Blind date organiseren
dinsdag 3 april 2018 om 21:42
Hee allemaal,
Ik "moet" een blind date organiseren voor 2 mensen uit mijn kennissenkring (24 & 27). De personen in kwestie hebben eigenlijk nog nooit echt gedate of een relatie gehad, maar stonden er allebei wel voor open om dit zo te laten organiseren, dus ik dacht, leuk, dat doe ik even!
Maar nu loop ik daarmee een klein beetje vast...
Mijn idee is nu om ze allebei boodschappen te laten doen en naar het huis van mij en mijn partner te sturen (wij hebben die avond een bruiloft, dus zijn niet thuis). Daar kunnen ze dan samen een recept koken en dat opeten. Voor de avond weet ik alleen niet of het leuk is om ze dan nog op pad te sturen ergens heen voor een activiteit..
Jullie misschien ideeën / tips?
Ik "moet" een blind date organiseren voor 2 mensen uit mijn kennissenkring (24 & 27). De personen in kwestie hebben eigenlijk nog nooit echt gedate of een relatie gehad, maar stonden er allebei wel voor open om dit zo te laten organiseren, dus ik dacht, leuk, dat doe ik even!
Maar nu loop ik daarmee een klein beetje vast...
Mijn idee is nu om ze allebei boodschappen te laten doen en naar het huis van mij en mijn partner te sturen (wij hebben die avond een bruiloft, dus zijn niet thuis). Daar kunnen ze dan samen een recept koken en dat opeten. Voor de avond weet ik alleen niet of het leuk is om ze dan nog op pad te sturen ergens heen voor een activiteit..
Jullie misschien ideeën / tips?
dinsdag 3 april 2018 om 22:14
Anders is het toch geen blind date
dinsdag 3 april 2018 om 22:15
Tja, maar eerst 30 euro uitgeven aan de helft van jouw weekboodschappen, daarnaast een klein cadeautje (van een euro of 5 of 10) en daarna nog pizza voor 15 euro per persoon. Die date kost dan 50 euro, k had veel leukere dates voor 50 euro als koken in een 'vreemd huis'
dinsdag 3 april 2018 om 22:16
Ok thanks voor de tips! 1: wij komen niet thuis, slapen ergens anders. 2: goeie tip! ik zal anders wel even in de rondte gaan kijken voor zoietsMartje2801 schreef: ↑03-04-2018 22:14Ik zou ze naar een locatie sturen die bijzonder is (dus niet jullie huis, want stel de date is gezellig, en zijn ze dr nog als jullie thuis komen, moeten ze het ook nog aan jullie verantwoorden #niet geil)
Ik denk dus aan een toko die bijzonder is qua locatie, dus bv een tentje met bijzondere bediening (bijvoorbeeld geestelijk gehandicapten), of bijzonder is qua locatie (bv Restaurant de Kas, of het Remeiland of Ctaste), zodat je wat te kletsen hebt over de locatie/bediening mochten ze zelf niet heel spetterend zijn.
dinsdag 3 april 2018 om 22:16
Wij betalen alles.Martje2801 schreef: ↑03-04-2018 22:15Tja, maar eerst 30 euro uitgeven aan de helft van jouw weekboodschappen, daarnaast een klein cadeautje (van een euro of 5 of 10) en daarna nog pizza voor 15 euro per persoon. Die date kost dan 50 euro, k had veel leukere dates voor 50 euro als koken in een 'vreemd huis'
dinsdag 3 april 2018 om 22:17
En dan moet je eerst zeggen dat je diegene niet leuk genoeg vindt om mee te koken en te dineren en dan nog samen een pizza wegkauwen?Martje2801 schreef: ↑03-04-2018 22:15Tja, maar eerst 30 euro uitgeven aan de helft van jouw weekboodschappen, daarnaast een klein cadeautje (van een euro of 5 of 10) en daarna nog pizza voor 15 euro per persoon. Die date kost dan 50 euro, k had veel leukere dates voor 50 euro als koken in een 'vreemd huis'
dinsdag 3 april 2018 om 22:19
Precies dat. Daarnaast kan het zomaar ook gewoon een soort eerste ervaring zijn waardoor de stap minder groot wordt om vaker te gaan daten (dat is iig ook een beetje mijn insteek).
dinsdag 3 april 2018 om 22:21
Dan juist buitenshuis daten. Ze moeten toch wennen aan die ongemakkelijkheid, en in een bar is er meer afleiding. Bovendien is de drempel van elkaar zoeken dan al een keer genomen voor een eventuele volgende date met een ander.
Een thuisdate kan zo ongemakkelijk zijn en als dat je nieuwe standaard wordt ga je helemaal niet meer daten.
dinsdag 3 april 2018 om 22:22
Ohhhh juffert, heb je ook een lekkere vent 27 - 35 voor mij in de aanbiedingJollyRider schreef: ↑03-04-2018 22:20Je huis, je bdsm-kelder, en alles betalen. Ik vind het in ieder geval lief!
dinsdag 3 april 2018 om 22:23
Haha jahoor! Trek zo een laadje openMartje2801 schreef: ↑03-04-2018 22:22Ohhhh juffert, heb je ook een lekkere vent 27 - 35 voor mij in de aanbieding![]()
dinsdag 3 april 2018 om 22:26
Plus dat het helemaal niet verstandig is een eerste date thuis af te spreken. Dus aan deze ervaring hebben de blinddaters niet zoveelAmyFarahFowler schreef: ↑03-04-2018 22:21Dan juist buitenshuis daten. Ze moeten toch wennen aan die ongemakkelijkheid, en in een bar is er meer afleiding. Bovendien is de drempel van elkaar zoeken dan al een keer genomen voor een eventuele volgende date met een ander.
Een thuisdate kan zo ongemakkelijk zijn en als dat je nieuwe standaard wordt ga je helemaal niet meer daten.
dinsdag 3 april 2018 om 22:28
In dit geval is het natuurlijk helemaal niet onverstandig om thuis af te spreken. TO kent beiden blijkbaar goed genoeg om ze haar huissleutel toe te vertrouwen.
TO, ik zou ook een leuke/bijzondere locatie voor ze zoeken om ze daar te laten eten. Hebben ze nog aparte hobby's of interesses waar je iets mee kunt doen?
dinsdag 3 april 2018 om 22:30
Klopt, maar het gaat om ervaring op doen, dat kijg je niet zo zeer met een thuisdate. Ik snap ook wel dat het in dit geval niet zoveel kwaad kanMarana-- schreef: ↑03-04-2018 22:28In dit geval is het natuurlijk helemaal niet onverstandig om thuis af te spreken. TO kent beiden blijkbaar goed genoeg om ze haar huissleutel toe te vertrouwen.
TO, ik zou ook een leuke/bijzondere locatie voor ze zoeken om ze daar te laten eten. Hebben ze nog aparte hobby's of interesses waar je iets mee kunt doen?
dinsdag 3 april 2018 om 22:35
Ik heb alleen maar een praktische tip: leg alles wat nodig is voor het bereiden van het gerecht duidelijk in het zicht klaar. Dat ze niet tijdens het fruiten van de uien de keuken overhoop moeten halen op zoek naar de knoflookpers of chilivlokken.
En zorg dat ze muziek kunnen afspelen.
Het lijkt mij veel werk en investering voor een eerste date, waardoor ze zich misschien verplicht voelen om te blijven terwijl het niet klikt. Maar als zij dat zien zitten, tja, waarom niet.
En zorg dat ze muziek kunnen afspelen.
Het lijkt mij veel werk en investering voor een eerste date, waardoor ze zich misschien verplicht voelen om te blijven terwijl het niet klikt. Maar als zij dat zien zitten, tja, waarom niet.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
dinsdag 3 april 2018 om 22:37
Tering wat een slecht plan .. een blind date waarbij je op kosten van iemand anders, iemand anders z'n boodschappen moet doen om iemand anders z'n recept te koken in iemand anders z'n huis .. alsof een blind date op zichzelf al niet awkward genoeg is.
Tip 1. maak het niet zo ingewikkeld; een blind date is al spannend genoeg.
Tip 2. zorg dat ze in een relaxte omgeving relaxt kunnen kletsen; een blind date is al spannend genoeg.
Tip 3. de blind date is de activiteit; er hoeft niet echt veel andere activiteit bij; een blind date is al spannend genoeg.
Tip 4. zorg dat ze niet te veel hoeven voor te bereiden; een blind date is al spannend genoeg.
Tip 5. zorg dat ze niet verplicht aan allerlei (langdurige) dingen vast zitten; een blind date is al spannend genoeg.
Als je toch iets wil organiseren hou het dan simpel en reserveer gewoon een leuk restaurantje waar ze lekker ongedwongen kunnen kennis maken en zeg dan bijvoorbeeld dat, als ze zin hebben, er een lekker toetje bij jullie in de koelkast staat.
Had ik al gezegd dat een blind date al spannend genoeg is?
Tip 1. maak het niet zo ingewikkeld; een blind date is al spannend genoeg.
Tip 2. zorg dat ze in een relaxte omgeving relaxt kunnen kletsen; een blind date is al spannend genoeg.
Tip 3. de blind date is de activiteit; er hoeft niet echt veel andere activiteit bij; een blind date is al spannend genoeg.
Tip 4. zorg dat ze niet te veel hoeven voor te bereiden; een blind date is al spannend genoeg.
Tip 5. zorg dat ze niet verplicht aan allerlei (langdurige) dingen vast zitten; een blind date is al spannend genoeg.
Als je toch iets wil organiseren hou het dan simpel en reserveer gewoon een leuk restaurantje waar ze lekker ongedwongen kunnen kennis maken en zeg dan bijvoorbeeld dat, als ze zin hebben, er een lekker toetje bij jullie in de koelkast staat.
Had ik al gezegd dat een blind date al spannend genoeg is?
dinsdag 3 april 2018 om 22:41
Waarom ik dacht aan een date bij ons in huis: 1. ze vinden koken allebei leuk, 2. het zijn niet zo van die uitgaanstypes. Dus van dat heb ik meer gekeken naar de personen zelf anders dan dat het “niet hoort” op een eerste date. Het zijn beide wat rustige types die niet zo houden van drukte. Daarbij vertrouw ik ze allebei volkomen.