Code geel KNMI: een heuse onweersbui op komst!

07-04-2014 14:31 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen en kinderen naar binnen, dieren op stal, platen hout voor de ramen, voedselvoorraad aanvullen: er is een heuse onweersbui op komst!
quote:moni1973 schreef op 07 april 2014 @ 15:48:

[...]

Omdat het zo onderhand wel duidelijk is dat het écht nooit klopt.Het klopt juist altijd, maar het geldt meestal niet voor heel Nederland, waardoor sommige mensen de indruk krijgen dat het nooit klopt.
You're one of a kind - and that's already more than enough.
Week 39 van de Extremely Demotivational Calendar
Wat een wonder: ik heb gewoon bereik in de schuilkelder!!!!!!!

quote:Solomio schreef op 07 april 2014 @ 15:55:

[...]

Het klopt juist altijd, maar het geldt meestal niet voor heel Nederland, waardoor sommige mensen de indruk krijgen dat het nooit klopt.Hoe vaak ik al voorzorgsmaatregelen heb genomen voor helemaal niks! Maar kom maar op met die fikse bui.
En ondanks de waarschuwingen zijn er altijd nog onverlaten op open water of zee die alsnog gered moeten worden door de hulpdiensten. Je zou ze de kost eens moeten geven die niet naar dit soort waarschuwingen luisteren. Ik vind het alleen maar goed. Beter een keer extra gewaarschuwd dan dat je onverwacht in de problemen komt.
Als iedereen nog in contact zou staan met de natuur en met het weer zou het knmi werkeloos zijn...

Als iedereen nog een tuin zou hebben waar de vogels graag zijn of komen schuilen zou iedereen op tijd gewaarschuwd zijn... Maar nee, het meest verkochte zaad is tegenwoordig betonzaad, gamma en karwei tuinen dus.... BAH

En dan de onzin over het aantal slachtoffers, maak je liever zorgen over het misbruik van chemie om je zg. gezond te maken. Gezondheid komt uit de natuur, niet uit de brouwketel van iemand die er geld mee wil verdienen.

Of maak je druk over het aantal alcoholslachtoffers, die ene bliksemdode of 2 ontwortelde boomdoden doen statistisch niet eens mee!
quote:choilleich schreef op 07 april 2014 @ 16:05:

Als iedereen nog in contact zou staan met de natuur en met het weer zou het knmi werkeloos zijn...

Als iedereen nog een tuin zou hebben waar de vogels graag zijn of komen schuilen zou iedereen op tijd gewaarschuwd zijn... Maar nee, het meest verkochte zaad is tegenwoordig betonzaad, gamma en karwei tuinen dus.... BAH

En dan de onzin over het aantal slachtoffers, maak je liever zorgen over het misbruik van chemie om je zg. gezond te maken. Gezondheid komt uit de natuur, niet uit de brouwketel van iemand die er geld mee wil verdienen.

Of maak je druk over het aantal alcoholslachtoffers, die ene bliksemdode of 2 ontwortelde boomdoden doen statistisch niet eens mee!Over het aantal alcoholslachtoffers maken mensen zich ook druk. Het kan toch allebei?
quote:moni1973 schreef op 07 april 2014 @ 16:01:

[...]

Hoe vaak ik al voorzorgsmaatregelen heb genomen voor helemaal niks! Maar kom maar op met die fikse bui.

Het zal ook best afhangen van waar je woont, ik woon aan de kust en heb toch echt al een paar keer behoorlijk noodweer hier meegemaakt waarvoor het KNMI had gewaarschuwd.

Ik heb Helga van Leur gisteravond zien uitleggen waarom nog onduidelijk was wáár de buien precies zouden vallen en dat het daarom van belang is om bijv de buienradar in de gaten te houden.
Voor sommige mensen komt de boodschap ook pas binnen als je de kreet waarschuwing gebruikt.

Hangt er helemaal vanaf wat je referentiekader is.

Dat jij het onzin vindt, zegt iets over je interpretatievermogen. Niet iedereen in Nederland is gezegend met een goed stel hersens, dus ook voor die groep mensen moet de boodschap overkomen.

Gechargeerd gezegd; KNMI gaat uit van de mensen met het IQ van een spruitje, wat in deze goed is. En dan nog inderdaad gaan er randdebielen het water op, ondanks zo'n waarschuwing
Hier wordt het langzaam bewolkter, maar de vogeltjes fluiten er nog lustig op los, de katten liggen nog buiten en het briesje dat door de struiken wappert is (nog) niet meer dan.. nouja, een briesje dus.

Maar in onze regio klopt het inderdaad maar zelden, wat het knmi roept. Wij kunnen beter luisteren naar de Belgische verwachtingen.
Ik snap de drukte niet zo goed. Als ze niet waarschuwen en mensen waaien met caravans en al van de afsluitdijk af, dan is het ook weer niet goed.

Ze kunnen bij de KNMI niet veel goed doen.

Het is alleen maar een waarschuwing, zodat mensen er wat rekening mee kunnen houden.
Grief is just love with nowhere to go
Ik let ook altijd op de vele kwetterende vogeltjes in de tuin, als het ineens stil wordt is het tijd de ramen boven maar even te sluiten. Net als wanneer de meeuwen ineens massaal hier over vliegen, dan is het slecht weer aan de kust en komt dat weer mijn kant op.

Alleen ga ik de waarschuwingen wat dat betreft straks missen want ben dan een aantal kilometers onderweg naar de dierenarts met mijn hond (die overigens ook al een wandelende barometer is, als er onweer of storm aan zit te komen kruipt ze bibberend in het donkerste hoekje van het huis, al is het op dat moment nog stralend weer, gegarandeerd dat even later de hel los barst)
KNMI: Vanavond code geel

7 april 2014, 09:21

Weggebruikers moeten maandagavond rekening houden met harde windstoten en onweersbuien. Het KNMI heeft vanaf 20:00 uur voor het hele land code geel afgekondigd. Het slechte weer barst dus pas los na de avondspits.

Het KNMI verwacht vanavond vanuit het zuidwesten pittige regen- en onweersbuien, mogelijk gepaard met hagel. Lokaal komen zware windstoten voor (70 - 95 kilometer per uur).

De VID raadt weggebruikers aan alert te zijn. Met name bestuurders van een auto met aanhangwagen of vrachtwagen zonder lading moeten beducht zijn op de wind.

Met name de weggebruikers worden gewaarschuwd en dan vooral vanwege de harde windstoten ( in combinatie met hagel en onweer).
En?? Lucht het op?? Sarcastisch doen over een waarschuwing?
Ik wacht met blijde verwachting op het "noodweer" héérlijk! Ik ga altijd lekker tegen de verwarming aan zitten met een leuk boek!
Het is hier behoorlijk donker aan het worden momenteel.
Over 7 minuten staat hier het noodweer gepland, het is al wel betrokken. Ben benieuwd, vind onweer geweldig!
Hier is het inmiddels behoorlijk donker en ik hoor het rommelen.
Inktzwarte lucht, harde wind en de eerste druppels, het wordt ook koud.
Het hoost hier en ik heb de lampen aan.
Hier ook een hele nare zwarte rolwolk , rukwinden en opeens stilte...

Zal zo wel losbarsten...
Hier in de regio 010 een regenbuitje gehad met wat harde woei. De wolken zagen er wel dreigend uit. Volgens de buienradar zou het hier tussen 8 en 9 uur vanavond los moeten gaan.
Ja, nu ook noodweer hier....
Ik zit er op te wachten, want ik hou van noodweer.
Keiharde regen en de lampen aan, geen onweer, maar het is echt koud geworden.
quote:snippers schreef op 07 april 2014 @ 18:21:

Hier in de regio 010 een regenbuitje gehad met wat harde woei. De wolken zagen er wel dreigend uit. Volgens de buienradar zou het hier tussen 8 en 9 uur vanavond los moeten gaan.

Ik zit ook in de 010 regio, het sneeuwde net, zo maar ineens (veel bloesembomen in de buurt dus Vrouw Holle ging in één keer los, héél de keuken vol blaadjes)

Pikkedonker en hele harde woei, vanuit het blote niks en flink. De hond had zich al verschanst (maar dat kan ook zijn omdat straks mijn bavianen-look-a-like haar anaalklieren uitgeknepen moeten worden )

Maar áls het slecht wordt dan graag pas na een uurtje of 8, dan zijn we weer thuis.

Ik hou wel van storm en stevig kledderweer mits lekker thuis met een wijntje, heerlijk, mits niet midden in de zomer als mijn Annabellenvelden zo mooi zijn, dan báál ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven