De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.



Dit is deel een De ouderensoos



Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.



Welkom!











Alle reacties Link kopieren
En playmobiel natuurlijk..en ik had vroeger zo'n popje, Sindy. Helemaal in balletoutfit. Die vond ik leuker dan Barbie. En wat heb ik veel gespeeld met mijn poppenhuis, dan ging ik op de fiets naar mijn nichtje, met het poppenhuis achterop de fiets. Met een vuilniszak erover als het regende. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Een viewmaster had ik ook, maar dan een beige.
Ik had één Barbie, maar deze had dan wel weer heel veel kleren, eerst door mijn moeder gemaakt, later maakte ik ze zelf.
Een poppenhuis had ik ook en zo'n poppenwagen

Afbeelding
Wat was ik verdrietig toen een jaloers meisje uit de buurt een spijker over de heg gooide en er een scheur aan de binnenkant van de kap kwam.
Pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
Die had ik ook! :O
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik had die kinderwagen in het knalgroen. En volgens mij zat er een cirkel op aan de zijkant of zoiets. Dan kreeg de kat een mutsje op( de goedzak ;-D ) en dan ging ik aan de wandel met Tommy in de kinderwagen. En die vond dat best :rofl:
yasmijn schreef:
20-06-2017 20:31
Die had ik ook! :O
Ik ook! Mijn liefste pop lag daar altijd in. Ze had een stoffen lijfje en harde plastic armpjes en beentjes.
Alle reacties Link kopieren
kopjekoffie70 schreef:
13-06-2017 22:48
Heb je goed gezegd. De ouderen van nu, zijn toch vaak ook de hippies van vroeger. Toen ik trouwens jonger was, dacht ik dat je met het stijgen der leeftijd automatisch van hoempapa ging houden. Nu weet ik wel beter, al ben ik dan nog geen 80 :)
Al lijken de "bejaarden" wel te genieten van die optredens, maar dat komt misschien omdat degenen die er niet van houden op hun kamers blijven.
Zo vertelde mijn zus eens dat ze zich als kind ernstig zorgen maakte over haar haar. Alle oude mensen hadden krullen en zij niet. Hoe moest dat dan later als zij oud zou zijn. Je kunt je maar zorgen maken he over de permanentjes en watergolven dan moeders buurvrouwen en tantes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
kopjekoffie70 schreef:
19-06-2017 22:52
En er waren van die buizen en wanneer je er inkeek, zag je van die psychedelische plaatjes

(...)

Zoiets zag je dan;

Afbeelding
Oh...! Bedankt voor het plaatje!
Super vond ik die dingen ja, caleidoscoop inderdaad. Magisch die beelden.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis de limlolly van Jamin. Barbie's had ik niet, dat vond mijn moeder ordinair speelgoed. Ik mocht ook geen Tina lezen, wél de Tina-club. En later de Popfoto. Iedere week haalde ik een papieren versie van de top 40 en sommige klasgenoten leerden die uit hun hoofd. Ik luisterde naar Ferry Maats Soulshow op donderdag avond. Er zijn nu ook Playlists van op Spotify :cheer2:

En het weeshuis van de hits op woensdag met Morisson. 'Soms, als ik ga slapen denk ik aan jou en weet dat er iemand is die van mij houdt :P
Courage-- schreef:
25-06-2017 03:41
Oh...! Bedankt voor het plaatje!
Super vond ik die dingen ja, caleidoscoop inderdaad. Magisch die beelden.
Ehh... het basisvenstertje is meestal driehoekig en dus bestaan de reflecties uit driehoeken... maar deze spiraal geeft wel een soort van impressie...
Afbeelding
Daktari al genoemd? Met Clarence 'the crosseyed lion' en Judy de chimpansee...

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ooh geweldig speelgoed was dat..uren zat ik er doorheen te loeren.
Ik had een collega die hetzelfde zag na een lsd trip :biggrin:
en Bonanza?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor nu de tune weer van Bonanza.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Op de zender ONS kijk ik vaak naar Wordt u al geholpen? Wordt er zeer blij van, geweldig!
dutchsuzanne schreef:
28-06-2017 18:49
Ik mis de limlolly van Jamin. Barbie's had ik niet, dat vond mijn moeder ordinair speelgoed. Ik mocht ook geen Tina lezen, wél de Tina-club. En later de Popfoto. Iedere week haalde ik een papieren versie van de top 40 en sommige klasgenoten leerden die uit hun hoofd. Ik luisterde naar Ferry Maats Soulshow op donderdag avond. Er zijn nu ook Playlists van op Spotify :cheer2:

En het weeshuis van de hits op woensdag met Morisson. 'Soms, als ik ga slapen denk ik aan jou en weet dat er iemand is die van mij houdt :P
You're talkin' 80's now.... maar ja...ook lang geleden... ;)
Trouwens nu we het toch over eighties radio hebben: Ronflonflon met Jacques Plafond en Rubadub op de VPRO
Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
28-06-2017 19:58
Op de zender ONS kijk ik vaak naar Wordt u al geholpen? Wordt er zeer blij van, geweldig!
Héérlijk!
Dad's Army.
It ain't half hot, Mum
Some mothers do have 'em
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
James Herriot...alleen al die prachtige omgeving. Vorig jaar ben ik er op vakantie geweest, North Yorkshire, je gaat terug in de tijd. Voelde me daar zo thuis!
Ik kan me die dubbele waterijsjes ook nog herinneren Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
"Een waterijsje met 2 stokjes' bestelde je bij de ijsmeneer.

"dat is dan een dubbeltje'

O god, ik moet huilen!
Alles komt goed, alleen de rest niet
En we deden boodschappen bij de VIVO, de Végé of de Gruyter...
de voorgangers van de Rabobank kan ik me ook nog goed herinneren: De Raifeissenbank en de Boerenleenbank
yasmijn schreef:
28-06-2017 20:13
"Een waterijsje met 2 stokjes' bestelde je bij de ijsmeneer.

"dat is dan een dubbeltje'

O god, ik moet huilen!
Yep, een duppie!
RockOla schreef:
28-06-2017 19:51
Ooh geweldig speelgoed was dat..uren zat ik er doorheen te loeren.
Ik had een collega die hetzelfde zag na een lsd trip :biggrin:
Ik heb wel eens zoiets gezien bij een oogmigrane aanval. Ik had geen idee wat me overkwam toen ik niet normaal zien kon en allerlei klaleidoscopische lichtverschijnselen zag, maar dat kan je van stress en slecht slapen krijgen. Het gaat vanzelf weer over.
Herinneren we ons deze nog? : Tupperware!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Npo2 nu! Sonneveld!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
28-06-2017 20:24
Ik heb wel eens zoiets gezien bij een oogmigrane aanval. Ik had geen idee wat me overkwam toen ik niet normaal zien kon en allerlei klaleidoscopische lichtverschijnselen zag, maar dat kan je van stress en slecht slapen krijgen. Het gaat vanzelf weer over.
Inderdaad! Oogmigraine lijkt op een kaleidoscoop. Ik heb regelmatig oogmigraine als ik te lang in fel licht kijk of op wit papier staar. Duurt ong. Een halfuur. Een lichtkring die bestaat uit geometrische figuurtjes wordt steeds groter tot hij uit mijn gezichtsveld verdwijnt en dan is het over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven