Bruiloft: ben ik nou wel of niet uitgenodigd?

20-07-2009 14:12 211 berichten
Vorige week kregen we een uitnodiging voor een bruiloft. Of beter gezegd: kreeg mijn vriend een uitnodiging voor een bruiloft, want de envelop was alleen aan hem geadresseerd.

Het gaat hier om de bruiloft van een collega van hem, die ik overigens wel een aantal keer heb ontmoet, dus de collega weet van mijn bestaan

Nou zegt mijn vriend dat ik mee moet naar die bruiloft, maar ik twijfel of het wel de bedoeling is dat ik mee ga. De uitnodiging was tenslotte alleen aan vriend gericht.

Wat denken jullie: ben ik wel of niet uitgenodigd?
Alle reacties Link kopieren
Als het zo formeel is, zouden ze wellicht juist wel de etiquette die Fleurtje bedoelt kennen. Zou dus ook niet meegaan.

Ga je het navragen, durven zij geen nee te zeggen en kom je toch, terwijl je misschien niet welkom was. Gewoon niet gaan hoor..
Daarom vroeg ik ook of de adressen handgeschreven zijn, zegt m.i. nl een hoop....
Het was een geprint etiket.

We zullen het maar navragen, voor de zekerheid.

Ik vind dat best vervelend, ik heb dan een beetje het gevoel dat ik me opdring en dat ze dadelijk uit beleefdheid gaan zeggen dat ik dan ook maar moet komen of zo.

Mijn gevoel zegt dat de uitnodiging alleen voor James is, maar die kan niet geloven dat ik er niet bij zou horen (bij ons is altijd iedereen welkom, desnoods met nog extra introducées, het gaat er bij hem niet goed in dat niet iedereen zo is )
Dubbel.
Ik zou niet "gewoon gaan". Ik zou toch eerst zeker willen weten of ik wel ben uitgenodigd.... Zo niet, zou ik het navragen (misschien was mijn naam niet bekend ofzo) en pas dan zou ik al dan niet gaan....
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 20 juli 2009 @ 14:45:

Je kan het inderdaad via de ceremoniemeester vragen, maar waarom niet rechtstreeks aan de bruid of bruidegom zelf?Dan kan de ceremoniemeester het "slechte" nieuws brengen, het lijkt me minder vervelend voor het bruidspaar om op deze manier te moeten vertellen dat iemand niet uitgenodigd is. En misschien is die al van eea op de hoogte, en hoeven wij het bruidspaar niet met zoiets lastig te vallen.
quote:Miss Moneypenny schreef op 20 juli 2009 @ 14:50:

Het was een geprint etiket.

We zullen het maar navragen, voor de zekerheid.

Ik vind dat best vervelend, ik heb dan een beetje het gevoel dat ik me opdring en dat ze dadelijk uit beleefdheid gaan zeggen dat ik dan ook maar moet komen of zo.

Mijn gevoel zegt dat de uitnodiging alleen voor James is, maar die kan niet geloven dat ik er niet bij zou horen (bij ons is altijd iedereen welkom, desnoods met nog extra introducées, het gaat er bij hem niet goed in dat niet iedereen zo is )

Weet je al wat er op de kaart stond?

Enne... het spreekt voor James dat hij zo gastvrij is maarre... helaas gaat dat niet voor iedereen op...

Enne.. eigenlijk kan James het het beste vragen... en jij niet....
Geprint. Dus dan snappen ze de etiquettes niet. Ik zou het even laten navragen bij de ceremoniemeester. Niet aan het bruidspaar zelf.
Nee, de kaart ligt thuis, vanavond kan ik het nakijken.

Al ben ik nu wel heel nieuwsgierig hoe het er nou precies staat.

Ik zal het straks meteen laten weten

Tuurlijk laat ik het James navragen, ik ga me hier helemaal buiten houden.

Het is dat James er zo van overtuigd is dat ik mee moet, terwijl ik denk van niet, anders was de hele discussie er niet geweest.
quote:Miss Moneypenny schreef op 20 juli 2009 @ 14:41:

Er staat voornaam + achternaam vriend, met daaronder het adres.

Vandaar dat ik er van uit ga dat het alleen voor vriend is, want ze weten van mijn bestaan. Ik ga er van uit dat ze mijn naam, of anders "+ partner" erbij zouden hebben gezet als het de bedoeling zou zijn dat ik ook kom.

Absoluut. En als het inderdaad zo'n formele bruiloft is, dan zorgen ze echt wel dat de uitnodigingen ook correct zijn.

Ik zou zeker niet gaan.
Wel lief, van die James van je!

Persoonlijk zou het mijn eer te na zijn om het na te vragen trouwens.
quote:fleurtje schreef op 20 juli 2009 @ 14:55:

Geprint. Dus dan snappen ze de etiquettes niet. Ik zou het even laten navragen bij de ceremoniemeester. Niet aan het bruidspaar zelf.

En inderdaad wat je zegt "Laten navragen". In geen geval zelf gaan vragen want dat staat tamelijk opdringerig.

Als James nu nog vraagt van "Ik heb een uitnodiging gekregen van Klaas en Marie. Ben ik nou alleen uitgenodigd of Miss Moneypenny ook?" Of iets in die strekking (kon ff de juiste woorden niet vinden...)
De meningen blijven verdeeld dus

James moet het voor de zekerheid maar even navragen bij de ceremoniemeester, dan weten we het.

Wordt vervolgd...

Allemaal in ieder geval bedankt voor het meedenken!
Maarre, ik kom bij die etiquettes toch wel weer interessante dingen tegen mbt het huwelijk van zwager en schoonzus in september
inderdaad dat zou ik ook niet doen.(navragen, kom op zo van: mag ik nou ook komen? nee, dat mag NIET! je stond toch niet op de uitnodiging?) ik zou gewoon je prachtig maken, en heel mooi binnenkomen en supergezellig charmant geweldig en leuk jezelf zijn de hele avond.... dan gaan ze denken goh waarom hebben we haar niet uitgenodigd hahaha
quote:Miss Moneypenny schreef op 20 juli 2009 @ 14:41:

Er staat voornaam + achternaam vriend, met daaronder het adres.

Vandaar dat ik er van uit ga dat het alleen voor vriend is, want ze weten van mijn bestaan. Ik ga er van uit dat ze mijn naam, of anders "+ partner" erbij zouden hebben gezet als het de bedoeling zou zijn dat ik ook kom.Ik zou niet gaan zonder te vragen of deze uitnodiging ook voor jou bedoeld was. Juist omdat het om een collega gaat. Je ziet echt vaker op bruiloften dat collega's zonder partner worden uitgenodigd (en in mijn ogen ook wel logisch). Navragen dus
Ik zou overigens niet gaan. Zou er geen zin in hebben en dan is die etiquette een verdomd goed en makkelijk excuus.
Fleurtje, waar vind je die info?

Ik heb namelijk ook al zitten googlen voor mijn "geval", maar kwam daar niet erg ver mee.
quote:Miss Moneypenny schreef op 20 juli 2009 @ 15:01:

De meningen blijven verdeeld dus

James moet het voor de zekerheid maar even navragen bij de ceremoniemeester, dan weten we het.

Wordt vervolgd...

Allemaal in ieder geval bedankt voor het meedenken!De vraag is of de ceremoniemeester precies op de hoogte is wat dit betreft. Waarom niet gewoon aan de bruidegom vragen? Ik neem aan dat ze elkaar dagelijks zien op het werk?
quote:Miss Moneypenny schreef op 20 juli 2009 @ 14:53:

[...]

Dan kan de ceremoniemeester het "slechte" nieuws brengen, het lijkt me minder vervelend voor het bruidspaar om op deze manier te moeten vertellen dat iemand niet uitgenodigd is. En misschien is die al van eea op de hoogte, en hoeven wij het bruidspaar niet met zoiets lastig te vallen.

Daar heb je gelijk in. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hetzelfde denk als jullie en daarom ook niet eens kan snappen dat je iemand zonder partner uitnodigd voor een bruiloft.

Zeker niet als het zo formeel is. En wat fleurtje ook zegt, als je die uitnodigingen print, dan heb je weinig kaas gegeten van etiquette
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Lunax, natuurlijk is de CM daarvan op de hoogte, daarvoor is ie CM. Hier 'hoort' het bruidspaar niet mee lastig gevallen te worden, daarvoor hebben ze een CM aangesteld.

MissM: De site van Beatrijs Ritsema staat vol van dit soort dingen. Maar dit specifieke heb ik van:

http://www.trouwadviesbur ... tID=405&magazine_cat_id=2
Lastig, ik zou het voor de zekerheid even navragen.

3 maanden geleden trouwde een nichtje van mijn man. Uitnodiging voor de trouwplechtigheid was aan ons beiden gericht.

Bij de uitnodiging zat een aparte kaart voor het feest 's avonds en die was alleen aan mijn man gericht. Man was er vanuit gegaan dat die ook voor ons beiden was, ik twijfelde. Bij navraag bleek dat alleen man welkom was op het feest. Reden, alleen directe familie (dus geen aanhang) was uitgenodigd voor het feest. Later bleek dat de 2 zussen van mijn man wel met hun man en kinderen uitgenodigd waren voor het feest.

Ondanks dat ik heel weinig contact heb met het betreffende nichtje en we haar alleen op verjaardagen tegen komen, voelde ik me toch wel een beetje gepasseerd.

Uiteindelijk is man alleen naar de plechtigheid en feest gegaan, bij geen van beiden ben ik meegegaan, ik voelde me dan toch te veel.
1 telefoontje of mailtje en het vraagstuk is opgelost lijkt me.....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:fleurtje schreef op 20 juli 2009 @ 15:04:

Ik zou overigens niet gaan. Zou er geen zin in hebben en dan is die etiquette een verdomd goed en makkelijk excuus.

Ik sta er ook niet om te springen om te gaan.

Maar volgens mij wil James mij en mijn zwangerschap misgebruiken om enigszins op tijd naar huis te kunnen. Plus dat ik dan mooi taxi kan spelen, natuurlijk Al heb ik al aangeboden om hem te brengen en weer te komen halen
Als er alleen James Bond op het gedrukte envelopje staat zou ik er vanuit gaan dat ze niet op miss Moneypenny rekenen. Zeker als ze weten dat James er een relatie met de secretaresse van zijn baas op na houd

Maar vragen staat vrij. Al zou ik niet op een positief antwoord rekenen. 007 zal waarschijnlijk alleen op stap moeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven