Centraal Moderatortopic deel 2

28-02-2012 11:33 3484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:martin81 schreef op 26 maart 2012 @ 14:28:

[...]

Ik heb juist van verschillende kanten gehoord dat er vroeger een heuse regen van bans was, waardoor er een mono-cultuur ontstond en iedereen die niet precies in het pulletje viel meteen een probleem had.

Ik heb het over de voordelen van het systeem inzake de directe manier van modereren. Die mono-cultuur werd inderdaad voor een deel veroorzaakt doordat de Angels als mede-forummers te betrokken raakten en omdat er verzanding van de regels leek te ontstaan. Overigens zul je ook gehoord hebben dat er op een gegeven moment een ongezonde groepsdynamiek ontstond waarbij de oppermod echt geen enkele manier van in het gareel houden aan de dag kon leggen.

quote:Vreselijk en beklemmend. De huidige liberale, tolerante wind bevalt mij en vele anderen een stuk beter. Chapeau voor de moderators. Ze krijgen bakken met stront over zich heen, terwijl ze proberen om er met hun beperkte tijd het beste van te maken.

Sommigen waarderen jullie inspanningen wel!Wat heerlijk toch dat er eindelijk iemand is opgestaan die de mening van de grote intellectueel onvermogende meerderheid hier kan verwoorden... (En fijn dat ik jou het woord chapeau heb mogen leren )
quote:Tia.Dalma schreef op 26 maart 2012 @ 14:33:

[...]

Ik heb het over de voordelen van het systeem inzake de directe manier van modereren. Die mono-cultuur werd inderdaad voor een deel veroorzaakt doordat de Angels als mede-forummers te betrokken raakten en omdat er verzanding van de regels leek te ontstaan. Overigens zul je ook gehoord hebben dat er op een gegeven moment een ongezonde groepsdynamiek ontstond waarbij de oppermod echt geen enkele manier van in het gareel houden aan de dag kon leggen.

)

Werd dat niet opgelegd door Uber-Oppermod/Viva en zien ze nu in dat de nieuwe weg die ze waren ingeslagen niet werkt. Ik zie dingen die veranderd zijn ten goede die de Oppermod/N van toen ook al graag wilde voor het forum.

Wat fijn zou zijn wat destijds ook al een probleem was, het nemen van beslissingen van Uber-hoog. Want iedereen snapt dat dit zo in een week opgelost kan worden, of de techn. dienst die ze inhuren voldoet niet of wat ik zelf denk, er is geen geld om die maatregelen door te voeren. Het is en blijft een geldkwestie. Was het toen al en ben overtuigd dat het nu nog het probleem is.

Ze kunnen makkelijk een paar mods erbij nemen. Maar doen het niet want het forum is gratis en het geld van de advertenties zullen wel overschat zijn. Plus de hoogste hoogste bazen willen eind dit jaar ook nog wel een bonus hebben, of mag je dat niet zeggen?

Het is nog net als toen. De 2? mods kunnen het werk qua hoeveelheid niet aan, logisch. En de Oppermod werkt zich ook de schompes.

En die moet ook nog Viva aan de top overtuigen dat er geld in het forum gestoken moet worden. Dat is een heel gevecht met de top die alleen kijkt naar de cijfers hoeveel topics geopend zijn, hoeveel forummers erbij zijn gekomen, en zien niet (of willen niet zien) wat de problemen op de `werkvloer` zijn. Daar is de Oppermod voor.

Die ook met handen gebonden is om de forummers gerust te stellen dat de ext.dienst ermee bezig is. Terwijl we allemaal weten dat als het moet het probleem echt zo opgelost kan worden. Maarja, meer kunnen de Mods en Oppermod niet doen dan dweilen met de kraan open.

*en toen schrok ik weer wakker van mijn dagdroom *
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Lieve Modjes is het niet een idee om iemand van de IT erbij te roepen?

Ik bedoel in dit topic.

Ik ben al zo'n 10 jaar mod op een internationaal forum met heel veel members. Wij hebben daar ranks.

Mods, opper mods and admins om het zo maar te zeggen.

De admins kunnen alles, kunnen ook alles zien en veranderen.

Opper mods hebben bijna alle functies maar kunnen niks aan het forum veranderen.

Mods kunnen alleen members bannen, waarschuwingen geven en topic verwijderen en sluiten.

Deze laatste groep kan geen email adressen zien van members en zijn er dus alleen om te helpen bij kleine dingen.

Ik merk dat het me ontzettend chagrijnig maakt dat de IT dit niet kan, dat niet kan, dit niet op kan lossen, dit en dat niet kan veranderen.

Het heeft daar denk ik niks mee te maken. Is het echte onderwerp niet gewoon geld en advertenties/member trekken?

Wie dan ook?
quote:martin81 schreef op 26 maart 2012 @ 13:51:

En dan is het wachten op een ban voor mij, ook al vinden 246 viva-ers dat ik niet moet opdonderen. Dit is alleen jouw interpretatie!

Laatst zei iemand nog: "Ik heb Martin nog nooit horen beledigen, dit in tegenstelling tot sommige van zijn tegenstanders"Ben je hier nou je eigen hachje aan 't redden? Ben je echt zo bang dat je weg moet?

bruintjebeer weer als geldranddebiel op seks in het topic 'mijn fantasie', ook gestaft.
Hij of zij zit nu in meerdere topic te spammen trouwens.
quote:Yvonne77 schreef op 26 maart 2012 @ 16:52:

[...]

Ben je hier nou je eigen hachje aan 't redden? Ben je echt zo bang dat je weg moet?

Roos, je vergeet 1 ding... WEL 246 forummers van de 10.000 of zo.

Martin, ga met je staart tussen je benen naar je 'heersers en meesters', kap met ze en laat je niet meer zo debiel hersenspoelen.
Gaan we jullie nu ook eens een keer iets tegen die spammerts verzinnen??

Er is al meerdere keren geopperd dat iemand, bij afwezigheid van de mods (wat nogal eens voorkomt) gewoon tijdelijk een ban kan krijgen (of een reageerstop) doordat een x aantal mensen hebben gestaft.

Het begint echt heel erg vervelend te worden, en ik snap dat jullie er niet de hele dag zijn, maar dan moet er ook een andere oplossing zijn.
Nee dubbelvla, een andere oplossing is er niet/willen ze niet. Te ingewikkeld. Zie posting van eerder vandag.

[...]

Ik heb juist van verschillende kanten gehoord dat er vroeger een heuse regen van bans was, waardoor er een mono-cultuur ontstond en iedereen die niet precies in het pulletje viel meteen een probleem had.

Vreselijk en beklemmend. De huidige liberale, tolerante wind bevalt mij en vele anderen een stuk beter. Chapeau voor de moderators. Ze krijgen bakken met stront over zich heen, terwijl ze proberen om er met hun beperkte tijd het beste van te maken.

Sommigen waarderen jullie inspanningen wel!

Ik vind het vooral heel knap dat jij dingen kan 'horen' op een forum

Daarnaast praat voor jezelf en niet voor anderen, is niet chique.

En tot slot, jij was er niet eens in het Angel tijdperk, dus daar conclusies over trekken is voor jou niet mogelijk.

Schoenmaker blijf bij je leest, ga lekker zieltjes willen voor je mailgroepje!
Die beer spamt het hele forum vol. Werkelijk in elk topic kom ik hem tegen.
quote:ModeratorViva schreef op 26 maart 2012 @ 13:40:

[...]

Mbt de tweede vraag, dit kan je zelf niet wijzigen. Moet bekennen geen idee te hebben waarom dut is gewijzigd. Hier gaan we navraag naar doen en komen er op terug!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Mod, met alle respect maar dit is nu officieel de vijfde, 5e, Ve keer dat dit wordt nagevraagd.

- kort na de wijziging zou het door jullie nagevraagd worden;

- toen daar geen reactie op kwam is het nog 'n keer neergelegd bij jullie door 'n forummer en wederom zou het nagevraagd worden;

- bij de brainstormsessie is het ter sprake gekomen, zou nagevraagd worden;

- kort na de brainstormsessie is gevraagd of er al duidelijkheid was, zou het weer nagevraagd worden;

- en dat brengt ons bij vandaag. Weer wordt het nagevraagd.

Is het een wereldprobleem, dat de mouse-over de laatste reactie laat zien i.p.v. de OP? Natuurlijk niet. Irritant? Voor sommige forummers, waaronder ondergetekende, wel. Moet het daarom acuut aangepast worden? Neuh, moeten niet, zou wel op prijs gesteld worden. Maar dat het nu minstens de vijfde keer is dat er nagevraagd wordt of er iets aan veranderd kan worden danwel waarom het überhaupt gewijzigd is en dat IEDERE keer de forummers zelf weer er op terug moeten komen, DAT is bloody irritating!

Was dit nou het enige onderwerp waarbij dit gebeurt, soit. Maar helaas is dit exemplarisch voor de reacties die de forummers van jullie krijgen. Toegegeven, er is al veel verbeterd, absoluut. Maar de lastigere kwesties blijven allemaal, stuk voor stuk op deze manier in het luchtledige hangen. Er komt een moment dat de forummers, van wiens input jullie bij dergelijke kwesties toch echt afhankelijk zijn, gaan afhaken. Waarom iets melden/aangeven/opperen als er toch 0,0 reactie op komt?
Spammer
quote:chartreuse schreef op 26 maart 2012 @ 19:35:

[...]

Mod, met alle respect maar dit is nu officieel de vijfde, 5e, Ve keer dat dit wordt nagevraagd.

- kort na de wijziging zou het door jullie nagevraagd worden;

- toen daar geen reactie op kwam is het nog 'n keer neergelegd bij jullie door 'n forummer en wederom zou het nagevraagd worden;

- bij de brainstormsessie is het ter sprake gekomen, zou nagevraagd worden;

- kort na de brainstormsessie is gevraagd of er al duidelijkheid was, zou het weer nagevraagd worden;

- en dat brengt ons bij vandaag. Weer wordt het nagevraagd.

Is het een wereldprobleem, dat de mouse-over de laatste reactie laat zien i.p.v. de OP? Natuurlijk niet. Irritant? Voor sommige forummers, waaronder ondergetekende, wel. Moet het daarom acuut aangepast worden? Neuh, moeten niet, zou wel op prijs gesteld worden. Maar dat het nu minstens de vijfde keer is dat er nagevraagd wordt of er iets aan veranderd kan worden danwel waarom het überhaupt gewijzigd is en dat IEDERE keer de forummers zelf weer er op terug moeten komen, DAT is bloody irritating!

Was dit nou het enige onderwerp waarbij dit gebeurt, soit. Maar helaas is dit exemplarisch voor de reacties die de forummers van jullie krijgen. Toegegeven, er is al veel verbeterd, absoluut. Maar de lastigere kwesties blijven allemaal, stuk voor stuk op deze manier in het luchtledige hangen. Er komt een moment dat de forummers, van wiens input jullie bij dergelijke kwesties toch echt afhankelijk zijn, gaan afhaken. Waarom iets melden/aangeven/opperen als er toch 0,0 reactie op komt?Het was een aanpassing (verbetering?) bij een software-update, dus moet ook eenvoudig "terug te zetten" als men wil betalen natuurlijk
quote:dubbelvla schreef op 26 maart 2012 @ 19:03:

[...]

Ik vind het vooral heel knap dat jij dingen kan 'horen' op een forum

Daarnaast praat voor jezelf en niet voor anderen, is niet chique.

En tot slot, jij was er niet eens in het Angel tijdperk, dus daar conclusies over trekken is voor jou niet mogelijk.

Schoenmaker blijf bij je leest, ga lekker zieltjes willen voor je mailgroepje!

Ik kan drie opties bedenken:

Martin was tot nu toe in de "lees-mode"

Martin heeft het gehoord van zijn leermeester

Martin is/was zijn leermeester

Zijn er nog andere mogelijkheden? Of stond het in de krant toen?
quote:thee schreef op 26 maart 2012 @ 18:51:

[...]

Roos, je vergeet 1 ding... WEL 246 forummers van de 10.000 of zo.

Martin, ga met je staart tussen je benen naar je 'heersers en meesters', kap met ze en laat je niet meer zo debiel hersenspoelen. pssst Thee, mijn blauw is net iets feller
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Beste Mods.

Ik wilde net plaatjes pakken op een topic, tot mijn grote verbazing kan dit nóg steeds niet

Hoelang denken jullie dat dit geintje nog gaat duren ?
quote:thee schreef op 26 maart 2012 @ 18:51:

[...]

Roos , je vergeet 1 ding... WEL 246 forummers van de 10.000 of zo.

Martin, ga met je staart tussen je benen naar je 'heersers en meesters', kap met ze en laat je niet meer zo debiel hersenspoelen.Ikke was het hoor!

[...]

Vreselijk en beklemmend. De huidige liberale, tolerante wind bevalt mij en vele anderen een stuk beter. Chapeau voor de moderators. Ze krijgen bakken met stront over zich heen, terwijl ze proberen om er met hun beperkte tijd het beste van te maken.

Sommigen waarderen jullie inspanningen wel!Hoeveel centimeter Martin?
quote:Tegucigalpa schreef op 26 maart 2012 @ 19:52:

Spammer

Spam is weer verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

quote:dubbelvla schreef op 26 maart 2012 @ 18:56:

Gaan we jullie nu ook eens een keer iets tegen die spammerts verzinnen??

Er is al meerdere keren geopperd dat iemand, bij afwezigheid van de mods (wat nogal eens voorkomt) gewoon tijdelijk een ban kan krijgen (of een reageerstop) doordat een x aantal mensen hebben gestaft.

Het begint echt heel erg vervelend te worden, en ik snap dat jullie er niet de hele dag zijn, maar dan moet er ook een andere oplossing zijn.

Beste dubbelvla,

Geloof me, wij vinden het ook heel erg vervelend en je moet ons op ons woord geloven, dat we achter de schermen druk bezig zijn om de spammerts aan te pakken. Helaas is er nog geen tijdsindicatie te geven wanneer dit mogelijk is, maar de technische dienst is bezig. We hopen op korte termijn met maatregelen te kunnen komen. Dit betekent dan ook, dat we de plaatjesplakfunctie weer aan kunnen zetten.

Meer dan dit kunnen we nog niet kwijt en zodra we meer weten, zullen we dit uiteraard aan jullie melden.

Hopende je/jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

quote:scamp schreef op 26 maart 2012 @ 15:06:

Lieve Modjes is het niet een idee om iemand van de IT erbij te roepen?

Ik bedoel in dit topic.

Ik ben al zo'n 10 jaar mod op een internationaal forum met heel veel members. Wij hebben daar ranks.

Mods, opper mods and admins om het zo maar te zeggen.

De admins kunnen alles, kunnen ook alles zien en veranderen.

Opper mods hebben bijna alle functies maar kunnen niks aan het forum veranderen.

Mods kunnen alleen members bannen, waarschuwingen geven en topic verwijderen en sluiten.

Deze laatste groep kan geen email adressen zien van members en zijn er dus alleen om te helpen bij kleine dingen.

Ik merk dat het me ontzettend chagrijnig maakt dat de IT dit niet kan, dat niet kan, dit niet op kan lossen, dit en dat niet kan veranderen.

Het heeft daar denk ik niks mee te maken. Is het echte onderwerp niet gewoon geld en advertenties/member trekken?

Wie dan ook?Prima plan.
Verdwijnen hier nou gewoon postings? Of ben ik nog niet helemaal wakker?

Verder nog een vraag Mod, als je hier wat post met een vraag en ik zie dat jullie wel reageren op postings erna, betekent dit dan dat ik (of anderen) dan gewoon genegeerd worden?

Vroeger werd op elke posting gewoon antwoord gegeven. Je ziet ook dat steeds dezelfde vragen naar boven komen, vaak ook van dezelfde forummers. Je vraagt het niet voor niets en dan zou het toch prettig zijn daar antwoord op te krijgen.

Naast alle goeie veranderingen, die meermalen hier zijn geprezen wil ik toch nog een kleine kanttekening plaatsen.

- jullie zijn de eerste betaalde Mods hier. Maar jullie geven mij (of misschien andere ook) het idee dat wij als forummers best veel van jullie werk doen. Al het staffen, ik zie als er niet gestafd wordt dat het van jullie kant het niet verwijderd wordt. Deels kan het natuurlijk komen omdat jullie zelf niet mee forummen dus het minder snel zien maar het gaat allemaal zo traag van jullie kant. Ik denk dat jullie echt meer Mods nodig hebben.

- verder zie je aan een titel en/of OP toch al vaak op welke pijler het topic hoort. In het begin stafte ik nog wel eens dat het op een verkeerde pijler stond maar of niemand verplaatste het of pas na een eeuwigheid. Kijk naar de pijler Overig, van etentopics, kindernamen, dierenvragen, gezondheid, psyche en relatievragen, alles staat er tussen, daar doen jullie uit jullie zelf niets mee.

Nou ja, kijk maar wat jullie er wel of niet mee doen maar tot op heden vond ik het beter lopen met de vele angels dan nu met 2 betaalde Mods. Kunnen jullie ook niets aan doen denk ik, en het is zeker niet persoonlijk bedoelt maar het kan zoveel beter.

En voor alle positieve dingen hebben jullie al van mij vele gehad hoor dus het is niet zo dat ik alleen de negatieve dingen zie.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 maart 2012 @ 09:39:

Verdwijnen hier nou gewoon postings? Of ben ik nog niet helemaal wakker?

Verder nog een vraag Mod, als je hier wat post met een vraag en ik zie dat jullie wel reageren op postings erna, betekent dit dan dat ik (of anderen) dan gewoon genegeerd worden?

Vroeger werd op elke posting gewoon antwoord gegeven. Je ziet ook dat steeds dezelfde vragen naar boven komen, vaak ook van dezelfde forummers. Je vraagt het niet voor niets en dan zou het toch prettig zijn daar antwoord op te krijgen.

Naast alle goeie veranderingen, die meermalen hier zijn geprezen wil ik toch nog een kleine kanttekening plaatsen.

- jullie zijn de eerste betaalde Mods hier. Maar jullie geven mij (of misschien andere ook) het idee dat wij als forummers best veel van jullie werk doen. Al het staffen, ik zie als er niet gestafd wordt dat het van jullie kant het niet verwijderd wordt. Deels kan het natuurlijk komen omdat jullie zelf niet mee forummen dus het minder snel zien maar het gaat allemaal zo traag van jullie kant. Ik denk dat jullie echt meer Mods nodig hebben.

- verder zie je aan een titel en/of OP toch al vaak op welke pijler het topic hoort. In het begin stafte ik nog wel eens dat het op een verkeerde pijler stond maar of niemand verplaatste het of pas na een eeuwigheid. Kijk naar de pijler Overig, van etentopics, kindernamen, dierenvragen, gezondheid, psyche en relatievragen, alles staat er tussen, daar doen jullie uit jullie zelf niets mee.

Nou ja, kijk maar wat jullie er wel of niet mee doen maar tot op heden vond ik het beter lopen met de vele angels dan nu met 2 betaalde Mods. Kunnen jullie ook niets aan doen denk ik, en het is zeker niet persoonlijk bedoelt maar het kan zoveel beter.

En voor alle positieve dingen hebben jullie al van mij vele gehad hoor dus het is niet zo dat ik alleen de negatieve dingen zie.

Wij erkennen de problemen en het gebrek aan capaciteit. Dit is een vervelende situatie voor iedereen. Vandaar dat we echt spoedig de hulp willen gaan inroepen van een groepje forummers. Wij hopen deze week daar meer over te kunnen melden.

Verder staat er absoluut niemand onder de negeer en proberen wij iedereen antwoord te geven. Gaat dit je niet snel genoeg dan kan je ons altijd mailen naar forum@viva.nl .

Wat betreft je vragen mbt de topics op de juiste pijler; goed punt, wij zullen de verschillende pijlers goed doorlopen en zonodig topics verplaatsen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Fijn bericht mod.

Het moet voor jullie ook frustrerend zijn, dit kan niet lekker werken denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven