De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 18 november 2016 @ 23:48:

Is Sandokan al langs gekomen? Haha ja en het casette bandje ook.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:Calamitycat schreef op 18 november 2016 @ 23:47:

[...]

Ja ik ook. Samen met mijn moeder en een kop thee.Ja mijn moeder keek ook, dan gingen we naderhand na de aflevering bellen, en dan spraken we over de aflevering
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 23:48:

[...]

Ik weet nog precies waar ik was en hoe. Uiteraard. Ook met Elvis.

En ik weet nog hoe overstuur mijn moeder was toen The Beatles uit elkaar gingen. Dat zie ik nog voor me

Elvis niet hoor, dat weet ik nog wel maar met Elvis hadden we niks dus dat bleef bij een welgemeend 'goh'.En de splitup van de Beatles kan ik me niet meer herinneren, al bestond ik toen al wel maar waarschijnlijk had ik te veel bier op . De splitup van Doe Maar wel, ik heb nog net geen zelfmoord gepleegd

.
quote:blauwe_emmer schreef op 18 november 2016 @ 23:49:

[...]

Met al die Kohl rondom zijn ogen....Jah!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:blauwe_emmer schreef op 18 november 2016 @ 23:51:

Hoe heette ook alweer die reeks met volgens mij een Franse vrouw, die ontvoerd wordt door een piraat? Dat waren een aantal films. Dat vond ik zooooo romantisch vroeger.Angelique
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Nouschi schreef op 18 november 2016 @ 23:43:

Catweazle al geweest?

[afbeelding]
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:blauwe_emmer schreef op 18 november 2016 @ 23:51:

Hoe heette ook alweer die reeks met volgens mij een Franse vrouw, die ontvoerd wordt door een piraat? Dat waren een aantal films. Dat vond ik zooooo romantisch vroeger.Angelique.Denk wel 7 films
quote:Eleonora-1 schreef op 18 november 2016 @ 23:48:

Mijn eerste echte crush als in 'baby's willen maken met' was op deze meneer.

[img]http://www.paulpert.com/photos/undefine ... edium).jpg[/img]

Geen commentaar
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 23:51:

[...]

AngeliqueDie heb ik zo vaak gezien.
quote:DidiRidi schreef op 18 november 2016 @ 23:51:

[...]

Haha ja en het casette bandje ook.Ok!
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 23:46:

[...]

Oh ja, dat was ook mooi kut. Mijn ouders moesten vreselijk huilen, en ik dus ook want ik was toen al emotioneel incontinent.

Net als toen John Lennon kapot werd geschoten. Ik was pas elf toen, maar echt heel erg diep onder de indruk.

Om Veronica hebben mijn ouders geen traan gelaten.

Dat vonden ze allemaal oelewappers.

Ze luisterden radio 4, de klassieken en radio 1, nieuws, nieuws, nieuws.

Mijn moeder luisterde radio 2 als mijn vader naar zijn werk was. Rademaar met Peter Schilperoort en Raad een lief of niet met Willy Walden en zijn vrouw.

Veronica verstoorde je chi maar, had je niks aan.

John Lennons dood weet ik nog goed ja, ik was twaalf.

Heel aangrijpend.
quote:strandmeisje schreef op 18 november 2016 @ 23:40:

[...]

Loco

Er hoorden boekjes bij met titels als Rekenen 1, Taal 1, kleuren en vormen. Eigenlijk was het de voorloper van Scula lol

Kon je thuis oefenen met schooldingen. Als je alle vragen goed had beantwoord dan zag je op de achterkant van de blokjes vormen staan. Je had Loco met 12 blokjes (voor de kleuters) en met 24 blokjes voor de oudere kinderen. Ik heb het hier nog op zolder liggen, met een keur van boekjes.Echt geen flauw idee meer. Ik heb zoveel verdrongen
Wie herinnert zich Peyton Place?
Peter Schilperoort!
Je had ook van die prachtige miniseries, o.a. 'Return to Eden' en 'Mistral' (of Mistral's daughter(s) oid?).
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 23:53:

Wie herinnert zich Peyton Place?Ja, als metafoor. Dan was er weer eens drama in de familie, en dan zei mijn moeder 'het is net Peyton Place'.
quote:Eleonora-1 schreef op 18 november 2016 @ 23:48:

Mijn eerste echte crush als in 'baby's willen maken met' was op deze meneer.

[afbeelding]

Idem. Met beide heren welteverstaan

En later was ik als een halfgare bakvis belachelijk verliefd op Steve Bastoni (links) van Police Rescue

Ik adviseer je een kat.
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 23:53:

Wie herinnert zich Peyton Place?Jaaaaa, natuurlijk!!!
Ik adviseer je een kat.
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 23:55:

[...]

Ja, als metafoor. Dan was er weer eens drama in de familie, en dan zei mijn moeder 'het is net Peyton Place'.Ja, dat werd altijd gezegd
quote:Calamitycat schreef op 18 november 2016 @ 23:56:

[...]

Jaaaaa, natuurlijk!!!
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 23:41:

Ik liep ook altijd mee. De eerste keer was ik twaalf, in Amsterdam was dat. Echt indrukwekkend man. En in '85, Den Haag, ging ik weer mee. Bij Rijswijk stonden we al in de file, alleen maar bussen met demonstranten. En toen we er eindelijk waren hoorde ik omroepen dat er meer dan een half miljoen mensen waren. Gejankt heb ik, zo mooi.

Dat was in '83.

Die in Den Haag.

Was ik ook.

Die daarvoor in Amsterdam ook.

Ik heb er een trauma voor mensenmassa's aan overgehouden.
https://youtu.be/sKYGLieNhFo

keken wij altijd
quote:-NummerZoveel- schreef op 18 november 2016 @ 23:54:

Je had ook van die prachtige miniseries, o.a. 'Return to Eden' en 'Mistral' (of Mistral's daughter(s) oid?).

Mistral was volgens mij jaren 80. Met Stacey Keach.

Dus dat telt niet ben ik bang
Honderden van deze boekjes heb ik als puber verslonden.

Nog heerlijk levend in de veronderstelling dat liefde en romantiek zo simpel waren. En dat het altijd goed kwam.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven