Centraal Moderatortopic

27-05-2015 12:44 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier is het reactie/bugstopic deel 2 terug te vinden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Hier kan je de `plaatjesplak-functie` aanvragen.

Hier kan je hoofdletters aanvragen.

Hier is het vorige deel van het CM topic te vinden.

Hier vind je de terugkoppeling van de feedbackpop-up

Hier vind je het bantopic

Hier vind je de mogelijkheid om napraten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

*update 11-3-2014: Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 oktober 2015 @ 21:45:

Mogen citaten niet? Of mogn Duitse citaten niet? Of mogn ze wel maar niet in een vluchtelingentopic ?

Is het dan wel oke dat er zgn citaten staan van Winston Chrchill die de beste man nooit gezegd schijnt te hebben? Ik snap het niet meer.

Beste blijfgewoonbianca,

Citaten zijn toegestaan, mits deze voldoen aan de huisregels. Verder zijn citaten van personen die iemand nooit heeft gezegd, geen citaten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

"Citaten zijn toegestaan, mits deze voldoen aan de huisregels"

Hoe kan dat dan? Hoe kunnen, ik noem maar wat, eeuwenoude citaten als "Veni, Vidi, Vici" niet aan huisregels voldoen?

Of : "Et tu, Brute"

Of "All this endless thinking is very overrated"

Maar leg deze zin nog even uit als je wilt:

"Verder zijn citaten van personen die iemand nooit heeft gezegd, geen citaten"
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 oktober 2015 @ 22:13:

[...]

Zijn nooit gezegde zinnn, gebracht als zijnde echte citaten strafbaar ?

Als kan worden aangetoond dat dit nergens is terug te vinden, dan is het citaat dus blijkbaar geen citaat. Om hiervoor een ban uit te trekken, gaat te ver. We willen ook niet iedereen op het strafbankje hebben zitten. De (respectvolle) discussie is onze ogen waardevoller dan iemand meteen te straffen voor het plaatsen van een nooit gezegde zin.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

quote:yasmijn schreef op 05 oktober 2015 @ 22:21:

"Citaten zijn toegestaan, mits deze voldoen aan de huisregels"

Hoe kan dat dan? Hoe kunnen, ik noem maar wat, eeuwenoude citaten als "Veni, Vidi, Vici" niet aan huisregels voldoen?

Of : "Et tu, Brute"

Of "All this endless thinking is very overrated"

Maar leg deze zin nog even uit als je wilt:

"Verder zijn citaten van personen die iemand nooit heeft gezegd, geen citaten"

Beste Yasmijn,

Hiermee bedoelen we dat een citaat een stukje tekst is dat iemand opnieuw voorleest of opschrijft. Als iemand dit stukje tekst dus nooit heeft gezegd, dan is dit dus geen citaat.

Verder kan het plaatsen van een citaat niet conform onze huisregels zijn als deze misschien off-topic is of bedoeld is om iemand persoonlijk aan te vallen. Het gaat dan om de context waarin het geplaatst is en niet om de inhoud van het citaat zelf.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Doen jullie altijd de moeite om de context te eh.....doorzien, begrijpen, weet ik het , of reageren jullie met een straf of waarschuwing als er maar vaak genoeg gestafd is?

Dat gegumde - en in eerste instantie zwaar bestrafte - citaat, dat was namelijk zoooooo ON topic. Het ging al pagina's over citaten. Al dan niet bestaande. Als dat niet mag, praten over citaten, citaten plaatsen, vanwege off topic of wat dan ook, dan was een waarschuwing van jullie wel op zijn plaats geweest.

Als we het dan toch over kontteksten hebben......Meds is dagen geleden enorm " uitgejouwd " : ze was verzuurd, etc. Ik heb geen 24 uurs ban lang zien komen toen. Als dat niet op de man spelen was, dan was het zeker wel off topic.

Graag een beetje meer gelijke monniken gelijke kappen als jullie modereren in dat topic.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 oktober 2015 @ 22:45:

Doen jullie altijd de moeite om de context te eh.....doorzien, begrijpen, weet ik het , of reageren jullie met een straf of waarschuwing als er maar vaak genoeg gestafd is?

Dat gegumde - en in eerste instantie zwaar bestrafte - citaat, dat was namelijk zoooooo ON topic. Het ging al pagina's over citaten. Al dan niet bestaande. Als dat niet mag, praten over citaten, citaten plaatsen, vanwege off topic of wat dan ook, dan was een waarschuwing van jullie wel op zijn plaats geweest.

Als we het dan toch over kontteksten hebben......Meds is dagen geleden enorm " uitgejouwd " : ze was verzuurd, etc. Ik heb geen 24 uurs ban lang zien komen toen. Als dat niet op de man spelen was, dan was het zeker wel off topic.

Graag een beetje meer gelijke monniken gelijke kappen als jullie modereren in dat topic.

Wij modereren aan de hand van onze huisregels. Mocht je het niet eens zijn met een bepaalde beslissing, dan wil ik je vriendelijk verzoeken om een mail te sturen naar forum@viva.nl. De CM zal er dan nogmaals naar kijken.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Is er trouwens al uitsluitsel wanneer iets volgens jullie schelden is en wat niet? Ook daar zou met de CM over gesproken worden. Niks meer over teruggezien. Ik heb de huisregels trouwens uitgebreid gelezen maar die zijn nogal algemeen en als je goed je best doet kan je elke enigszins negatieve uitspraak daardoor onder het mom van 'tegen de huisregels' wegmodereren.

Overigens heb ik daar ook over gemaild en toen kreeg ik een standaard zinnetje terug 'er mag niet gescholden worden' en op mijn vraag werd helemaal niet ingegaan. Voor mij is het dus volslagen onduidelijk waaorm je iemands zure ex niet op zijn Haagse Harrie's een klapkut met zuignappen mag noemen om maar wat te noemen, en waarom je een ex of rare snuiter wel een weggewaaid dakraam mag noemen of een trut of een eikel of een randdebiel. Dan laat ik de dobbernegerts nog geheel buiten beschouwing.

Overigens vind ik er ook nogal een verschil in zitten of je een forummer rechtstreeks aanspreekt zo van 'nou forummer X ik vind jou een <vul maar in> of dat je het over een vervelende buurman of ex hebt die nieteens meeforumt.
quote:TardarSauce schreef op 05 oktober 2015 @ 23:15:

Is er trouwens al uitsluitsel wanneer iets volgens jullie schelden is en wat niet? Ook daar zou met de CM over gesproken worden. Niks meer over teruggezien. Ik heb de huisregels trouwens uitgebreid gelezen maar die zijn nogal algemeen en als je goed je best doet kan je elke enigszins negatieve uitspraak daardoor onder het mom van 'tegen de huisregels' wegmodereren.

Overigens heb ik daar ook over gemaild en toen kreeg ik een standaard zinnetje terug 'er mag niet gescholden worden' en op mijn vraag werd helemaal niet ingegaan. Voor mij is het dus volslagen onduidelijk waaorm je iemands zure ex niet op zijn Haagse Harrie's een klapkut met zuignappen mag noemen om maar wat te noemen, en waarom je een ex of rare snuiter wel een weggewaaid dakraam mag noemen of een trut of een eikel of een randdebiel. Dan laat ik de dobbernegerts nog geheel buiten beschouwing.

Overigens vind ik er ook nogal een verschil in zitten of je een forummer rechtstreeks aanspreekt zo van 'nou forummer X ik vind jou een <vul maar in> of dat je het over een vervelende buurman of ex hebt die nieteens meeforumt.

Beste Tardarsauce,

Elk geval is anders en zal dus elk geval anders worden beoordeeld. Dit alles heeft ook weer te maken met de context waarin het geplaatst is. Het blijft af en toe ook een grijs gebied waarin er wordt gemodereerd. Om bovenstaande reden is het naar onze mening ook erg lastig om hierover uitsluitsel te geven. Simpel gezegd mag er niet worden gescholden, maar uiteraard kijken we naar de context. Als iedereen je Haagse Harrie's begrijpt en het kan waarderen, dan zullen we daar niets mee doen. Je bevindt je met dit soort scheldwoorden wel op gevaarlijk terrein, omdat deze woorden voor jou volstrekt onschuldig zijn, maar voor een ander juist weer niet. Dit is en blijft lastig met non-verbale communicatie op een openbaar forum.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

quote:hatsetats schreef op 05 oktober 2015 @ 23:16:

Ik begrijp er niks van (Jochem Myer)

Vraag over dat staffen he, stel nou dat ik alles wat een willekeurige forummer post ga zitten staffen. Dat ik jullie RSI bezorg zeg maar. En die stafjes slaan 99 van de 100 keer nergens op, dus die RSI krijg je dan nog omdat je onnodig werk doet. Kom ik daar uiteindelijk ook voor op het strafbankje? (En gewoon puur uit nieuwsgierigheid; gebeurt dat daadwerkelijk ook, dat iemand gewoon vol continue aan het staffen is?)

Oftwel: staat op ban aannaaien ook een ban? Net zoiets als dat je rood krijgt voor een schwalbe?

Beste Hatsetats,

Het continu onzinnig staffen zal per direct worden bestraft met een permaban. Als we dit zouden toestaan, dan kan de moderator niet meer toekomen aan het eigenlijke werk. Dit is in de praktijk zelden gebeurd.

Wij zullen alle stafmeldingen beoordelen en eventueel passende maatregelen nemen. Mochten wij van mening zijn dat iemand continu bezig is om iemand een ban te bezorgen, dan zullen we deze forummer daarop aanspreken door middel van een waarschuwing.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Het topic 'Scriptie achter op schema, verliefd op begeleider' is verwijderd ivm privacy.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Beste forummers,

Het CM is opgeschoond n.a.v. de offtopic berichten van afgelopen nacht en vanmorgen. Nogmaals: napraten mag op het napraattopic (en niet hier!). Beleidsvragen worden niet beantwoord op het CM, stel je vragen over beleid altijd via de mail. Off-topic berichten op CM worden altijd verwijderd.

Met vriendelijke groeten,

Moderator Viva forum

Het topic "Met de buurvrouw...van 42" is verwijderd ivm trollen.

Met vriendelijke groeten,

Moderator Viva forum

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-10-2015 10:18
Reden: Off-topic
% gewijzigd
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Het topic 'Nieuwe mensen leren kennen in Amsterdam :)' is verplaatst naar het prikbord.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-10-2015 15:44
Reden: offtopic (beleid)
% gewijzigd
Huh? Wisten jullie nog wel wat ik geschreven had gisteren? Is echt geen beleidsvraag hoor.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 06 oktober 2015 @ 19:41:

Huh? Wisten jullie nog wel wat ik geschreven had gisteren? Is echt geen beleidsvraag hoor.

Beste IkBenIkenbenertrotsop,

We hebben je bericht gelezen en we hebben het doorgegeven.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Topic privebericht versturen is verplaatst naar de pijler Digi.

mvg,

Junior.
Topic Alleen slapen op een matras? is verplaatst naar de pijler Thuis.

mvg,

Junior.
quote:ModeratorViva schreef op 06 oktober 2015 @ 20:59:

[...]

Beste IkBenIkenbenertrotsop,

We hebben je bericht gelezen en we hebben het doorgegeven.

Met vriendelijke groet,

Moderator VivaFijn, bedankt
Het topic 'visagie modellen gezocht Breda!' is verplaatst naar het prikbord. De andere zijn verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Mods, houden jullie het topic Buurtbewoners in de gaten? Dat draait binnen een paar berichten ook alweer uit op een anti-vluchtelingentopic.
quote:prik schreef op 07 oktober 2015 @ 08:37:

Mods, houden jullie het topic Buurtbewoners in de gaten? Dat draait binnen een paar berichten ook alweer uit op een anti-vluchtelingentopic.

We houden het in de gaten!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

quote:ModeratorViva schreef op 07 oktober 2015 @ 09:54:

We houden het in de gaten!

Fijn!

Alleen is de optie om het topic te sluiten als mensen niet on-topic blijven natuurlijk de omgekeerde wereld. Alsof de TO er iets aan kan doen dat anderen zich niet aan de regels houden.
Ik wil van mijn account opzeggen. Ik wil met een nieuwe account terug komen. Thanks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven