Centraal Moderator topic 2025

05-01-2025 09:55 655 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Technische update :

[...]

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Melden van overtredingen, dubbele topics, verplaatsen van een topic kan ook in het 'meld het de mods' topic. Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: Forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Kompas vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Als proef kunnen beleidsvragen nu ook in het 'vraag het de mods' topic en vragen over een ban of melding in het 'meld het de mods' topic. De linkjes staan verderop.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
Overig/algemene-voorwaarden/list_messages/480253

Huisregels:
Overig/huisregels/list_messages/480252

Het vorige deel van het CM topic
Overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p34158150

Vraag het de mods, deel 9!
overig/vraag-het-de-mods-deel-9/list_messages/510666

Evalueren van mod topics en beleidswijzigingen.
Overig/het-algemene-evaluatietopic/list_messages/467221

Bantopic 2.0
Overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Topics om na te praten over beleid, bans etc.
Met kletsen, Napraat 2024.11
overig/napraat-2025-3-met-geklets-en-le ... #p35780315
Of napraat 2.0 zonder geklets.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-2 ... es/504615#

Waar meld je een bug op het Viva forum?
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... /508828

Update van Community Manager
Overig/community-manager-topic/list_mes ... #p28208953

Maak een melding van de bug per mail naar Communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan Forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar Forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Als jullie ons mailen, vermeld dan ook altijd je gebruikersnaam!

Met vriendelijke groet,

Moderators en Community Manager VIVA Forum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-03-2025 07:17
Reden: Link aangepast
1.70% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
NomenNesci0 schreef:
29-05-2025 12:53
Wat is er met mijn man? Hoe hij denkt over mijn vasten?

En hoe denk jij over hem. Eetprobleem wat hij niet eens even zelf kan oplossen. tsss
TAFKAPML
Doreia* schreef:
29-05-2025 13:13
Dus je vind heel veel van andere mensen en wat zij in hun mandje gooien....
Zeg nu nog eens dat je niet vooringenomen bent.
Kun je mijn reactie in ogenschouw nemen in reactie op wat iemand tegen mij zegt? Het is makkelijk om een antwoord uit de context te halen en er een eigen draai aan te geven. Mijn reactie was naar iemand die het gezondheidsaspect en medisch onderlegd erbij haalde.
Kortom, als je graag reacties wilt verdraaien om er je eigen interpretatie aan te geven, neem dan ajb ook de vraagsteller mee waarop ik reageer. Dat plaatst mijn antwoord nl. bij de betreffende vraag. Heel flauw en precies een goed voorbeeld van hoe mijn reactie vooringenomen wordt uitgelegd. Steeds opnieuw uit context halen en het op zichzelf plaatsen. (doe jji niet alleen, maar gebeurt continue)
Hela schreef:
29-05-2025 12:56
Jullie zijn offtopic

klopt
TAFKAPML
NomenNesci0 schreef:
29-05-2025 13:14
[...]
En je pikt er, uiteraard, weer 1 opmerking uit en negeert alle andere, want die passen niet in jouw (anti-)obesitas-obsessie.
Man o man, wat laat jij jezelf kennen zeg.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-05-2025 17:03
Reden: Quote verwijderd
60.10% gewijzigd
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
NomenNesci0 schreef:
29-05-2025 13:18
Kun je mijn reactie in ogenschouw nemen in reactie op wat iemand tegen mij zegt? Het is makkelijk om een antwoord uit de context te halen en er een eigen draai aan te geven. Mijn reactie was naar iemand die het gezondheidsaspect en medisch onderlegd erbij haalde.
Kortom, als je graag reacties wilt verdraaien om er je eigen interpretatie aan te geven, neem dan ajb ook de vraagsteller mee waarop ik reageer. Dat plaatst mijn antwoord nl. bij de betreffende vraag. Heel flauw en precies een goed voorbeeld van hoe mijn reactie vooringenomen wordt uitgelegd. Steeds opnieuw uit context halen en het op zichzelf plaatsen. (doe jji niet alleen, maar gebeurt continue)
Valt je de spiegel al op?

Hannah Arendt
NN, ik reageer op basis wat de mods aangeven, de discussie daarover hoef je niet met mij te voeren. Ik heb niet beweerd dat dat van die trigger een regel is, ik heb gezegd dat ik de reacties nogal logisch vind om (mogelijk) die reden. Ik heb het woord "obesitas" niet gebruikt, dus waar jij de bewering dat dit een obesitasforum is vandaan haalt is me een raadsel.

Ik ben er nog steeds niet uit of je nou zo slecht leest en communiceert, of dat je je laat leiden door scriptjes die je door AI laat genereren. Al begin ik steeds meer naar het tweede te neigen. Benieuwd wat de mods ervan denken - om maar weer enigszins on topic te gaan.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
NomenNesci0 schreef:
[...]
Het gegeven voorbeeld geeft perfect je eigen binnenwereld aan.
Ik zou als antwoord op de vraagsteller namelijk nooit op die manier antwoorden omdat dit voorbeeld niet mijn binnenwereld reflecteert.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-05-2025 17:05
54.30% gewijzigd
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
Purrmaid schreef:
29-05-2025 13:17
En hoe denk jij over hem. Eetprobleem wat hij niet eens even zelf kan oplossen. tsss
Hoe ik over mijn man denk? Goed. Mijn man gaat het overigens niet voor een eetprobleem proberen. Maar dat had je ook kunnen lezen.
canis-felis schreef:
29-05-2025 13:20
NN, ik reageer op basis wat de mods aangeven, de discussie daarover hoef je niet met mij te voeren. Ik heb niet beweerd dat dat van die trigger een regel is, ik heb gezegd dat ik de reacties nogal logisch vind om (mogelijk) die reden. Ik heb het woord "obesitas" niet gebruikt, dus waar jij de bewering dat dit een obesitasforum is vandaan haalt is me een raadsel.

Ik ben er nog steeds niet uit of je nou zo slecht leest en communiceert, of dat je je laat leiden door scriptjes die je door AI laat genereren. Al begin ik steeds meer naar het tweede te neigen. Benieuwd wat de mods ervan denken - om maar weer enigszins on topic te gaan.
Ik heb nog teruggezocht, maar dacht dat ik blijkbaar slecht las.
:facepalm:

Hannah Arendt
NomenNesci0 schreef:
29-05-2025 13:23
Hoe ik over mijn man denk? Goed. Mijn man gaat het overigens niet voor een eetprobleem proberen. Maar dat had je ook kunnen lezen.

Je man is van de lucht dik?
TAFKAPML
Doreia* schreef:
Het gegeven voorbeeld geeft perfect je eigen binnenwereld aan.
Ik zou als antwoord op de vraagsteller namelijk nooit op die manier antwoorden omdat dit voorbeeld niet mijn binnenwereld reflecteert.
Ok prima. Ik wel. Ik word voor een soort commissie gehouden hier en krijg vraag na vraag op me afgevuurd. Ik wil deze prima beantwoorden. Maar als men dan gaat praten over risico's en onderzoek, geef ik terug dat men ook geen enkele vraag stelt bij mensen die vanalles in hun mandje kwakken en blijkbaar geen hogere studie hebben hoeven doen.
Maar goed dat het niet in je binnenwereld reflecteert. Bij mij wel. Als je me een vraag stelt met een veronderstelling, dan krijg je antwoord terug met mijn idee daarover.
NomenNesci0 schreef:
Kun jij wat iemand tegen jou zegt in ogenschouw nemen en desnoods citeren, aangezien je blijkbaar niet tot lezen in staat bent? Hilarisch wat je na de vetgedrukte zin schrijft, want dat is precies de karakterisering van jouw postgedrag.
Purrmaid schreef:
29-05-2025 13:24
Je man is van de lucht dik?
Joh, ga eens teruglezen. Misschien vind je het antwoord wel
Nou klaar hoor NN. We weten nu wel dat dit forum bevolkt wordt door dikke papzakken die geen recht hebben van spreken en dat jij je enige bent die de wijsheid in pacht heeft en dat de wereld er een stuk beter uit zou zien als jij de enige was die mocht schrijven in obesitastopics. Nu maar naar facebook en op zoek naar een gezellig kletsgroepje over autofagie, doei!
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
NomenNesci0 schreef:
29-05-2025 13:25
Ok prima. Ik wel. Ik word voor een soort commissie gehouden hier en krijg vraag na vraag op me afgevuurd. Ik wil deze prima beantwoorden. Maar als men dan gaat praten over risico's en onderzoek, geef ik terug dat men ook geen enkele vraag stelt bij mensen die vanalles in hun mandje kwakken en blijkbaar geen hogere studie hebben hoeven doen.
Maar goed dat het niet in je binnenwereld reflecteert. Bij mij wel. Als je me een vraag stelt met een veronderstelling, dan krijg je antwoord terug met mijn idee daarover.

Die mensen die in de supermarkt vanalles in hun mandje kwakken, vragen niet wat ik er van vind, dus die geef ik niet mijn mening daarover.

Iemand die hier vraagt of elke week pizza gezond is geef ik die mening wel.
speculaastaart wijzigde dit bericht op 29-05-2025 13:34
0.25% gewijzigd
NomenNesci0 schreef:
29-05-2025 13:26
Dat is inmiddels een onmogelijke opgave geworden.
Pieremachochel
Speculaastaart schreef:
29-05-2025 13:28
Die mensen die in de supermarkt vanalles in hun mannetje kwakken, vragen niet wat ik er van vind, dus die geef ik niet mijn mening daarover.

:hihi:

Hannah Arendt
Speculaastaart schreef:
Die mensen die in de supermarkt vanalles in hun mannetje kwakken, vragen niet wat ik er van vind, dus die geef ik niet mijn mening daarover.

En zelfs als ze je dat wel zouden vragen, hoe bereiken we hier op het forum de mensen die NN in de supermarkt tegenkomt?
Purrmaid schreef:
klopt
Zal ik het nog een keertje herhalen? 8-)
canis-felis schreef:

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-05-2025 17:16
Reden: Provoceren
48.39% gewijzigd
NomenNesci0 schreef:
29-05-2025 13:26

Te dik en een alcoholprobleem toch? En je denkt dat experimenteren met doseringen Saxenda iets met zijn dopamine kunnen doen.
Geweldig idee.
TAFKAPML
Je lult uit je nek, zoals je zelf ook kunt lezen. Sterkte ermee, ik stop met mijn aandeel in dit off-topic.
NomenNesci0 schreef:
29-05-2025 13:37
[...]
Want eetprobleem = obesitas?
Ik denk dat veel te lang vasten eerder een anorexia-trigger is.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-05-2025 17:17
79.34% gewijzigd

Hannah Arendt
Speculaastaart schreef:
Die mensen die in de supermarkt vanalles in hun mandje kwakken, vragen niet wat ik er van vind, dus die geef ik niet mijn mening daarover.

Ja en? Wat wil je daarmee zeggen? Denk je dat is soms gesprekken aanga met mensen in de supermarkt en hen ga lopen vertellen dat ze beter de zak chips terug kunnen leggen? Want dat is ongeveer wel wat er gebeurde in mijn topic. Ik open een topic gericht op ervaringen van anderen met het doen van vasten en krijg me een lading opmerkingen over me heen hoe idioot dit wel niet is.
Dat is ongeveer hetzelfde als dat ik of iemand anders ongevraagd een appieganger ga lopen vertellen hoe idioot en ongezond het wel niet is om die zak chips te kopen. Ik heb geen enkel benul van hoe die persoon leeft, voor wie die chips is en hoeveel ervan gegeten wordt. En dan noch. Het staat iemand compleet vrij om chips te kopen, gezond of niet.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-05-2025 17:23
Reden: Provoceren
5.07% gewijzigd
Solomio schreef:
29-05-2025 13:39
Want eetprobleem = obesitas?
Ik denk dat veel te lang vasten eerder een anorexia-trigger is.
Ik denk dat veel te lang vasten zeker een anorexia trigger is. Alles waar TE voorstaat is een trigger. Maar zag je me een topic openen met 'wie van ons kan het langste vasten? Uitdaging, minimaal 72 uur of langer'

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven