Code Oranje!

09-07-2024 17:48 246 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee dit is geen voetbaltopic, dit is een weertopic. Na zeven maanden regen en wind is eindelijk de zomer uitgebroken, voor één dag weliswaar maar hey zomer is zomer. En voor vanavond hebben ze dus code oranje afgekondigd: wateroverlast, blikseminslag, grote hagelstenen en zware windstoten zullen ons deel zijn maar dat kan natuurlijk per regio verschillen dus hou me alsjeblieft op de hoogte.

TO trapt af zoals gewoonlijk: hier is het een graad of dertig, stikbenauwd, en half bewolkt (hoge bewolking). Nog geen zicht op noodweer dus, maar wat niet is kan nog komen. Locatie: 24 kilometer van Zelhem.
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Alle reacties Link kopieren Quote
De kleine vlek is voorbijgetrokken. Flitsen en gerommel, maar alles op afstand. 20 druppels regen. Dus tot nog toe 3x niks, maar de grote band met regen en onweer moet nog komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
frambozentaartje schreef:
09-07-2024 20:35
Die kerktoren en hoogspanningsmasten in Mechelen zag ik op de NOS voorbij komen. T ging daar wel echt los.
Lijkt wel een orkaan langsgekomen :O https://www.gva.be/cnt/dmf20240709_94491381
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Het rommelt en flitst wat, maar het gaat vanaf 22u pas regenen. Wat ik nu hoor en zie, zit ten westen van mij.

De wind is weggevallen (stilte voor de storm ;) ) en het is stikbenauwd...

Heftig om te zien, van België!
Make it one day
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier net de barbecue uit en vriend is naar binnen verplaatst, maar dat had met voetbal te maken niet met het weer. Aan de lucht te zien komt er wel wat onweer, maar tot nu toe is het wat mij betreft goed te doen. Niet echt benauwd of klam ofzo.

Als ik buienradar moet geloven komt er vanaf half elf wat regen aan, maar het verandert om de vijf minuten dus we wachten het maar af.

(38 km ten noordoosten van Zelhem trouwens)
Alle reacties Link kopieren Quote
Het wordt hier opeens erg dronker
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Flink regen en zo af en toe heel ver weg een armetierige flits.
Ik had me zo verheugd op hagelstenen zo groot als bowlingballen en splijtende bomen door inslaande bliksem.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou om 7 uur even een wolkbreuk met een beetje gedonder en nu miezert het weer een beetje. Regio Zuid Holland.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aneso schreef:
09-07-2024 17:53
Benauwd en 27C. Zon schijnt nog.

Locatie: 113 km van Zelhem. Drenthe.
Hier begint het nu te rommelen en het wordt vrij snel donker
Alle reacties Link kopieren Quote
SadSloth schreef:
09-07-2024 21:21
Het wordt hier opeens erg dronker
Twente toch? Poeh, echt donker idd! En waaien ook ineens!
Alle reacties Link kopieren Quote
Donder en bliksem. 22 km van Zelhem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Net een buitje gehad.
Hagel, dikke druppen, harde wind, wat flitsen en gebolder. Veel incloud ontladingen.
Volgende bui is volgens mij in aantocht ;) Dat onweer klinkt al wat harder. Niet perse nodig, want ik ga zo naar bed...
Wind is weer weg en het is niet afgekoeld.
Nog steeds 85 km ten noorden van Zelhem.
Make it one day
Alle reacties Link kopieren Quote
Suykerspin schreef:
09-07-2024 21:27
Twente toch? Poeh, echt donker idd! En waaien ook ineens!
Hier ook! Ineens donker en veel wind. Tis nog wel droog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuingravin schreef:
09-07-2024 21:29
Hier ook! Ineens donker en veel wind. Tis nog wel droog.
Nog wel idd...heb het gevoel dat dat niet zo lang meer duurt
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben benieuwd of het hier (135 km boven Zelhem - hemelsbreed) nog wel heftig tekeer zal gaan.
Buienradar belooft nog maar weinig roods, en de kleine rode gebieden die deze kant op komen trekken waarschijnlijk net langs de stad.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren Quote
En jawel, donder en bliksem! Maar geen regen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suykerspin schreef:
09-07-2024 21:30
Nog wel idd...heb het gevoel dat dat niet zo lang meer duurt
Hier ook. Wordt ineens heel snel donker. Wel windstil
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een kwartier is het donker en nu vallen de eerste druppels naar beneden. Ben benieuwd, volgens buienradar een piek rond 22.00, daarna minder en vanaf 22 45 blijft het de halve nacht flink regenen.
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Alle reacties Link kopieren Quote
De wind is weer gaan liggen. Dikke donkergrijze wolken. Volgens buienradar zou d’r zo wat moeten vallen. En rond 23.00 uur een piek. Toch wel blij dat man de auto mee heeft!
Alle reacties Link kopieren Quote
Serengeti schreef:
09-07-2024 21:30
Ik ben benieuwd of het hier (135 km boven Zelhem - hemelsbreed) nog wel heftig tekeer zal gaan.
Buienradar belooft nog maar weinig roods, en de kleine rode gebieden die deze kant op komen trekken waarschijnlijk net langs de stad.

Nu regen, (nog) niet extreem. En net ook wat gerommel in de verte.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren Quote
En uiteindelijk ging het ook hier los. Inclusief blikseminslag en brand op 5 minuten fietsen
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
09-07-2024 20:16
Of ze overdrijft een beetje. Dat komt vaker voor.
Ik woon in dezelfde omgeving en ik kan je verzekeren dat het absoluut niet overdreven is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zit met een half oog voetbal te kijken, en met de voordeur open naar de donder te luisteren. Ik houd wel van een beetje onweer. Hopelijk straks een mooie foto maken van bliksem! Oeh, het begint weer te waaien :lol: :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Rond tien voor acht begon het te plenzen. Ik zat op zolder en de radio kwam niet boven boven de herrie uit. Zonet ook weer een kwartier gestort. Ik hoorde 45 minuten geleden of zo, een flinke knal buiten. Denk dat daar de bliksem is ingeslagen.

Hier is Apeldoorn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerste donder gehoord, en de poes heeft zich net geïnstalleerd onder ons bed :P die is doodsbang voor onweer :(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ennnn het regent!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven