Centraal Moderatortopic deel 2
dinsdag 28 februari 2012 om 11:33
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.
Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.
Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.
Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.
Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.
Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.
Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 31 maart 2012 om 23:26
quote:xsxaxmx schreef op 31 maart 2012 @ 23:07:
Beste mods,
Mijn topic (kletsen op seks deel 37) mag gesloten worden,
het is weer helemaal volgekletst...
Bij voorbaat dank,
Groetjes, Sam
Gedaan!
Met vriendelijke groeten,
Moderator viva forum
Beste mods,
Mijn topic (kletsen op seks deel 37) mag gesloten worden,
het is weer helemaal volgekletst...
Bij voorbaat dank,
Groetjes, Sam
Gedaan!
Moderator viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

zaterdag 31 maart 2012 om 23:55
quote:martin81 schreef op 31 maart 2012 @ 14:16:
[...]
Please, ik vind Egmond ook strontvervelend en zijn stijl en inhoud lijken totaal niet op die van mij.
Ik word zo moe van die totaal ongegronde verdachtmakingen. Hoe zou je het vinden als mensen dat soort dingen over jou zouden zeggen?
Beste mod,
Hoewel ik het zeker eens ben met de postings van forummers hiervoor, moet ik Martin ook gelijk geven in het feit dat hij en EgmondCodfried van een totaal andere orde zijn.
Ik ben dan ook blij te lezen dat er heel wat topics van Egmond zijn verwijderd!
[...]
Please, ik vind Egmond ook strontvervelend en zijn stijl en inhoud lijken totaal niet op die van mij.
Ik word zo moe van die totaal ongegronde verdachtmakingen. Hoe zou je het vinden als mensen dat soort dingen over jou zouden zeggen?
Beste mod,
Hoewel ik het zeker eens ben met de postings van forummers hiervoor, moet ik Martin ook gelijk geven in het feit dat hij en EgmondCodfried van een totaal andere orde zijn.
Ik ben dan ook blij te lezen dat er heel wat topics van Egmond zijn verwijderd!

zondag 1 april 2012 om 00:07
Martin is anders dan Egmond Codfried inderdaad. Martin post daarentegen "heel toevallig" precies op dezelfde manier, provoceert precies op dezelfde manier en zaait tweespalt precies op dezelfde manier als EdmundBurke en Geleerd dat eerder deden. Die hebben daar overigens ook gewoon een permaban voor gekregen.
Oh ja, ze zíjn natuurlijk niet dezelfden. Er is een geheim genootschap met leermeesters en leerlingen en vreselijk ingewikkeld allemaal voor ons simpele stervelingen om te begrijpen. Maar goed, dat hoeft ook niet allemaal. Gelijke monniken gelijke kappen, dat is het enige dat begrepen hoeft te worden. Oftewel: al zou het om een andere troll gaan, het gedrag is hetzelfde als de eerdere trollen, waar Martin overigens openlijk naar verwijst als zijn "leermeesters". Nou, lijkt me een beklonken zaak dan. Toch? Moderators?
Oh ja, ze zíjn natuurlijk niet dezelfden. Er is een geheim genootschap met leermeesters en leerlingen en vreselijk ingewikkeld allemaal voor ons simpele stervelingen om te begrijpen. Maar goed, dat hoeft ook niet allemaal. Gelijke monniken gelijke kappen, dat is het enige dat begrepen hoeft te worden. Oftewel: al zou het om een andere troll gaan, het gedrag is hetzelfde als de eerdere trollen, waar Martin overigens openlijk naar verwijst als zijn "leermeesters". Nou, lijkt me een beklonken zaak dan. Toch? Moderators?
zondag 1 april 2012 om 07:14
Een beetje minachting naar ons toe, door sommige van ons stelselmatig te negeren, vinden jullie zelf ook niet?
Omdat jullie nogal selectief antwoordt geven nog maar een keer de vraag:
Waarom wordt Leon, als hij een linkje naar zijn blog neerzet, gewieberd en waarom mag Egmond te pas en te onpas zijn blog promoten.
En topics van Leon zonder zelfmoordaankondiging werden ook verwijderd.
Waarom wordt Leon, als hij een linkje naar zijn blog neerzet, gewieberd en waarom mag Egmond te pas en te onpas zijn blog promoten.
En topics van Leon zonder zelfmoordaankondiging werden ook verwijderd.

zondag 1 april 2012 om 08:56
quote:ModeratorViva schreef op 31 maart 2012 @ 23:24:
[...]
Ook de volgende topics zijn verwijderd: "Zullen de allochtonen moeten vertrekken?", "Revisionisme en portretkunst", "Was Jane Austen Gay? ", "De Amnestiewet komt er wel", "Hoezo gelijkheid: men kan op elke straat hoek toch een..", "Zwarte Europese koningshuizen en hoge adel", "Steeds meer jonge vrouwen laten hun snor staan.."
Moderator viva forum
Mod,
Dez topics komen van dezelfde gebruikers af.
HOEVEEL MEER bewijs wil je nog hebben dat desze gebruikers NIET bijdragen aan forumplezier, en dus gewoon een permaban verdienen?
[...]
Ook de volgende topics zijn verwijderd: "Zullen de allochtonen moeten vertrekken?", "Revisionisme en portretkunst", "Was Jane Austen Gay? ", "De Amnestiewet komt er wel", "Hoezo gelijkheid: men kan op elke straat hoek toch een..", "Zwarte Europese koningshuizen en hoge adel", "Steeds meer jonge vrouwen laten hun snor staan.."
Moderator viva forum
Mod,
Dez topics komen van dezelfde gebruikers af.
HOEVEEL MEER bewijs wil je nog hebben dat desze gebruikers NIET bijdragen aan forumplezier, en dus gewoon een permaban verdienen?
zondag 1 april 2012 om 09:45
[quote]maylea schreef op 01 april 2012 @ 07:14:
Een beetje minachting naar ons toe, door sommige van ons stelselmatig te negeren, vinden jullie zelf ook niet?
Niemand wordt hier genegeerd; er is al eerder aangegeven dat wij in eerste instantie geen aanleiding zagen om bepaalde gebruikers te bannen en topics te verwijderen. We gaan hier niet in discussie over eerder genomen besluiten en doen geen uitspraken over derden.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Niemand wordt hier genegeerd; er is al eerder aangegeven dat wij in eerste instantie geen aanleiding zagen om bepaalde gebruikers te bannen en topics te verwijderen. We gaan hier niet in discussie over eerder genomen besluiten en doen geen uitspraken over derden.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
zondag 1 april 2012 om 09:50
quote:mazzelen schreef op 31 maart 2012 @ 22:25:
Posten met proxy is nogal irritant (traag en gedoe) en mijn motivatie (uitdaging) om te posten is nogal afgenomen sinds mijn gedoogforummerschap.
Dus please... Mag de drempel wat om laag?
Wij beloven hierbij plechtig dit nogmaals te bekijken en zullen hier spoedig op terugkomen!
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Posten met proxy is nogal irritant (traag en gedoe) en mijn motivatie (uitdaging) om te posten is nogal afgenomen sinds mijn gedoogforummerschap.
Dus please... Mag de drempel wat om laag?
Wij beloven hierbij plechtig dit nogmaals te bekijken en zullen hier spoedig op terugkomen!
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
zondag 1 april 2012 om 10:03
quote:ModeratorViva schreef op 01 april 2012 @ 09:45:
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Even resumerend: De ene persoon mag het forum volplempen met linkjes naar zijn blog en de andere persoon wordt geband zodra hij een linkje naar zijn blog neerzet.
Nou het is mij hartstikke duidelijk!
Bedankt.
Met vriendelijke groet,
Maylea
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Even resumerend: De ene persoon mag het forum volplempen met linkjes naar zijn blog en de andere persoon wordt geband zodra hij een linkje naar zijn blog neerzet.
Nou het is mij hartstikke duidelijk!
Bedankt.
Met vriendelijke groet,
Maylea
zondag 1 april 2012 om 11:05
quote:jaschenca_2 schreef op 31 maart 2012 @ 11:53:
[...]
Een kleine greep:
Eten:
link
Digi:
link
Entertainment:
link
Overig:
link
link
Geld en Recht:
link
En die spamtopics van Egmond kunnen allemaal linea recta de kliko in. Egmond er achter aan s.v.p.
?Op twee na staan alle topics die hierboven zijn genoemd nog op Actueel, ik heb ze maar weer gestaft. Snap echt niet wat we nog meer moeten doen. We melden het hier, we staffen het, en nog lezen jullie er overheen ofzo.
[...]
Een kleine greep:
Eten:
link
Digi:
link
Entertainment:
link
Overig:
link
link
Geld en Recht:
link
En die spamtopics van Egmond kunnen allemaal linea recta de kliko in. Egmond er achter aan s.v.p.
?Op twee na staan alle topics die hierboven zijn genoemd nog op Actueel, ik heb ze maar weer gestaft. Snap echt niet wat we nog meer moeten doen. We melden het hier, we staffen het, en nog lezen jullie er overheen ofzo.
zondag 1 april 2012 om 17:02
De volgende topics zijn verplaatst:
Het topic 'Eerherstel Cavia' naar Overig;
Het topic 'Model gestaan op tpf basis...Help!'naar Geld & Recht;
Het topic 'Ik krijg mijn nekharen overeind' naar Entertainment;
Het topic 'saridon verslaving' naar Gezondheid
Het topic 'Ongesteld en naar de sauna. Doe jij het?' is verplaatst naar Lijf & Lijn
Het topic 'Eerherstel Cavia' naar Overig;
Het topic 'Model gestaan op tpf basis...Help!'naar Geld & Recht;
Het topic 'Ik krijg mijn nekharen overeind' naar Entertainment;
Het topic 'saridon verslaving' naar Gezondheid
Het topic 'Ongesteld en naar de sauna. Doe jij het?' is verplaatst naar Lijf & Lijn
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-04-2012 17:13
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
zondag 1 april 2012 om 17:09
quote:ModeratorViva schreef op 01 april 2012 @ 09:45:
Niemand wordt hier genegeerd;
Ik neem aan dat dit ook zeker niet bewust gaat.
Toch vind ik het wel opvallend hoe vaak mensen voor een tweede of derde keer hun vraag of 'geval' onder de aandacht moeten brengen.
Had het laatst zelf nog. Gestaft (voor de allereerste keer in mijn leven), hier er naar verwezen, vervolgens zelfs de bewuste link hierheen gesleept en toen er nog een paar opmerkingen kwamen over dat mensen zich genegeerd voelden werd de spam eindelijk verwijderd.
Dat voelt gewoon niet zo lekker als gebruiker die gratis en voor niks een handje meehelpt aan taken die een moderator eigenlijk helemaal zelf zou behoren te doen.
Ik zal dus ook zeker niet meer staffen. Het was niet echt een bevredigende ervaring, zullen we maar zeggen.
Misschien een puntje van aandacht hier zodat er beter op gelet wordt dat niet een deel steeds over het hoofd wordt gezien?
Niemand wordt hier genegeerd;
Ik neem aan dat dit ook zeker niet bewust gaat.
Toch vind ik het wel opvallend hoe vaak mensen voor een tweede of derde keer hun vraag of 'geval' onder de aandacht moeten brengen.
Had het laatst zelf nog. Gestaft (voor de allereerste keer in mijn leven), hier er naar verwezen, vervolgens zelfs de bewuste link hierheen gesleept en toen er nog een paar opmerkingen kwamen over dat mensen zich genegeerd voelden werd de spam eindelijk verwijderd.
Dat voelt gewoon niet zo lekker als gebruiker die gratis en voor niks een handje meehelpt aan taken die een moderator eigenlijk helemaal zelf zou behoren te doen.
Ik zal dus ook zeker niet meer staffen. Het was niet echt een bevredigende ervaring, zullen we maar zeggen.
Misschien een puntje van aandacht hier zodat er beter op gelet wordt dat niet een deel steeds over het hoofd wordt gezien?
Het is mij: shaHla
(Iranian version)

zondag 1 april 2012 om 17:12
quote:feeks schreef op 01 april 2012 @ 13:56:
Mods, kunnen topics met een onzinreden verwijderd worden als de antwoorden je niet aanstaan? Dus bijvoorbeeld "mijn zusje heeft het geplaatst"als je een maand eerder het verhaal zonder geldelijke toevoeging zelf hebt geplaatst?
Nee, ze moet het toverwoord 'privacy' noemen.
Dan gaat het direct weg.
Mods, kunnen topics met een onzinreden verwijderd worden als de antwoorden je niet aanstaan? Dus bijvoorbeeld "mijn zusje heeft het geplaatst"als je een maand eerder het verhaal zonder geldelijke toevoeging zelf hebt geplaatst?
Nee, ze moet het toverwoord 'privacy' noemen.
Dan gaat het direct weg.
Het is mij: shaHla
(Iranian version)

zondag 1 april 2012 om 18:32
zondag 1 april 2012 om 18:37
zondag 1 april 2012 om 18:37
quote:ModeratorViva schreef op 01 april 2012 @ 18:32:
Het topic "Terreur Frankrijk" is verwijderd omdat het ons inziens uit de hand liep.
Moderator viva forum
Beetje overdreven misschien? Het ging volgens mij alleen om de bijdragen van Naara? Het is wat overtrokken dat een complete discussie verdwijnt vanwege één persoon. Da's zonde.
Er had evt. gewoon gemodereerd kunnen worden.
Zou de discussie (evt. na moderatie) niet teruggeplaatst kunnen worden?
.
Het topic "Terreur Frankrijk" is verwijderd omdat het ons inziens uit de hand liep.
Moderator viva forum
Beetje overdreven misschien? Het ging volgens mij alleen om de bijdragen van Naara? Het is wat overtrokken dat een complete discussie verdwijnt vanwege één persoon. Da's zonde.
Er had evt. gewoon gemodereerd kunnen worden.
Zou de discussie (evt. na moderatie) niet teruggeplaatst kunnen worden?
.