Count your blessings nu toch eens (kom bij de BEO!)

10-05-2010 20:40 2410 berichten
In een ieder van ons huist een BEO.

Wees niet bang haar te ontdekken.

Bevrijd de BEO in jezelf en word lid!

Tientjesleden (42 euro per jaar), sympha's, ook van harte welkom!

De cursussen zijn in volle gang maar er zijn overal nog enkele plaatsen beschikbaar.

'Tuinieren in de vagina', 'doe meer met je bladblazer' en 'graancirkels maaien met de handmaaier', zijn dit jaar helaas helemaal volgeboekt maar bij veel animo is er een mogelijkheid tot een extra cursus in de zomervakantie.

BEO's verenigt u!

quote:Starshine schreef op 21 maart 2012 @ 10:54:

[...]

nou ik was vooral een beetje gegriefd omdat die vloer niet vies was, maar omdat ik me net 2 dagen uit had staan sloven om een impressie van een vloer in een Afrikaanse plaggenhut op de vloer te schilderen. Verder klets je maar tijdens de meditatie, ik doe mijn gehoorapparaatje wel uit.

O echt?

Met zand, bier- en pindadoppen?

Goh, had het gezegd, ik ben dól op alles wat niet Europees is maar herkende geen Afrikaanse patronen in de vloereh...bedekking. Sorry!

Zou je je gehoorapparaat wel weer aan willen zetten tijdens de koorrepetities?

Je snapt wel waarom.
quote:Starshine schreef op 21 maart 2012 @ 11:02:

Vasten doe ik trouwens niet hoor. Ik ben me heel erg aan het losmaken uit het keurslijf van het katholiek geloof.

Mijn hele jeugd ben ik ermee lastiggevallen en nu puntje bij paaltje komt ben ik nooit misbruikt en krijg ik dus ook geen schadevergoeding. En dat terwijl ik heel wat zondagen verknalt heb in een saaie kerkbank. Men vergeet gewoon dat er naast misbruik nog heel veel ander leed is gedaan door de kerk.

En dat moet ik verwerken, dus geen christelijke gebruiken voor mij.

Pasen vier ik bv alleen als eerbetoon aan moeder natuur, de vruchtbaarheid en het nieuwe leven. (en natuurlijk de vreugde om de komst van chocolade paaseitjes gevuld met advocaat).

Ik voel met je mee.

Niet dat ik niet misbruikt ben maar daar zat geen geloof aan vast helaas. Ik kan dus ook niks claimen. Ruk, zo tijdens de crisis.

Wat betreft de chocolade eitjes met drank er in; hou er rekening mee dat een aantal BEO's lactose intolerant zijn en anderen een drankprobleem hebben (Spuka, Yette, Duploo).
quote:Elynn schreef op 21 maart 2012 @ 11:07:

Uitwerpselenkunst wordt wel vaker ondergewaardeerd, Star. Of door de plebejers onder ons niet eens gezien. Spijtig.

Lé, meld dat dan ook even van die paganini. Na die slechte ervaring bij m'n deelname aan Het Zesde Zintuig (iets met hardnekkige klopgeesten) doe ik niet meer aan telepathie.

Yette SMS-te net. Zij heeft de paganini verorberd na de bardienst die avond.

Ik zal de volgende keer wat communicatiever zijn. Ook zonder 'praatstok'.
quote:Elynn schreef op 21 maart 2012 @ 11:09:

Balen dat er voor jou geen schadevergoeding inzit, Star. Maar goed, we hebben allemaal ons kruis te dragen.

Speaking of which: ik wil Jezus deze keer wel spelen. Twijfel alleen een beetje of ik aan Meds sublieme interpretatie van de afgelopen jaren kan tippen.

O fijn Elynn!

Jij als Jezus vind ik een fantastisch idee. Je hebt er de benen voor!
quote:Starshine schreef op 21 maart 2012 @ 11:24:

Mattheus Passion doe ik wel aan mee hoor. Ik zie dat dan toch meer als cultuuruiting dan als geloofsuiting. Bovendien wil ik het buffet na afloop niet missen.

Zou jij Kajefas willen zingen?

Je bas zou prachtig uitkomen in deze rol.
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 21 maart 2012 @ 11:39:

[...]

O fijn Elynn!

Jij als Jezus vind ik een fantastisch idee. Je hebt er de benen voor!

Ja, klopt. M'n likdoorns zijn net stigmata.

Ga me maar 's even in m'n rol verdiepen. Wie van ons is trouwens handig in doornkransen vlechten? Yette?
Yette is soïso goed in van alles. Ik ken niemand die zó handig is in maken van ruwhouten kruisen ook en zo. Zo'n doornenkroon is peanuts voor Yette.
Ah, prima, dan geef ik m'n doornkransmaat even aan haar door.

Enig idee of ik Meds kan bereiken? Of is er ergens een Jezusforum? Zou me graag laten informeren over hoe je een beetje fatsoenlijk aan zo'n kruis blijft hangen.
quote:eleonora schreef op 21 maart 2012 @ 11:39:

[...]

Zou jij Kajefas willen zingen?

Je bas zou prachtig uitkomen in deze rol.

top, doe ik!

Met of zonder gehoorapparaat?

Ik zal hem in ieder geval zachter zetten als jouw partij komt. Hoge tonen kan ik echt heel slecht hebben.

Nog even een andere vraag....doen we de uitvoering traditioneel (dus met oud-hebreeuwse gewaden enzo) of gaan we op de moderne toer met Jesus als dragqueen en de keizer als Geert Wilders? (dan maken we een politiek statement weetjewel. geen idee wat voor statement, maar de recensent van het 'Oog op Bunnik' kickt daar altijd wel op en een goede recensie is nooit weg).

Ik vraag het maar even, want als we voor traditioneel gaan heb ik nog wel gordijnen liggen voor de gewaden.
Ik vind alles best als ik maria, of de nieuwerwetse maria; yolanthe? mag spelen. En die ezel van vorig jaar he, die is helemaal hersteld van zijn rugblessure. Ik weet alleen niet of een ezel past in de nieuwerwetse versie. Een electrische fiets past beter misschien? Nu toch helemaal in, althans onder mijn vriendinnen dan toch zeker. En mensen snappen toch wel dat het een helse tocht is, op de electrische fiets naar betlehem.
Duup, niet naar Bethlehem fietsen, hoor. Je moet naar Golgotha. Dat is bij Jeruzalem rechtsaf.

Star, ik ben eigenlijk wel klaar met dat voortdurende hippe gedoe met glitterpakjes en de PVV. Kunnen we het niet gewoon een keer normaal opvoeren? We hoeven toch niet altijd een knieval te maken voor de media?
quote:Elynn schreef op 21 maart 2012 @ 11:58:

Ah, prima, dan geef ik m'n doornkransmaat even aan haar door.

Enig idee of ik Meds kan bereiken? Of is er ergens een Jezusforum? Zou me graag laten informeren over hoe je een beetje fatsoenlijk aan zo'n kruis blijft hangen.

speelvoorjezus.nl heeft handige tips Elynn. Zowel voor de traditionele uitvoeringen als voor de meer traditionele.

Heel leuk is de eregalerij, waar je wel 50 Jezussen aan kruisen kunt zien hangen. En voor de lol is de blooperreal erg leuk (die ene veel te dikke Jezus die voorover valt met kruis en al, in Winschoten, gillen!).
quote:Starshine schreef op 21 maart 2012 @ 12:13:

[...]

top, doe ik!

Met of zonder gehoorapparaat?

Ik zal hem in ieder geval zachter zetten als jouw partij komt. Hoge tonen kan ik echt heel slecht hebben.

Nog even een andere vraag....doen we de uitvoering traditioneel (dus met oud-hebreeuwse gewaden enzo) of gaan we op de moderne toer met Jesus als dragqueen en de keizer als Geert Wilders? (dan maken we een politiek statement weetjewel. geen idee wat voor statement, maar de recensent van het 'Oog op Bunnik' kickt daar altijd wel op en een goede recensie is nooit weg).

Ik vraag het maar even, want als we voor traditioneel gaan heb ik nog wel gordijnen liggen voor de gewaden.

De Turkse alcoholici zijn er jammer genoeg niet meer. Die deden het figuratiewise altijd erg leuk bij de MP als Palestijnen, Joden en Romeinen.

Ik denk dat we nu beter voor modern kunnen gaan, gezien de deelname ook van de COC jongens en meisjes.

De leernichten willen wel Romein zijn en de butch lesbo's de apostelen.....
Ah, goeie tip, Lé. Heb even gekeken en kan er wel wat mee. Die veel te dikke Jezus uit Winschoten die gekruisigd en al voorover valt, is trouwens de man die elk jaar het WK Bommetje in het plaatselijke zwembad van Stadskanaal wint. Wat een toeval.
Duploo, het wordt soïso geen echte ezel hoor. Dat mag niet meer he, zielig en zo.

Dus óf we moeten er een papiermasjeeën, of we doen een fiets maar ja, dan kiezen we automatisch voor contemporary....
quote:Elynn schreef op 21 maart 2012 @ 12:34:

Ah, goeie tip, Lé. Heb even gekeken en kan er wel wat mee. Die veel te dikke Jezus uit Winschoten die gekruisigd en al voorover valt, is trouwens de man die elk jaar het WK Bommetje in het plaatselijke zwembad van Stadskanaal wint. Wat een toeval.Hij heeft ook een drive-in karaoke show las ik. Hij staat hier ieder jaar in het tentfeest van Exloo.
O, ik dacht dat hij op z'n site met 'een nummertje doen' op een ander soort diensten doelde.
Dat is zijn vrouw.....
quote:duploo schreef op 21 maart 2012 @ 12:21:

Ik vind alles best als ik maria, of de nieuwerwetse maria; yolanthe? mag spelen. En die ezel van vorig jaar he, die is helemaal hersteld van zijn rugblessure. Ik weet alleen niet of een ezel past in de nieuwerwetse versie. Een electrische fiets past beter misschien? Nu toch helemaal in, althans onder mijn vriendinnen dan toch zeker. En mensen snappen toch wel dat het een helse tocht is, op de electrische fiets naar betlehem.het is de Mattheus passion, niet het kerstspel. Ik weet niet hoe jij een ezel in het verhaal wil schrijven...
quote:eleonora schreef op 21 maart 2012 @ 12:30:

[...]

speelvoorjezus.nl heeft handige tips Elynn. Zowel voor de traditionele uitvoeringen als voor de meer traditionele.

Heel leuk is de eregalerij, waar je wel 50 Jezussen aan kruisen kunt zien hangen. En voor de lol is de blooperreal erg leuk (die ene veel te dikke Jezus die voorover valt met kruis en al, in Winschoten, gillen!). Ik val even uit mijn rol hoor, maar ik hoopte zo dat Leo een echte site met dit onderwerp gevonden had.
Hahaha, das toevallig, Star. Ik had ook al een off-topic bericht geschreven omdat ik die veel te dikke Jezus uit Winschoten heel levendig op m'n netvlies had staan en hier in m'n eentje keihard zat te lachen, maar had het weer gedelete.

quote:Starshine schreef op 21 maart 2012 @ 12:48:

[...]

het is de Mattheus passion, niet het kerstspel. Ik weet niet hoe jij een ezel in het verhaal wil schrijven...

Oja! Nou ja, die ezel ging toch al niet door.

Ik wil wel nog steeds maria zijn. De moeder van jezus dan. Niet Maria, de hoer/ vriendin van jezus.

Elynn, tip van meds: je core spieren zijn heel belangrijk voor een juiste houding op het kruis.
Core spieren... Zegt me zo niks. Zal even googelen om te kijken wat het is en of ik ze heb. Bedankt, Duub.
En als je het kruis moet dragen, goed door je knie-en zakken bij het tillen. Rug recht houden.

Ik heb die rol van jezus altijd onderschat geloof ik...
quote:Elynn schreef op 21 maart 2012 @ 12:52:

Hahaha, das toevallig, Star. Ik had ook al een off-topic bericht geschreven omdat ik die veel te dikke Jezus uit Winschoten heel levendig op m'n netvlies had staan en hier in m'n eentje keihard zat te lachen, maar had het weer gedelete.

Lieverds, ik ben toch wel zó'n fan van jullie, mijn BEO's! Ik zit echt te schúd-den achter de laptop!

Ik ben zo trots op onze humor en op het feit dat we misschien niet iedere dag schrijven maar dat het áltijd weer even geweldig, origineel en grappig is.

Hopelijk blijven jullie nog lang bij me. Ik blijf bij jullie in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven