Bloot in de tuin zonnen
donderdag 8 mei 2008 om 14:02
Ik heb gisteren samen met m'n moeder in de sauna heerlijk in de zon gelegen. Ons gesprek kwam op in je eigen tuin zonnebaden. Ik heb sinds afgelopen herfst eindelijk een tuin en kijk er nu dus helemaal naar uit om dit weekend op mijn postzegeltje gras te gaan zonnebaden! Mijn moeder vertelde mij dat ze dat thuis (ouders wonen in "the middle of nowhere") dus ook lekker bloot doet. Wel een handdoekje bij de hand voor onverwacht bezoek. Helaas is dat in mijn tuin niet echt gepast, voornamelijk omdat de schutting met één van onze buren niet helemaal kijkdicht is.
Nu zei mijn moeder dat het volgens haar helemaal niet toegestaan is om in je eigen tuin in je blootje rond te lopen omdat dat aanstootgevend gedrag is. Ik heb hier nog nooit van gehoord en dacht eigenlijk dat je in je eigen huis/tuin lekker kan doen wat je wilt. Maar goed, wij kwamen er dus niet uit.
Heeft iemand enig idee wat wel en niet mag qua naakt in de tuin lopen? En als naakt niet mag, mag topless dan wel?
Nu zei mijn moeder dat het volgens haar helemaal niet toegestaan is om in je eigen tuin in je blootje rond te lopen omdat dat aanstootgevend gedrag is. Ik heb hier nog nooit van gehoord en dacht eigenlijk dat je in je eigen huis/tuin lekker kan doen wat je wilt. Maar goed, wij kwamen er dus niet uit.
Heeft iemand enig idee wat wel en niet mag qua naakt in de tuin lopen? En als naakt niet mag, mag topless dan wel?
vrijdag 9 mei 2008 om 23:55
zaterdag 10 mei 2008 om 10:05
mensen die naakt zonnen, naakt lopen, naakt zitten, naakt te zien zijn door andere, lees door mij. kunnen niet alleen als shockend ervaren worden door kinderen, maar ook door ondergetekende. Want heel veel mensen denken dat het nog wel aantoonbaar is wat ze laten zien, maar het beste is toch dat sommige in een geheel bedekkende kleding buiten komen.
Het is soms te erg voor woorden wat je te zien krijgt.
en het lijkt juist wel dat de mensen die er niet uitzien, zich juist zograag willen laten zien. hebben die mensen geen spiegel, is er niemand die tegen die gasten kan zeggen: is misschien beter dat je dit niet aan de buurt laat zien, want mensen gaan de smaakpolitie waarschuwen!!
ben het trouwens helemaal eens met minny
Het is soms te erg voor woorden wat je te zien krijgt.
en het lijkt juist wel dat de mensen die er niet uitzien, zich juist zograag willen laten zien. hebben die mensen geen spiegel, is er niemand die tegen die gasten kan zeggen: is misschien beter dat je dit niet aan de buurt laat zien, want mensen gaan de smaakpolitie waarschuwen!!
ben het trouwens helemaal eens met minny

zaterdag 10 mei 2008 om 11:51
zaterdag 10 mei 2008 om 12:39
Nee nee, het is geen kwestie van smaak, ik zie mensen die gewoon niet buiten zouden mogen komen, en zeker niet naakt. ik kan mezelf dan heel goed voorstellen dat er kindertjes zijn die daar voor de rest van hun leven schade door oplopen. kom op zeg, van die ouwe uitgezakte lijven met een hangbuik ( helemaal volgevreten ) op hun knieeen, slappe vellen van tieten die daar nogeens over heen hangen, ouwe mannetjes met sprietbeentjes, ook van die vreselijke bierbuiken, op badslippers met alleen hun witte sokken nog aan,dat is geen kwestie van smaak meer. en juist die mensen voelen zich geroepen zich naakt aan ons te tonen.
bij deze wil ik een oproep doen aan deze mensen om dit toch vooral niet meer te doen.
dat is een reden om een schadeclaim bij die mensen in de brievenbus te stoppen
bij deze wil ik een oproep doen aan deze mensen om dit toch vooral niet meer te doen.
dat is een reden om een schadeclaim bij die mensen in de brievenbus te stoppen
zaterdag 10 mei 2008 om 19:42
zaterdag 10 mei 2008 om 19:45
Het nare ervan is niet dat je iemand naakt ziet als je het verwacht, op de daarvoor bestemde campings bijvoorbeeld.
Het wordt pas naar als je het niet verwacht, dan kan het wel een beetje schokkend zijn om zomaar ineens als je er niet op bedacht bent huppakee een hangzak in het volle zicht te zien.
En ja, daar kunnen vooral kinderen van schrikken.
Het wordt pas naar als je het niet verwacht, dan kan het wel een beetje schokkend zijn om zomaar ineens als je er niet op bedacht bent huppakee een hangzak in het volle zicht te zien.
En ja, daar kunnen vooral kinderen van schrikken.
zaterdag 10 mei 2008 om 22:07

zaterdag 10 mei 2008 om 22:14
Yep, helemaal mee eens. Dus als kinderen dat vies, raar of eng vinden, dan is dat duidelijk aangeleerd. Ik laat even in het midden door wie.. (Maar als ik hier lees en op dit moment op de babypijlert, dan weet ik het wel. Lijkt me dat kinderen eerder getraumatiseerd worden door dat krampachtige gedrag van de moeders dan van dat bloot dat ze zien.)
Waarom zou je als kind schrikken van een blote man of vrouw! Denk daar maar es over na.
Waarom zou je als kind schrikken van een blote man of vrouw! Denk daar maar es over na.
zaterdag 10 mei 2008 om 22:52
Oh dear, ik denk dat ik mét bikini nog niet eens in de tuin mag, als ik dit hier zo lees Ben benieuwd of mijn buurvrouw hier ook meeschrijft, af en toe.
Ik geef toe, ik houd rekening met ze en lig alleen topless als ze niet thuis zijn. Ook lig ik niet topless als m'n kinderen de tuin in kunnen komen rennen met vriendjes. Niet omdat die vriendjes geschaad zouden kunnen worden, maar omdat mijn kinderen ermee gepest zouden kunnen worden.
Maar ik vind het wél jammer, want ik zou graag naakt in de tuin liggen. Zonder kinderen was ik vast minder voorzichtig.
Maar goed, zonder kinderen woonde ik misschien wel op een naturistencamping
Ik geef toe, ik houd rekening met ze en lig alleen topless als ze niet thuis zijn. Ook lig ik niet topless als m'n kinderen de tuin in kunnen komen rennen met vriendjes. Niet omdat die vriendjes geschaad zouden kunnen worden, maar omdat mijn kinderen ermee gepest zouden kunnen worden.
Maar ik vind het wél jammer, want ik zou graag naakt in de tuin liggen. Zonder kinderen was ik vast minder voorzichtig.
Maar goed, zonder kinderen woonde ik misschien wel op een naturistencamping
Later is nu
zaterdag 10 mei 2008 om 22:55
En dat het juist de 'de dikke en minder aantrekkelijke medemensen lijken te zijn die zonodig bloot moeten lopen' komt misschien omdat een groot deel van de bevolking er zo uitziet en slechts een klein gedeelte als een supermodel.
(zoals superstar dus ) Eigenlijk zie je dus de normale gemiddelde mens zo lopen.
Ik sta hier, op het forum, altijd weer versteld hoe er over naakt gedacht wordt.
(zoals superstar dus ) Eigenlijk zie je dus de normale gemiddelde mens zo lopen.
Ik sta hier, op het forum, altijd weer versteld hoe er over naakt gedacht wordt.
Later is nu
zaterdag 10 mei 2008 om 22:58
zaterdag 10 mei 2008 om 23:02
quote:dreamer schreef op 10 mei 2008 @ 22:55:
En dat het juist de 'de dikke en minder aantrekkelijke medemensen lijken te zijn die zonodig bloot moeten lopen' komt misschien omdat een groot deel van de bevolking er zo uitziet en slechts een klein gedeelte als een supermodel.
Ik sta hier, op het forum, altijd weer versteld hoe er over naakt gedacht wordt. Die maat 36 en cupD heb ik echt maar ik had nog niet vertelt over de cellulite op mijn billen en mijn slappe buikje na 2 kinderen..
Ik sta hier, op het forum, altijd weer versteld hoe er over naakt gedacht wordt. Die maat 36 en cupD heb ik echt maar ik had nog niet vertelt over de cellulite op mijn billen en mijn slappe buikje na 2 kinderen..
zaterdag 10 mei 2008 om 23:05
Ik sta ook elke keer weer versteld Dreamer.
En dat kinderen erdoor geschaad kunnen worden volg ik helemaal niet, ik had de grootste moeite om mijn kinderen 'aangekleed' te houden als het warm was, het liefste huppelde ze in hun blootje rond, heel natuurlijk ook als het zo warm is toch?
Ik ben ook gestopt met topless toen mijn kinderen de leeftijd kregen om daarmee gepest te worden door vriendjes.
En dat kinderen erdoor geschaad kunnen worden volg ik helemaal niet, ik had de grootste moeite om mijn kinderen 'aangekleed' te houden als het warm was, het liefste huppelde ze in hun blootje rond, heel natuurlijk ook als het zo warm is toch?
Ik ben ook gestopt met topless toen mijn kinderen de leeftijd kregen om daarmee gepest te worden door vriendjes.
.
zaterdag 10 mei 2008 om 23:20
quote:tweeling schreef op 10 mei 2008 @ 23:05:
Ik ben ook gestopt met topless toen mijn kinderen de leeftijd kregen om daarmee gepest te worden door vriendjes.......zodat jouw kinderen andere kinderen kunnen pesten wiens moeder nog niet op dat heldere idee was gekomen
Ik ben ook gestopt met topless toen mijn kinderen de leeftijd kregen om daarmee gepest te worden door vriendjes.......zodat jouw kinderen andere kinderen kunnen pesten wiens moeder nog niet op dat heldere idee was gekomen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 11 mei 2008 om 00:32
Mijn moeder was een echte hippie, zo'n ongeschoren dame die naakt voor een kerncentrale ging zitten samen met andere ongeschoren dames. Om te protesteren. Naaktstranden, topless...noem het maar op. Naakt was bij ons thuis eerder een regel dan een uitzondering. Niet als er vriendinnetjes langs waren, dat begreep zij ook nog wel haha.
Maar toch...toch schrok ik mij het apezuur toen ik bij een vriendinnetje logeerde en haar vader kwam ineens zonder ondergoed (maar mét hemd) de gang op kwam toen ik naar de wc ging.
Geschaad...neuh.... Heb ik vanaf toen een heel vreemd beeld van die man gekregen, figuurlijk gesproken, en me zeer ongemakkelijk gevoeld in zijn bijzijn? Ja. Absoluut.
Maar toch...toch schrok ik mij het apezuur toen ik bij een vriendinnetje logeerde en haar vader kwam ineens zonder ondergoed (maar mét hemd) de gang op kwam toen ik naar de wc ging.
Geschaad...neuh.... Heb ik vanaf toen een heel vreemd beeld van die man gekregen, figuurlijk gesproken, en me zeer ongemakkelijk gevoeld in zijn bijzijn? Ja. Absoluut.