Callcenter ergernissen

12-08-2016 20:32 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor alle callcenter medewerkers: spui je ergernissen

TO trapt af: ik kan niét tegen mensen die bij alles de fout bij het bedrijf leggen. Die niet betalen en boos worden om incassokosten. Die een verhuizing niet doorgeven en boos worden dat ze nog voor het oude huis betalen. Mensen die switchen van energieleverancier, te laat zijn met annuleren en dan boos zijn dat ze een boete krijgen als ze opzeggen.

En ook heel ergerlijk: mensen die je uitleg gewoon niet willen snappen en in hun eigen (on)gelijk blijven hangen.
Noem me lief nu ik nog leef!
quote:Miskotto schreef op 13 augustus 2016 @ 19:11:

[...]

Dit dus!

Even off topic, nu je dit zegt besef ik hoeveel vergaderingen ik graag had bij willen wonen toen er een bepaald besluit werd genomen wat als goed idee door moest gaan.

Bijv invoering van de euro, asielzoekers die duizenden euro's krijgen om hun huis in te richten, bezuinigingen in de zorg invoeren van OV chipkaart e.v.a Oh wat was ik daar graag bij geweest.

Ok back to the topic.Nou graag want dit neigt naar actueelpraat. Voor dat soort praat moet je op een andere pijler zijn.
Ik merk vooral dat die call-center medewerkers de helft van de tijd hun werk niet doen.

Kan ik na een paar dagen of een week nogmaals een uur in de rij gaan staan en wachtmuziekjes aanhoren om iemand te pakken te krijgen.

Om weer maar es de belofte te krijgen "we geven het door en iemand gaat jullie terugbellen". Om dus nooit teruggebeld te worden.

De keer dat ik 8 keer heb mogen terugbellen (op 1 à 2 maanden tijd), ben ik de 8ste keer toch fiks kwaad geworden.

Ineens hing er 2 uur later iemand aan de lijn .

Die kon of wou nog niks en wist nog van niks, maar tja ...

Met dat bedrijf zijn we nadien dus ook nooit meer in zee gegaan.

Degene die mij terugbelde snapte ook helemaal niet dat we dat niet meer gingen doen .

Of ik werk voor mijn baas. Die baas heeft echt geen tijd voor "prullen" zoals kopies van nooit geziene facturen op te vragen.

Als ik dan bel voor die kopie, krijg ik ineens niets gedaan "Want we mogen dat alleen geven / opsturen als de baas belt. Procedurekwestie.".

Bij bepaalde bedrijven zeg ik tegenwoordig dat ik de baas herself ben .
Alle reacties Link kopieren
Echt? Bizar. Als je de controlevragen kan beantwoorden mogen we alles doen voor je. Bij bedrijven bestaat die controle niet eens, want die vloeit voort uit de Wet bescherming persoonsgegevens en een bedrijf is geen persoon.
Noem me lief nu ik nog leef!
quote:CenturyChild schreef op 14 augustus 2016 @ 00:18:

Echt? Bizar. Als je de controlevragen kan beantwoorden mogen we alles doen voor je. Bij bedrijven bestaat die controle niet eens, want die vloeit voort uit de Wet bescherming persoonsgegevens en een bedrijf is geen persoon.

Doordat we een VZW (vereniging zonder winst - bedrijf in de sociale sector) zijn worden we bij veel bedrijven en banken dus aanzien als een persoon of individu en niet als een bedrijf.

En als ik bel en ik stel mij voor als "boekhouder van ..." worden ze dus argwanend.

Terwijl we dus wel 70 man personeel in dienst hebben, kantoor hebben, ...

Ook al gehoord "Eigenlijk mag ik alleen de baas te woord staan, maar voor deze ene keer zullen we een uitzondering maken."

Tja, van mij mogen ze zoveel uitzonderingen maken als ze willen ... Volgende keer zal het immers normaal gezien toch echt weer ik of mijn collega zijn die hen belt als het over een kleinigheid gaat.

Mijn baas belt wel als het écht belangrijk is.

Vooral banken zijn een ramp. En B-Post (Belgische tegenhanger van Post.nl). Alles wat een beetje te officieel is of te overheidsgericht.
Ik zit overigens de helft van de dagen zelf aan de telefoon.

Het eerste wat ik meestal doe als mensen bellen dat er weer iets verkeerd loopt met hun post of lidgeld is erkennen dat ons ledensysteem voortdurend vastloopt en ik bied mijn excuses aan.

Ik weet immers dat ons ledensysteem niet altijd even goed werkt. Adreswijzigingen komen niet altijd bij de juiste persoon, systeem loopt soms vast, nieuwe invoeringen / aanpassingen worden soms automatisch eruit gesmeten, ...

We krijgen er zelf vaak een punthoofd van.

Ik schrik dan ook echt niet dat iemand kwaad is als ie voor de 2de of 3de keer zijn adreswijziging moet opgeven. Of voor de 3de keer moet doorgeven dat zijn vader helaas al 6 maanden overleden is. Ik voel meestal eerder schaamte. Dat de boel weer is misgelopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven