De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

quote:gizzmo-returns schreef op 18 november 2016 @ 21:53:

Louis de funes of de pink panter films!http://

en Charlie Chaplin, Shirley Temple en Fonzie in .... met Archie.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2016 @ 22:08:

[...]

Ik word er ook een heel klein beetje somber van. Ik heb dan ineens zo'n zin om bij mijn oma te zitten, of bij mijn vader op zijn nek te zitten, om me strak in te laten stoppen door mijn moeder.... Het is geen " vroeger was alles beter " , maar het weten dat bepaalde dingen niet meer kunnen / niet meer zo gevoeld kunnen worden.Nou ja, mijn jeugd had ook heel veel nadelen ten opzichte van nu, vandaar dat ik er misschien wat gemakkelijker over denk. Alleen mijn opa en oma he... . Maar die zijn hartstikke oud geworden, die hebben zelfs nog met mijn kinderen om gerommeld. Dus daar heb ik ook wel vrede mee.
Alle reacties Link kopieren
En nieuwe kleren met Pasen. Doe ik nu nog.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik kreeg aangelengde wijn, daar werd al vroeg mee begonnen.
quote:DidiRidi schreef op 18 november 2016 @ 22:10:

[...]

Het in elkaar draaien van de blokfluit vond ik echt een kutkarwei..dat piepend hout. Maar he ook hoe serieus die handelingen: met zo een blokfluitje in een opbergdoosje met fluweel en dan demonteren..etcJezus ja! Dat nare geluid/gevoel van dat hout op hout draaien...
quote:JustcallmeTuT schreef op 18 november 2016 @ 20:20:

En de schooltandarts 2 keer in het jaar. Hellup. Ik ben een keer weggelopen. Gewoon naar huis. Mijn ouders werkte beiden dus waren niet thuis totdat moeder telefoon op haar werk kreeg.

terug naar school en naar de schooltandarts. Wij waren particulier verzekerd: wij hoefden niet
quote:blauwe_emmer schreef op 18 november 2016 @ 22:09:

Ik had zo'n kookstel waarop je echt kon koken, ik geloof dat ze daarvoor spiritus gebruikten. Ik ging dan appelmoes maken. Met een mes stukjes appel snijden en dan op het vuur zetten. Is tegenwoordig ondenkbaar.Had ik ook! En klein dat we waren! Zou nu kindermishandeling zou en krijg je jeugdzorg op je nek.
quote:-NummerZoveel- schreef op 18 november 2016 @ 22:11:

[...]

Wij kregen (bij papa) vanaf een jaar of 5 al drank. Gezellig een glaasje shandy op zaterdagavond en ook uit vader's glas mochten we best een flinke slok proeven, felgekleurde likeur bij het ijsje met kerst want dat stond zo gezellig, enz.En wijn. Op mijn zevende met water, op mijn negende gewoon onverdund. Soms wel drie borrelglaasjes, als het echt gezellig was
quote:miekemv schreef op 18 november 2016 @ 22:12:

[...]

Werd die geen bommenwerper genoemd?Geen idee, zou zo kunnen
quote:Suykerspin schreef op 18 november 2016 @ 22:10:

[...]

Dat is het gevoel wat mij altijd overvalt als ik het Dorp van Wim Sonneveld hoor. Kan dat liedje niet luisteren zonder een traantje te laten.Hier ook altijd tranen met tuiten. Omdat je dacht dat alles hetzelfde zou blijven. De hoge bomen en de boerenkinderen in de klas.
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 22:13:-

[...]

Had ik ook! En klein dat we waren! Zou nu kindermishandeling zou en krijg je jeugdzorg op je nek.Dat ding is ook daadwerkelijk in de fik gevlogen indertijd. Opa heeft hem erna weer mooi wit geschilderd.
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 22:14:

[...]

En wijn. Op mijn zevende met water, op mijn negende gewoon onverdund. Soms wel drie borrelglaasjes, als het echt gezellig was Nee, mijn vader was niet van de wijn, bier of sterk spul moest het zijn
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 22:12:

[...]

Had ik vanmorgen nog, op het werk notabene. Hij was op de radio.

Oh vreselijk! T is zo'n mooi liedje (van ruim voor mijn tijd) maar wat huilen moet ik ervan.

Kennen jullie ook het liedje van Harm oet Riessen, stille meer mien tuutje? (Voor de twentenaren onder ons). Mijn oma en moeder zongen dat altijd. Ook zo'n tranentrekker voor mij+
quote:miekemv schreef op 18 november 2016 @ 22:14:

[...]

Hier ook altijd tranen met tuiten. Omdat je dacht dat alles hetzelfde zou blijven. De hoge bomen en de boerenkinderen in de klas.En J. van der Ven
quote:Vera8 schreef op 18 november 2016 @ 22:15:

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... 197f52.jpg[/img]Die heb ik nog en nog ouder ook, die van mijn grootouders. Ben ik heel zuinig op.
quote:Suykerspin schreef op 18 november 2016 @ 22:16:

[...]

Oh vreselijk! T is zo'n mooi liedje (van ruim voor mijn tijd) maar wat huilen moet ik ervan.

Kennen jullie ook het liedje van Harm oet Riessen, stille meer mien tuutje? (Voor de twentenaren onder ons). Mijn oma en moeder zongen dat altijd. Ook zo'n tranentrekker voor mij+

Wat denk ie solf!

Op Hoes Op An Veur Kesmis krijg ik ook kippevel van. Op oale groond!

quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 22:11:

[...]

Wat je zegt. Het even weer kind zijn.

Ik ben in 6 maanden tijd 2 generaties opgeschoven. Mijn oma stierf in juni 2009 in de gezegende leeftijd van 93 jaar. Mijn moeder in december 2009, volkomen onverwacht en nog maar 67.

En dat is heel raar.

Ja, dat geloof ik dat dat , buiten heel naar, ook raar is. Ben jij ineens de oudste generatie.

Weet niemand meer hoe jij als kind was. Hoor je nooit meer dat speciale koosnaampje.

Moet jij ineens alle tradities oppakken en zien door te geven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Vera8 schreef op 18 november 2016 @ 22:15:

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... 197f52.jpg[/img]Jhaaaa! En dna had je nog van die vogeltjes op.een soort van wasknijper.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 22:13:

[...]

Jezus ja! Dat nare geluid/gevoel van dat hout op hout draaien...Dan was deze beter!

I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 22:08:

Na de vakantie je rolletjes inleveren en dan zeker een week moeten wachten op de afdrukken.

en dan overdenken of je die ene foto wel zou maken, want tja 12 of 24 was natuurlijk niet veel, dat je was zuinig ivm. het aantal.

en toen kwam de één uur fotoservice, zo dat was snel maar koste dan ook wel extra geld.
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 22:17:

[...]

Wat denk ie solf!

Op Hoes Op An Veur Kesmis krijg ik ook kippevel van. Op oale groond! Ja ook zo'n heerlijk kippenvellied inderdaad! Ten oosten van de Iessel van Daniel lohues doet t ook!
quote:miekemv schreef op 18 november 2016 @ 22:14:

[...]

Hier ook altijd tranen met tuiten. Omdat je dacht dat alles hetzelfde zou blijven. De hoge bomen en de boerenkinderen in de klas.voor mij is dit vooral de nostalgie van mijn ouders die ze aan mij doorgegeven hebben
Ik weet niet meer hoe ik plaatjes moet plakken. Komt door mn dementie, jaja, bouwjaar 1962 hier..

Ik wilde een plaatje plakken van Frace Majeure. Daar keek heel de fam naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven