De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Alle reacties Link kopieren
quote:renske1975 schreef op 20 november 2016 @ 14:38:

[...]

Hebben wij op dezelfde school gezeten? We noemden het de dierentuin op school. We hebben wel eens eieren in school uitgebroed, die kippen waren zo ontzettend tam....Was een expirimentele basisschool, zijn hier zelfs mee op tv geweest bij Teleac. Deelde de patio met de Christelijke school, die de andere kant van het gebouw gebruikte.
Such a beautiful place to be with Friends.
@Pretzel66, is het Eric of Erik

Swiebertje en Saar en bromsnor inderdaad, hoe kan ik die nu vergeten zijn.
Ik was als kind dol op geurgummetjes en geurpotloden. En dan vooral van Bobby&Kate

http://farm9.static.flickr.com/8518/837 ... 104b9b.jpg
En wat dacht je van de storm uit 1973?
quote:Monday_Lisa schreef op 20 november 2016 @ 15:07:

@Pretzel66, is het Eric of Erik

Swiebertje en Saar en bromsnor inderdaad, hoe kan ik die nu vergeten zijn.Ja !
quote:Jisjis schreef op 20 november 2016 @ 15:29:

En wat dacht je van de storm uit 1973?

Alhoewel toen nog klein staan nog op mijn netvlies 2 omgevallen megabomen links en rechts van ons huis zodat de weg volledig geblokkeerd was. Deze hoge bomen stonden aan de zijkant van boerderijen. Dus ja, dat weet ik nog.

En de grote hitte en langdurige droogte van de zomer van 1976.
En de sneeuwstorm uit 1979
quote:renske1975 schreef op 18 november 2016 @ 18:26:

Die onderzetters heb ik Mijn moeder ook
Help iedereen een handje
quote:Jisjis schreef op 20 november 2016 @ 15:40:

En de sneeuwstorm uit 1979Ik woon in het hoge noorden en de sneeuwduinen staan me nog helder voor de geest. Was best gevaarlijk, een veel oudere broer van me is toen nog in de sloot beland. Hij kwam lopend weer thuis.

En de sneeuwstorm uit 1979yep, we liepen naar school, maar stonden tot onze middel zo ongeveer in de sneeuw.
Ik verlang terug naar die tijd, zo ongecompliceerd. Eenvoudig en rustig. Wij hadden heel lang geen telefoon.
Help iedereen een handje

En de sneeuwstorm uit 1979Wij kinderen (broer, ik, zus) zaten veilig bij opa en oma. Mijn ouders waren ondertussen midden in de storm aan het verhuizen. De verhuiswagen was verdwaald.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Jeemina schreef op 20 november 2016 @ 12:54:

Wij liepen na 1 x brengen al alleen naar de kleuterschool! En zelf naar het zwembad terwijl we niet eens fatsoenlijk konden zwemmen...als ik daaraan terug denk moeten mn ouders wel heel veel vertrouwen in mij en de wereld hebben gehad. Of ze waren naief en zagen geen gevaar..Ik ook, was 3 jaar toen ik alleen buiten mocht lopen. Er waren toen ook nog weinig mensen met een auto en er werd toen ook nog langzaam gereden in de straten.
Help iedereen een handje
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 20:04:

En dat bedlampje waarbij je dat metalen deel kon omklappen. Ik brandde me altijd aan de gloeilamp.Voor de sfeer hing ik er een gekleurde lap overheen. Wonderlijk dat ik nooit brand heb veroorzaakt..........

En de sneeuwstorm uit 1979

Die was geweldig, één groot feest

Ik woonde toen net met m'n ouders in de Flevopolder en daar waren de sneeuwduinen ook heel hoog opgewaaid, echt drie of vier meter. En gewoon naar school hoor
Beter met vier katten onder één dak, dan een leugenaar in de køfferbak.
Is ABBA al langsgekomen?

Waterloooooooooooooooooooooooo
En ons Swiebertje,Pipo De Clown,Calimero en Pipi Langkous
Hadden jullie ook kraaltjes in jullie haar net als Bo Derek
quote:Watervrouw2 schreef op 20 november 2016 @ 16:11:

[...]

Voor de sfeer hing ik er een gekleurde lap overheen. Wonderlijk dat ik nooit brand heb veroorzaakt..........Ik ook, wel (bijna) brand... stonk wel
Als kleuter wandelde ik niet helemaal alleen naar school. Onze rode kater liep altijd met me mee en wachtte op het schoolplein tot het tijd was om naar huis te gaan. Ik had hem gekregen van mijn ouders toen ik drie jaar was en na zes weken in het ziekenhuis te hebben gelegen na een ernstig auto-ongeluk verder thuis herstelde. Het lieve beest was enorm gehecht aan mij
quote:Habbekratz schreef op 20 november 2016 @ 16:16:

Hadden jullie ook kraaltjes in jullie haar net als Bo Derek Present
Het beste polygoon journaal ooit

Winter 1979
1979 toen konden we op de stoep voor ons huis schaatsen . En gingen we op een kartonnen doos van de kant de bevroren sloot in. Ik werd er bont en blauw van, maar het was zo leuk. En in hooibergen en hooizolders spelen
Help iedereen een handje
Je had toen snoepwinkeltjes waar je voor 5 cent snoep kon kopen
Help iedereen een handje
quote:LoveDobby schreef op 20 november 2016 @ 14:46:

[...]

Was een expirimentele basisschool, zijn hier zelfs mee op tv geweest bij Teleac. Deelde de patio met de Christelijke school, die de andere kant van het gebouw gebruikte.Andere school dan. Vond dat wel het allerleukste van onze school, de dierentuin. En het schrikdraad en de koeien naast het sportveld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven