Centraal Moderatortopic

12-12-2011 11:51 5063 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kan je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:anoniemeuser schreef op 23 februari 2012 @ 18:37:

[...]

Je tweede punt zou mogelijk zijn, mits de forumsoftware het toestaat. Bij een phpbb forum kan dat, hier niet. Of je geeft de user moderatorrechten, of niet. Je kan het niet deels doen. Of deels niet, wat je prefereert Dan wordt het tijd dat ze de forumsoftware aanpassen, als het nu niet mogelijk is. Misschien kunnen we dan ook eindelijk vriendschapsverzoeken accepteren en pm'en .
quote:anoniemeuser schreef op 23 februari 2012 @ 18:33:

[...]

Nope. En DAT is het hele probleem. Maarja, daar willen ze niet aan.

Ik riep een half jaar en een jaar geleden al: zit er bovenop!!! Maar nee.....het komt niet aan bij ze. Zo n groot forum en geen mod permanent aanwezig?
.
quote:liora schreef op 23 februari 2012 @ 18:39:

[...]

Zo n groot forum en geen mod permanent aanwezig? Nope, soms hele dagdelen niemand aanwezig. En erger nog: ook niemand te bereiken. Dus iemand die kwaad wil heeft hier vrij spel. Urenlang. Zie het bewijs....
quote:nerd_ schreef op 23 februari 2012 @ 18:41:

Oh, zie dat met Sorcha alles in een fuik wordt gevangen.

Erger dan ik dacht.

Huh, wat bedoel je daarmee?
quote:Sorcha_ schreef op 23 februari 2012 @ 18:39:

[...]

Dan wordt het tijd dat ze de forumsoftware aanpassen, als het nu niet mogelijk is. Misschien kunnen we dan ook eindelijk vriendschapsverzoeken accepteren en pm'en .Tsja....iets zegt me, dat dat niet meer gaat gebeuren
quote:liora schreef op 23 februari 2012 @ 18:39:

[...]

Zo n groot forum en geen mod permanent aanwezig? Maar dat is geen probleem hoor. Zeggen ze.
Ik snap echt helemaal niet dat op zo'n groot forum als Fok alles op rolletjes lijkt te lopen en het hier zo een puinhoop is.
Hahaha, "geniaal" weer. Gewone plaatjes kunnen niet meer geplakt worden, maar die bende van Claudio staat er nog steeds, zelfs in het modtopic.

Lekker bezig Sanoma
Het stoort me ook mateloos dat, toen het hier een tijdje geleden, gierend uit de hand liep, de mods met de verklaring kwamen dat 'juist toen' nèt niemand aanwezig was (toevallig.. ) maar dat dat natuurlijk absoluut niet kon en ook niet meer zou gebeuren.

Inmiddels is het het aantal keren, volgens mij, niet meer op een hand te tellen en worden de excuusjes steeds meer standaard en nietszeggend. En iets veranderen...hò maar.
quote:bliksemse_bende schreef op 23 februari 2012 @ 18:41:

[...]

Nope, soms hele dagdelen niemand aanwezig. En erger nog: ook niemand te bereiken. Dus iemand die kwaad wil heeft hier vrij spel. Urenlang. Zie het bewijs....

Dat is op zijn zachts gezegd heel vreemd, zie bij Fok er is altijd één of meerdere mods aanwezig en die grijpen snel in, hoe is het mogelijk dat dit hier niet is.

Modereren kun je gewoon thuis vanuit je luie stoel
quote:Sorcha_ schreef op 23 februari 2012 @ 18:46:

Ik snap echt helemaal niet dat op zo'n groot forum als Fok alles op rolletjes lijkt te lopen en het hier zo een puinhoop is.Het verschil is dat er bij Fok mensen van hogerhand ook de boel nauwlettend in de gaten houden. En dat die mensen ook daadwerkelijk weten en ervaren hebben wat een internetcommunity is. Dat gebeurt hier niet.
quote:Sorcha_ schreef op 23 februari 2012 @ 18:46:

Ik snap echt helemaal niet dat op zo'n groot forum als Fok alles op rolletjes lijkt te lopen en het hier zo een puinhoop is.
quote:liora schreef op 23 februari 2012 @ 18:49:

[...]

Dat is op zijn zachts gezegd heel vreemd, zie bij Fok er is altijd één of meerdere mods aanwezig en die grijpen snel in, hoe is het mogelijk dat dit hier niet is.

Modereren kun je gewoon thuis vanuit je luie stoel Ik begrijp ook niet waarom het hier, met name sinds de angels weg zijn, zo'n puinzooi is. Idioten, zoals degenen die het hier de laatste tijd verstieren, kunnen het hele forum gijzelen, dat is duidelijk. En let op: dit trekt natuurlijk nog meer idioten aan, want op deze manier heb je tenminste lol van je acties. Vrees dat dit nog maar het begin is.....
Moet weleens schuddebuiken op Fok van het lachen, 1 verkeerd woord en je vliegt eruit en dan gebruiken de mods ook leuke reactie s als: ""dit was het voor jou, hier zitten wij niet echt op te wachten doei"" een perma ""
quote:Magdalan schreef op 23 februari 2012 @ 18:46:

Hahaha, "geniaal" weer. Gewone plaatjes kunnen niet meer geplakt worden, maar die bende van Claudio staat er nog steeds, zelfs in het modtopic.

Lekker bezig Sanoma Dat ze deze postings en alle anderen maar eens kopiëren naar dat xangelblog. Dan zien meer mensen wat een puinhoop het is. Ik heb ook nog geen reactie gehad op mijn mail van vanmiddag, die ik vanmiddag hier op het topic plaatste. Zit me nu trouwens af te vragen of ie er überhaupt nog staat.
En, ook gek... als je een klacht hebt over de mods/moderatie (kan ik me zomaar voorstellen ), is er (zeggen ze) een klachtencommissie. Maar dan moet je mailen naar....tadaaa: de mods!
Ik wil wel solliciteren hoor naar een betaalde baan als mod.

Zit toch (bijna) de hele dag op het forum (nou ja buiten mijn werktijden, want dat heb ik er weinig tijd voor) dus het maakt mij geen bal uit.

Ligt er natuurlijk wel aan wat ze betalen.
quote:bliksemse_bende schreef op 23 februari 2012 @ 18:53:

[...]

Ik begrijp ook niet waarom het hier, met name sinds de angels weg zijn, zo'n puinzooi is. Idioten, zoals degenen die het hier de laatste tijd verstieren, kunnen het hele forum gijzelen, dat is duidelijk. En let op: dit trekt natuurlijk nog meer idioten aan, want op deze manier heb je tenminste lol van je acties. Vrees dat dit nog maar het begin is.....

Nu jij het woord gijzelen gebruikt, zie ik opeens het forum en de mods als een metafoor voor me. Maar dan in een vliegtuig, gekaapt door gijzelnemers met bivakmutsen. Die iedereen in het vliegtuig bedreigen, maar waarbij het personeel zegt:

'Kapers, ga gerust jullie gang met deze gijzeling, we snappen dat het niet fijn is voor de passagiers, maar de centrale toren doet er echt alles aan. Maar ga intussen maar lekker door, die meneer daar achterin wil misschien ook als kaper mee gaan doen? Ga uw gang meneer, we kenden u immers niet, dus we kunnen u niet tegenhouden. Oh, de andere passagiers? Ja, sorry natuurlijk, het zal niet meer gebeuren... maar ook niet minder. We hebben het zuurstofsysteem even afgesloten, dus u zult het de komende tijd benauwd krijgen. Maar zodra we het weer veilig achten, zal het weer aangesloten worden. Tot die tijd hopen we op uw begrip. Wilt u trouwens niet blauw aanlopen, want dat geeft zo'n rotzooi. Gebruik het vliegtuig liever waar het voor bedoelt is.'
quote:Zoebie schreef op 23 februari 2012 @ 18:59:

Ik wil wel solliciteren hoor naar een betaalde baan als mod.

Zit toch (bijna) de hele dag op het forum (nou ja buiten mijn werktijden, want dat heb ik er weinig tijd voor) dus het maakt mij geen bal uit.

Ligt er natuurlijk wel aan wat ze betalen. Nou kijk aan, een moderator in spé
quote:molly74 schreef op 23 februari 2012 @ 19:02:

[...]

Nu jij het woord gijzelen gebruikt, zie ik opeens het forum en de mods als een metafoor voor me. Maar dan in een vliegtuig, gekaapt door gijzelnemers met bivakmutsen. Die iedereen in het vliegtuig bedreigen, maar waarbij het personeel zegt:

'Kapers, ga gerust jullie gang met deze gijzeling, we snappen dat het niet fijn is voor de passagiers, maar de centrale toren doet er echt alles aan. Maar ga intussen maar lekker door, die meneer daar achterin wil misschien ook als kaper mee gaan doen? Ga uw gang meneer, we kenden u immers niet, dus we kunnen u niet tegenhouden. Oh, de andere passagiers? Ja, sorry natuurlijk, het zal niet meer gebeuren... maar ook niet minder. We hebben het zuurstofsysteem even afgesloten, dus u zult het de komende tijd benauwd krijgen. Maar zodra we het weer veilig achten, zal het weer aangesloten worden. Tot die tijd hopen we op uw begrip. Wilt u trouwens niet blauw aanlopen, want dat geeft zo'n rotzooi. Gebruik het vliegtuig liever waar het voor bedoelt is.'Dit vat de hele geschiedenis perfect samen
@Molly
Goh. Maar gelukkig!! De gepermabanden mogen nog steeds niet terug! Pfoei, dat scheelt!
quote:anoniemeuser schreef op 23 februari 2012 @ 18:49:

[...]

Het verschil is dat er bij Fok mensen van hogerhand ook de boel nauwlettend in de gaten houden. En dat die mensen ook daadwerkelijk weten en ervaren hebben wat een internetcommunity is. Dat gebeurt hier niet.Het forum is hier bijzaak, bij Fok is het hoofdzaak.
Hoe help je een forum om zeep. Zo dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven