De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Alle reacties Link kopieren
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:blauwe_emmer schreef op 18 november 2016 @ 21:54:

Had er iemand nog een grootvader die pruimtabak gebruikte? Ik vond het altijd zo goor, het spuugpotje wat op tafel stond.

Helemaal vergeten : vader van mijn moeder gebruikte pruimtabak.Was ook vies.

Hij hield ook van zure zult.Opa was helemaal van het zuinige type (2 wereldoorlogen meegemaakt).

Nam hij 1 plakje zure zult.Wij drongen aan op nog meer plakjes maar dat wilde hij niet.Nadat we gezegd hadden, dat we het weg zouden gooien , nam hij nog een plakje
quote:Eleonora-1 schreef op 18 november 2016 @ 21:49:

Gingen jullie ook sjoelen met oud en nieuw?

En een Peter Sellers film kijken.

'The party' of zo.

Sjoelen wel, maar met de feestdagen bleef de TV uit, want dat was tijd voor het gezin!

(En wat een feest als we dan weer een weekendje naar pappa gingen, waar de tv wel altijd aanstond, en in de vroege ochtend de Video2000 band al startklaar was gezet voor de kinderen zodat pa en stiefma konden uitslapen!)
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 21:57:

Ik heb mijn oma's antieke 12 delige servies wat nog van haar oma is geweest. Ik gebruik het nooit maar het staat in de buffetkast achter het glas te pronken.

Nog totaal onbeschadigd en alles compleet.

Als ik geen kleindochter krijg (want zo moet het, naar de oudste kleindochter) dan gaat het naar de oudste dochter van mijn nichtje. Het mag niet naar de dochter van mijn broer, het moet in vrouwelijke lijn.Had je dan geen dochter moeten baren ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Vera8 schreef op 18 november 2016 @ 21:58:

[afbeelding]Ja! En al-tijd kwijt.
quote:Nouschi schreef op 18 november 2016 @ 21:55:

[...]

Wij gooiden kersen op zo'n kant-en-klare bodem en spoten slagroom uit een hardplastic slagroomspuit erop. Als moeder aan de lijn was was het klopklop
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 21:58:

[...]

Haha, zeg dat wel... Word er ook wel een beetje somber van ergens... snif.

Verder ben ik best normaal.Nee ik word er niet somber van. Ik doe best graag nostalgisch op zijn tijd maar alle tijden hebben hun voors en hun tegens en ik kan echt niet zeggen dat ik het nu slechter vind dan toen. Op dat gezeur over weeralarmen na dan, maar daar staat weer tegenover dat we nu internet hebben.
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 21:59:

[...]

Ja! En al-tijd kwijt.Dan had jij deze vast niet.

I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2016 @ 21:59:

[...]

Had je dan geen dochter moeten baren ?Dat is niet gelukt. Dus als een kleindochter ook achterwege blijft, dan naar de andere vrouwelijke tak.
quote:blauwe_emmer schreef op 18 november 2016 @ 21:57:

[...]

Check.

Of trixie als toetjes of van die pudding van Saroma.Ik heb een paar jaar geleden nog eens zo'n saroma-toetje proberen te maken. Was altijd zo heerlijk en ik had er zo'n zin in. Tip: niet doen!!!

[img]http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/ ... 71e43c.jpg[/img] die gebruik ik nog. Ondingen!
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
En alle oude vrouwen die als uitspatting een advocaatje met slagroom namen, met lepeltje.

[afbeelding]Die was je altijd kwijt!
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 22:01:

[...]

Nee ik word er niet somber van. Ik doe best graag nostalgisch op zijn tijd maar alle tijden hebben hun voors en hun tegens en ik kan echt niet zeggen dat ik het nu slechter vind dan toen. Op dat gezeur over weeralarmen na dan, maar daar staat weer tegenover dat we nu internet hebben.Oh zo bedoel ik het niet, meer melancholie en het besef dat mijn ouders nu 'echt' oud zijn...
quote:blauwe_emmer schreef op 18 november 2016 @ 22:02:

En alle oude vrouwen die als uitspatting een advocaatje met slagroom namen, met lepeltje.Of een citroentje met suiker en maar tikken tegen die glaasjes.
Ah, Saroma, mijn moeder deed dat door de yoghurt. Vond ik heerlijk.
quote:blauwe_emmer schreef op 18 november 2016 @ 22:02:

En alle oude vrouwen die als uitspatting een advocaatje met slagroom namen, met lepeltje.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 22:03:

[...]

Of een citroentje met suiker en maar tikken tegen die glaasjes.
quote:-NummerZoveel- schreef op 18 november 2016 @ 22:01:

[...]

Ik heb een paar jaar geleden nog eens zo'n saroma-toetje proberen te maken. Was altijd zo heerlijk en ik had er zo'n zin in. Tip: niet doen!!!Ik was vroeger stapel op griesmeelpap met amandeltjes, die je dan zelf kookte met een zakje gries en melk. Ik heb ook een tijd een tik gehad voor die Saroma toetjes, chocolade, caramel en banaan geloof ik.
Slagroom werd gemaakt met zo'n kan met kloppers erin, waar op het deksel de draaiknop zat.

Het hele jaar door veel buiten spelen.

Elastieken, tollen, touwtje springen, blikspuit, knikkeren (simpel de knikkers waren 1 en de bakkers 5).

In de winter veel schaatsen op van die doorlopers met oranje bandjes die je met je koude handen moest strikken.
Hel op aarde voor mij: blokfluitles op school...

quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 21:57:

Ik heb mijn oma's antieke 12 delige servies wat nog van haar oma is geweest. Ik gebruik het nooit maar het staat in de buffetkast achter het glas te pronken.

Nog totaal onbeschadigd en alles compleet.

Als ik geen kleindochter krijg (want zo moet het, naar de oudste kleindochter) dan gaat het naar de oudste dochter van mijn nichtje. Het mag niet naar de dochter van mijn broer, het moet in vrouwelijke lijn.

Ik dacht dat mijn oma dat zelf verzonnen had. Ik heb op 5jarige leeftijd zo'n servies geërfd.

22 jaar later staat het nog steeds bij grootvader.
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 22:02:

[...]

Die was je altijd kwijt!

Voordeel was wel dat je je slot dan zo open kon tikken met een hamer en een schroevendraaier. Tegenweurdig sta je de halve middag te zagen.

(zie je wel, toch weer een nadeel gevonden van de moderne tijd)
Hebben we het al over planten gehad? Ik denk bijv. aan die smerige citroenplant die je overal rook. En dat plantje met die lange puntige bladeren waar dan weer nieuwe plantjes aan groeien? En zo'n plantje met inimini ronde blaadjes, dat zette je in een porceleinen potje in de vorm van een hoofd?
Kregen jullie met Pasen ook zo'n mand met een chocolade kip en eieren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven