De ouderensoos
zaterdag 19 november 2016 om 20:27
quote:_alice_ schreef op 19 november 2016 @ 20:25:
Over rijbewijzen, mijn vader reed tdt gewoon zonder rijbewijs, jaren lang
Toen hij werd aangehouden door de politie, ging hij pas rijlessen nemen.
Dat viel toen nog onder burgerlijke ongehoorzaamheid. Tegenwoordig neigt het naar terrorisme.
Hadden jouw ouders eventueel ook nog een kip-caravan?
Over rijbewijzen, mijn vader reed tdt gewoon zonder rijbewijs, jaren lang
Toen hij werd aangehouden door de politie, ging hij pas rijlessen nemen.
Dat viel toen nog onder burgerlijke ongehoorzaamheid. Tegenwoordig neigt het naar terrorisme.
Hadden jouw ouders eventueel ook nog een kip-caravan?
zaterdag 19 november 2016 om 20:30
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 20:28:
En bij oma stond het draadjesvlees nog hierop te pruttelen
[img]http://vindingrijk-1947.kxcdn.com/wp-co ... 360853.jpg[/img]Die gebruikt mijn moeder nog het petroleum stel
En bij oma stond het draadjesvlees nog hierop te pruttelen
[img]http://vindingrijk-1947.kxcdn.com/wp-co ... 360853.jpg[/img]Die gebruikt mijn moeder nog het petroleum stel
zaterdag 19 november 2016 om 20:36
De centrifuge! Zijn er anno 2016 überhaupt nog mensen die zo'n ding in huis hebben?
Het deksel/sluiting van de onze was kapot waardoor je hem, al draaiende, zo open kon trekken. De rem was daarom ook stuk waardoor het een eeuwigheid duurde voor hij uitgedraaid was. Door je vingers op een bepaalde manier tegen de rand van de trommel te drukken kon je hem zelf laten remmen.
Te hard drukken of een dwarsliggend stuk wasgoed zorgde steevast voor verbrande vingertoppen of blauwe vingers.
Herkenbaar?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
zaterdag 19 november 2016 om 20:37
quote:Dymphnatam schreef op 19 november 2016 @ 20:29:
Ik heb nog niet alles gelezen (de avond is nog vroeg), maar zijn Wie van de Drie, de Wiekentkwis en Willem Ruis al genoemd?Als wij met de buurkinderen buiten aan het spelen waren (ook zoiets) en de Wiekentkwis begon, dan gingen we acuut allemaal naar huis om te kijken.
Ik heb nog niet alles gelezen (de avond is nog vroeg), maar zijn Wie van de Drie, de Wiekentkwis en Willem Ruis al genoemd?Als wij met de buurkinderen buiten aan het spelen waren (ook zoiets) en de Wiekentkwis begon, dan gingen we acuut allemaal naar huis om te kijken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 19 november 2016 om 20:37
quote:_alice_ schreef op 19 november 2016 @ 20:30:
[...]
Die gebruikt mijn moeder nog het petroleum stel
Wij moesten nog stokjes tegen elkaar wrijven terwijl mijn vader op mammoetjacht was.
Oh nee, nu overdrijf ik een beetje.
[...]
Die gebruikt mijn moeder nog het petroleum stel
Wij moesten nog stokjes tegen elkaar wrijven terwijl mijn vader op mammoetjacht was.
Oh nee, nu overdrijf ik een beetje.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
zaterdag 19 november 2016 om 20:38
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 19:08:
Loekie, Riekie en Wiekie!
Ik had die plaatjes van Biotex! Die met diE zandbak. Dat zand werd snachts gestort.ik heb ze voor een paar weken terug nog in handen gehad, toen we het huis van mijn ouders opruimden. Denk dat ze nu bij mijn zusje liggen. Een stuk of 3 van de biotex
Loekie, Riekie en Wiekie!
Ik had die plaatjes van Biotex! Die met diE zandbak. Dat zand werd snachts gestort.ik heb ze voor een paar weken terug nog in handen gehad, toen we het huis van mijn ouders opruimden. Denk dat ze nu bij mijn zusje liggen. Een stuk of 3 van de biotex
zaterdag 19 november 2016 om 20:38
zaterdag 19 november 2016 om 20:40
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 20:36:
[afbeelding]
De centrifuge! Zijn er anno 2016 überhaupt nog mensen die zo'n ding in huis hebben?
Het deksel/sluiting van de onze was kapot waardoor je hem, al draaiende, zo open kon trekken. De rem was daarom ook stuk waardoor het een eeuwigheid duurde voor hij uitgedraaid was. Door je vingers op een bepaalde manier tegen de rand van de trommel te drukken kon je hem zelf laten remmen.
Te hard drukken of een dwarsliggend stuk wasgoed zorgde steevast voor verbrande vingertoppen of blauwe vingers.
Herkenbaar?
Té herkenbaar
En je moest alles er heel zorgvuldig in doen anders ging 'ie aan de wandel.
[afbeelding]
Herkenbaar?
Té herkenbaar
En je moest alles er heel zorgvuldig in doen anders ging 'ie aan de wandel.
Beter met vier katten onder één dak, dan een leugenaar in de køfferbak.
zaterdag 19 november 2016 om 20:41
quote:Calamitycat schreef op 19 november 2016 @ 20:38:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nooit meer gezien en ik wil een Lange Jan. Nu!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo'n blikje ging mee in de auto op kampeervakantie.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Limlolly ijsjes van Jamin! Kan helaas geen plaatje vinden koetjesrepen!! En lange Jan! Bestaan die nog? Ik maakte daar altijd kunstwerken van voor ik ze opat
[afbeelding]
[afbeelding]
Nooit meer gezien en ik wil een Lange Jan. Nu!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo'n blikje ging mee in de auto op kampeervakantie.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Limlolly ijsjes van Jamin! Kan helaas geen plaatje vinden koetjesrepen!! En lange Jan! Bestaan die nog? Ik maakte daar altijd kunstwerken van voor ik ze opat
zaterdag 19 november 2016 om 20:44
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 20:43:
Hiervan ook verscheidene behaald:
[img]http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-co ... edalje.jpg[/img]
Bestaat dat nog? De zwemvierdaagse?Jaaaaa, en dan een klein zakje chips van Croky erna (naturel of paprika)
Hiervan ook verscheidene behaald:
[img]http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-co ... edalje.jpg[/img]
Bestaat dat nog? De zwemvierdaagse?Jaaaaa, en dan een klein zakje chips van Croky erna (naturel of paprika)
zaterdag 19 november 2016 om 20:45