Centraal Moderatortopic
maandag 26 november 2018 om 14:43
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 19 april 2019 om 09:53
the_Wicked_Witch schreef: ↑19-04-2019 09:40Ik lees dat er 23 april een ervaringsdeskundige op het forum advies zal komen geven over angst en paniekaanvallen.
En dát valt dan niet onder medisch advies?![]()

Geen bijzonderheden
vrijdag 19 april 2019 om 09:58
Hi the_Wicked_Witch,the_Wicked_Witch schreef: ↑19-04-2019 09:40Ik lees dat er 23 april een ervaringsdeskundige op het forum advies zal komen geven over angst en paniekaanvallen.
Klopt! Op 23 april tussen 10.00 uur en 17.00 uur is de ervaringsdeskundige beschikbaar voor vragen omtrent dit onderwerp en om ervaringen uit te wisselen. Er zal geen medisch advies gegeven worden, we proberen hiermee het taboe dat er bestaat rondom angst-en paniekstoornissen te doorbreken, het gesprek te openen en tips te geven wanneer jijzelf of iemand in je omgeving hiermee te maken heeft.
Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA

vrijdag 19 april 2019 om 10:06
the_Wicked_Witch schreef: ↑19-04-2019 09:40Ik lees dat er 23 april een ervaringsdeskundige op het forum advies zal komen geven over angst en paniekaanvallen.

vrijdag 19 april 2019 om 10:09
CommunityManagerViva schreef: ↑19-04-2019 09:58Hi the_Wicked_Witch,
Klopt! Op 23 april tussen 10.00 uur en 17.00 uur is de ervaringsdeskundige beschikbaar voor vragen omtrent dit onderwerp en om ervaringen uit te wisselen. Er zal geen medisch advies gegeven worden, we proberen hiermee het taboe dat er bestaat rondom angst-en paniekstoornissen te doorbreken, het gesprek te openen en tips te geven wanneer jijzelf of iemand in je omgeving hiermee te maken heeft.
Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
En zij kan dan ook beoordelen of daar geen lichamelijke problemen aan ten grondslag liggen? En verwijst dan door naar een arts?
Ik vind het meer tricky dan hele gezondheidspijler bij elkaar.
vrijdag 19 april 2019 om 10:09
Beste lise1985,
Nee helaas kunnen we de Lees Ook niet blokkeren.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

vrijdag 19 april 2019 om 10:10
Waarom kan dat niet? Oprechte vraag.ModeratorViva schreef: ↑19-04-2019 10:09Beste lise1985,
Nee helaas kunnen we de Lees Ook niet blokkeren.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
vrijdag 19 april 2019 om 10:11
CommunityManagerViva schreef: ↑19-04-2019 09:58Hi the_Wicked_Witch,
Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Dit is toch precíes wat forummers dag in dag uit onderling doen.
Such fun!1

vrijdag 19 april 2019 om 10:14
En wat dus niet mag.
Ik kreeg enorme angstaanvallen, bleek achteraf een lichamelijk probleem. Hoe in vredesnaam gaat een virtuele ervaringsdeskundige (want weten wij veel, geen idee wie die ervaringsdeskundige is, kan Liselot van de Lees Ook wel zijn) daar advies op geven?
Lijkt mij wel degelijk medisch advies geven.

vrijdag 19 april 2019 om 10:57
Wat komt ze dan vertellen? Tips geven is medisch advies geven volgens jullie eigen beleid.CommunityManagerViva schreef: ↑19-04-2019 09:58Hi the_Wicked_Witch,
Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
vrijdag 19 april 2019 om 11:47
Het betreft een getrainde ervaringsdeskundige die het gesprek over angstaanvallen en paniekstoornissen met jullie wil aangaan. Ze zal geen medisch advies geven, maar biedt een luisterend oor en kan tips geven wat je moet doen als je denkt dat jij er zelf of iemand in je omgeving hier last van heeft: het gaat om openheid en het bespreekbaar maken van angst- of paniekklachten.the_Wicked_Witch schreef: ↑19-04-2019 10:14En wat dus niet mag.
Ik kreeg enorme angstaanvallen, bleek achteraf een lichamelijk probleem. Hoe in vredesnaam gaat een virtuele ervaringsdeskundige (want weten wij veel, geen idee wie die ervaringsdeskundige is, kan Liselot van de Lees Ook wel zijn) daar advies op geven?
Lijkt mij wel degelijk medisch advies geven.
Hoop dat het zo duidelijk is voor jullie, mail mij anders gerust via communitymanager@Viva.nl.
Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA

vrijdag 19 april 2019 om 12:24
Ik vraag me ook af waarom dat niet kan.
Ik durf echt niet meer te forummen wanneer mijn kleinkinderen er zijn.
Ze kunnen van 2 meter ver de "anal sex" lezen + de andere lees-ook-titels.
Mss zeggen ze dat wel op school: "mijn oma leest over anal sex"....

vrijdag 19 april 2019 om 12:31
Die ervaringsdeskundige, is dit jullie idee geweest of is dit naar aanleiding van de reclamespot die je nu steeds ziet op tv. Onder het mom van maak het bespreekbaar.
Word regelmatig gedaan hier op forum, maar toch worden posts dan verwijderd of TO krijgt ban of waarschuwing ivm medisch advies.
Schiet mij maar lek als dit nu anders is. Die ervaringsdeskundige, is dat iemand die zelf kampt met die klachten of is deze uit een praktijk zoals een spver, psycholoog of psychiater . Je bent pas een ervaringsdeskundige als je weet wat het inhoud omdat je dat zelf hebt. En niet voor gestudeerd hebt.
Word regelmatig gedaan hier op forum, maar toch worden posts dan verwijderd of TO krijgt ban of waarschuwing ivm medisch advies.
Schiet mij maar lek als dit nu anders is. Die ervaringsdeskundige, is dat iemand die zelf kampt met die klachten of is deze uit een praktijk zoals een spver, psycholoog of psychiater . Je bent pas een ervaringsdeskundige als je weet wat het inhoud omdat je dat zelf hebt. En niet voor gestudeerd hebt.

vrijdag 19 april 2019 om 13:25
Hè mode en cm,
Ik hoop dat jullie experiment 'in samenwerking met de rijksoverheid' slaagt, en dat jullie daarna zelf ook wat minder angstig en paniekerig gaan reageren op uitwisseling van ervaringen hier. Niet alleen als het om paniekstoornissen gaat, maar ook over andere dingen.
Ik hoop dat jullie experiment 'in samenwerking met de rijksoverheid' slaagt, en dat jullie daarna zelf ook wat minder angstig en paniekerig gaan reageren op uitwisseling van ervaringen hier. Niet alleen als het om paniekstoornissen gaat, maar ook over andere dingen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

vrijdag 19 april 2019 om 13:57
Installeer een addblocker waarmee je ook die zijkant met lees ook kunt blokkeren.
vrijdag 19 april 2019 om 15:07
vrijdag 19 april 2019 om 15:17
Omdat Sanoma als uitgever een verdienmodel heeft. Die LeesOok staat daar niet voor het plezier van de forummers maar ultimo om geld binnen te harken. Net als de advertenties die Sanoma niet uit zal zetten, hoe graag je dat ook wil.
Gelukkig werkt LeesOok met ongeveer dezelfde techniek als advertenties, de verwijzingen moeten regelmatig kunnen wisselen, en dus staat de tekst niet op deze site, maar wordt daar naar verwezen. En die verwijzingen kan een ad-blocker voor je ondervangen en uit zetten.
Overigens zijn daar ook weer antwoorden op. NU.NL, ook een site van Sanoma blokkeert bijvoorbeeld haar video als een ad blocker wordt gedetecteerd.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 19 april 2019 om 15:20
Sanoma zal zich op het standpunt stellen dat zij slechts intermediair zijn en dus geen aansprakelijkheid aanvaarden voor ondeskundige adviezen die hier gegeven worden. Dat ze voor medische adviezen een uitzondering maken is tamelijk arbitrair, maar zal gevoed worden door een idee van zorgplicht. Sanoma wil vermoedelijk liever niet dat iemand hier medische schade oploopt door een ondeskundig advies, terwijl de onwaarschijnlijk slechte en potentieel schadelijke adviezen die hier op juridisch, financieel en culinair gebied worden gegeven niemand zenuwachtig maken.
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 19 april 2019 om 15:39
Hi MarindaH,MarindaH schreef: ↑19-04-2019 15:07Huh? Ik zie dit staan in een willekeurige post van mij ergens:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-04-2019 19:58
Reden: Typefout aangepast
1.89% gewijzigd
Hebben jullie nou geheel op eigen initatief een spelfout van mij verbeterd?? If so: ik kende deze service nog niet!![]()
Kwamen het toevallig tegen, wat een service he

vrijdag 19 april 2019 om 16:08
ModeratorViva schreef: ↑19-04-2019 15:39Hi MarindaH,
Kwamen het toevallig tegen, wat een service he![]()
Ik weet niet of ik zo blij ben met deze service. Ik vind het eigenlijk niet zo'n prettig idee dat een moderator de inhoud van mijn berichten kan wijzigen (als ik geen regels overtreed). Doen jullie dat vaker?
vrijdag 19 april 2019 om 16:16
Ik vind dit ook wat raar.
Moderaten is moderaten... niet ongevraagd typefouten verbeteren.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.