Centraal Moderatortopic

16-10-2016 12:38 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier is het reactie/bugstopic deel 3 terug te vinden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Hier kan je de `plaatjesplak-functie` aanvragen.

Hier kan je hoofdletters aanvragen.

Hier is het vorige deel van het CM topic te vinden.

Hier vind je de terugkoppeling van de feedbackpop-up

Hier vind je het bantopic

Hier vind je de mogelijkheid om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Bugs_Bunny schreef op 26 november 2016 @ 17:43:

[...]

Dank voor de uitleg. Mag ik nog om een aanvulling vragen, waar ik niets van begrijp?

Hoe zien jullie dat "een ban aansmeren"? Ik bedoel: iemand staft om welke reden dan ook, maar JULLIE besluiten toch wat je daar mee doet, niet de staffer? Hoe zou ik ooit iemand een ban kunnen aansmeren MITS jullie gewoon zelf beoordelen wat je van een staf/bericht vindt?

Nogmaals, ik stel niets ter discussie. Ik ben al heel lang heel graag op dit forum, en wil graag aan jullie verzoek voldoen door te staffen als ik denk "dit kan toch niet?", maar alleen als ik twee dingen zeker weet:

- jullie, niet ik, besluiten of en wat je met zo'n staf doet

- ik word er niet vervolgens op aangekeken als ik de moeite neem jullie op lomp gedrag te wijzen.

Nogmaals, puur om het te begrijpen. Want als jullie nu zeggen dat niet jullie, maar bijvoorbeeld het aantal stafjes, de maat der dingen zijn, of als jullie nu zeggen dat gebruikers die doen wat jullie zelf vragen daarvoor verdacht gemaakt worden of zelfs een ban krijgen, dan snap ik dat graag. Zal je mij nooit meer zien staffen op racisme, diagnoses of pure lompheid. Ik pas ne graag aan aan jullie wensen zodra ik die snap

Het kan voorkomen dat wij een cruciaal stukje context missen bij een stafje waardoor het lijkt alsof iemand iets post dat tegen de huisregels ingaat. We proberen zoveel mogelijk de berichten rondom het stafje te lezen, maar aangezien discussies soms al dagen of weken lopen en veel forummers allerlei inside jokes met elkaar hebben kan een onschuldig bericht op ons heel anders overkomen. Sommige staffers maken daar misbruik van door juist deze berichten te staffen, maar in de meeste gevallen komen we daar gelukkig snel achter. We zijn bovendien best bereid om een ban terug te draaien.

We krijgen dagelijks honderden stafjes binnen en bij een groot deel ondernemen we geen actie omdat dat dat in onze ogen niet nodig is. Een stafje staat dus niet meteen gelijk aan een sanctie.

Hopelijk is het nu wat duidelijk voor je. Voor verdere vragen kun je ons altijd mailen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Dank, het is me ietsjes helderder
Honderden???
De topics Tips om ver te spuiten , Hoelang groeit een penis per maand of per jaar , Vriend pijpte mij! ?k ben gay, hij misschien ook? en Sperma smaak veranderen zijn verwijderd. TO is te jong om te te mogen forummen.

met vriendelijke groet,

Junior
Het topic Chokers: hot or not? is verwijderd wegens spam.

met vriendelijke groet,

Junior
Ik heb een foutje gemaakt in mijn topictitel. Ik schreef 'wie weet weer een leuk filmpje?', maar dit moet zijn: 'wie weet er een leuk filmpje?'

Kunnen jullie dit aanpassen?

Alvast bedankt!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-11-2016 15:49
Reden: Aangepast! Met vriendelijke groet, Moderator Viva
% gewijzigd
Het topic Mijn vriend en ex is verplaatst naar de pijler Relaties.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Anderen schreven al eerder over TVP. Best irritant.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:kopjekoffie70 schreef op 27 november 2016 @ 21:51:

Anderen schreven al eerder over TVP. Best irritant.Wat is irritant?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
tvp
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dat dus

Topics lezen dan niet meer prettig.

'Ik weet het niet meer' is verwijderd ivm de minderjarige TO.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

quote:kopjekoffie70 schreef op 27 november 2016 @ 21:51:

Anderen schreven al eerder over TVP. Best irritant.

Wat is je vraag precies?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

quote:ModeratorViva schreef op 27 november 2016 @ 23:01:

[...]

Wat is je vraag precies?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva ForumDat vraag ik me ook af. Vaag.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:kopjekoffie70 schreef op 27 november 2016 @ 22:04:

Dat dus

Topics lezen dan niet meer prettig.

Ik vind wel meer niet prettig lezen maar om nou alles maar te verbieden waar iemand zich aan ergert gaat ook best ver hè.

Je kunt ook gewoon even doorscrollen.
quote:ModeratorViva schreef op 27 november 2016 @ 23:01:

[...]

Wat is je vraag precies?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva ForumDat terugvindpost = tvp. Dus dat iemand uitsluitend reageert met "tvp". Soms heb heb topics waar tig van die "tvp" posten tussen zitten. Zijn er niet mogelijkheden om topics bij favorieten te plaatsen zonder dat anderen daar last van hebben?

quote:kopjekoffie70 schreef op 28 november 2016 @ 00:05:

[...]

Dat terugvindpost = tvp. Dus dat iemand uitsluitend reageert met "tvp". Soms heb heb topics waar tig van die "tvp" posten tussen zitten. Zijn er niet mogelijkheden om topics bij favorieten te plaatsen zonder dat anderen daar last van hebben?

Het is inderdaad gewoon mogelijk om je topic bij je favorieten te plaatsen. Maatregelen nemen tegen berichten met 'tvp' vinden we echter wat te ver gaan.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

Het topic 'Kinderhater' is verwijderd ivm spam.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Mod, mag je tegenwoordig in topics zeggen dat je er niks van gelooft en dat het verhaal niet echt is? Is toch indirect troll roepen of zie ik het verkeerd?
Nee dat mag niet. Gewoon staffen.
quote:Bruise schreef op 28 november 2016 @ 09:48:

Nee dat mag niet. Gewoon staffen.

Heb ik gedaan. Gisteren al. En meerdere posts, vandaar nu mijn vraag.

Het is wat irritant om een topic te lezen tussen alle achterlijke posts door.
Ik denk dat ik al weet welk topic. Stond er ook van te kijken. Volgens mij is het minstens 10 keer voorbij gekomen. O.a, dat men hoopte dat het topic nep was, vanwege het arme kind.

Of mag je dat wel zeggen, mods, dat je HOOPT dat iets nep is?
quote:Bruise schreef op 28 november 2016 @ 10:01:

Ik denk dat ik al weet welk topic. Stond er ook van te kijken. Volgens mij is het minstens 10 keer voorbij gekomen. O.a, dat men hoopte dat het topic nep was, vanwege het arme kind.

Of mag je dat wel zeggen, mods, dat je HOOPT dat iets nep is?Dat topic inderdaad.
Dat mag ik toch wel hopen zeg.
Beste forummers,

trollhinten is zoals jullie weten niet toegestaan. Aangeven dat je het verhaal niet gelooft kan worden uitgelegd als hinten maar dat is ook deels afhankelijk van de context. Vaak zien wij het wel als trollhinten. Het is dus makkelijker om de OP te staffen.

Aangeven dat je hoopt dat het niet waar is beoordelen wij niet zo snel als trollhinten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven