Centraal Moderatortopic

27-05-2015 12:44 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier is het reactie/bugstopic deel 2 terug te vinden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Hier kan je de `plaatjesplak-functie` aanvragen.

Hier kan je hoofdletters aanvragen.

Hier is het vorige deel van het CM topic te vinden.

Hier vind je de terugkoppeling van de feedbackpop-up

Hier vind je het bantopic

Hier vind je de mogelijkheid om napraten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

*update 11-3-2014: Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Svp account anoniem maken. Bvd.
quote:Lady-Voldemort schreef op 01 september 2015 @ 20:52:

Mijn PB-ding is kapot. Ik kan wel PB's ontvangen en op de ontvangen PB's reageren, maar ik kan geen nieuwe versturen. En ja, ik weet dat die mensen dan hun PB-functie aan moeten hebben staan. Anders zou ik ze geen PB sturen dus.

Dat is vervelend. Ik en het moderator team hebben hier allen geen last van, dus ben benieuwd waarom het bij jou niet lukt. Lukt het je wel om PB's naar andere gebruikers te sturen?

Groet,

Sanne

CM VIVA
Beste forummers,

Vandaag zal er om 11.00 uur wederom een aantal technische verbeteringen live worden gezet. Daarom zullen we van 11.00 uur tot 13.00 offline zijn. Hierbij een overzicht van de merkbare veranderingen:

• De navigatie bovenaan de pagina, zal vast worden gezet wanneer je naar beneden scrolt, zodat je op ieder gewenst moment het menu tot je beschikking hebt.

• De forum start knopt zal weer naar behoren werken.

• Topics waarin de laatste reactie ouder is dan twee weken, krijgen een melding, zodat duidelijk is dat er een tijd geen activiteit op dit topic is geweest.

• Het favoriet maken van een reactie d.m.v. een sterretje, heet vanaf nu bookmarken. In de functie-balk boven een reactie krijgt deze tevens een apart bookmark-icoontje. Jouw bookmarks zijn straks apart terug te vinden onder Forum Start. Een topic kun je dus nog steeds je favoriet maken, aparte reacties worden bookmarks. In het menu wordt tevens een apart tab ‘bookmarks’ toegevoegd.

Groet,

Sanne

Community Manager VIVA
quote:CommunityManagerViva schreef op 02 september 2015 @ 10:11:

• De navigatie bovenaan de pagina, zal vast worden gezet wanneer je naar beneden scrolt, zodat je op ieder gewenst moment het menu tot je beschikking hebt.

Dat is heel handig!
quote:CommunityManagerViva schreef op 02 september 2015 @ 10:11:

• Topics waarin de laatste reactie ouder is dan twee weken, krijgen een melding, zodat duidelijk is dat er een tijd geen activiteit op dit topic is geweest.Hier zit ik echt op te wachten! Ik hoop dat het mensen ervan weerhoudt om jarenoude topics te bumpen zonder goede reden.
quote:CommunityManagerViva schreef op 02 september 2015 @ 09:50:

[...]

Dat is vervelend. Ik en het moderator team hebben hier allen geen last van, dus ben benieuwd waarom het bij jou niet lukt. Lukt het je wel om PB's naar andere gebruikers te sturen?

Groet,

Sanne

CM VIVA

Nou ja zeg, de wonderen zijn de wereld nog niet uit: hij doet het weer! Zeker een bitje omgevallen. Gisteren kreeg ik elke keer de mededeling dat de pagina niet bestond als ik via het tekstballonnetje iemand een PB wilde sturen. Antwoorden op ontvangen PB's lukte trouwens wel.

Bedankt in ieder geval voor de moeite en hopelijk blijft het bij dit ene omgevallen bitje, anders zijn jullie in ieder geval vast voorbereid
quote:Lady-Voldemort schreef op 02 september 2015 @ 10:19:

[...]

Nou ja zeg, de wonderen zijn de wereld nog niet uit: hij doet het weer! Zeker een bitje omgevallen. Gisteren kreeg ik elke keer de mededeling dat de pagina niet bestond als ik via het tekstballonnetje iemand een PB wilde sturen. Antwoorden op ontvangen PB's lukte trouwens wel.

Bedankt in ieder geval voor de moeite en hopelijk blijft het bij dit ene omgevallen bitje, anders zijn jullie in ieder geval vast voorbereid

Goed om te horen dat alles weer naar behoren werkt. Mocht er weer een bitje zoek zijn dan hoor ik het uiteraard graag.

Groet,

Sanne

CM VIVA

Dát scheelt een hoop gescrol.
.
Over het bookmarken:
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Wat raar dat die zwarte balk in beeld blijft als je naar beneden scrolled. Wat heeft die TD toch met grote zwarte banden? Zijn het allemaal mannen of zo? Het ziet er niet uit.
quote:Cateautje schreef op 02 september 2015 @ 12:52:

Wat raar dat die zwarte balk in beeld blijft als je naar beneden scrolled. Wat heeft die TD toch met grote zwarte banden? Zijn het allemaal mannen of zo? Het ziet er niet uit.

Dit is de normale menu-balk die nu op verzoek mee scrolt, zodat je altijd gemakkelijk toegang hebt tot het menu.

Groet,

Sanne

CM VIVA
Hij zou wat minder zwart kunnen, maar voor de rest vind ik het een heerlijke verbetering. Zeker met 50 berichten per pagina scrollde je je elke keer een ongeluk.
quote:CommunityManagerViva schreef op 02 september 2015 @ 12:54:

[...]

Dit is de normale menu-balk die nu op verzoek mee scrolt, zodat je altijd gemakkelijk toegang hebt tot het menu.

Groet,

Sanne

CM VIVAMag die niet ook grijs? Vind dat zwarte zo hard.
lekker, al die balken/menu's in beeld en zeer gedrongen beeld op de overzichtspagina (alle pijlers staan op elkaar geklemd en versprongen). Kon het eerste deel van deze zin geeneens zien tijdens het typen :P
WTF?
Ziet er goed uit!
Ik gebruik firefox abusu.
quote:catacarax schreef op 02 september 2015 @ 13:01:

Ik gebruik firefox abusu.

Ik zit op mijn werk, mag en kan geen andere browser installeren :(

Zal maar weer eens gaan doen waar ik voor betaald wordt ;)
WTF?
Het beeld is daardoor veel te klein geworden. We hadden eerst een icoontje waarmee je op ieder moment terug naar boven kon, maar dat is nu vastgezet onder de pagina. Als dat icoontje gewoon was gebleven, dan had die grote band niet vast gezet hoeven worden.

Edit: Het wordt overigens ook een hele kermistoestand als ik wil vernieuwen en ik ga met mijn cursor over die balk, dan flitsen er allerlei venstertjes over het scherm.

Ik vind het maar niets.
Zouden jullie klachten problemen over de laatste update willen plaatsen in het Reactie- en Bugtopic? Op die manier kunnen wij de problemen die jullie hebben beter in kaart brengen. Het Centraal Moderatortopic is hier namelijk niet voor bedoeld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Grobbekuiken schreef op 02 september 2015 @ 12:55:

[...]

Mag die niet ook grijs? Vind dat zwarte zo hard.

Op mobiel is hij wit, op desktop zwart. Dat laatste is zo omdat de menubalk hier altijd al zwart is geweest. Enige verschil is dat deze nu meescrolt. Dit zal zo blijven.

Groet,

Sanne

CM VIVA
quote:CommunityManagerViva schreef op 02 september 2015 @ 13:38:

[...]

Op mobiel is hij wit, op desktop zwart. Dat laatste is zo omdat de menubalk hier altijd al zwart is geweest. Enige verschil is dat deze nu meescrolt. Dit zal zo blijven.

Groet,

Sanne

CM VIVA

Oké, duidelijk, bedankt.

Overigens is het meescrollen erg fijn.
Met firefox ziet het er tof uit.
Sorry verkeerde topic.

Bedankt voor het antwoord.

Heb hem ook in het goede topic neergezet.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 02 september 2015 @ 14:21:

Jammer. Ik vind het behoorlijk irritant. Lijkt net een vervelende banner. Zat al te zoeken naar het kruisje.

Het beeld op mobiel is nu hel klein met het toestenbord erbij.

Grote ergenis, wil hem steeds wegklikken.

Vind het geen verbetering.

Hoop dat het wennen is maar ben er bang voor.

Wat was er hiervoor mis dan? Ik kon altijd al makkelijk terug naar het menu.

De wens om de menubalk vast te zetten is gekomen vanuit de forummers en is vooral handig als je midden in een topic aan het lezen bent en bijv. naar een andere categorie/forum start etc. wilt. Zo hoef je niet eerst helemaal naar boven te scrollen.

Edit: voortaan mogen dit soort vragen/opmerkingen in het bug topic geplaatst worden

Groet,

Sanne

CM VIVA
@Moderator Hoe laat ik mijn account anonimiseren? Of tijdelijk uitschakelen? heb het idee dat ik beter over een aantal jaar terug kan keren incl rood kort harige kapsel... groetjes mwa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven