Centraal Moderatortopic
zaterdag 22 april 2017 om 22:03
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360
Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360
Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2017 20:07
24.96% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 5 juli 2017 om 16:39
CommunityManagerViva schreef: ↑05-07-2017 15:35Beste forummers,
Allereerst wil ik even zeggen dat mijn bericht van gisteravond anders is overgekomen dan dat mijn bedoeling is geweest. Daarvoor mijn excuses.
Er zijn een aantal dingen die nu spelen:
Onvrede over de vele bugs:
Laten we hier duidelijk over zijn, het forum functioneert niet zoals het zou moeten en het duurt lang voordat er verbetering komt. Ook het moderatorteam heeft hier last van. Het enige wat ik hierover kan zeggen, is dat er dagelijks mensen aan het werk zijn om het op te lossen (en die zitten gewoon in Nederland)
Onvrede over de communicatie over de bugs:
Op het moment dat er dingen te melden zijn, doen we dit ook, maar er valt momenteel weinig te melden. Als je een vraag hebt over een bug/probleem waar jij last van hebt kun je het best mailen. Dan kunnen we namelijk samen met jou op zoek naar een oplossing.
Onduidelijkheid over de functie van het centraal moderatortopic:
Dit topic is bedoeld voor meldingen over topics die gesloten moeten worden, vragen om anonimisatie en meldingen over spam, zoals ook in de OP staat. Discussies onderling kunnen in Napraat gevoerd worden. Niet omdat wij dat niet willen lezen, maar omdat de dingen waar dit topic voor bedoeld is, ondergesneeuwd raken en vragen en verzoekjes daardoor niet beantwoord kunnen worden.
Ik hoop dat ik hiermee wat beter jullie vragen heb beantwoord, is dat niet het geval, dan hoor ik het graag.
Nog even dit: Ik heb er alle begrip voor dat er veel onvrede is, die mag ook geuit worden, maar ik hoop dat dit vanaf nu met wat meer respect kan richting het moderatorteam.
met vriendelijke groet,
CM VIVA
Ik vind dit in elk geval een fijne inhoudelijk en respectvolle reactie.
Het lost niet alle vraagstukken ineens heel concreet op maar geeft in elk geval blijk van de mogelijkheid tot een gezonde tweerichtingscommunicatie.
Daar op inhakend: het lijkt alsof er naast het functionele moderatortopic duidelijk behoefte is aan een inhoudelijk moderatortopic waarin forummers en moderators het met elkaar over (het functioneren van) het forum kunnen hebben. Een plek waar communicatieve moderators in gesprek kunnen gaan met betrokken forummers over het forum zelf. Hierdoor ontstaat voor de moderators een plek voor inspiratie en inzichten. Voor forummers ontstaat een plek waar ze gehoord worden. Het functionele mod-topic wordt dan niet constant belast met inhoudelijke vragen en meningen. En er ontstaat wellicht een hoop begrip over en weer.
Net zoals deze suggestie hier eigenlijk off-topic is en reacties op deze suggestie ook, maar het misschien wel een aanleiding kan zijn om iets mee te doen?
woensdag 5 juli 2017 om 17:28
Bedankt voor je inhoudelijke reactie CM. Dat is een goed begin van hopelijk een constructieve en open wederzijdse communicatie.
Ik sluit me graag aan bij de prima post van Shify hierboven. Ook ik denk dat hier behoefte aan bestaat en dat het van meerwaarde kan zijn voor het moderatorteam en het forum als geheel.
Waarbij ik nog aan wil vullen dat ik het prettig zou vinden als de mods wat 'menselijker' zouden kunnen reageren. Soms lijken ze meer op vivabots dan vivamods en ik denk zomaar dat die, soms, kille, botte reacties en antwoorden het respect van de gebruikers voor het moderatorteam niet bepaald ten goede komt. Hier ligt evengoed voor jullie een handschoen om op te pakken. Respect krijgen = respect geven. Ja toch?
Ik sluit me graag aan bij de prima post van Shify hierboven. Ook ik denk dat hier behoefte aan bestaat en dat het van meerwaarde kan zijn voor het moderatorteam en het forum als geheel.
Waarbij ik nog aan wil vullen dat ik het prettig zou vinden als de mods wat 'menselijker' zouden kunnen reageren. Soms lijken ze meer op vivabots dan vivamods en ik denk zomaar dat die, soms, kille, botte reacties en antwoorden het respect van de gebruikers voor het moderatorteam niet bepaald ten goede komt. Hier ligt evengoed voor jullie een handschoen om op te pakken. Respect krijgen = respect geven. Ja toch?
woensdag 5 juli 2017 om 17:40
Eens met mijn voorgangers. De mods zijn voor de forummers 'de voorkant van de achterkant' van het forum. De achterliggende zaken weten de forummers niet en dat hoeft ook niet, maar de mods vangen dus wel de klappen als er onvrede is. Dat zou met een speciaal topic zoals Shifty schrijft, weggewerkt kunnen worden omdat er echte communicatie ontstaat en er niet steeds 'gedreigd' wordt met gummen en bannen terwijl forummers vaak goede inzichten, tips en suggesties willen delen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 5 juli 2017 om 22:08
Fijn dat er een inhoudelijke reactie van de CM is gekomen.
Ik begrijp waarom het vervelend is als er in dit topic zo veel wordt gepost dat de verzoekjes waar het om gaat ondergesneeuwd (kunnen) raken.
Wat ik wel jammer vind is dat er dus geen gesprek of discussie mogelijk is met de mods hier op het forum.
Ik weet uit het verleden dat dat enorm kan ontsporen, dus ook deze keuze kan ik begrijpen, maar het leidt soms tot onvrede en onduidelijkheid.
Ik heb vorige week een 24-uursban gehad. In mijn ogen ten onrechte. Ik heb daarover gemaild en de reactie was dat de ban terecht was. Waarna ik er nog een mail aan gewaagd heb waar niet op gereageerd is.
Wel zag ik dat meerdere mensen mijn ban onterecht vonden en dat hier schreven, wat vervolgens gegumd werd wegens offtopic.
Ik zou graag zien dat dat doort discussies openlijk gevoerd kunnen worden, zodat het gevoel van kleuterklas een beetje verdwijnt.
Nu wordt toch erg vaak de indruk gewekt dat mods bijv niet naar context kijken, terwijl ze dat mss wel doen.
Door hier transparanter over te zijn kun je denk ik ook een hoop onvrede wegnemen.
Ik begrijp waarom het vervelend is als er in dit topic zo veel wordt gepost dat de verzoekjes waar het om gaat ondergesneeuwd (kunnen) raken.
Wat ik wel jammer vind is dat er dus geen gesprek of discussie mogelijk is met de mods hier op het forum.
Ik weet uit het verleden dat dat enorm kan ontsporen, dus ook deze keuze kan ik begrijpen, maar het leidt soms tot onvrede en onduidelijkheid.
Ik heb vorige week een 24-uursban gehad. In mijn ogen ten onrechte. Ik heb daarover gemaild en de reactie was dat de ban terecht was. Waarna ik er nog een mail aan gewaagd heb waar niet op gereageerd is.
Wel zag ik dat meerdere mensen mijn ban onterecht vonden en dat hier schreven, wat vervolgens gegumd werd wegens offtopic.
Ik zou graag zien dat dat doort discussies openlijk gevoerd kunnen worden, zodat het gevoel van kleuterklas een beetje verdwijnt.
Nu wordt toch erg vaak de indruk gewekt dat mods bijv niet naar context kijken, terwijl ze dat mss wel doen.
Door hier transparanter over te zijn kun je denk ik ook een hoop onvrede wegnemen.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 5 juli 2017 om 22:10
Hier kan ik me bij aansluiten. Na een nette mail met vraag om opheldering over de verwijten en aannames die de mod maakte en deed kreeg ik gewoon geen antwoord meer. En dit is niet de eerste keer dat het zo verloopt.Solomio schreef: ↑05-07-2017 22:08
Ik ben in mijn mail altijd respectvol en ik vind het bizar dat jullie bannen voor negatief forumgedrag e.d. terwijl de mods (op een enkeling na) zich een meer dan onbeschofte houding aanmeten.
woensdag 5 juli 2017 om 22:16
In mijn eerste mail stond een sneertje. Een in mijn ogen grappig sneertje, maar onmiskenbaar een sneertje.MoirenPhae schreef: ↑05-07-2017 22:10Hier kan ik me bij aansluiten. Na een nette mail met vraag om opheldering over de verwijten en aannames die de mod maakte en deed kreeg ik gewoon geen antwoord meer. En dit is niet de eerste keer dat het zo verloopt.
Ik ben in mijn mail altijd respectvol en ik vind het bizar dat jullie bannen voor negatief forumgedrag e.d. terwijl de mods (op een enkeling na) zich een meer dan onbeschofte houding aanmeten.
Dat was dom.
Mijn mail daarna was netjes, met uitleg van de context en zelfs (gemeende) excuses voor mijn sneertje.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
woensdag 5 juli 2017 om 22:31
In de eerste mail vroeg ik wat de reden van de ban was.
In het antwoord terug kreeg ik te horen dat ik mijn toon moest matigen, zowel in de mail als op het forum.
De volgende mail vroeg ik om welke toon het dan zou gaan en dat ik het niet eens was met de reden van bannen, dat het taaltechnisch gezien ook gewoon een niet logische reden was.
Nooit meer wat gehoord.
En zo gaat het meestal.
De hele grote, bijzondere en opvallende uitzondering was de mod die vorige week in alle redelijkheid mijn mail beantwoordde en het er mee eens wat dat mijn uitspraak idd geen grond voor bannen was.
Het meest opvallende was nog dat hij/zij gewoon vriendelijk was. Meer dan complimenten voor deze mod!
donderdag 6 juli 2017 om 08:56
heb ik een reactie gemist? Reactie CM is niet inhoudelijk. Het is wederom van: er wordt aan gewerkt en we weten het ook niet. De toon is iets anders. Mag ook
wel na zo'n radiostilte. Oplossingen worden niet geboden. Wel het verzoek om aardig te doen. Wat ik
zou willem lezen is bijv. dit zijn de drie prioriteiten waar we nu aan werken, wekelijks komt er een update etc. Dat is inhoudelijk.
wel na zo'n radiostilte. Oplossingen worden niet geboden. Wel het verzoek om aardig te doen. Wat ik
zou willem lezen is bijv. dit zijn de drie prioriteiten waar we nu aan werken, wekelijks komt er een update etc. Dat is inhoudelijk.
donderdag 6 juli 2017 om 09:03
donderdag 6 juli 2017 om 09:03
donderdag 6 juli 2017 om 09:09
De drie topics (van dezelfde TO) met tips voor een kinderfeestje zijn samengevoegd in het topic "Kinderfeestje 12 jaar meiden".
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
donderdag 6 juli 2017 om 09:10
donderdag 6 juli 2017 om 10:10
Het topic 'Uitzonderlijke naam gezocht' is samen gevoegd met kinderen/welke-naam-past-bij/list_messages/218512
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
donderdag 6 juli 2017 om 14:16
vrijdag 7 juli 2017 om 00:09
Hoe bedoel je?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
vrijdag 7 juli 2017 om 00:11
vrijdag 7 juli 2017 om 00:17
Ik heb in mijn inbox een aparte categorie 'post van moderators'ModeratorViva schreef: ↑07-07-2017 00:09Hoe bedoel je?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Maar post van moderators staat hier niet in?