Cadeau bruiloft

17-07-2012 11:53 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje, ik wist niet zo goed onder welke pijler het hoorde dus ik heb hem maar hier geplaatst.



Het is zover, de eerste uit mijn vriendenkring gaat trouwen en ik heb de uitnodiging ontvangen voor het trouwfeest. Zoals verwacht is de cadeautip geld. Nu studeer ik zelf nog en worstel ik nogal om rond te komen, dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen of wat gepast is. Ik vind het lullig om met een klein bedrag aan te komen, dan zou ik liever toch een cadeau kopen. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenoog schreef op 17 juli 2012 @ 12:31:

[...]





niemand hoeft zich belast te voelen om een feest te financieren, zeer zeker niet, maar als je toch met een kado komt, zal het bruidspaar zich ongetwijfeld herinneren hoe je je gedroeg op die avond, was je grootgebruiker omdat je als echtbaar ¤ 50 in een envelop hebt gedaan, of gaf je ¤ 10, en hield je je in om niet teveel op te vallen



Jij denkt echt dat dit is wat het bruidspaar zich herrinerd?

Gezllig bruiliften heb je dan.

Het paar herrinerd alleen maar hoe gezellig of ongezellig het was. Als mensen zich dronken hebben gezopen en dom gedragen hebben herrineren ze zich dat ook, eventuele stukjes die gedaan worden herrineren ze zich.

Maar ze weten echt niet meer wie 50 euro deed en wie 10 of 20.

Anders is het el heel triest.



Persoonlijk zou ik als ik weinig te besteden had er ook een leuk cadeautje bij doen wat zelf gemaakt is, zoals dat van dat fotolijstje wat hier net genoemd is. Erg leuk idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind alles vanaf ongeveer 20 a 25 euro prima kunnen. Lager vind ik wel karig worden.
Alle reacties Link kopieren
Als de bruiloft over een tijdje is in de tussenliggende maanden een paar euro sparen en wegleggen? Ik denk dat zo'n 20 euro netjes is als ze weten dat je krap zit. Helemaal als je het leuk inpakt . Een tientje vind ik persoonlijk dan wel weer heel karig..



Ik heb zelf binnenkort ook een bruiloft, maar zit nu ook wat krapper bij kas door werk-contract wat gaat aflopen binnenkort. Aan de andere kant vind ik het ook lullig om dan maar heel erg op het kadootje te gaan besparen, omdat ik nog wel op vakanties ga enzo ;). Ik ben dus alvast begonnen met extra sparen, in plaats van elk weekend uit, nu nog maar 1x in de 2 weken, zodat ik de maand van de bruiloft wel gewoon 50 euro kan missen zonder gelijk van mijn spaarrekening te hoeven plukken (dit, en mijn vriend die in september 30 wordt. Dan wil ik ook niet met een lullig kadootje aankomen!). Het zijn wel echt goede vrienden, dus vriend en ik willen ieder 50 euro geven (totaal dus 100 euro). Maar wij zijn geen studenten he, werken alletwee ;).
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenoog schreef op 17 juli 2012 @ 12:31:

[...]





niemand hoeft zich belast te voelen om een feest te financieren, zeer zeker niet, maar als je toch met een kado komt, zal het bruidspaar zich ongetwijfeld herinneren hoe je je gedroeg op die avond, was je grootgebruiker omdat je als echtbaar ¤ 50 in een envelop hebt gedaan, of gaf je ¤ 10, en hield je je in om niet teveel op te vallenOMG.... en dan die redenaties ook.... grootgebruiker omdat je 50 euro bijdroeg en een 10tje en dan moet je je inhouden om niet op te vallen? Echt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenoog schreef op 17 juli 2012 @ 12:10:

onnodige tip waarschijnlijk: stem je kado af op wat je consumeert tijdens dat huwelijksfeest, ik zelf zou liever ¤10 krijgen van een gast die 1 colatje drinkt de hele avond, dan ¤ 50 van een echtpaar waarbij beide partners de hele avond dubbele whiskey's bestellen de meest hilarische en eigenlijk ongelooflijke cadeautip die ik ooit heb gehoord. Hoe krijg je het verzonnen ?
Ik snap er ook de ballen van Zazu en Thee. Net zo min dat ik snap waarom 10 euro not done is en het pas vanaf 20-25 euro zou moeten, maar dan ook weer niet teveel (en wanneer is het karig, wanneer is het teveel).



Als een bruidspaar om een envelop met geld vraagt moeten ze niet zeuren als er naast briefjes van 20 of 50 ook briefjes van 5 of 10 erin zitten en het aantal van deze briefjes ook nog eens verschilt per envelop.



Als je de illusie wil hebben dat mensen je een duur cadeau / cadeau van gepaste prijs geven, vraag dan niet om een envelop met geld maar laat gasten zelf uitkiezen wat ze geven.
Alle reacties Link kopieren
Wij geven als stel 50 euro aan vrienden. Dat doen alle vrienden. Heel stom misschien, maar er wordt dan geen onderscheid gemaakt of je een hele dag of alleen bij het feest mag komen. Sims wordt al het geld van alle vrienden bij elkaar gelegd en wordt er een cadeau van gekocht. Iedereen legt dan dus 50 euro in.



Aan de zus van m'n man gaven we meer. 100 euro? Weet eigenlijk niet precies meer.

10 euro geven aan vrienden vind ik erg weinig. Dat is eerder een bedrag voor een verjaardag.
Ik zou dus echt speciaal 1 en 2 centjes sparen (in Belgie zijn ze er nog) om daarvan een potje cadeau te doen als het bruidspaar laat doorschemeren dat ze toch veel geld per persoon verwachten
Alle reacties Link kopieren
quote:dignity schreef op 17 juli 2012 @ 12:42:

Ik vind alles vanaf ongeveer 20 a 25 euro prima kunnen. Lager vind ik wel karig worden.\En wat als je het gewoon echt niet kunt missen? (en ja die mensen zijn er ook in NL). Ik zou me niet gemakkelijk voelen als ik 30 euro zou ontvangen van een vriendin waarvan ik weet dat ze het niet kan missen. Dan zou ik liever een kaart met iets persoonlijks ontvangen. Maar goed een ieder gaat weer anders om met zn vriendenkring. Is net zoiets als mensen die een dresscode voor hun bruiloft bedenken, en daarmee familie en vrienden op kosten drijven omdat ze normaal gesproken nooit in dat soort kleding lopen eb het dus niet in de kast hebben hangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 17 juli 2012 @ 12:57:

Ik zou dus echt speciaal 1 en 2 centjes sparen (in Belgie zijn ze er nog) om daarvan een potje cadeau te doen als het bruidspaar laat doorschemeren dat ze toch veel geld per persoon verwachten idd het is veel en het is geld. Daar kunnen ze niet over klagen :-)
Wij geven als vriendengroep in totaal zo'n ¤ 200. Plus een film die we voor het bruidspaar maken. Daarin komen sketches voor van grappige voorvallen van hen. Die spelen we na met een masker op ( met foto van het bruidspaar).



Verder regelen wij het vrijgezellenfeest/dag en dat kost zo'n ¤ 100 per persoon.
Alle reacties Link kopieren
Lekker geven wat je kunt missen, je vrienden maakt dat echt niet uit. Zit in dezelfde situatie, alleen ik ben degene die gaat trouwen. Ik krijg liever een tientje dan een cadeau, want ik vraag niet voor niets geld. Voor mij komt een tientje net zo goed van pas als voor jou. Spullen heb ik meer dan zat.



Oh, en lekker eten en drinken wat je wilt, want ze trouwen niet om er geld aan over te houden.
Alle reacties Link kopieren
Mysyic, als vriendengroep in totaal 200 euro? Dat zegt niet zoveel natuurlijk. Met hoeveel personen is dat dan?
quote:gizz schreef op 17 juli 2012 @ 13:00:

[...]





idd het is veel en het is geld. Daar kunnen ze niet over klagen :-)Yus
Alle reacties Link kopieren
Anderzijds, weet je allang dat ze gaan trouwen? Je had ook wat kunnen sparen natuurlijk. Niet omdat je dan meer moet geven, maar zo had je het ook op kunnen lossen.
@ tulpje, we zijn met zo'n 20 personen. Zoals ik eerder schreef, doen we ¤ 10 pp met de vrienden. Zelf doen we dan nog gevarieerd van ¤ 10 tot ¤ 50 in de kaart. (ligt eraan of dat het hele goede vrienden zijn of niet..)
Alle reacties Link kopieren
moraal, zichzelf respecterende mensen die niet karig willen overkomen geven een normaal kado, en schrijven hun naam op de envelop, een profiteur zal zijn naam niet op de envelop schrijven, en uit de feestzaal dienen te worden gedragen omdat hij/zij niet op de benen kan staan

ik typ dit niet om aardig gevonden te worden, maar dit is wel de realiteit, menig bruidspaar controleert de inhoud van de enveloppen, en bespreekt het gedrag van de gasten achteraf, absoluut,
Alle reacties Link kopieren
Groenoog, ik kan mij niet voorstellen dat ik dat doe bij mijn studentenvrienden en ik denk veel mensen met mij. Iemand die het niet breed heeft moet je daar niet op afrekenen en lekker laten genieten. Daar geef ik een feest voor, niet om te verdienen.



Als je goed geld wilt krijgen voor je bruiloft moet je met een turkse man trouwen, daar roepen ze de giften met naam en toenaam toch om?
quote:Groenoog schreef op 17 juli 2012 @ 12:31:

[...]





niemand hoeft zich belast te voelen om een feest te financieren, zeer zeker niet, maar als je toch met een kado komt, zal het bruidspaar zich ongetwijfeld herinneren hoe je je gedroeg op die avond, was je grootgebruiker omdat je als echtbaar ¤ 50 in een envelop hebt gedaan, of gaf je ¤ 10, en hield je je in om niet teveel op te vallenBij iemand die zo denkt, heb ik op voorhand al geen zin om op een bruiloft te verschijnen. Ik kan me nog voorstellen dat op een bruiloft alleen licht alcoholische versnaperingen geserveerd worden maar dat is meer om te zorgen dat de gasten niet ladderzat worden dan om de kosten.
Alle reacties Link kopieren
ik kan me niet voorstellen dat je niet een kaart bij je geld in de envelop doet. Je gaat toch naar een bruiloft omdat het vrienden van je zijn? En niet om je klem te zuipen?? Je wilt toch juist het bruidspaar geluk wensen oid? wat zijn er maffe mensen dan!
Alle reacties Link kopieren
Als het bruidspaar geld vraagt, is het aan jou te beslissen hoeveel je geeft - als jij slechts 10,-- kan missen, geef je dat op een feestelijke manier. 25 euro is gemiddeld.



De kosten van het feest zijn voor het bruidspaar, of je nou cola of sterke drank drinkt, te kinderachtig om dat ook maar over na te denken.

Geld vragen hoeft niet te zijn om de kosten van de bruiloft te dekken, je koopt er juist iets duurzaams van zodat je niet verrast wordt door 12 paar peper- en zoutstelletjes.



Ik heb overigens al heul veel bruiloften gehad in de afgelopen jaren, nog nooit werd er iets anders gevraagd dan geld - dat is toch inmiddels wel algemeen geaccepteerd of niet soms?
Ik vind zo'n envelopje in de uitnodiging eigenlijk al not done want hebberig. Mensen die willen weten wat te geven kunnen contact opnemen met de ceremoniemeester.
Alle reacties Link kopieren
quote:mystic24 schreef op 17 juli 2012 @ 13:01:

Plus een film die we voor het bruidspaar maken. Daarin komen sketches voor van grappige voorvallen van hen. Die spelen we na met een masker op ( met foto van het bruidspaar).







Als ik ooit ga trouwen gooi ik iedereen dr uit die dit flikt.

( sarcastisch bedoeld natuurlijk he, niet allemaal boos worden)Echt zo triest en on grappig.

Stukjes, stomme maar grappig bedoelde filmpjes zijn niet welkom.

Het is vooral een vervelende onderbreking van de gezellig avond.

Bandjes en DJ's vinden dit vaak ook erg vervelend. En bovendien duren ze altijd te lang.

Laatst bruiloft gehad waar het paar zei geen stukjes te willen. Hadden de zussen een semi grappige dia voorstelling gemaakt die 45 minuten duurde!! En dan ook nog verbaasd zijn dat iedereen na 5 minuten afhaakt.

Heel leuk voor het bruidspaar, maar had er een dvd van gemaakt en geef die mee dat ze het thuis kunnen bekijken.
quote:malu3 schreef op 17 juli 2012 @ 13:17:

Ik vind zo'n envelopje in de uitnodiging eigenlijk al not done want hebberig. Mensen die willen weten wat te geven kunnen contact opnemen met de ceremoniemeester.Wel ja, zadel je 'n ander met dat gezeur op, terwijl geld toch het meest gewenste kado is. Wat is er hebberig aan? Het is, zeker voor mensen die niet tot de close vrienden behoren, alleen maar heel makkelijk om geld in 'n envelop te hoeven doen ipv te moeten gaan shoppen naar een of ander kado. En je kunt beter met z'n allen geld geven zodat ze daar voor zichzelf iets groots van kunnen kopen dan dat iedereen 'n prul geeft wat op zolder beland tot de eerste beste grote schoonmaak en het in de kliko verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 17 juli 2012 @ 13:17:

Ik vind zo'n envelopje in de uitnodiging eigenlijk al not done want hebberig. Mensen die willen weten wat te geven kunnen contact opnemen met de ceremoniemeester.



Ik vind het juist handig, weet je in iedergeval zeker dat je als bruidspaar niet opgescheept zit met 20 broodroosters.

Vroeger woonde men vaak nog niet samen als je ging trouwen en dan werden er vaak cadeau's gegeven die voor het samenwonen handig zijn.

Nu wonen ze vaak al samen en hebben alles al.

Geld is dan handig, dan kan het paar zelf bepalen of ze hiermee de rekeningen van de bruiloft betalen of iets leuks voor zichzelf kopen. Of van mijn part de rekening van het gas/water/licht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven