cadeau 75 jarige vrouw

17-03-2013 10:02 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort hebben we een feestje van een lieve vrouw die we kennen, zij wordt 75 jaar. Nu willlen we natuurlijk niet met lege handen komen, maar ik heb werkelijk géén idee wat ik haar kan geven. Iemand een origineel idee???
Wat mag het kosten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat is het budget?

Misschien een mooi schilderij(tje). Ketting, goed boek, verwen-arrangement (manicure/pedicure/facial ofzo).

Ik heb dit boek voor m'n moeder gekocht. Zijn interviews met mensen, die met Beatrix te maken hebben gehad.

Mijn moeder is geen dikke boeken lezer, maar heeft wel interesse in de gang van zaken soms. Hoop dat ze het leuk vindt
Later is nu
Dreamer: dat is wel een goede tip! Wanneer je alleen 'een boek' had gepost, had ik het waarschijnlijk afgewezen, maar dit klinkt toch wel leuk.

Budget, zo rond de 20 euro.
Dan zou ik deze doen over Bea:

http://www.bol.com/nl/p/b ... rlanden/9200000009850529/
Ik heb ooit voor beppe zelfgemaakte boerenmeisjes en boerenjongens gemaakt. Dat viel erg in de smaak, maar of het zo representatief is weet ik niet, want ze hield ook van neprozen in glazen bolletjes.
Wat voor vrouw is het, wat doet ze allemaal?

Mijn moeder wordt ook 75, maar die maak je echt niet blij met bovenstaande suggesties. Zij wil naar New York voor haar verjaardag.

Waarmee ik maar wil zeggen dat een beetje meer info wel handig is.
quote:Tuorrebout schreef op 17 maart 2013 @ 10:22:

Ik heb ooit voor beppe zelfgemaakte boerenmeisjes en boerenjongens gemaakt. Dat viel erg in de smaak, maar of het zo representatief is weet ik niet, want ze hield ook van neprozen in glazen bolletjes.Heb je het nou over je kinderen, hahaaha, sorry
Zat ik me ook te bedenken: wat zegt 75 nou eigenlijk helemaal??
quote:Splinter02 schreef op 17 maart 2013 @ 10:27:

Wat voor vrouw is het, wat doet ze allemaal?

Mijn moeder wordt ook 75, maar die maak je echt niet blij met bovenstaande suggesties. Zij wil naar New York voor haar verjaardag.

Waarmee ik maar wil zeggen dat een beetje meer info wel handig is.

Sja.. mijn moeder zit al 10 jaar lang de hele winter in Spanje. Dit jaar wegens operatie van m'n vader thuis. Zij heeft inderdaad geen behoefte aan New York.

Maar.. TO vraagt niet voor haar moeder maar voor 'een vrouw' van 75 en heeft ongeveer 20 euro budget. Dus tenzij de dame in kwestie geld gevraagd heeft voor haar droomreis naar New York en alle kleine beetjes helpen, is een boek misschien leuk om onderweg te lezen
Later is nu
Geef haar dan een boekenbon, als je haar niet goed genoeg kent om haar interesses in te schatten.

Een boek over Bea stelt lang niet iedereen op prijs hoor.
.
Mijn moeder is ongeveer zelfde leeftijd en wil eigenlijk niks meer hebben maar laatst een abonnement gegeven op een tijdschrift van 30 nummers (was ¤29) wat daarna automatisch stopt en weekendabonnement op de krant (meeste mensen van die leeftijd halen hun nieuws uit tv en kranten en niet van computer)

Beiden proefabonnementen en ondanks dat ze niets wilden vond ze het erg leuk en nu omgezet in definitieve abo's

Er zijn op internet legio sites voor dit soort proefabonnementen.Vaak rond de ¤20-¤30

Krant was ¤14,50 voor 3 maanden...
Oh leuk de Libelle!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een fles van haar favoriete borrel.

Een dvd/film/serie (mijn moeder kijkt als 70-plusser nog graag dingen als Gooische Vrouwen, Flikken Maastricht etc.)
goed idee vind ik dat ! Van dat abonnement bedoel ik.

Dvd kan ook als je weet dat ze tv kijkt. Doet mijn moeder van 70 nooit namelijk. Maar dat is ook weer zo smaakgebonden. In de libelle staat voor iedereen wel wat leuks.
.
Mandje met streek producten jam enzo.
Loat goan!!!
Mijn moeder is 71 en vond de film intouchables helemaal geweldig. Deze week 9 euro bij het kruidvat. Doe je er een zak popcorn bij (of fles port), klaar.
Bij bruna kan je al voor 15 euro een tijdschriften bon kopen. Weet niet of je daar een Libelle/Margriet mee kan afsluiten.
ax.Daffie, 8 minuten geleden Mijn moeder is 71 en vond de film intouchables helemaal geweldig.

Alsof je iedereen van 70 dezelfde filmsmaak heeft. Ouderen heb je in net zoveel soorten en maten als jongeren. Het zijn net mensen
.
Helemaal mee eens. Het is ook maar een tip. Net zoals alles hierboven aangegeven.quote:impala schreef op 17 maart 2013 @ 11:31:

ax.Daffie, 8 minuten geleden Mijn moeder is 71 en vond de film intouchables helemaal geweldig.

Alsof je iedereen van 70 dezelfde filmsmaak heeft. Ouderen heb je in net zoveel soorten en maten als jongeren. Het zijn net mensen
http://www.chocstar.nl/ma ... hocoladereep/index/stap1/

Houidt ze van chocolade? Op deze site kun je een kadobon bestellen waarmee ze zelf ingrediënten aan een chcoladereep kan toevoegen. Best leuk
Mijn moeder zou weer veel blijer worden van 'n abonnement op Columbus reismagazine, dan van de Libelle.

Dus gewoon vragen wat ze leuk vindt en eventueel geef je d'r 'n bol.com bon met 'n flesje port/wijn (daar moet je toch wel achter kunnen komen, wat ze graag drinkt)
Een mooi boek van haar (geboorte)plaats met foto's van vroeger. Heb ik vaak kado gedaan, niet alleen aan oudere mensen, maar ook van mensen rond de 40 en valt eigenlijk altijd in de smaak!
quote:neves schreef op 17 maart 2013 @ 11:44:

Een mooi boek van haar (geboorte)plaats met foto's van vroeger. Heb ik vaak kado gedaan, niet alleen aan oudere mensen, maar ook van mensen rond de 40 en valt eigenlijk altijd in de smaak!

Dat is zeker een leuk idee. Maar het grappige is, dat haar (ondertussen overleden) man, zélf zo'n boek heeft gemaakt over ons dorp. Dus dat boek heeft ze al.

Maar ik kan zeker iets met bovenstaande tips. Denk dat ik voor een libelle abonnement ga!

Bedankt voor alle leuke tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven