De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Alle reacties Link kopieren
Is Doctor Who al genoemd ? Tom Baker met zijn lange sjaal.Was wat dat spannend.Tijd geleden gelezen dat dat ook de reden was dat het van de buis werd gehaald.
quote:00gjes schreef op 18 november 2016 @ 21:09:

Iedereen liep op zwarte muilen

[afbeelding]

En op Kickers.En later op roots/Adam & Eve's

En uiteraard had je in je tienerkamer een zitzak, naast de visnetten.
quote:Eleonora-1 schreef op 18 november 2016 @ 21:09:

[...]

Kook.

Bedankt voor het openen van deze soos, superleuk!

Advocaatje met slagroom iemand?
Ik adviseer je een kat.
quote:Plein18 schreef op 18 november 2016 @ 21:10:

Is Doctor Who al genoemd ? Tom Baker met zijn lange sjaal.Was wat dat spannend.Tijd geleden gelezen dat dat ook de reden was dat het van de buis werd gehaald.Dat was supergaaf!
quote:Calamitycat schreef op 18 november 2016 @ 21:11:

[...]

Advocaatje met slagroom iemand?Doet u mij een glaasje sherry, uit de groene kruik.
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 21:09:

Een soort Ikea 'kunst' maar dan anders.

[afbeelding]

Heb ik nog gemaakt ja, fantastisch!
Doctor Who mocht ik niet meer kijken op een gegeven moment, ik vond het zo eng dat ik er nachtmerries van kreeg.
Ik adviseer je een kat.
Voor straf in de hoek.

Dat we niet allemaal compleet verknipt zijn... Nu zou je een jaar therapie nodig hebben om dat goed te verwerken.
quote:Calamitycat schreef op 18 november 2016 @ 21:11:

[...]

Advocaatje met slagroom iemand?Ik alleen de slagroom lieverd, ik lust geen advocaat.

Hoe vaak zou dat ding vervloekt zijn?
quote:S-Meds schreef op n18 november 2016 @ 21:08:

[...]

Kees de Jongen, Dik Trom en Max HavelaarPim, Frits en Ida
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Mijn vader had in de slaapkamer een slaapkuil getimmerd, bekleed met bruin pluche.
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 21:12:

Voor straf in de hoek.

Dat we niet allemaal compleet verknipt zijn... Nu zou je een jaar therapie nodig hebben om dat goed te verwerken.Ja, gewoon in de hoek met je rug naar de klas. En we hebben alles overleefd......
quote:00gjes schreef op 18 november 2016 @ 21:14:

Mijn vader had in de slaapkamer een slaapkuil getimmerd, bekleed met bruin pluche.
quote:brimas schreef op 18 november 2016 @ 21:06:

[...]

Precies! En droogbloemen ondersteboven aan het plafond.O en die werden zo stoffig, pffffff....
quote:alysha00 schreef op 18 november 2016 @ 21:08:

[...]

als jongste in het gebruikte badwater van de rest ja dat ook (alleen op zaterdagavond in bad) maar ik bedoel de wasbeurt als in: met het linnen naar de rivier lopen, soppen en door de wrongel halen en uitspreiden in de weide
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:S-Meds schreef op 18 november 2016 @ 21:08:

altijd die strenge winters.Of voelde dat zo door het gebrek aan verwarming? Wakker worden met bevroren dekens en ijsbloemen op de ramen. Brrr, die tijd hoef ik niet terug.
quote:Eleonora-1 schreef op 18 november 2016 @ 21:10:

[...]

En later op roots/Adam & Eve's

[afbeelding]Deze zocht ik al... maar ik meende me te herinneren dat ze 'woudlopers' heetten...... met die spekzolen..... gaaf om ze weer te zien, volgens mij waren die dingen onverslijtbaar... mijn broertje kreeg die van mij toen ze me te klein waren en volgens mij zijn ze daarna de hele familie nog doorgegaan.
quote:Eleonora-1 schreef op 18 november 2016 @ 21:10:

[...]

En later op roots/Adam & Eve's

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... a4d354.jpg[/img]Ja, die had ik. Heerlijke schoenen.
en dun dat we waren!! macro's 75% carbs 5% proteine en 20% vet (reuzel)
quote:alysha00 schreef op 18 november 2016 @ 21:06:

op woensdagmiddag was er van 4 tot 6 kindertv. voor de rest werd je geacht jezelf te vermaken

En dat was ook wat het was.

In mijn beleving werd het elke week afgewisseld en had je ook stomme weken.

En deze (ik kom toch echt uit de vroege 70's maar dan keek je toch begin jaren 80 nog steeds kindertv?) vielen dus in de stomme weken met rare liedjes

quote:miekemv schreef op 18 november 2016 @ 21:15:

[...]

Of voelde dat zo door het gebrek aan verwarming? Wakker worden met bevroren dekens en ijsbloemen op de ramen. Brrr, die tijd hoef ik niet terug.heerlijk warm onder de dekens (je lag immers met drie man in een bed) maar wel een koude neus. En dan naar het schijthuis moeten
quote:canvas schreef op 18 november 2016 @ 21:13:

[afbeelding]

Hoe vaak zou dat ding vervloekt zijn?Ahhh spirograaf!! Dat heb ik nog steeds op zolder liggen, kan het niet wegdoen, teveel nostalgie.
Ik adviseer je een kat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven