Ik bedoel.. we hebben het hier niet over mensen die al 100 dates hebben gehad om "de ware te vinden". Dit is voor hun eigenlijk een soort "eerste keer" (hoe krom dat ook klinkt), vandaar dat ik daarin alleen hun die ervaring wil meegeven (en dat zeggen ze zelf ook).
Ben wel benieuwd als de date afgelopen is wat het uiteindelijk geworden is, pizza of koken
dinsdag 3 april 2018 om 22:14
Ik zou ze naar een locatie sturen die bijzonder is (dus niet jullie huis, want stel de date is gezellig, en zijn ze dr nog als jullie thuis komen, moeten ze het ook nog aan jullie verantwoorden #niet geil)
Ik denk dus aan een toko die bijzonder is qua locatie, dus bv een tentje met bijzondere bediening (bijvoorbeeld geestelijk gehandicapten), of bijzonder is qua locatie (bv Restaurant de Kas, of het Remeiland of Ctaste), zodat je wat te kletsen hebt over de locatie/bediening mochten ze zelf niet heel spetterend zijn.
Ik denk dus aan een toko die bijzonder is qua locatie, dus bv een tentje met bijzondere bediening (bijvoorbeeld geestelijk gehandicapten), of bijzonder is qua locatie (bv Restaurant de Kas, of het Remeiland of Ctaste), zodat je wat te kletsen hebt over de locatie/bediening mochten ze zelf niet heel spetterend zijn.