De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.



Dit is deel een De ouderensoos



Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.



Welkom!











Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
12-06-2017 14:21
Ik heb het er wel eens met leeftijdsgenoten over: in verpleeghuizen etc. wordt al jaaaaaaren ook alleen maar oubollige Nederlandstalige muziek ten gehore gebracht door goedwillende amateurs. En dan nog niet eens iets van The Kik of De Dijk, maar hits uit de jaren '50, '60.
Als ik 80 ben (over 22 jaar) wil ik geen "kleine Greetje uit de polder" of "twee reebruine ogen" horen, maar Bruce Springsteen en de Stones. Dat is de muziek waar ík mee ben opgegroeid. Ik hoop van harte dat de organisatie daar t.z.t. erg in zal hebben!
Heb je goed gezegd. De ouderen van nu, zijn toch vaak ook de hippies van vroeger. Toen ik trouwens jonger was, dacht ik dat je met het stijgen der leeftijd automatisch van hoempapa ging houden. Nu weet ik wel beter, al ben ik dan nog geen 80 :)
Al lijken de "bejaarden" wel te genieten van die optredens, maar dat komt misschien omdat degenen die er niet van houden op hun kamers blijven.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dat wordt nog ruzie in het bejaardenhuis, Beatles of Stones! En de smaak van de 80 jarige versus die van de 100 jarige.
Meld mij hier ook aan, geboren in 71.

Leuk forum nog lang niet alles gelezen.
Ik noem mezelf liever tijdloos, maar ja , vooruit, voor deze aardige topic wil ik best in mijn geheugen graven .

Snoep en ander lekkers uit mijn jeugd:

Caraco ijs (mexicaantje oranje hoed...)
Caramac (issernog)
3 musketiers (lekker lang, lang lekker)
Bazooka
Rang
Bonitos en Treets

(wordt vervolgd)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En naar school met zo'n vierkant koffertje...
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Magister schreef:
19-06-2017 11:45
En naar school met zo'n vierkant koffertje...
Afbeelding
Koffertje: check!
(donkerblauw in mijn geval).
Everything you see I owe to spaghetti!
.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 22-06-2017 13:43
98.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die reclame van Rang...je krijgt er gewoon zin in...het is ook gewoon een mooi plaatje. Ik weet nog dat we vroeger een soort frisdrank kregen, het was bocht trouwens, Snor heette het..kennen jullie dat nog?
RockOla schreef:
19-06-2017 14:08
Die reclame van Rang...je krijgt er gewoon zin in...het is ook gewoon een mooi plaatje. Ik weet nog dat we vroeger een soort frisdrank kregen, het was bocht trouwens, Snor heette het..kennen jullie dat nog?
Tuurlijk! ... Fris met schuim erop...
Televisie destijds :
Oebele
Rikkie en Slingertje
Pipo de clown
Swiebertje
Hamelen
Pippi (natuurlijk)
Flipper
Comedy capers

En later:
De wrekers
Arpad de zigeuner
Pommetje Horlepiep
Ren je rot
Stuif es in
Dr Who
Het programma met de muis
Avros Wiekent Kwis
Wie van de drie
Willem Ruis show
De Showbizzquiz....
Klikklaks...
Levensgevaarlijk, vooral onderstaande perspex exemplaren. Die waren iets groter dan de ondoorzichtig plastic versie. En cooler ook want diverse kleuren en glitters Afbeelding
De Viewmaster. Cool ding! Soort van voorloper van de vr-bril ...
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Bazooka kauwgom wordt in de VS nog steeds verkocht en smaakt net als vroeger! We hebben er de laatste keer dat we in de VS waren een voorraadje van ingeslagen. Jeugdsentiment!
Alle reacties Link kopieren
Oooooh dat is mijn oude viewmaster! Ik had daar altijd Black Beauty op :D
En nog eerder had ik zo'n soort toverlantaarn, daar draaide je aan en kreeg je allemaal prachtige zeer psychedelic figuren in kraaltjes te zien als je er doorheen keek. Ik vraag me af waar dat spul gebleven is...waarschijnlijk allemaal weggegooid door moeders toen ik groter werd. Of naar jongere nichtjes gegaan. Eeuwig zonde, had ik het nog maar..
Alle reacties Link kopieren
We gaan soms naar de jukeboxbeurs in Rosmalen, daar vind je nog veel speelgoed en nog veel meer uit je jeugd! Hartstikke leuk, gewoon 50 jaar terug in de tijd. Zo staat hier een oude kauwgomballenautomaat uit de jaren 60, en een oud platenspelertje uit de 60s. Allemaal daar gevonden. Ziet er nog perfect uit, pure nostalgie. Als we in the mood zijn draaien we daar Ellvis, the Beach Boys en Stones op.. :biggrin:
Hoe meer ik hier lees, hoe meer me te binnen schiet..

Dolf Brouwers aka Sjef van Oekel bijvoorbeeld... Vond ik toen erg geestig, en nu nog...

Afbeelding

Deze aflevering van Van Oekels Diskohoek kan ik me nog goed herinneren:
https://www.youtube.com/watch?v=z1Abfmg3k7g
Alle reacties Link kopieren
Sjef van Oekel; REEEEDS :-P

En er waren van die buizen en wanneer je er inkeek, zag je van die psychedelische plaatjes

Afbeelding

Zoiets zag je dan;

Afbeelding
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Op pinterest staat bij deze koekjes "Likkoekjes" en zo was het maar net

Afbeelding

Ik hoor het reclamedeuntje nu nog

Afbeelding
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Computerspelletje jaren 80. Was leuk vooral als je eenmaal wist hoe de piepjes uit te zetten

Afbeelding
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
19-06-2017 21:10
Oooooh dat is mijn oude viewmaster! Ik had daar altijd Black Beauty op :D
En nog eerder had ik zo'n soort toverlantaarn, daar draaide je aan en kreeg je allemaal prachtige zeer psychedelic figuren in kraaltjes te zien als je er doorheen keek. Ik vraag me af waar dat spul gebleven is...waarschijnlijk allemaal weggegooid door moeders toen ik groter werd. Of naar jongere nichtjes gegaan. Eeuwig zonde, had ik het nog maar..
Je bedoelt een caleidoscoop, werkte met spiegeltjes. Volgens google verkoopt de hema ze voor 1 euro
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
19-06-2017 19:06
Bazooka kauwgom wordt in de VS nog steeds verkocht en smaakt net als vroeger! We hebben er de laatste keer dat we in de VS waren een voorraadje van ingeslagen. Jeugdsentiment!
Ik keek altijd naar de grote jongens in de straat, hoe die hun kauwgom kauwden. Toen wij eindelijk kauwgom kregen, deed ik dat dus ook zo (eerst scheef naar de ene kant grondig/opzichtig kauwen, dan scheef naar naar de andere kant grondig/opzichtig kauwen, heen en weer laten vliegen... Werd direct tot de orde geroepen. Mijn moeder zag totaal niet in dat het zo hoorde. Tussen het grondige/opzichtige kauwen in bellen blazen mocht ook al niet. Maar daar was kauwgom toch voor?!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds een viewmaster ergens achter in de kast liggen, met wat schijfjes. Stoere avonturen van Barbie!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de viewmaster die mijn oma en opa in 1963 in Canada kochten. Met oa plaatjes van natuur in yellowstone. Voor ons de redendat moois in het echt te gaan zien. En het blijkt er sinds 1963 nauwelijks veranderd!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Hiermee heb ik veel gespeeld en natuurlijk ook met de Lego van mijn jongere broer.
Pluk de dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven