Centraal Moderatortopic
zondag 27 augustus 2017 om 23:11
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-93/list_messag ... #p27750788
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-93/list_messag ... #p27750788
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 6 december 2017 om 22:32
Jullie houden het in de gaten dat is fijn om te horen nu willen wij graag weten welke actie hierop ondernomen word. In de gaten houden is fijn maar actie ondernemen op bepaalde topics en posts zou nog veel fijner zijn.ModeratorViva schreef: ↑06-12-2017 20:12Beste blijfgewoonbianca,
Wat bedoel je met 'aangezien de stafknop niet gebruikt kan worden'? Gaat het om de reclame die over de knop heen wordt weergegeven? Zou je hiervan nog even een print screen in het bugtopic willen plaatsen? Alvast bedankt!
Als we worden geattendeerd op bepaalde topics op de pijler Actueel, houden we deze vervolgens ook in de gaten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
woensdag 6 december 2017 om 22:41
Beter lezen. Ze houden het helemaal niet in de gaten. Je moet ze eerst attenderen.charlottew88 schreef: ↑06-12-2017 22:32Jullie houden het in de gaten dat is fijn om te horen nu willen wij graag weten welke actie hierop ondernomen word. In de gaten houden is fijn maar actie ondernemen op bepaalde topics en posts zou nog veel fijner zijn.
Ik wist dat niet, ik dacht ook dat ze het uit zichzelf in de gaten hielden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 6 december 2017 om 22:56

donderdag 7 december 2017 om 22:12
WisMod, WisMod, kom gauw! Ik ga weer dingen schrijven die jullie niet willen (laten) lezen!!!
1) zouden jullie alsjeblieft jullie EIGEN verscherpte regels voor actueel waar jullie 'strenger op gaan modereren' even willen doorlezen? En daarna kunnen toelichten waarom jullie de toelichting VERRADELIJK VARKEN bij Merkel helemaal niet onder jullie eigen verscherpte regels vinden vallen?
2) kunnen jullie nu eindelijk iets doen aan die prolifeshit die het forum zo feestelijk versiert?
Gum ze!
1) zouden jullie alsjeblieft jullie EIGEN verscherpte regels voor actueel waar jullie 'strenger op gaan modereren' even willen doorlezen? En daarna kunnen toelichten waarom jullie de toelichting VERRADELIJK VARKEN bij Merkel helemaal niet onder jullie eigen verscherpte regels vinden vallen?
2) kunnen jullie nu eindelijk iets doen aan die prolifeshit die het forum zo feestelijk versiert?
Gum ze!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

donderdag 7 december 2017 om 22:45
Beste feow,feow schreef: ↑07-12-2017 22:12WisMod, WisMod, kom gauw! Ik ga weer dingen schrijven die jullie niet willen (laten) lezen!!!
Gum ze!
als je de desbetreffende berichten wil staffen dan zullen we bekijken of deze de huisregels overtreden.
Mocht je het idee hebben dat een topic in het geheel uit de hand loopt en/of teveel berichten bevat die de huisregels overtreden dan kan je dat ook aangeven. Dan zullen wij het topic ook actief blijven volgen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
donderdag 7 december 2017 om 22:58
O, maar dit is gestaft hoor, meerdere keren. En het staat er nog steeds, dus kennelijk is het oordeel dat 'verraderlijke varken merkel' helemaal niets te maken heeft met jullie eigen verscherpte regels mbt het gewoon noemen van personen en hun functie zonder toevoegingen...ModeratorViva schreef: ↑07-12-2017 22:45Beste feow,
als je de desbetreffende berichten wil staffen dan zullen we bekijken of deze de huisregels overtreden.
Mocht je het idee hebben dat een topic in het geheel uit de hand loopt en/of teveel berichten bevat die de huisregels overtreden dan kan je dat ook aangeven. Dan zullen wij het topic ook actief blijven volgen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dat snap ik niet, vandaar dat ik er hier even op terug kom. Of jullie dat kunnen toelichten. Niet om je beleid ter discussie te stellen, maar toen na een enorme lange tijd eindelijk een statement vanuit Viva kwam dacht ik dat er een soort van duidelijkheid was. Maar ik ben vast een beetje dom, want ik snap er dus helemaal niets van.
donderdag 7 december 2017 om 23:01
Hallo,
Ik kom er net toevallig via een post het bugtopic achter dat de CM via het Mededelingentopic met ons communiceert? Waarom worden die teksten niet (ook) gewoon hier gepost? Dan heb je nog kans dat het gelezen wordt.
Want er is echt geen hond die weet dat dat mededelingentopic nog in gebruik is.
Met vriendelijke groet,
Beeldig
Ik kom er net toevallig via een post het bugtopic achter dat de CM via het Mededelingentopic met ons communiceert? Waarom worden die teksten niet (ook) gewoon hier gepost? Dan heb je nog kans dat het gelezen wordt.
Met vriendelijke groet,
Beeldig
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
donderdag 7 december 2017 om 23:18
Beste feow,feow schreef: ↑07-12-2017 22:58O, maar dit is gestaft hoor, meerdere keren. En het staat er nog steeds, dus kennelijk is het oordeel dat 'verraderlijke varken merkel' helemaal niets te maken heeft met jullie eigen verscherpte regels mbt het gewoon noemen van personen en hun functie zonder toevoegingen...
Dat snap ik niet, vandaar dat ik er hier even op terug kom. Of jullie dat kunnen toelichten. Niet om je beleid ter discussie te stellen, maar toen na een enorme lange tijd eindelijk een statement vanuit Viva kwam dacht ik dat er een soort van duidelijkheid was. Maar ik ben vast een beetje dom, want ik snap er dus helemaal niets van.
zoals gezegd als je staft zullen wij de berichten beoordelen.
Verder staat ons beleid niet ter discussie. Berichten over ons beleid in dit topic zijn offtopic en zullen verwijderd worden.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
donderdag 7 december 2017 om 23:18
Dat is omdat dit topic daar niet voor bedoeld is. We willen dit topic graag overzichtelijk houden en daardoor zijn we wat strenger met betrekking tot wat wel (of niet) hier past.*Beeldig* schreef: ↑07-12-2017 23:01Hallo,
Met vriendelijke groet,
Beeldig
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
donderdag 7 december 2017 om 23:37
De onderliggende boodschap was dat de CM nu "communiceert" op een topic dat niet gelezen wordt. Maakt mij niet uit verder, maar er is ook een topic dat wél gelezen wordt, namelijk deze. Een linkje of een melding dat er een mededeling is gedaan zou ook al prima zijn. Maar nu ziet niemand iets. Dan kan ze net zo goed niets typen.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
donderdag 7 december 2017 om 23:37
Mijn nederige excuses.ModeratorViva schreef: ↑07-12-2017 23:18Beste feow,
zoals gezegd als je staft zullen wij de berichten beoordelen.
Verder staat ons beleid niet ter discussie. Berichten over ons beleid in dit topic zijn offtopic en zullen verwijderd worden.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Naast dom ben ik waarschijnlijk ook onduidelijk.
Er is al gestaft. Maar ik heb het nogmaals gedaan hoor.
En zou je dan in het topic wat voor forummers gesloten is en waar jullie jullie langverwachte verscherpte actueelbeleid hebben geplaatst wat duidelijkheid kunnen geven?

vrijdag 8 december 2017 om 00:07
Beste feow,feow schreef: ↑07-12-2017 23:37Mijn nederige excuses.
Naast dom ben ik waarschijnlijk ook onduidelijk.
Er is al gestaft. Maar ik heb het nogmaals gedaan hoor.
En zou je dan in het topic wat voor forummers gesloten is en waar jullie jullie langverwachte verscherpte actueelbeleid hebben geplaatst wat duidelijkheid kunnen geven?
ten tijde van onze reactie hadden we geen enkel stafje ontvangen, vandaar ons verzoek.
Het beleid staat niet ter discussie dus wij zien ook geen noodzaak om in een ander topic te reageren. Specifieke vragen over ons beleid mogen evt. per mail.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
vrijdag 8 december 2017 om 00:14
O, maar dan is er een stafbug, naast dat er mensen zijn die klagen dat er reclame over de stafknopje valt.ModeratorViva schreef: ↑08-12-2017 00:07Beste feow,
ten tijde van onze reactie hadden we geen enkel stafje ontvangen, vandaar ons verzoek.
Het beleid staat niet ter discussie dus wij zien ook geen noodzaak om in een ander topic te reageren. Specifieke vragen over ons beleid mogen evt. per mail.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Ik had namelijk al twee keer gestaft, en het scherm 'melding succesvol' gekregen. En ik weet van anderen dat ze ook gestaft hebben.
En nee, ik mail niet.
Ik snap dat jij dit moet wissen wegens off-topic, maar de mailbox doet het ook niet, vandaar dat ik je topic even gebruik om op je te reageren.
*huppelt naar bugtopic om deze bug te melden*

vrijdag 8 december 2017 om 05:39
Beste mods, is jullie al bekend dat de reclame van de Decemberzegels het forummen nagenoeg onmogelijk maakt; zowel op iPad als laptop? Reclame komt over allerlei tekst heen en moet eerst zoveel keer reclame skippen voordat het eindelijk werkt. Ik ga niet teruglezen of het probleem bij jullie al bekend is, aangezien ik bij elke pagina die ik open, diezelfde stomme reclame met hetzelfde probleem weer in beeld krijg. Dus die ergernis besteed ik dan liever aan andere topics.

vrijdag 8 december 2017 om 10:16
Beste marsmellowwww,marsmellowwww schreef: ↑08-12-2017 09:03Moeten die decemberzegels echt pagina groot? Het beslaat werkelijk het halve scherm en is niet weg te klikken.
In de openingspost staat duidelijk waar bugs gemeld moeten worden:
Het cm is hier niet voor bedoeld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum