De ouderensoos
vrijdag 18 november 2016 om 22:19
quote:-NummerZoveel- schreef op 18 november 2016 @ 22:15:
[...]
Nee, mijn vader was niet van de wijn, bier of sterk spul moest het zijn Niet voor jou, maar even voor dit topic; het zal voor veel mensen ook een tojd van alcoholisme en klappen krijgen zijn geweest. Maar misschien is dat evengoed iets van nu.
[...]
Nee, mijn vader was niet van de wijn, bier of sterk spul moest het zijn Niet voor jou, maar even voor dit topic; het zal voor veel mensen ook een tojd van alcoholisme en klappen krijgen zijn geweest. Maar misschien is dat evengoed iets van nu.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
vrijdag 18 november 2016 om 22:20
quote:Vera8 schreef op 18 november 2016 @ 22:15:
[afbeelding]Ik heb vorige week bij de kringloop nog een ouderwets huisje gekocht voor in de boom. Meestal koop ik elk jaar wel een nostalgische kerstbal.
[afbeelding]Ik heb vorige week bij de kringloop nog een ouderwets huisje gekocht voor in de boom. Meestal koop ik elk jaar wel een nostalgische kerstbal.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:-NummerZoveel- schreef op 18 november 2016 @ 22:15:
[...]
Nee, mijn vader was niet van de wijn, bier of sterk spul moest het zijn
Er gaat zelfs een verhaal dat ik als baby bier kreeg in een fles, omdat mijn ouders ineens besloten om met vrienden naar het strand te gaan en in het vuur van de strijd de melk waren vergeten. Dus terwijl mijn vader even op en neer reed naar huis om de melk lag ik te brullen van de dorst en toen hebben ze me maar een paar slokken bier gegeven want dat was het enige wat ze wel bij zich hadden
Of het waar is weet ik niet, maar ik vind het wel een mooi verhaal. En eerlijk is eerlijk, ik lust nog steeds graag bier .
[...]
Nee, mijn vader was niet van de wijn, bier of sterk spul moest het zijn
Er gaat zelfs een verhaal dat ik als baby bier kreeg in een fles, omdat mijn ouders ineens besloten om met vrienden naar het strand te gaan en in het vuur van de strijd de melk waren vergeten. Dus terwijl mijn vader even op en neer reed naar huis om de melk lag ik te brullen van de dorst en toen hebben ze me maar een paar slokken bier gegeven want dat was het enige wat ze wel bij zich hadden
Of het waar is weet ik niet, maar ik vind het wel een mooi verhaal. En eerlijk is eerlijk, ik lust nog steeds graag bier .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2016 @ 22:17:
[...]
Ja, dat geloof ik dat dat , buiten heel naar, ook raar is. Ben jij ineens de oudste generatie.
Weet niemand meer hoe jij als kind was. Hoor je nooit meer dat speciale koosnaampje.
Moet jij ineens alle tradities oppakken en zien door te geven.
Bijna niemand weet nu meer hoe mijn vroegste vroeger was. Alleen de zus van mijn moeder nog maar die was nog te jong toen ik heel klein was.
Ik probeer de oude tradities door te zetten maar dat lukt niet goed. Zoon heeft andere visies in andere tijden
Maar tegenwoordig heb ik weer een schoondochter. Die ga ik wel instrueren brainwashen.
[...]
Ja, dat geloof ik dat dat , buiten heel naar, ook raar is. Ben jij ineens de oudste generatie.
Weet niemand meer hoe jij als kind was. Hoor je nooit meer dat speciale koosnaampje.
Moet jij ineens alle tradities oppakken en zien door te geven.
Bijna niemand weet nu meer hoe mijn vroegste vroeger was. Alleen de zus van mijn moeder nog maar die was nog te jong toen ik heel klein was.
Ik probeer de oude tradities door te zetten maar dat lukt niet goed. Zoon heeft andere visies in andere tijden
Maar tegenwoordig heb ik weer een schoondochter. Die ga ik wel instrueren brainwashen.
vrijdag 18 november 2016 om 22:21
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 22:09:
[...]
Laat het niet verloren gaan!!!
Sowieso niet. Maar wanneer je 5 jaar bent kun je er niet veel mee doen
Opa houdt ze veilig voor mij.
Wel vond ik dat altijd raar, dat (klein)dochters automatisch spullen erven. Alle juwelen (allemaal goud) heb ik gekregen, dat servies en een doos zilver bestek en ivoor bestek.
Zo stond het in grootmoeders testament. De rest werd verdeeld over mij en broer.
Ik ben wel de enigste kleindochter van haar familielijn.
[...]
Laat het niet verloren gaan!!!
Sowieso niet. Maar wanneer je 5 jaar bent kun je er niet veel mee doen
Opa houdt ze veilig voor mij.
Wel vond ik dat altijd raar, dat (klein)dochters automatisch spullen erven. Alle juwelen (allemaal goud) heb ik gekregen, dat servies en een doos zilver bestek en ivoor bestek.
Zo stond het in grootmoeders testament. De rest werd verdeeld over mij en broer.
Ik ben wel de enigste kleindochter van haar familielijn.
vrijdag 18 november 2016 om 22:22
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 22:20:
[...]
Maar tegenwoordig heb ik weer een schoondochter. Die ga ik wel instrueren brainwashen.Welke tradities krijg je er niet doorgedrukt ?
[...]
Maar tegenwoordig heb ik weer een schoondochter. Die ga ik wel instrueren brainwashen.Welke tradities krijg je er niet doorgedrukt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Op de middelbare school kreeg ik type les.Mijn ouders kochten bij de type school een 2e hands typmachine.Sommige letters bleven echter tegen het papier zitten,dus die stangetjes moest je weer terug brengen.
Letter verkeerd getypt : tippex erover en 5 minuten wachten.Wat duurde het studeren toen lang.
Letter verkeerd getypt : tippex erover en 5 minuten wachten.Wat duurde het studeren toen lang.
quote:Vera8 schreef op 18 november 2016 @ 22:21:
Bestaan deze dingen nog?
[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 69cc38.jpg[/img]
Zo heerlijk groezelig van binnen door de gemorste thee.Haha ja vrienden van mij gebruiken die nog, wel iets moderner.
Bestaan deze dingen nog?
[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 69cc38.jpg[/img]
Zo heerlijk groezelig van binnen door de gemorste thee.Haha ja vrienden van mij gebruiken die nog, wel iets moderner.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
vrijdag 18 november 2016 om 22:23
[...]
[...]
vrijdag 18 november 2016 om 22:23
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 22:20:
[...]
[...]
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 18 november 2016 om 22:24
[...]
Maar tegenwoordig heb ik weer een schoondochter. Die ga ik wel instrueren brainwashen. groot gelijk! Mijn schoonoma (bestaat dat woord?) doet dat bij mij omdat t bij haar dochter niet gelukt is.
[...]
Maar tegenwoordig heb ik weer een schoondochter. Die ga ik wel instrueren brainwashen. groot gelijk! Mijn schoonoma (bestaat dat woord?) doet dat bij mij omdat t bij haar dochter niet gelukt is.
vrijdag 18 november 2016 om 22:25
Met z'n allen voor de TV als het songfestival op TV was, waar alleen de zangers op het podium stonden en een echt orkest speelde.
Zeskamp tussen de provinciën op TV
Sonja "en morgen gezond weer op"
Onbekende Nederlanders die in een quiz zorgden voor leuke TV, zoals bij Willem Ruis of Fred met z'n caviabak.
Zeskamp tussen de provinciën op TV
Sonja "en morgen gezond weer op"
Onbekende Nederlanders die in een quiz zorgden voor leuke TV, zoals bij Willem Ruis of Fred met z'n caviabak.
vrijdag 18 november 2016 om 22:26
Ja verrek het theelichtje was de boosdoener, maar die werd weer verdrongen door die in de magnetron op te warmen steen en die weer door de eenmans theekan/kop en waterkoker die een theelichtje al helemaal overbodig maakte.