De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 18 november 2016 @ 21:49:

Gingen jullie ook sjoelen met oud en nieuw?

En een Peter Sellers film kijken.

'The party' of zo.Nee klaverjassen met de familie.
Over dat energie verbruiken, ik laat ook rustig lamp in de badkamer aan, als ik zelf weer beneden ben, of in de slaapkamer of hal of wat dan ook.

Mijn man heeft een nieuwe gadget waarmee hij het verbruik kan zien. Hij stalkt me met dat ding.

Echter, hij heeft wel gelijk.........
quote:blauwe_emmer schreef op 18 november 2016 @ 21:51:

[...]

Nee klaverjassen met de familie.Op zondag, direct na de kerk bij je opa en oma met de hele familie.
Die zelfmaak tompoucen kan ik me ook nog herinneren.
Zaterdagavond was spelletjesavond bij ons. We speelden dan t padvindersspel, gingen sjoelen of een ander bordspel maar niet nadat er iedere week ruzie gemaakt was wie het spel mocht kiezen.

We mochten dan opblijven en kregen ranja en chips uit een filterzakje.
quote:Plein18 schreef op 18 november 2016 @ 21:45:

Mijn moeder maakte rond 22.30 het broodblik voor mijn vader klaar. Het was een wit blik met een rood deksel. Op het deksel had ooit eens een sigaret liggen smeulen met als resultaat een 'litteken' in de vorm van Noorwegen.

Nu zou je zo'n blik weggooien en een nieuwe kopen, maar in die tijd deed men dat niet. Ik heb het blik nog jaren 's avonds op de eettafel zien staan.Ik heb zoiets, maar dan anders, gered van de kringloop / rommelmarkt / vuilnisman. Ook een gebruiksvoorwerp, maar het heeft voor mij zulke mooie herinneringen. Ik heb meer met dat soort gebruiksvoorwerpen dan met ' mooie spullen ". : zo heb ik mijn oma's bestek en als ik dan mijn boterham ' s morgens smeer zie ik de eettafel van mijn grootouders voor me.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Louis de funes of de pink panter films!
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 21:49:

[...]

Tsk. Denken jullie niet aan Moeder Aarde Nope. En als ik nu zo even nostalgisch mijmer over die ijsbloemen op de slaapkamerramen (in bed was het warm, maar je moest er een keer uit en dat had je het de rest van de dag ijskoud), die wc in de gang waar je de uitwerpselen in de winter van je kont kon bikken met een ijskrabber, enz., dan zet ik mijn verwarmingen nog lekker even een graadje hoger!
Op die zondagen heb ik leren klaverjassen, en hoe!
quote:Eleonora-1 schreef op 18 november 2016 @ 21:49:

Gingen jullie ook sjoelen met oud en nieuw?

En een Peter Sellers film kijken.

'The party' of zo.Wim Kan, was m'n vader gek op.
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 21:50:

[...]

Ik heb 'm gevonden!

Piggelmee en het tovervisje geweldig! Zit ik hier met m'n 33 jaar melancholiek te wezen. Wat supergaaf om weer te horen, t is precies zoals ik me herinner!
suykerspin wijzigde dit bericht op 18-11-2016 21:54
Reden: Typfout
% gewijzigd
Had er iemand nog een grootvader die pruimtabak gebruikte? Ik vond het altijd zo goor, het spuugpotje wat op tafel stond.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2016 @ 21:53:

[...]

Ik heb zoiets, maar dan anders, gered van de kringloop / rommelmarkt / vuilnisman. Ook een gebruiksvoorwerp, maar het heeft voor mij zulke mooie herinneringen. Ik heb meer met dat soort gebruiksvoorwerpen dan met ' mooie spullen ". : zo heb ik mijn oma's bestek en als ik dan mijn boterham ' s morgens smeer zie ik de eettafel van mijn grootouders voor me.
quote:Nouschi schreef op 18 november 2016 @ 21:47:

[...]

008 was nummer opvragen, 002 was de tijd.En 003 was het weer. Dan hadden ze zo'n vast rijtje plaatsen waar ze dan de min of meer actuele stand van zaken van opnoemden (Den Helder, Schiphol, Eelde, de officiele weerstations dus) en toen mocht mijn zus ook een keer bellen en die vroeg toen serieus aan het bandje: "En hoe is het in Alkmaar?" Wat hebben wij dat arme kind uitgelachen zeg.
quote:kaatjekeuvel21 schreef op 18 november 2016 @ 21:54:

[...]

Wim Kan, was m'n vader gek op.Heel veel van die conferences uit die tijd ken ik uit mijn hoofd. Mijn vader kocht ook altijd de LP van de oudejaarsconference, ik heb ze denk ik nog liggen.
quote:himalaya schreef op 18 november 2016 @ 21:51:

Op zaterdag mocht ik tompoucen maken uit zo'n pak met bladerdeeg (nouja..) vellen, een zakje poeder wat je moest aanmaken met water om pudding te maken, en een zakje met mierzoet wit glazuur.

En zaterdagavond op de bank tv kijken met een koffiefilterzakje met chips of wurmpjes (van die chipito kaasdingen, of nibbits).Wij gooiden kersen op zo'n kant-en-klare bodem en spoten slagroom uit een hardplastic slagroomspuit erop. Als moeder aan de lijn was was het klopklop
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Suykerspin schreef op 18 november 2016 @ 21:54:

[...]

geweldig! Zit ik hier met m'n 33 jaar melancholiek te wezen. Wat supergaaf om weer te horen, t is precies zoals ik me herinner!Moet je 44 zijn, nog erger
quote:DidiRidi schreef op 18 november 2016 @ 21:47:

[...]

Nu hebben we snackbar, chinees, pizza en shoarma Zijn we toch vooruit gegaan
quote:gizzmo-returns schreef op 18 november 2016 @ 21:56:

[...]

Moet je 44 zijn, nog ergerStaat me nog wat te wachten
quote:blauwe_emmer schreef op 18 november 2016 @ 21:54:

Had er iemand nog een grootvader die pruimtabak gebruikte? Ik vond het altijd zo goor, het spuugpotje wat op tafel stond.Oh ja gruwel
Ik heb mijn oma's antieke 12 delige servies wat nog van haar oma is geweest. Ik gebruik het nooit maar het staat in de buffetkast achter het glas te pronken.

Nog totaal onbeschadigd en alles compleet.

Als ik geen kleindochter krijg (want zo moet het, naar de oudste kleindochter) dan gaat het naar de oudste dochter van mijn nichtje. Het mag niet naar de dochter van mijn broer, het moet in vrouwelijke lijn.
quote:Nouschi schreef op 18 november 2016 @ 21:55:

[...]

...... Als moeder aan de lijn was was het klopklop
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:Nouschi schreef op 18 november 2016 @ 21:55:

[...]

Wij gooiden kersen op zo'n kant-en-klare bodem en spoten slagroom uit een hardplastic slagroomspuit erop. Als moeder aan de lijn was was het klopklop

Check.

Of trixie als toetjes of van die pudding van Saroma.
quote:gizzmo-returns schreef op 18 november 2016 @ 21:56:

[...]

Moet je 44 zijn, nog erger

Haha, zeg dat wel... Word er ook wel een beetje somber van ergens... snif.

Verder ben ik best normaal.
quote:blauwe_emmer schreef op 18 november 2016 @ 21:55:

[...]

Heel veel van die conferences uit die tijd ken ik uit mijn hoofd. Mijn vader kocht ook altijd de LP van de oudejaarsconference, ik heb ze denk ik nog liggen.ja mijn pa heeft ze ook nog. We hebben samen zitten snikken bij Kans laatste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven