Centraal Moderatortopic

05-02-2020 16:15 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p30098656

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-130/list_messages/463277

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Vraag het de mods, deel 2.
overig/vraag-het-de-mods-deel-2/list_messages/464410

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
21-03-2020 17:08
Beste Marana en anderen,

Het topic is verwijderd en blijkbaar is er geen permanente ban uitgedeeld. De reden is onbekend. Alle andere topics zien we wel normaal postgedrag, dus zullen we verder geen maatregelen treffen.
Het eerdere bericht dat het zou gaan om trollhinten is incorrect. Er is verkeerd gekeken.

Onze excuses voor deze slordigheid.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Volgens mij was dit helemaal geen trolltopic, alleen van iemand die om onbekende reden de reisadviezen niet serieus neemt.
nounou
Zazamaenade schreef:
21-03-2020 17:12
Volgens mij was dit helemaal geen trolltopic, alleen van iemand die om onbekende reden de reisadviezen niet serieus neemt.
Dat kan allemaal best, maar het topic is verwijderd vanwege trollen en dan verwacht je toch op zijn minst dat de auteur volgens huisregels een perma krijgt. Dat is tenslotte wat de CM hier nog even kwam benadrukken, dat ondanks de barre tijden het bansysteem toch gehandhaafd blijft.
Dan zou ik dus ook een permaban moeten hebben, omdat een topic van mij werd gezien als troltopic en om die reden is verwijderd?
Lady*Voldemort schreef:
21-03-2020 17:19
Dat kan allemaal best, maar het topic is verwijderd vanwege trollen en dan verwacht je toch op zijn minst dat de auteur volgens huisregels een perma krijgt. Dat is tenslotte wat de CM hier nog even kwam benadrukken, dat ondanks de barre tijden het bansysteem toch gehandhaafd blijft.
Dit dus. Het zou fijn zijn als ze in ieder geval hun eigen regels zouden volgen.
Ben ik het niet mee eens. En terecht.
Niq schreef:
21-03-2020 17:24
Dan zou ik dus ook een permaban moeten hebben, omdat een topic van mij werd gezien als troltopic en om die reden is verwijderd?
Eigenlijk wel ja :biggrin:
:eh:
Graag voor mij de coronapijler blokkeren. Dank alvast!
Mag bij mij de Corona pijler worden geblokkeerd? Alvast bedankt.
Niq schreef:
21-03-2020 17:24

Ga je nou jezelf een ban aannaaien?
Die heb ik toen ook gehad hoor.
ModeratorViva schreef:
21-03-2020 17:08
Het eerdere bericht dat het zou gaan om trollhinten is incorrect. Er is verkeerd gekeken.

En dus verwijder je niet alleen dat bericht, maar ook alle quotes ervan en de reacties erop? Wat zijn dat voor rare, Noord-Koreaanse praktijken?
Ik heb een topic geplaatst. Ik heb geen bericht van de moderator ontvangen of het topic wel of niet geplaatst is. Als ik ingelogd ben zie ik het topic wel bij mijn profiel staan. Als ik uitgelogd ben kan ik het topic nergens terug vinden. Er waren ook nog geen reacties op mijn topic. Vreemde situatie.
Patrick1395 schreef:
21-03-2020 23:07
Ik heb een topic geplaatst. Ik heb geen bericht van de moderator ontvangen of het topic wel of niet geplaatst is. Als ik ingelogd ben zie ik het topic wel bij mijn profiel staan. Als ik uitgelogd ben kan ik het topic nergens terug vinden. Er waren ook nog geen reacties op mijn topic. Vreemde situatie.
Dan is je topic nog niet goedgekeurd.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Quaintrelle schreef:
21-03-2020 23:09
Dan is je topic nog niet goedgekeurd.
Het is ongeveer 2 uur geleden geplaatst. Ik ben benieuwd hoelang de wachttijden zijn.
Gek dat een tweede bericht dan wel direct zichtbaar is. Een troll kan dus eerst een fakebericht ergens posten en dan direct openbaar posten?
Marana schreef:
21-03-2020 23:28
Gek dat een tweede bericht dan wel direct zichtbaar is. Een troll kan dus eerst een fakebericht ergens posten en dan direct openbaar posten?
Mijn topic is inmiddels goedgekeurd. Het kan dus soms even duren voordat een geplaatst topic zichtbaar wordt. Berichten in topics kun je wel direct plaatsen zonder goedkeuring vooraf.
Mod, kun je voor mij de seks-pijler blocken?
ModeratorViva schreef:
19-03-2020 14:26
Beste forummers,

Wij proberen altijd zo goed mogelijk naar de context van stafjes te kijken, mede om ervoor te zorgen dat er geen bans worden 'aangenaaid'. Wij beoordelen elk stafje en gaan dan wel of niet over op het nemen van maatregelen. Dit gebeurt dus heus niet bij elke poep of scheet.

Vriendelijke groet,
Moderator VIVA

Dat gebeurt dus doorlopend bij elke poep of scheet. Dat blijkt wel weer:

viewtopic.php?f=9&t=459356&p=31135427&start=#p31135427

Hou daar nou eens mee op. Eén of andere onnozele opent een topic en dan gaan jullie daar de reacties in 'corrigeren' alsof je die serieus moet nemen. Je faciliteert hiermee dus heel duidelijk de ban-aan-naaiers.
Marana schreef:
21-03-2020 23:28
Beste Marana en anderen,

Elk eerste bericht wordt gekeurd. Het maakt niet uit of dit een eigen topic is of een bericht in een bestaand topic. Mocht het eerste bericht nog niet zijn goedgekeurd en er wordt een tweede bericht geplaatst, dan zal ook het tweede bericht niet worden geplaatst.
Het kan zijn dat een tweede bericht is goedgekeurd, maar het eerste bericht nog niet. In zo'n geval zal de nieuwe forummer wel kunnen posten, maar nog niet zijn eerste bericht online zien.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
En nu graag je reactie op het laatste bericht van Shifty!

BvD
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-03-2020 12:59
Reden: beleidsvraag, off-topic
0.00% gewijzigd
Wat heeft het bovengenoemde ingrijpen in dat topic nou voor positiefs toegevoegd aan dat topic of aan het forum?

Helemaal niks.

Het topic was al lang verdergegaan en niemand was nog bezig met de opmerkingen. Maar toch voelt een mod zich geroepen om achteraf een aantal opmerkingen te corrigeren naar off-topic. Puur en alleen om het stafje te honoreren.

Het enige wat je als beheerder daarmee bereikt is dat onnozele staffers zich gevalideerd voelen en normale forummers zich steeds meer geremd voelen om open te communiceren. Je creëert hiermee een fijn klimaat voor onnozele verongelijkte teergevoelige en haatdragende seriestaffers met achtervolgingsdrang. En je hangt het forum op aan de dagelijkse mores van de mod.
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 22-03-2020 14:21
Reden: on-topic
0.21% gewijzigd
Kunnen julie voor mij de Corona-pijler blokkeren?

Alvast bedankt! :)
Kunnen jullie ook voor mij de Corona pijler blokkeren?
BVD :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven