Boeken tips
maandag 9 maart 2026 om 12:00
Ik kan waargebeurde verhalen heerlijk weg lezen, zoals alle boeken van Astrid Holleeder, Maria Mosterd, Sabine de Dardene en de wijze waarop de boeken geschreven zijn.
Wie heeft tips voor een goed boek, want ik ben bijna bij de laatste bladzijde van mn boek aanbeland.
Boeken als 50 tinten grijs, saskia noord pakken me helaas helemaal niet.
Wie heeft tips voor een goed boek, want ik ben bijna bij de laatste bladzijde van mn boek aanbeland.
Boeken als 50 tinten grijs, saskia noord pakken me helaas helemaal niet.
maandag 9 maart 2026 om 12:47
Al was er weinig waar aan echte mannen eten geen kaas:
https://libris.nl/a/hendrik-jan-korteri ... de%20media.
https://libris.nl/a/hendrik-jan-korteri ... de%20media.
maandag 9 maart 2026 om 12:53
“Pogingen iets van het leven te maken” , oftewel het geheime dagboek van Hendrik Groen hoor ik goede verhalen over. Inmiddels zelf al aangeschaft, maar nog niet aan de beurt (ik heb altijd een stapeltje te lezen klaar liggen, zodat ik afhankelijk van mijn stemming een keuze kan maken).
- ik ben zacht, maar ik breek niet -
maandag 9 maart 2026 om 13:02
totaal anders dan de boeken die TO noemtVlinderKracht schreef: ↑09-03-2026 12:53“Pogingen iets van het leven te maken” , oftewel het geheime dagboek van Hendrik Groen hoor ik goede verhalen over. Inmiddels zelf al aangeschaft, maar nog niet aan de beurt (ik heb altijd een stapeltje te lezen klaar liggen, zodat ik afhankelijk van mijn stemming een keuze kan maken).
maandag 9 maart 2026 om 13:04
maandag 9 maart 2026 om 13:08
Klopt helemaal. Je zou het hooguit kunnen zien als fictief autobiografisch.
- ik ben zacht, maar ik breek niet -
maandag 9 maart 2026 om 13:29
Ohw ja thanksss heb ook alles gelezen van de fam ruinerwold in 1 ademLila-Linda schreef: ↑09-03-2026 13:04Wat je zoekt is waarschijnlijk True crime:
https://www.bol.com/nl/nl/l/nederlandse ... ook&page=1
Dat genre boeit me enorm
maandag 9 maart 2026 om 14:23
maandag 9 maart 2026 om 14:44
Het verraad van de Jordaan: het verzwegen verleden van een Amsterdams NSB gezin - Stephanie Biesheuvel
De vergeten vrouwen: een indrukwekkende roman over een jonge vrouw die in Vietnam haar hart achterna gaat- Kristin Hannah
Lieveling - Kim van Kooten
‘t Hooge Nest: het waargebeurde verhaal van twee Joodse zussen in het verzet - Roxane van Iperen
Allemaal op waarheid gebaseerd, maar wel in romanvorm.
De vergeten vrouwen: een indrukwekkende roman over een jonge vrouw die in Vietnam haar hart achterna gaat- Kristin Hannah
‘t Hooge Nest: het waargebeurde verhaal van twee Joodse zussen in het verzet - Roxane van Iperen
Allemaal op waarheid gebaseerd, maar wel in romanvorm.
Everything is possible for the one who believes.
maandag 9 maart 2026 om 17:46
De keuze - Edith Eger, over een joodse vrouw die auswitch overleeft en daarna psychotherapeut wordt
Autobiografie van mijn lichaam - Liza Spit. Over een jeugd bij alcoholische ouders, en welke invloed dit heeft gehad (en hoe je de band herstelt als een ouder terminaal ziek wordt)
The doctor who fooled the world - over een arts die de fabel de wereld in heeft gebracht dat autidme komt door inentingen
Het pauperparadijs - Suzanna Janssen over het heropvoedingsexperiment in Veenhuizen
Rood is Ja - Sara Kroos over hertraumatiseting binnen de ggz en misbruik door hulpverlener(s)
De wereldwijde oorlog tegen vrouwen - Sue Lloyd-Roberts over systemisch geweld tegen vrouwen in de maatschappij, ook hier in europa
400 brieven van mijn moeder - Joseph Oubelkas over onterecht vastzitten in de gevangenis in het buitenland vanwege drugsbezit
Misschien moet je iets lager mikken - Milo van der Kamp over geboren worden in armoede, en hoe moeilijk het is er uit te klimmen
Heb er nog wel meer, maar wie weet zit hier iets tussen?
Autobiografie van mijn lichaam - Liza Spit. Over een jeugd bij alcoholische ouders, en welke invloed dit heeft gehad (en hoe je de band herstelt als een ouder terminaal ziek wordt)
The doctor who fooled the world - over een arts die de fabel de wereld in heeft gebracht dat autidme komt door inentingen
Het pauperparadijs - Suzanna Janssen over het heropvoedingsexperiment in Veenhuizen
Rood is Ja - Sara Kroos over hertraumatiseting binnen de ggz en misbruik door hulpverlener(s)
De wereldwijde oorlog tegen vrouwen - Sue Lloyd-Roberts over systemisch geweld tegen vrouwen in de maatschappij, ook hier in europa
400 brieven van mijn moeder - Joseph Oubelkas over onterecht vastzitten in de gevangenis in het buitenland vanwege drugsbezit
Misschien moet je iets lager mikken - Milo van der Kamp over geboren worden in armoede, en hoe moeilijk het is er uit te klimmen
Heb er nog wel meer, maar wie weet zit hier iets tussen?
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
maandag 9 maart 2026 om 20:29
Mijn leven in de hel van Sarah Forsyth
Deze gaan voor nu op mn lijst erbij
Heb voorlopig genoeg te lezen bedankt
Ben wel meer van de hier en nu problemen, niet echt van vroeger oorlog enz.
Mijn leven in de hel van Sarah Forsyth
Deze gaan voor nu op mn lijst erbij
Heb voorlopig genoeg te lezen bedankt
Ben wel meer van de hier en nu problemen, niet echt van vroeger oorlog enz.
maandag 9 maart 2026 om 20:40
Deze gaat bij mij op de lijst.
maandag 9 maart 2026 om 21:49
maandag 9 maart 2026 om 22:11
HiMadam_Madness schreef: ↑09-03-2026 21:49Hee lieverd!Ik vond het boek behoorlijk aangrijpend. Heb het thuis en ga het nog eens lezen.
Dat geloof ik gelijk, op bol de intro gelezen, poeh.
Heb net klein leven uit, na een doos tissues ben ik nu even toe aan wat luchtigers en dan ga ik aan jou boekentip beginnen denk ik.
maandag 9 maart 2026 om 22:44
Dat boek ga ik opzoeken. Wat luchtigers tussendoor is wel zo prettig.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Stephen King
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in