Centraal Moderatortopic

05-02-2020 16:15 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p30098656

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-130/list_messages/463277

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Vraag het de mods, deel 2.
overig/vraag-het-de-mods-deel-2/list_messages/464410

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Wilhetnietweten schreef:
07-04-2020 07:12
Maar, ik Wilhetnietweten wat in de tekst van dat stukje staat.
Mods? Kunnen we nog antwoord of maatregelen verwachten omtrent het stukje over Temptation Island in de Lees Ook?
Beste wilhetnietweten,

In de titel van het artikel staat in principe geen spoiler. Pas als je op het artikel klikt, lees je een spoiler. Dus dat is gewoon toegestaan.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Merys schreef:
07-04-2020 08:33
Ok kan het nergens vinden, maar wat is het systeem als iemand consequent de OP leeg haalt?
Beste Merys,

Bij het verwijderen van de OP ontvangt de TO een officiële waarschuwing. Mocht dit vaker gebeuren, zullen we maatregelen nemen volgens het bansysteem.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva

ModeratorViva schreef:
07-04-2020 09:09
Beste wilhetnietweten,

In de titel van het artikel staat in principe geen spoiler. Pas als je op het artikel klikt, lees je een spoiler. Dus dat is gewoon toegestaan.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva

Natuurlijk staat er wel een spoiler in. In zes afleveringen heeft niemand zo'n ding ingezet, en nu weten we dat het in de komende aflevering wel gaat gebeuren. We weten niet wie, maar we weten wel dat het gaat gebeuren, en dat is dus een spoiler.
Je bederft echt het kijkplezier op deze manier.
Marana schreef:
07-04-2020 09:18
Natuurlijk staat er wel een spoiler in. In zes afleveringen heeft niemand zo'n ding ingezet, en nu weten we dat het in de komende aflevering wel gaat gebeuren. We weten niet wie, maar we weten wel dat het gaat gebeuren, en dat is dus een spoiler.
Dank Marana, helemaal eens met jou natuurlijk. Het is echt een spoiler, omdat het inzetten van een Joker aangeeft dat er iets te gebeuren staat, wat wij niet van tevoren willen weten. Dat haalt de spanning weg.
Nou en dat van die Joker wist ik niet, want ik zie geen Lees ook, maar nu weet ik het dus wel.
Maar het is een beetje als de autoradio zonder frontje en dat de auto-inbreker denkt, ik geen radio dan jij ook geen radio en dan port hij er zo met een schroevendraaier in.
Lees het als: in een aflevering ooit zet deze kandidaat een joker in tijden TI.
ModeratorViva schreef:
07-04-2020 09:10
Beste Merys,

Bij het verwijderen van de OP ontvangt de TO een officiële waarschuwing. Mocht dit vaker gebeuren, zullen we maatregelen nemen volgens het bansysteem.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva

Nou, nee hoor. Ik zie mensen vrolijk drie keer hun OP leeghalen. Nou zal mij dat verder worst zijn, maar inconsequent is het natuurlijk wel.
Niq schreef:
07-04-2020 09:42
Nou en dat van die Joker wist ik niet, want ik zie geen Lees ook, maar nu weet ik het dus wel.
Maar het is een beetje als de autoradio zonder frontje en dat de auto-inbreker denkt, ik geen radio dan jij ook geen radio en dan port hij er zo met een schroevendraaier in.
Je zeurt. Ik heb het eerst geprobeerd zonder aan te geven wat er stond, maar de mods snappen het dan dus niet. Wat moet ik dan? Er zijn veel meer mensen die het wel zien en die storen zich daaraan.
Ik zeur graag op de vroege morgen ;)
Ik snap niet dat de mods het niet meteen begrepen, maar die kijken misschien niet naar het programma?
Niq schreef:
07-04-2020 09:56
Ik zeur graag op de vroege morgen ;)

Dus tot een uurtje of 10 en daarna niet meer? Mogen we je daar aan houden?
ModeratorViva schreef:
07-04-2020 09:10
Beste Merys,

Vriendelijke groet,
Moderator Viva
oke. hoe kan dezelfde TO dir dan keer op keer flikken?
Waarom zou je een topic van een jaar geleden staffen vanwge een lege OP?
Marana schreef:
07-04-2020 09:18
Dank voor de uitleg. Wij wisten niet dat het zou gaan gebeuren, ook al een spoiler was. We gaan het doorgeven aan de redactie.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva

Graag de coronapijler voor mij blokkeren.
Niq schreef:
07-04-2020 10:12

Nou, als je als mod ziet dat een OP is leeggehaald, dan kijk je toch even naar de user, neem ik aan?
Anders heeft dat bansysteem ook niet zoveel zin, lijkt me.
Ja en dus moet je een ban krijgen omdat ze nu pas mee zouden krijgen dat je een OP van een jaar geleden hebt leeg gemaakt. Want oh oh oh.
Ik denk eerder dat een forumlid dan in die geschiedenis gaat zitten wroeten dan een mod. Die zijn wat dat betreft eigenlijk minder streng denk ik zo.
Ze zouden dan wel op de datum mogen letten als een bericht is gestaft, en dan even kijken of je dat nu een jaar later nog mee gaat nemen in de strafladder.
Niq schreef:
07-04-2020 10:12
wie doet dat
Staat geen naam bij, maar ze bestaan echt!
ModeratorViva schreef:
07-04-2020 10:22
Dank voor de uitleg. Wij wisten niet dat het zou gaan gebeuren, ook al een spoiler was.

Huh? Dat is dan toch júist een spoiler, iets verklappen wat mensen nog niet gezien hebben? Als het al gebeurd is heeft iedereen het al kunnen zien.
Trotter schreef:
07-04-2020 12:49
Huh? Dat is dan toch júist een spoiler, iets verklappen wat mensen nog niet gezien hebben? Als het al gebeurd is heeft iedereen het al kunnen zien.
Wij bedoelen dat we niet wisten dat het inzetten van een joker al een spoiler an sich was ;-)

Vriendelijke groet,
Moderator Viva

Marjo41 schreef:
07-04-2020 10:31
Graag de coronapijler voor mij blokkeren.
De pijler is voor je geblokkeerd.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
ModeratorViva schreef:
07-04-2020 13:04
Wij bedoelen dat we niet wisten dat het inzetten van een joker al een spoiler an sich was ;-)

Vriendelijke groet,
Moderator Viva

Fijn dat het nu wel duidelijk is. Het was als bij een voetbalwedstrijd zeggen dat het 1-0 wordt, maar niet verklappen welk team er scoort. Hopelijk past de redactie het aan en doen ze het voortaan niet weer.
ModeratorViva schreef:
07-04-2020 13:04
Ah, dat kan ik me voorstellen, dat wist ik ook niet (tot ik het hier las). ;-D
Marana schreef:
07-04-2020 13:15
Fijn dat het nu wel duidelijk is. Het was als bij een voetbalwedstrijd zeggen dat het 1-0 wordt, maar niet verklappen welk team er scoort. Hopelijk past de redactie het aan en doen ze het voortaan niet weer.
Ze zeggen niet eens in welke wedstrijd. Het is als: 'er is een wedstrijd met 1-0'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven