De ouderensoos
zondag 20 november 2016 om 12:44
quote:Monday_Lisa schreef op 20 november 2016 @ 10:47:
Goede morgen
Anita, Annie, Astrid, Bianca, Carla, Carolien, Christina, Diana, Gerda, Johanna, Jolanda, Linda, Lisa, Karin, Marjan, Marijke, Monique, Petra, Paula, Saskia, Sylvia, Yvonne en uiteraard ook Chris, Cor, Edwin, Jan, Johan, Marcel, Nico, Richard, Robert, Ronald, Ruud.
En zit ie erbij?
Uiteraard ook een goede morgen aan degenen die niet bij naam genoemd zijn.Nee en die van mijn man ook niet en die komt echt heel veel voor in onze generatie , ken er zelf minstens 5 danwel met een k of een c .
Goede morgen
Anita, Annie, Astrid, Bianca, Carla, Carolien, Christina, Diana, Gerda, Johanna, Jolanda, Linda, Lisa, Karin, Marjan, Marijke, Monique, Petra, Paula, Saskia, Sylvia, Yvonne en uiteraard ook Chris, Cor, Edwin, Jan, Johan, Marcel, Nico, Richard, Robert, Ronald, Ruud.
En zit ie erbij?
Uiteraard ook een goede morgen aan degenen die niet bij naam genoemd zijn.Nee en die van mijn man ook niet en die komt echt heel veel voor in onze generatie , ken er zelf minstens 5 danwel met een k of een c .
zondag 20 november 2016 om 12:47
zondag 20 november 2016 om 12:54
zondag 20 november 2016 om 12:57
quote:Jeemina schreef op 20 november 2016 @ 12:54:
Wij liepen na 1 x brengen al alleen naar de kleuterschool! En zelf naar het zwembad terwijl we niet eens fatsoenlijk konden zwemmen...als ik daaraan terug denk moeten mn ouders wel heel veel vertrouwen in mij en de wereld hebben gehad. Of ze waren naief en zagen geen gevaar..Herkenbaar. Mijn vader plantte mijn zus en ik (6 en 10)in het weekend voor de poppenkast in hartje Rotterdam en ging zelf boodschappen doen.
Wij liepen na 1 x brengen al alleen naar de kleuterschool! En zelf naar het zwembad terwijl we niet eens fatsoenlijk konden zwemmen...als ik daaraan terug denk moeten mn ouders wel heel veel vertrouwen in mij en de wereld hebben gehad. Of ze waren naief en zagen geen gevaar..Herkenbaar. Mijn vader plantte mijn zus en ik (6 en 10)in het weekend voor de poppenkast in hartje Rotterdam en ging zelf boodschappen doen.
zondag 20 november 2016 om 13:37
Dit was mijn lievelingsliedje en dat heb ik nog gezongen bij Dorus op schoot en daar kreeg ik twee spritskoeken voor.
Fikkie luister even
Straks, bij tante Door
Niet met vuile pootjes
Binnenkomen, hoor
Niet om lekkers vragen
Dat staat onbeleefd
wachten moet je Fikkie
Tot ze jou wat geeft
Niet gaan snuffelen
Hoor je! Netjes bij de haard
Blijven liggen Fikkie
Kalm zijn en bedaard
Heb je’t goed begrepen
Heb je ‘t goed verstaan
Nou dan mag ons Fikkie
Mee naar tante gaan
Fikkie luister even
Straks, bij tante Door
Niet met vuile pootjes
Binnenkomen, hoor
Niet om lekkers vragen
Dat staat onbeleefd
wachten moet je Fikkie
Tot ze jou wat geeft
Niet gaan snuffelen
Hoor je! Netjes bij de haard
Blijven liggen Fikkie
Kalm zijn en bedaard
Heb je’t goed begrepen
Heb je ‘t goed verstaan
Nou dan mag ons Fikkie
Mee naar tante gaan
zondag 20 november 2016 om 13:55
Er was hier in de stad ooit een live-poppenshow van de Fabeltjeskrant, in de bioscoop. Ik vond het raar dat die poppen zo groot waren. Dat waren ze op de tv toch ook niet?
Oh ja, ooit een handtekening van Swiebertje gehad, al weet ik niet meer waar die gebleven is.
Soms zeg ik tegen mijzelf: Zo...nu een lekker kopjen koffie. Dan ben ik eerder Malle Pietje. Haha.. Die botervloot was bij ons thuis meer een margarinevloot.
Dit modelletje:
Oh ja, ooit een handtekening van Swiebertje gehad, al weet ik niet meer waar die gebleven is.
Soms zeg ik tegen mijzelf: Zo...nu een lekker kopjen koffie. Dan ben ik eerder Malle Pietje. Haha.. Die botervloot was bij ons thuis meer een margarinevloot.
Dit modelletje:
Everything you see I owe to spaghetti!
zondag 20 november 2016 om 13:57
quote:1234512345 schreef op 20 november 2016 @ 07:40:
Herkennen jullie deze nog?
Wat zo lekker zeer deed aan de polsen?
[img]http://plzcdn.com/xead.nl/upload/8bb13c ... MuanBn.jpg[/img]Die mocht ik niet, ik had een neppe, met de balletjes op en stokje, die was veilig.
Herkennen jullie deze nog?
Wat zo lekker zeer deed aan de polsen?
[img]http://plzcdn.com/xead.nl/upload/8bb13c ... MuanBn.jpg[/img]Die mocht ik niet, ik had een neppe, met de balletjes op en stokje, die was veilig.
Such a beautiful place to be with Friends.
zondag 20 november 2016 om 14:03
quote:Shula schreef op 20 november 2016 @ 11:12:
Cavia's op de kleuterschool, hadden jullie die ook?
Wij hadden een hele kinderboerderij in de patio, met een valse kalkoen, die viel aan. Maar de geiten, kippen en konijnen waren wel leuk.
O ja en een niet afgeschermde vijver in het midden, Zou nu ook niet meer mogen.
Cavia's op de kleuterschool, hadden jullie die ook?
Wij hadden een hele kinderboerderij in de patio, met een valse kalkoen, die viel aan. Maar de geiten, kippen en konijnen waren wel leuk.
O ja en een niet afgeschermde vijver in het midden, Zou nu ook niet meer mogen.
Such a beautiful place to be with Friends.
zondag 20 november 2016 om 14:38
quote:LoveDobby schreef op 20 november 2016 @ 14:03:
[...]
O ja en een niet afgeschermde vijver in het midden, Zou nu ook niet meer mogen.Hebben wij op dezelfde school gezeten? We noemden het de dierentuin op school. We hebben wel eens eieren in school uitgebroed, die kippen waren zo ontzettend tam....
[...]
O ja en een niet afgeschermde vijver in het midden, Zou nu ook niet meer mogen.Hebben wij op dezelfde school gezeten? We noemden het de dierentuin op school. We hebben wel eens eieren in school uitgebroed, die kippen waren zo ontzettend tam....