Centraal Moderatortopic

04-05-2021 11:12 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Melden van overtredingen, dubbele topics, verplaatsen van een topic kan ook in het 'meld het de mods' topic. Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Als proef kunnen beleidsvragen nu ook in het 'vraag het de mods' topic en vragen over een ban of melding in het 'meld het de mods' topic. De linkjes staan verderop.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
overig/algemene-voorwaarden/list_messages/480253

Huisregels:
overig/huisregels/list_messages/480252

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p31612601

Vraag het de mods, deel 5 overig/vraag-het-de-mods-deel-5/list_messages/488327

Evalueren van mod topics en beleidswijzigingen.
overig/het-algemene-evaluatietopic/list_messages/467221

Bantopic 2.0
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Topics om na te praten over beleid, bans etc.
Met kletsen, Napraat 153
overig/napraattopic-153/list_messages/492457

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287?r= ... #p31123816

Update van Community Manager
overig/community-manager-topic/list_mes ... #p28208953

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators en CM VIVA Forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 22-07-2021 08:57
2.75% gewijzigd
Beste mods, ik zie dat Viva Forum niet is wat ik ervan had verwacht. Dus wil ik jullie vragen om mijn account te anonimiseren. Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
[... schreef:post_id=34081498 time=1657988762 user_id=413645]
Beste mods, ik zie dat Viva Forum niet is wat ik ervan had verwacht. Dus wil ik jullie vragen om mijn account te anonimiseren. Alvast bedankt.
Wat waren je verwachtingen van het Viva forum?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-07-2022 21:47
Reden: Naam uit quote
2.67% gewijzigd
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ineens niet meer inloggen via mijn oude account oh happy day. Moet dan mijn wachtwoord invoeren en heb geen flauw idee welke dat was, omdat ik altijd automatisch ingelogd was. Ik weet niet eens hoe de streepjes tussen oh happy en day stonden. Laag, of in het midden. Maar wil wel graag dat account terug, kan dat?
Alle reacties Link kopieren
duitinhetzakje schreef:
19-07-2022 08:46
Ik kan ineens niet meer inloggen via mijn oude account oh happy day. Moet dan mijn wachtwoord invoeren en heb geen flauw idee welke dat was, omdat ik altijd automatisch ingelogd was. Ik weet niet eens hoe de streepjes tussen oh happy en day stonden. Laag, of in het midden. Maar wil wel graag dat account terug, kan dat?
Kun je de schrijfwijze niet terugvinden door een topic op te zoeken waar je recentelijk hebt meegeschreven? En dan via wachtwoord vergeten een nieuw wachtwoord opvragen?
duitinhetzakje schreef:
19-07-2022 08:46
Ik kan ineens niet meer inloggen via mijn oude account oh happy day. Moet dan mijn wachtwoord invoeren en heb geen flauw idee welke dat was, omdat ik altijd automatisch ingelogd was. Ik weet niet eens hoe de streepjes tussen oh happy en day stonden. Laag, of in het midden. Maar wil wel graag dat account terug, kan dat?

Alle wachtwoorden die in je systeem zijn opgeslagen kun je gewoon inzien hoor. Even in je configuratiescherm duiken dus.
Alle reacties Link kopieren
duitinhetzakje schreef:
19-07-2022 08:46
Ik kan ineens niet meer inloggen via mijn oude account oh happy day. Moet dan mijn wachtwoord invoeren en heb geen flauw idee welke dat was, omdat ik altijd automatisch ingelogd was. Ik weet niet eens hoe de streepjes tussen oh happy en day stonden. Laag, of in het midden. Maar wil wel graag dat account terug, kan dat?
Als je een berichtje post met deze nick vanaf jouw gebruikelijke ip adres dan kan ik je verder helpen :) .

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Hi moderators. Waarom mag mijn eerdere bericht niet gepost?

En ik kan nog steeds niet in m’n account :'(

Misschien nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Een berichtje zoals dit bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
19-07-2022 14:19
Als je een berichtje post met deze nick vanaf jouw gebruikelijke ip adres dan kan ik je verder helpen :) .

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Hoi, dit zou het moeten zijn, mijn gebruikelijke ip adres. Ik las al dat meerderen dit probleem hadden. Ik blijf anders ook wel proberen een nieuw wachtwoord aan te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Moderator, ben je er nog?
Alle reacties Link kopieren
duitinhetzakje schreef:
20-07-2022 16:38
Moderator, ben je er nog?
Zouden jullie ons even willen mailen via forum@viva.nl of via een privébericht? Dan kijken we vanaf daar even mee.

Vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Even vermelden hoe veel moeite ik heb gehad om weer te kunnen inloggen nadat ik mijn wachtwoord moest veranderen. Ben er al vanaf de 16e mee bezig en blijf in een lus komen waarin me elke keer weer om nieuw wachtwoord wordt gevraagd. Begreep dat het een apple probleem is (hebben meer dit probleem gehad? ) heel vervelend want zie er nu al tegenop dat ik over 100 dagen weer hier tegen aan loop.

En waar kan ik eenmaal op het forum mijn wachtwoord veranderen? Ik zoek me gek.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft dat hele "wachtwoord moet persé elke 100 dagen vervangen worden" eigenlijk bedacht?

Jullie zijn er als mods volgens mij meer tijd aan kwijt dan dat het effectief iets oplevert. Behalve dan nog meer forummers die weglopen omdat ze niet meer op hun account raken.

Leuk puntje voor de volgende moderator-vergadering volgende keer.
Als die tenminste niet pas over 120 dagen plaats vindt :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Het lastige bij mij was dat ik mijn e-mail adres moest vermelden om een nieuw wachtwoord op te vragen. De mail duurde even en moest ik uit mijn spambox halen.
Vervolgens klikte ik op de link, en daar stond mijn e-mail adres standaard ingevuld, maar het bleek dat ik die weer weg moest halen omdat ik daar mijn gebruikersnaam in moest vullen. Ofzo.

Omslachtig in ieder geval.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Echt een topidee, elke 100 dagen je wachtwoord moeten veranderen. Doet echt veel goeds voor de gebruikers ook.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas een keer mijn wachtwoord moeten vervangen maar ben meer dan 200 dagen hIer. Sinds wanneer is dat nieuwe wachtwoord in 100 dagen?
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
21-07-2022 12:51
Zouden jullie ons even willen mailen via forum@viva.nl of via een privébericht? Dan kijken we vanaf daar even mee.

Vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Gedaan. wat ontzettend omslachtig zeg...
duitinhetzakje schreef:
22-07-2022 00:38
Gedaan. wat ontzettend omslachtig zeg...

Huh? Jij bent toch je wachtwoord én je gebruikersnaam vergeten? Hoezo ligt dit aan hun dan?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-07-2022 08:20
Huh? Jij bent toch je wachtwoord én je gebruikersnaam vergeten? Hoezo ligt dit aan hun dan?
Ik log al jaren automatisch in.
duitinhetzakje schreef:
22-07-2022 10:55
Ik log al jaren automatisch in.

Jawel maar de verantwoordelijkheid voor het onthouden van je logingegevens ligt toch bij jezelf? Ik snap dat gemopper van sommigen hier niet over problemen met inloggen, terwijl ze dan zelf hun eigen wachtwoord vergeten zijn. Dat ligt dan toch niet aan Viva? Noem mij nou eens één website waar je wel kunt inloggen zonder je wachtwoord te kennen.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
21-07-2022 21:44
Ik heb pas een keer mijn wachtwoord moeten vervangen maar ben meer dan 200 dagen hIer. Sinds wanneer is dat nieuwe wachtwoord in 100 dagen?
1 april jl
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-07-2022 12:15
Jawel maar de verantwoordelijkheid voor het onthouden van je logingegevens ligt toch bij jezelf? Ik snap dat gemopper van sommigen hier niet over problemen met inloggen, terwijl ze dan zelf hun eigen wachtwoord vergeten zijn. Dat ligt dan toch niet aan Viva? Noem mij nou eens één website waar je wel kunt inloggen zonder je wachtwoord te kennen.
Ik wist prima mijn wachtwoord probleem was dat het 2 x invullen van nieuwe wachtwoord niet werd geaccepteerd en me elke keer terug bracht naar dat veld. Omdat je daarna niet meer weet of het nieuwe wachtwoord nu wel of niet doorgekomen is weet je op gegeven moment ook niet meer welk oud wachtwoord je moet invullen. En maar mailen er over en cookies verwijderen. Heeft me 5 dagen geduurd. Zelfs nieuw account met ander email adres gaf dit probleem na 1 poging omdat ik verplicht wachtwoord al moest veranderen. Pas na 4 dagen mailen hoorde ik dat het blijkbaar een mac probleem is. Na best wel boos worden en oplossing eisen kreeg ik een wachtwoord om in te loggen en zat ik met samen geknepen billen toen ik dit moest veranderen naar eigen wachtwoord.

Zit er nu hopelijk voor 100 dagen op maar wat doe je je forummers hier mee aan zeg. Wat een gedoe en wat een bug.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-07-2022 12:15
Jawel maar de verantwoordelijkheid voor het onthouden van je logingegevens ligt toch bij jezelf? Ik snap dat gemopper van sommigen hier niet over problemen met inloggen, terwijl ze dan zelf hun eigen wachtwoord vergeten zijn. Dat ligt dan toch niet aan Viva? Noem mij nou eens één website waar je wel kunt inloggen zonder je wachtwoord te kennen.
Viva was jarenlang een forum waar je automatisch in kon loggen.
Gebruiksvriendelijk heet dat.
En natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid voor het onthouden van je inloggegevens bij jezelf, dat ontkent ook niemand.

Maar de verantwoordelijkheid van het gebruikersonvriendelijker maken van die forum (onder het mom van veiligheid, iets waar helemaal geen vraag naar was) ligt toch echt bij de beheerders van het forum. De mods schijnen er niets overste zeggen te hebben, dus waarschijnlijk ligt het bij een cm… die dus opnieuw geen vuist heeft gemaakt om het forum gebruiksvriendelijk te houden.

De mensen die nog klagen is het dus (uiteindelijk) gelukt om weer terug te keren, maar ook jij zal gemerkt hebben dat steeds meer forummers afhaken en het hier een stuk saaier geworden is. Dat komt o.a. door wanbeleid op het niveau boven de Mods. En dit onzinnige wachtwoordgedoe is daar een goed voorbeeld van.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Mika2022 schreef:
22-07-2022 12:20
1 april jl
Dank je
feow schreef:
22-07-2022 12:37
Viva was jarenlang een forum waar je automatisch in kon loggen.
Gebruiksvriendelijk heet dat.
En natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid voor het onthouden van je inloggegevens bij jezelf, dat ontkent ook niemand.

Maar de verantwoordelijkheid van het gebruikersonvriendelijker maken van die forum (onder het mom van veiligheid, iets waar helemaal geen vraag naar was) ligt toch echt bij de beheerders van het forum. De mods schijnen er niets overste zeggen te hebben, dus waarschijnlijk ligt het bij een cm… die dus opnieuw geen vuist heeft gemaakt om het forum gebruiksvriendelijk te houden.

De mensen die nog klagen is het dus (uiteindelijk) gelukt om weer terug te keren, maar ook jij zal gemerkt hebben dat steeds meer forummers afhaken en het hier een stuk saaier geworden is. Dat komt o.a. door wanbeleid op het niveau boven de Mods. En dit onzinnige wachtwoordgedoe is daar een goed voorbeeld van.
Automatisch inloggen kan nog steeds hoor. Gewoon je ww in je browser of wachtwoordmanager bewaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven