Centraal Moderator topic 2025

05-01-2025 09:55 401 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Technische update :

[...]

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Melden van overtredingen, dubbele topics, verplaatsen van een topic kan ook in het 'meld het de mods' topic. Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: Forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Kompas vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Als proef kunnen beleidsvragen nu ook in het 'vraag het de mods' topic en vragen over een ban of melding in het 'meld het de mods' topic. De linkjes staan verderop.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
Overig/algemene-voorwaarden/list_messages/480253

Huisregels:
Overig/huisregels/list_messages/480252

Het vorige deel van het CM topic
Overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p34158150

Vraag het de mods, deel 9!
overig/vraag-het-de-mods-deel-9/list_messages/510666

Evalueren van mod topics en beleidswijzigingen.
Overig/het-algemene-evaluatietopic/list_messages/467221

Bantopic 2.0
Overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Topics om na te praten over beleid, bans etc.
Met kletsen, Napraat 2024.11
overig/napraat-2025-3-met-geklets-en-le ... #p35780315
Of napraat 2.0 zonder geklets.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-2 ... es/504615#

Waar meld je een bug op het Viva forum?
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... /508828

Update van Community Manager
Overig/community-manager-topic/list_mes ... #p28208953

Maak een melding van de bug per mail naar Communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan Forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar Forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Als jullie ons mailen, vermeld dan ook altijd je gebruikersnaam!

Met vriendelijke groet,

Moderators en Community Manager VIVA Forum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-03-2025 07:17
Reden: Link aangepast
1.70% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ah gut, daar is er weer eentje. Heeft best lang geduurd.
Nou deze naprater heeft het topic al gestaft hoor.
TAFKAPML
Merys schreef:
21-05-2025 15:18
Er zijn wel vaker dit soort topics weggehaald. Beetje sneu om dat weer op conto van napraat te schuiven.
Dat gebeurt de laatste jaren toch altijd? Het verwijderen van dit soort topics bedoel ik...
vivapimpelmees schreef:
21-05-2025 15:23
Dat gebeurt de laatste jaren toch altijd? Het verwijderen van dit soort topics bedoel ik...

Ja.

Alles veel wat iemand niet aanstaat op het conto van Napraters schuiven ook.
TAFKAPML
vivapimpelmees schreef:
21-05-2025 15:23

Ja. Op gedram over napraters mag dan wel weer wat actiever gemodereerd worden, vind ik.
Merys schreef:
21-05-2025 15:18
Er zijn wel vaker dit soort topics weggehaald. Beetje sneu om dat weer op conto van napraat te schuiven.
Je wilde zeggen dat de mods onafhankelijk tot dit besluit gekomen waren? Er wordt hier al tijden niet tot nauwelijks meer actief gemodereerd. Anonimisatieverzoeken staan tijden open zonder reactie, en een overleg over het MO topic plannen duurt een eeuwigheid.
Dit topic is echt alleen verwijderd door het gedram van de napraters.
Sniral schreef:
21-05-2025 15:37
Je wilde zeggen dat de mods onafhankelijk tot dit besluit gekomen waren? Er wordt hier al tijden niet tot nauwelijks meer actief gemodereerd. Anonimisatieverzoeken staan tijden open zonder reactie, en een overleg over het MO topic plannen duurt een eeuwigheid.
Houd toch op. Ik ben geen naprater. En om het nu op een groep mensen van napraat te gooien is onnodig.
In a field of roses, she is a wildflower
Sniral schreef:
Prima joh, wat jij wil.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Sniral schreef:

Ik denk dat het topic is verwijderd omdat het gespeculeer meer dan smakeloos is.
Sniral schreef:
21-05-2025 15:03
Tsja, de vaste napraatkliek wilde het weg, dús gebeurt het, en wordt er een drogreden bij verzonnen.

Ondertussen vroeg de familie rond de tijd dat het topic verdween of iedereen wilde blijven helpen zoeken. In het topic gaf iemand heel concreet aan hoe mensen daarbij konden helpen. Dat sloot dus aan bij de wensen van de familie, maar dat werd door de napraters door het rode speculatiewaas voor hun ogen al niet eens meer gezien. En door de mods ook niet.
Eindelijk iemand die doorheeft hoe het werkt.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Sniral schreef:
Mods worden benoemd door de vaste napraters hè.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
21-05-2025 15:46
Mods worden benoemd door de vaste napraters hè.
Dat zouden we toch stil houden?

Ik denk dat jij je benoeming nu wel op je buik kan schrijven.
(Herman Finkers)
Merys schreef:
21-05-2025 15:41
Ik denk dat het topic is verwijderd omdat het gespeculeer meer dan smakeloos is.
Toen ik het topic las, had de TO haar posts al gewist, dus mogelijk dat die speculeerde. Wat er van andere posters stond, was passend. Als er al dingen stonden die over de grens gingen, dan was het het bij het onderwerp volkomen ongepaste geruzie over dat het topic weg zou moeten. Dat kon prima in napraat.
Sniral schreef:
21-05-2025 15:51
Toen ik het topic las, had de TO haar posts al gewist, dus mogelijk dat die speculeerde. Wat er van andere posters stond, was passend. Als er al dingen stonden die over de grens gingen, dan was het het bij het onderwerp volkomen ongepaste geruzie over dat het topic weg zou moeten. Dat kon prima in napraat.
Jij vindt 'ik ben bang dat het al te laat is...' passend? Dat vind je echt een opsteker voor de betrokkenen?
(Herman Finkers)
Sniral schreef:
Wat een onzin. MO topic is pas een dag op slot. Jammer ja, maar het is niet de eerste keer. Als sommige mensen daar nog steeds lange tenen hebben en het niet overlaten aan de vaste meeschrijvende personen, kun je niet meer aan zelfregulatie doen. Verder vind ik napraat prettig. Als je dom doet, wordt dat gewoon in your face gezegd. En dat sommige napraters alert zijn is alleen maar prettig. Tenzij jij je tekort gedaan voelt?
Beste forummers,

Dit is nog steeds geen discussietopic dus ik wil jullie verzoeken om dit gesprek op Napraat voort te zetten.
Verder zijn wij geen verlengstuk van de Napraters en zijn wij zeer goed in staat om onze eigen beslissingen te nemen. Ik wil jullie dan ook verzoeken om met dit soort aantijgingen te stoppen. We zijn dit inmiddels goed zat.

De reden dat het MO-topic nog gesloten is, heeft niets te maken met het topic over de verdwenen kinderen te maken.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Het nieuwe topic over de vermiste kinderen is ook verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.

Het was niet mijn bedoeling een discussie te starten, ik vraag me daadwerkelijk af of topics over vermiste mensen verboden zijn en waar dat terug te vinden is in de regels.
.
Lady*Voldemort schreef:
21-05-2025 15:49
Dat zouden we toch stil houden?

Ik denk dat jij je benoeming nu wel op je buik kan schrijven.
Verwarde mensen moet je nooit tegenspreken. Raken ze nog meer in de war.

Hannah Arendt
Rooss4.0 schreef:
21-05-2025 16:20
Het was niet mijn bedoeling een discussie te starten, ik vraag me daadwerkelijk af of topics over vermiste mensen verboden zijn en waar dat terug te vinden is in de regels.
Het is een gebruiker niet toegestaan om:

Inhoud te plaatsen die in strijd is met de wet of de maatschappelijke betamelijkheid, schade kan berokkenen, oneigenlijk, lasterlijk, onnodig beledigend, racistisch of anderszins aanstootgevend is of in welke vorm dan ook schade aan minderjarigen kan toebrengen
andere gebruikers lastig te vallen of te intimideren

Past wat mij betreft prima hieronder. In strijd met maatschappelijke betamelijkheid en kan schade berokkenen.

Hannah Arendt
Sniral schreef:
21-05-2025 15:51

Ik denk dat het al te laat is voor die kinderen.

Vet passend ja.
star⁴ wijzigde dit bericht op 21-05-2025 18:42
Reden: sorry mod
1.59% gewijzigd
Rooss4.0 schreef:
21-05-2025 16:20
Zoiets?

Inhoud te plaatsen die in strijd is met de wet of de maatschappelijke betamelijkheid, schade kan berokkenen, oneigenlijk, lasterlijk, onnodig beledigend, racistisch of anderszins aanstootgevend is of in welke vorm dan ook schade aan minderjarigen kan toebrengen
andere gebruikers lastig te vallen of te intimideren
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Nee, eigenlijk niet. Ik zou hieruit halen dat ontvoeringstopics geen probleem zijn maar roddeltopics en mommyblogtopics wél verboden zijn. Die vind ik veel maatschappelijk verwerpelijker én schadelijker maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik ben geen socialmediavolger en ik lees de telegraaf ook niet en het "fijne" van ontvoeringstopics voor mij is dat anderen het nieuws op de voet volgen en ik daar de laatste ontwikkelingen kan volgen, net zoals toentertijd met Madeleine. Natuurlijk vind ik dat eeuwige gespeculeer over wat er gebeurt kan zijn walgelijk maar daar kun je afspraken over maken.

Mag het niet dan mag het niet maar dat lijkt me wel een apart zinnetje in de regels waard. Anders blijven mensen deze topics openen omdat men schijnbaar wél wat emoties wil delen en steeds tegen een ongeschreven regel aanlopen.
.
Mods, hebben jullie al gekeken en overleg gehad over het MO topic? :)
MrsM schreef:
22-05-2025 08:45
Mods, hebben jullie al gekeken en overleg gehad over het MO topic? :)
Je, inderdaad. Er zijn twee Israëlische ambassademedewerkers doodgeschoten in Washington, maar we kunnen het niet bespreken. -Ik keek nog even naar jouw topic over aanslagen MrsM, maar dat gaat over Europa, dus daar heb ik het ook maar niet geplaatst-
What would Patsy do?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven