De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

quote:Monday_Lisa schreef op 20 november 2016 @ 10:47:

Goede morgen

Anita, Annie, Astrid, Bianca, Carla, Carolien, Christina, Diana, Gerda, Johanna, Jolanda, Linda, Lisa, Karin, Marjan, Marijke, Monique, Petra, Paula, Saskia, Sylvia, Yvonne en uiteraard ook Chris, Cor, Edwin, Jan, Johan, Marcel, Nico, Richard, Robert, Ronald, Ruud.

En zit ie erbij?

Uiteraard ook een goede morgen aan degenen die niet bij naam genoemd zijn.Nee en die van mijn man ook niet en die komt echt heel veel voor in onze generatie , ken er zelf minstens 5 danwel met een k of een c .
quote:Pretzel66 schreef op 20 november 2016 @ 12:44:

[...]

Nee en die van mijn man ook niet en die komt echt heel veel voor in onze generatie , ken er zelf minstens 5 danwel met een k of een c .

Eindigend op ees? Daar had ik er nl 3 van in de klas

Mijn naam staat er trouwens wel tussen
.
quote:Jejoue schreef op 20 november 2016 @ 12:48:

[...]

Kees
_
Nee haha daar had ik wel twee ooms van.
quote:Maccaron schreef op 20 november 2016 @ 12:44:

[...]

Vind zijn stem nou niet bepaald "jazzy"Wat verwacht je van een mol?
quote:friezinnetje2014 schreef op 20 november 2016 @ 12:47:

[...]

Eindigend op ees? Daar had ik er nl 3 van in de klas

Mijn naam staat er trouwens wel tussenEven denken jij bent een Karin of Saskia
quote:Cateautje schreef op 20 november 2016 @ 12:51:

[...]

Wat verwacht je van een mol?

punt voor jou.

(Alhoewel een mol met een bril nou ook niet bepaald doorsnee is.)
Alle reacties Link kopieren
Wij liepen na 1 x brengen al alleen naar de kleuterschool! En zelf naar het zwembad terwijl we niet eens fatsoenlijk konden zwemmen...als ik daaraan terug denk moeten mn ouders wel heel veel vertrouwen in mij en de wereld hebben gehad. Of ze waren naief en zagen geen gevaar..
De k of c zit op het eind .
Mijn klasgenoten waren meer van de generatie Ineke's en Ina's..Tineke..Hannie..en Albert..Jan..Hans enz...
quote:Jeemina schreef op 20 november 2016 @ 12:54:

Wij liepen na 1 x brengen al alleen naar de kleuterschool! En zelf naar het zwembad terwijl we niet eens fatsoenlijk konden zwemmen...als ik daaraan terug denk moeten mn ouders wel heel veel vertrouwen in mij en de wereld hebben gehad. Of ze waren naief en zagen geen gevaar..Herkenbaar. Mijn vader plantte mijn zus en ik (6 en 10)in het weekend voor de poppenkast in hartje Rotterdam en ging zelf boodschappen doen.
quote:Pretzel66 schreef op 20 november 2016 @ 12:52:

[...]

Even denken jij bent een Karin of SaskiaNee, mis
Poeh he. ...Ben eindelijk bijgelezen. Wat een herkenning. En een aantal genoemde zaken heb ik thuis nog steeds.

Ben wel benieuwd hoe mijn dochter over 30 jaar terugkijkt op de zaken uit haar jeugd
Mijn moeder kwam uit een heel rood nest, maar stemde braaf met mijn vader mee die VVD stemde. Wij hadden de Avrobode. Ook hier heel veel cultuur in de vacantie en ik heb hier lang een enorme aversie door gehad.
Mark?

Kgeef het op.
Edit
Dit was mijn lievelingsliedje en dat heb ik nog gezongen bij Dorus op schoot en daar kreeg ik twee spritskoeken voor.

Fikkie luister even

Straks, bij tante Door

Niet met vuile pootjes

Binnenkomen, hoor

Niet om lekkers vragen

Dat staat onbeleefd

wachten moet je Fikkie

Tot ze jou wat geeft

Niet gaan snuffelen

Hoor je! Netjes bij de haard

Blijven liggen Fikkie

Kalm zijn en bedaard

Heb je’t goed begrepen

Heb je ‘t goed verstaan

Nou dan mag ons Fikkie

Mee naar tante gaan
Eigenlijk moet er een hoek afgebroken zijn.

Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
O ja Dorus en Poesie mauw
Er was hier in de stad ooit een live-poppenshow van de Fabeltjeskrant, in de bioscoop. Ik vond het raar dat die poppen zo groot waren. Dat waren ze op de tv toch ook niet?

Oh ja, ooit een handtekening van Swiebertje gehad, al weet ik niet meer waar die gebleven is.

Soms zeg ik tegen mijzelf: Zo...nu een lekker kopjen koffie. Dan ben ik eerder Malle Pietje. Haha.. Die botervloot was bij ons thuis meer een margarinevloot.

Dit modelletje:
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:1234512345 schreef op 20 november 2016 @ 07:40:

Herkennen jullie deze nog?

Wat zo lekker zeer deed aan de polsen?

[img]http://plzcdn.com/xead.nl/upload/8bb13c ... MuanBn.jpg[/img]Die mocht ik niet, ik had een neppe, met de balletjes op en stokje, die was veilig.
Such a beautiful place to be with Friends.
quote:Shula schreef op 20 november 2016 @ 11:12:

Cavia's op de kleuterschool, hadden jullie die ook?

Wij hadden een hele kinderboerderij in de patio, met een valse kalkoen, die viel aan. Maar de geiten, kippen en konijnen waren wel leuk.

O ja en een niet afgeschermde vijver in het midden, Zou nu ook niet meer mogen.
Such a beautiful place to be with Friends.
quote:LoveDobby schreef op 20 november 2016 @ 14:03:

[...]

Wij hadden een hele kinderboerderij in de patio, met een valse kalkoen, die viel aan. Maar de geiten, kippen en konijnen waren wel leuk.

O ja en een niet afgeschermde vijver in het midden, Zou nu ook niet meer mogen.Hebben wij op dezelfde school gezeten? We noemden het de dierentuin op school. We hebben wel eens eieren in school uitgebroed, die kippen waren zo ontzettend tam....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven