Boeken tips

09-03-2026 12:00 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan waargebeurde verhalen heerlijk weg lezen, zoals alle boeken van Astrid Holleeder, Maria Mosterd, Sabine de Dardene en de wijze waarop de boeken geschreven zijn.
Wie heeft tips voor een goed boek, want ik ben bijna bij de laatste bladzijde van mn boek aanbeland.

Boeken als 50 tinten grijs, saskia noord pakken me helaas helemaal niet.
Het hangt van je interesses af maar de boeken van Tim Voors zou je leuk kunnen vinden.
Al was er weinig waar aan echte mannen eten geen kaas:

https://libris.nl/a/hendrik-jan-korteri ... de%20media.
“Pogingen iets van het leven te maken” , oftewel het geheime dagboek van Hendrik Groen hoor ik goede verhalen over. Inmiddels zelf al aangeschaft, maar nog niet aan de beurt (ik heb altijd een stapeltje te lezen klaar liggen, zodat ik afhankelijk van mijn stemming een keuze kan maken).
- ik ben zacht, maar ik breek niet -
VlinderKracht schreef:
09-03-2026 12:53
“Pogingen iets van het leven te maken” , oftewel het geheime dagboek van Hendrik Groen hoor ik goede verhalen over. Inmiddels zelf al aangeschaft, maar nog niet aan de beurt (ik heb altijd een stapeltje te lezen klaar liggen, zodat ik afhankelijk van mijn stemming een keuze kan maken).
totaal anders dan de boeken die TO noemt :-D
Wat je zoekt is waarschijnlijk True crime:
https://www.bol.com/nl/nl/l/nederlandse ... ook&page=1
Lila-Linda schreef:
09-03-2026 13:02
totaal anders dan de boeken die TO noemt :-D
Klopt helemaal. Je zou het hooguit kunnen zien als fictief autobiografisch.
- ik ben zacht, maar ik breek niet -
Lila-Linda schreef:
09-03-2026 13:04
Wat je zoekt is waarschijnlijk True crime:
https://www.bol.com/nl/nl/l/nederlandse ... ook&page=1
Ohw ja thanksss heb ook alles gelezen van de fam ruinerwold in 1 adem

Dat genre boeit me enorm
Mijn leven in de hel van Sarah Forsyth.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Selma van Carolijn Visser
Alles van Annejet van der Zijl, maar met name Fortuna’s kinderen
De Bestedeling van Menno Lanting
Lichter dan ik van Dido Michielsen
Tropenbruid van Susan Smit

Allemaal non fictie die ik de laatste tijd heb gelezen.
Het verraad van de Jordaan: het verzwegen verleden van een Amsterdams NSB gezin - Stephanie Biesheuvel

De vergeten vrouwen: een indrukwekkende roman over een jonge vrouw die in Vietnam haar hart achterna gaat- Kristin Hannah

Lieveling - Kim van Kooten

‘t Hooge Nest: het waargebeurde verhaal van twee Joodse zussen in het verzet - Roxane van Iperen

Allemaal op waarheid gebaseerd, maar wel in romanvorm.
Everything is possible for the one who believes.
De keuze - Edith Eger, over een joodse vrouw die auswitch overleeft en daarna psychotherapeut wordt

Autobiografie van mijn lichaam - Liza Spit. Over een jeugd bij alcoholische ouders, en welke invloed dit heeft gehad (en hoe je de band herstelt als een ouder terminaal ziek wordt)

The doctor who fooled the world - over een arts die de fabel de wereld in heeft gebracht dat autidme komt door inentingen

Het pauperparadijs - Suzanna Janssen over het heropvoedingsexperiment in Veenhuizen

Rood is Ja - Sara Kroos over hertraumatiseting binnen de ggz en misbruik door hulpverlener(s)

De wereldwijde oorlog tegen vrouwen - Sue Lloyd-Roberts over systemisch geweld tegen vrouwen in de maatschappij, ook hier in europa

400 brieven van mijn moeder - Joseph Oubelkas over onterecht vastzitten in de gevangenis in het buitenland vanwege drugsbezit

Misschien moet je iets lager mikken - Milo van der Kamp over geboren worden in armoede, en hoe moeilijk het is er uit te klimmen

Heb er nog wel meer, maar wie weet zit hier iets tussen?
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Autobiografie van mijn lichaam - Liza Spit. Over een jeugd bij alcoholische ouders, en welke invloed dit heeft gehad (en hoe je de band herstelt als een ouder terminaal ziek wordt)

Rood is Ja - Sara Kroos over hertraumatiseting binnen de ggz en misbruik door hulpverlener(s)

400 brieven van mijn moeder - Joseph Oubelkas over onterecht vastzitten in de gevangenis in het buitenland vanwege drugsbezit

Misschien moet je iets lager mikken - Milo van der Kamp over geboren worden in armoede, en hoe moeilijk het is er uit te klimmen

Mijn leven in de hel van Sarah Forsyth

Lieveling - Kim van Kooten

Deze gaan voor nu op mn lijst erbij

Heb voorlopig genoeg te lezen bedankt :lijstje:

Ben wel meer van de hier en nu problemen, niet echt van vroeger oorlog enz.
Het kleine leven Hanya Tanagihara
Madam_Madness schreef:
09-03-2026 13:35
Mijn leven in de hel van Sarah Forsyth.
Deze gaat bij mij op de lijst. :-*
Catco schreef:
09-03-2026 20:40
Deze gaat bij mij op de lijst. :-*
Hee lieverd! :lips: Ik vond het boek behoorlijk aangrijpend. Heb het thuis en ga het nog eens lezen.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Madam_Madness schreef:
09-03-2026 21:49
Hee lieverd! :lips: Ik vond het boek behoorlijk aangrijpend. Heb het thuis en ga het nog eens lezen.
Hi :heart:

Dat geloof ik gelijk, op bol de intro gelezen, poeh.

Heb net klein leven uit, na een doos tissues ben ik nu even toe aan wat luchtigers en dan ga ik aan jou boekentip beginnen denk ik.
Catco schreef:
09-03-2026 22:11
Hi :heart:

Dat geloof ik gelijk, op bol de intro gelezen, poeh.

Heb net klein leven uit, na een doos tissues ben ik nu even toe aan wat luchtigers en dan ga ik aan jou boekentip beginnen denk ik.
Dat boek ga ik opzoeken. Wat luchtigers tussendoor is wel zo prettig.
Stephen King

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven