De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 18 november 2016 @ 22:15:

[...]

Nee, mijn vader was niet van de wijn, bier of sterk spul moest het zijn Niet voor jou, maar even voor dit topic; het zal voor veel mensen ook een tojd van alcoholisme en klappen krijgen zijn geweest. Maar misschien is dat evengoed iets van nu.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:Vera8 schreef op 18 november 2016 @ 22:15:

[afbeelding]Ik heb vorige week bij de kringloop nog een ouderwets huisje gekocht voor in de boom. Meestal koop ik elk jaar wel een nostalgische kerstbal.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:-NummerZoveel- schreef op 18 november 2016 @ 22:15:

[...]

Nee, mijn vader was niet van de wijn, bier of sterk spul moest het zijn

Er gaat zelfs een verhaal dat ik als baby bier kreeg in een fles, omdat mijn ouders ineens besloten om met vrienden naar het strand te gaan en in het vuur van de strijd de melk waren vergeten. Dus terwijl mijn vader even op en neer reed naar huis om de melk lag ik te brullen van de dorst en toen hebben ze me maar een paar slokken bier gegeven want dat was het enige wat ze wel bij zich hadden

Of het waar is weet ik niet, maar ik vind het wel een mooi verhaal. En eerlijk is eerlijk, ik lust nog steeds graag bier .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2016 @ 22:17:

[...]

Ja, dat geloof ik dat dat , buiten heel naar, ook raar is. Ben jij ineens de oudste generatie.

Weet niemand meer hoe jij als kind was. Hoor je nooit meer dat speciale koosnaampje.

Moet jij ineens alle tradities oppakken en zien door te geven.

Bijna niemand weet nu meer hoe mijn vroegste vroeger was. Alleen de zus van mijn moeder nog maar die was nog te jong toen ik heel klein was.

Ik probeer de oude tradities door te zetten maar dat lukt niet goed. Zoon heeft andere visies in andere tijden

Maar tegenwoordig heb ik weer een schoondochter. Die ga ik wel instrueren brainwashen.
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 22:09:

[...]

Laat het niet verloren gaan!!!

Sowieso niet. Maar wanneer je 5 jaar bent kun je er niet veel mee doen

Opa houdt ze veilig voor mij.

Wel vond ik dat altijd raar, dat (klein)dochters automatisch spullen erven. Alle juwelen (allemaal goud) heb ik gekregen, dat servies en een doos zilver bestek en ivoor bestek.

Zo stond het in grootmoeders testament. De rest werd verdeeld over mij en broer.

Ik ben wel de enigste kleindochter van haar familielijn.
quote:Suykerspin schreef op 18 november 2016 @ 22:18:

[...]

Ja ook zo'n heerlijk kippenvellied inderdaad! Ten oosten van de Iessel van Daniel lohues doet t ook!
Bestaan deze dingen nog?

Zo heerlijk groezelig van binnen door de gemorste thee.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 22:20:

[...]

Bijna niemand weet nu meer hoe mijn vroegste vroeger was. Alleen de zus van mijn moeder nog maar die was nog te jong toen ik heel klein was.

Ik probeer de oude tradities door te zetten maar dat lukt niet goed. Zoon heeft andere visies in andere tijden

Maar tegenwoordig heb ik weer een schoondochter. Die ga ik wel instrueren brainwashen.Welke tradities krijg je er niet doorgedrukt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Op de middelbare school kreeg ik type les.Mijn ouders kochten bij de type school een 2e hands typmachine.Sommige letters bleven echter tegen het papier zitten,dus die stangetjes moest je weer terug brengen.

Letter verkeerd getypt : tippex erover en 5 minuten wachten.Wat duurde het studeren toen lang.
quote:Vera8 schreef op 18 november 2016 @ 22:21:

Bestaan deze dingen nog?

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 69cc38.jpg[/img]

Zo heerlijk groezelig van binnen door de gemorste thee.Haha ja vrienden van mij gebruiken die nog, wel iets moderner.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."

[...]

Maar tegenwoordig heb ik weer een schoondochter. Die ga ik wel instrueren brainwashen.
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 22:20:

[...]

Er gaat zelfs een verhaal dat ik als baby bier kreeg in een fles, omdat mijn ouders ineens besloten om met vrienden naar het strand te gaan en in het vuur van de strijd de melk waren vergeten. Dus terwijl mijn vader even op en neer reed naar huis om de melk lag ik te brullen van de dorst en toen hebben ze me maar een paar slokken bier gegeven want dat was het enige wat ze wel bij zich hadden

Of het waar is weet ik niet, maar ik vind het wel een mooi verhaal. En eerlijk is eerlijk, ik lust nog steeds graag bier .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2016 @ 22:22:

[...]

Welke tradities krijg je er niet doorgedrukt ?Op zondagmiddag klaverjassen
Het plantje met de kleine ronde blaadjes werd volgens mij slaapkamergeluk genoemd, Nummer Zoveel. Geen idee waarom, maar het was een ramp om 'm goed te houden. Werd meestal een droog prakje.

[...]

Maar tegenwoordig heb ik weer een schoondochter. Die ga ik wel instrueren brainwashen. groot gelijk! Mijn schoonoma (bestaat dat woord?) doet dat bij mij omdat t bij haar dochter niet gelukt is.
Die ouderwetsche theemutsen!

Die verdwenen massaal toen het theelichtje ineens 'in' was.

Zo jammer.
Met z'n allen voor de TV als het songfestival op TV was, waar alleen de zangers op het podium stonden en een echt orkest speelde.

Zeskamp tussen de provinciën op TV

Sonja "en morgen gezond weer op"

Onbekende Nederlanders die in een quiz zorgden voor leuke TV, zoals bij Willem Ruis of Fred met z'n caviabak.
Bestaan deze nog?

I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik zie mijn ouders nauwelijks meer, en daar heb ik mijn redenen voor. Maar mijn vader heb ik tegenwoordig op FB en dan wisselen we ouwe liedjes uit, dat is wel leuk. Misschien dat daar nog wat goeds uit voortkomt, gelukkig kan die ouwe lul nog wel even mee.
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 22:23:

[...]

Op zondagmiddag klaverjassen

Stom jong, zeg.

En poker ?
wat een leuk en herkenbaar topic(verkapte tvp)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2016 @ 22:25:

[...]

Stom jong, zeg.

En poker ?

Dat kunnen we ook maar ja, ik wil klaverjassen.

Doet me zo denken aan vroeger.
Boeken van de bieb met zo'n papiertje voorin waarin met datumstempel de uiterste inleverdatum werd gestempeld. Ik hoor dat geluid van die stempel nog. Nu zouden ze daar RSI van krijgen.
Ja verrek het theelichtje was de boosdoener, maar die werd weer verdrongen door die in de magnetron op te warmen steen en die weer door de eenmans theekan/kop en waterkoker die een theelichtje al helemaal overbodig maakte.
Naar de bieb moeten voor je werkstuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven