Centraal Moderatortopic I|

07-11-2014 17:25 3054 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier is het reactie/bugstopic deel 2 terug te vinden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Hier kan je de `plaatjesplak-functie` aanvragen.

Hier kan je hoofdletters aanvragen.

Hier is het vorige deel van het CM topic te vinden.

Hier vind je de terugkoppeling van de feedbackpop-up

Hier vind je het bantopic

Hier vind je de mogelijkheid om napraten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

*update 11-3-2014: Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Het topic "Waar in duitsland kan ik het beste vuurwerk halen?" is verwijderd omdat het in strijd is met de huisregels.

Met vriendelijke groeten,

Moderator Viva forum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
O de cm heeft weer mail
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:ModeratorViva schreef op 02 december 2014 @ 19:20:

De topics "Turken en mocro's op internet..." en "Linkse menschen...." zijn verwijderd ivm trolltopics.

Moderator Viva forumGoh.
Het topic "IVF/ Ongewenst kinderloos" is verplaatst naar de pijler kinderen.

Moderator Viva forum

Mod, ik vraag het maar hier omdat er op het bugtopic weinig tot geen reactie van jullie lees.

- Wanneer worden de problemen opgelost die genoteerd/gelezen zijn?

- Is er iemand continue mee bezig of wordt er zo maar af en toe even gekeken wanneer

het uitkomt?

- Hoe komt het dat er zelden tot nooit een reactie komt van jullie hoe de zaken ervoor staan?

Waarom wordt er niets meer gezegd dan "wordt naar gekeken" of "we geven het door".

- Hoe komt het dat de schijnbaar simpele oplossingen zo lang de tijd nodig hebben om

opgelost te worden.

Als jullie zoals jullie zelf zeggen "goud in handen" hebben dan zou het op prijs gesteld worden dat jullie zo snel mogelijk duidelijk de stand van zaken doorgeven en oplossen.

Nu komt het een beetje over alsof iemand even scrolt door het bugtopic, daarna een kop koffie inschenkt, zijn/haar benen op het bureau zwaait en dan even zijn ogen sluit.

Het komt op mij in ieder geval niet over alsof er serieus mee omgegaan wordt.
quote:prada schreef op 02 december 2014 @ 20:18:

Mod, ik vraag het maar hier omdat er op het bugtopic weinig tot geen reactie van jullie lees.

- Wanneer worden de problemen opgelost die genoteerd/gelezen zijn?

- Is er iemand continue mee bezig of wordt er zo maar af en toe even gekeken wanneer

het uitkomt?

- Hoe komt het dat er zelden tot nooit een reactie komt van jullie hoe de zaken ervoor staan?

Waarom wordt er niets meer gezegd dan "wordt naar gekeken" of "we geven het door".

- Hoe komt het dat de schijnbaar simpele oplossingen zo lang de tijd nodig hebben om

opgelost te worden.

Als jullie zoals jullie zelf zeggen "goud in handen" hebben dan zou het op prijs gesteld worden dat jullie zo snel mogelijk duidelijk de stand van zaken doorgeven en oplossen.

Nu komt het een beetje over alsof iemand even scrolt door het bugtopic, daarna een kop koffie inschenkt, zijn/haar benen op het bureau zwaait en dan even zijn ogen sluit.

Het komt op mij in ieder geval niet over alsof er serieus mee omgegaan wordt.

Beste Prada,

We zijn uiteraard bezig met het oplossen van de bugs zodat forummen voor iedereen zo aangenaam mogelijk is. Zodra we een update hebben over een (of meerdere) bug(s) laten we dit jullie weten.

Moderator Viva forum

quote:misschicken schreef op 02 december 2014 @ 18:21:

[...]

Wat zijn de bevindingen??
quote:ModeratorViva schreef op 02 december 2014 @ 21:33:

[...]

Beste Prada,

We zijn uiteraard bezig met het oplossen van de bugs zodat forummen voor iedereen zo aangenaam mogelijk is. Zodra we een update hebben over een (of meerdere) bug(s) laten we dit jullie weten.

Moderator Viva forumJa die horen we nu al weken. Heerlijk weer die politieke correctheid. Klinkt beetje als "er rijden momenteel geen treinen. Maar we geven geen prognose en we zetten ook geen bussen in. Wanneer er een trein zal rijden roepen we het tzt eens om"
Ik heb een typfout gemaakt in mijn recentste topic.. Kunnen jullie die aanpassen voor mij alsjeblieft?
quote:ModeratorViva schreef op 02 december 2014 @ 21:33:

[...]

Beste Prada,

Moderator Viva forum

Dat is niet echt een antwoord he? Net zoiets als 'het heeft onze aandacht'.

Het is al meer dan een maand geleden dat het nieuwe forum online is gegaan. En het vreet nog steeds batterijen én MB's. Dat kan toch niet vallen onder 'zodat forummen voor iedereen zo aangenaam mogelijk is'? Om het over de rest van de bugs nog maar niet te hebben.

Ik neem aan dat Sanoma (flink) heeft betaald voor de nieuwe site en het forum. Je weet wel, waar die vele unieke bezoekers per dag zitten, waar de community-manager zo trots over roemde in NRC-next.

Dan mag van de makers toch ook wel verwacht worden dat ze binnen redelijke tijd (en 'weken' valt m.i. daar niet onder) de veelvuldig gemelde bugs oplossen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:slagroom-met-dip schreef op 02 december 2014 @ 22:15:

Ik heb een typfout gemaakt in mijn recentste topic.. Kunnen jullie die aanpassen voor mij alsjeblieft?

Ik heb het aangepast .

mvg,

Junior.
quote:hatsetats schreef op 02 december 2014 @ 19:32:

O de cm heeft weer mail Hatsetats, ik snap dat je antwoord wilt. Ik heb de hele heisa gemist maar ik snap wel dat het een serieus verhaal is. Echter, omdat de meesten hier geen flauw idee hebben over waar het nou over gaat vind ik dit soort berichten een beetje vervelend. Juist omdat we maar een eenzijdig verhaal horen (het jouwe) vind ik het een beetje een soort van privé-vete uitvechten met de Mods en CM.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:ModeratorViva schreef op 02 december 2014 @ 19:20:

De topics "Turken en mocro's op internet..." en "Linkse menschen...." zijn verwijderd ivm trolltopics.

Moderator Viva forumWaarom is de TO dan nog actief?
Ye ken.
quote:GrannyWeatherwax schreef op 02 december 2014 @ 23:43:

[...]

Waarom is de TO dan nog actief?De banknop deed het blijkbaar niet
De topics "Vraagje over tandartsverzekering" en "December, Zorgverzekeringskiesmaand" zijn samengevoegd met het reeds bestaande topic " Het grote overstappen Zorgverzekering Topic". Dit topic is hier terug te vinden: http://forum.viva.nl/foru ... opic/list_messages/247566

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
quote:himalaya schreef op 02 december 2014 @ 22:25:

[...]

Dat is niet echt een antwoord he? Net zoiets als 'het heeft onze aandacht'.

Het is al meer dan een maand geleden dat het nieuwe forum online is gegaan. En het vreet nog steeds batterijen én MB's. Dat kan toch niet vallen onder 'zodat forummen voor iedereen zo aangenaam mogelijk is'? Om het over de rest van de bugs nog maar niet te hebben.

Ik neem aan dat Sanoma (flink) heeft betaald voor de nieuwe site en het forum. Je weet wel, waar die vele unieke bezoekers per dag zitten, waar de community-manager zo trots over roemde in NRC-next.

Dan mag van de makers toch ook wel verwacht worden dat ze binnen redelijke tijd (en 'weken' valt m.i. daar niet onder) de veelvuldig gemelde bugs oplossen?Eens!! En over dataverbruik: in de trein heb je nog wel eens gprs, bijna elke site/app trekt dit, zij het langzamer. Helemaal de vorige app, die trok er zich niets van aan. Met de huidige site is het echt onmogelijk om op die stukken te forummen!
Ik kan ook werkelijk niet begrijpen dat er in deze mobiele tijd geen app terugkomt.
Dit is geen layout ding voor mij maar een echte achteruitgang in functionaliteit. Zo kan ik op de mobiel nog steeds niet kiezen naar welke bladzijde ik wil en als ik op 'terug naar boven' klik land ik halverwege de pagina. Ik weet het daar is het bugtopic voor maar ik snap werkelijkwaar niet waarom we alleen van die algemene 'ja we zijn er mee bezig' troep te horen krijgen. Iets meer inzicht in prognose hoe lang iets nog gaat duren zou fijn zijn.

Zeker als we met zijn allen zo'n goudmijn voor jullie zijn en er met een beetje pech straks alleen nog maar een site is en geen blad. Maar uit dat NRC artikel blijkt in mijn ogen wel degelijk een bepaalde soort minachting voor de vaste forummers zo van och guttegut die gekkies lopen zich lekker druk te maken om elkaar en wij plukken de vruchten..hoppatee! Alsof we koe Bertha 1 tot en met 130 zijn in jullie stal.

Terwijl jullie ons ook juist hartstikke goed hadden kunnen gebruiken. Had bijvoorbeeld een groep forummers gevraagd dit hele vehikel te beta testen voor het online ging (ik noem maar wat) Lastige kritische zeikwijven zijn we ...die niks beters hebben te doen dan zielig beetje op een forumpje bivakkeren. Nu is een forum geen werk uiteraard maar stel dat jullie ineens andere software krijgen op kantoor en na ruim een maand (!) kunnen jullie je werk nog niet efficient doen en hoor je steeds dat ze 'er mee bezig' zijn. Ik zou weleens een vlieg op de muur willen zijn op kantoor als dat zou gebeuren. Het inlevingsvermogen lijkt ver te zoeken gezien de standaard onpersoonlijke 'ja we zijn er mee bezig' berichten. Terwijl toegeven dat het gewoon even wat meer tegen zit dan vooraf gepland de boel een stuk menselijker zou maken. Of was dit allemaal ingecalculeerd?
Wow mods wat is dit: [IMG]http://i61.tinypic.com/5a2bly.jpg[/IMG]

Ben ik nu een moderator? Ik kan van mijn topic een sticky maken:)?
quote:ketller schreef op 03 december 2014 @ 10:23:

Wow mods wat is dit: [IMG]http://i61.tinypic.com/5a2bly.jpg[/IMG]

Ben ik nu een moderator? Ik kan van mijn topic een sticky maken:)?Bericht voor administratie staat erboven
Beste forummers,

Het is niet de bedoeling dat bugs vermeld of besproken worden op het CM-topic. We hebben nog steeds het topic: 'Reactie- en bugtopic nieuwe forum' waar men bugs kan vermelden ook kan er gemaild worden naar forum@viva.nl.

Zie hier het topic: http://forum.viva.nl/foru ... orum/list_messages/246023

Zoals gister al is vermeld zijn we nog steeds bezig met het oplossen van de bugs. Zodra er een update is, laten wij dit aan jullie weten.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Sorry ik ga naar bug topic
Topic Spreekwoord maar een hele goeie is verplaatst naar de pijler Overig.

http://forum.viva.nl/foru ... oeie/list_messages/248722

mvg,

Junior.
quote:ModeratorViva schreef op 02 december 2014 @ 16:00:

[...]

Ik vraag me nog steeds af wat de bevindingen zijn.
piepdemuis in "Een flubber poes hebben"

Dit topic kan dicht. Slotje klaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven