Dingen die je pas heel laat begreep...

24-06-2015 22:07 1007 berichten
en we gaan hier verder over pakken sap omgekeerd uitschenken, hoe sluizen werken en alle andere dingen die we niet wisten
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
13-02-2018 19:23
BSN-nummer: burgerservicenummer-nummer

ISBN-nummer: Internationaal Standaard Boeknummer-nummer


Stokstaartjenl schreef:
13-02-2018 18:29
Kruistocht in Spijkerbroek op je eindexamenlijst? Dat had bij mij op school niet gemogen :-?.

Waarom niet?
anoniem_284075 wijzigde dit bericht op 13-02-2018 20:00
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
13-02-2018 19:41
ISBN-nummer: Internationaal Standaard Boeknummer-nummer

Waarom niet?
Omdat Kruistocht in Spijkerbroek een kinderboek is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
13-02-2018 19:50
Omdat Kruistocht in Spijkerbroek een kinderboek is.

Ah op die manier, dacht dat het inhoudelijk niet oké was voor de school oid, snapte het al niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
13-02-2018 20:00
Ah op die manier, dacht dat het inhoudelijk niet oké was voor de school oid, snapte het al niet zo goed.

Doen ze ook. Inhoudelijk vinden ze het te simpel en/of niet literair genoeg. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader mompelde altijd vantzelde als er smakelijke eten gewenst werd. Heb dat woord nooit begrepen. Was geloof ik een jaar of 11 eer ik besefte dat hij zei van hetzelfde ofterwijl jij ook smakelijk eten :rofl:
RikM schreef:
13-02-2018 18:49
Dit is ook een mooie:

The Los Angeles Angels (honkbalclub in de VS) = The The Angels Angels ;-)

:rofl:
Horeca = hotel restaurant café


Geloof dat ik dat ook pas een paar jaar weer....
Alle reacties Link kopieren
Dana schreef:
06-02-2018 21:57
Oh, dit wist ik tot een paar minuten geleden dus ook niet. :-)

Maar hoe kon Maria dan niet belast zijn met de erfzonde? Stamde zij dan niet van Adam en Eva af? (Even snel googlen leert mij immers dat de erfzonde ontstond door het eten van de appel, door Eva.)
En waar ik dus vorige week achter kwam: die appel staat nergens in de bijbel. Want.... In het midden-oosten, waar het paradijs lag, groeien helemaal geen appelbomen! Het was waarschijnlijk een vijg, aangezien Adam en Eva zich daarna gingen bedekken met, jawel, vijgenbladeren. :facepalm:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
In die categorie, mijn man keek heel verbaasd toen de bladeren van de vijgenboom in onze tuin net, juist ja, op vijgenbladeren leken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
14-02-2018 08:32
In die categorie, mijn man keek heel verbaasd toen de bladeren van de vijgenboom in onze tuin net, juist ja, op vijgenbladeren leken.
:lol:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Vixxen schreef:
14-02-2018 03:36
Horeca = hotel restaurant café


Geloof dat ik dat ook pas een paar jaar weer....

Ja, die mag in de OP hoor, die komt zo vaak voorbij.
Alle reacties Link kopieren
LornaMorello schreef:
13-02-2018 20:54
Mijn vader mompelde altijd vantzelde als er smakelijke eten gewenst werd. Heb dat woord nooit begrepen. Was geloof ik een jaar of 11 eer ik besefte dat hij zei van hetzelfde ofterwijl jij ook smakelijk eten :rofl:
Och mijn moeder zei wel eens: Daslotummerwijzer , en dat heb ik haar vaak horen zeggen voor ik begreep dat ze zei: Dat is lood om oud ijzer. Ofwel, maakt niet uit wat je kiest, het komt op hetzelfde neer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
14-02-2018 08:32
In die categorie, mijn man keek heel verbaasd toen de bladeren van de vijgenboom in onze tuin net, juist ja, op vijgenbladeren leken.

;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
MarindaH schreef:
14-02-2018 10:37
Ja, die mag in de OP hoor, die komt zo vaak voorbij.

Gelukkig ben ik dus niet de enige :$
Maar heb niet het complete topic doorgelezen eerlijk gezegd, dus sorry voor de mosterd ;)
Alle reacties Link kopieren
Dat bij mac and cheese de mac voor macaroni staat, en niet voor McDonalds. :rofl:
Drackie schreef:
15-02-2018 20:39
Dat bij mac and cheese de mac voor macaroni staat, en niet voor McDonalds. :rofl:

Echt?? En je wist wel dat het om macaroni ging?
Sabeltandcavia schreef:
13-02-2018 18:54
Ik wilde vroeger Kruistocht in Spijkerbroek niet lezen want ik vond de titel zó stom. Er is toch helemaal geen land dat Spijkerbroek heet! :facepalm:
Ik had het boek met de titel in de kast bij een vriendin zien staan en op school en had precies deze gedachte. Dacht dat het over een land of plaats ging met de naam Spijkerbroek.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
15-02-2018 22:01
Echt?? En je wist wel dat het om macaroni ging?
Eerlijk gezegd weet ik niet zeker meer of ik dat toen wist. Het is ook al een paar jaar geleden hoor. Het kwartje viel geloof ik toen ik het een keer las ipv alleen hoorde.
Alle reacties Link kopieren
Kwam er nog niet zo heel lang geleden achter dat rozijnen gedroogde druiven zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Op de basisschool zongen wij met een verjaardag 'Hanki Panki Shanghai' op de wijs van Happy Birthday. De juf vertelde dat het gefeliciteerd in het Chinees betekende.
Tot een paar jaar terug dacht ik dat dat ook echt zo was :-$ Dat ik echt wist wat hartelijk gefeliciteerd in het Chinees was..
Erger je niet, verwonder slechts!
Alle reacties Link kopieren
Stokstaartjenl schreef:
13-02-2018 18:29
Kruistocht in Spijkerbroek op je eindexamenlijst? Dat had bij mij op school niet gemogen :-?.
Volgens mij hadden we twee lijsten, een met jeugd- en een met volwassenenliteratuur. Van beiden moest je dan een verplicht aantal kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Caro_22 schreef:
16-02-2018 07:22
Volgens mij hadden we twee lijsten, een met jeugd- en een met volwassenenliteratuur. Van beiden moest je dan een verplicht aantal kiezen.
Misschien ligt het aan je schoolniveau?

Mijn 5 jaar oudere zus en ik lazen ook in dezelfde Thea Beckmanboeken.
Zij 15, ik 10 en dan hopen dat de ander éindelijk eens klaar is :)

Ik weet niet of ze ze las omdat ze ze net als ik erg spannend vond, of omdat het voor haar mavo examen moest.
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
14-02-2018 04:25
En waar ik dus vorige week achter kwam: die appel staat nergens in de bijbel. Want.... In het midden-oosten, waar het paradijs lag, groeien helemaal geen appelbomen! Het was waarschijnlijk een vijg, aangezien Adam en Eva zich daarna gingen bedekken met, jawel, vijgenbladeren. :facepalm:
Mij is altijd verteld dat je die appel (of vijg) niet zo letterlijk moest nemen, dat 'van de appel eten' in de bijbel beeldspraak is voor seks hebben. Maar dat is wellicht nogal een rekkelijke uitleg.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Dana schreef:
16-02-2018 17:07
Mij is altijd verteld dat je die appel (of vijg) niet zo letterlijk moest nemen, dat 'van de appel eten' in de bijbel beeldspraak is voor seks hebben. Maar dat is wellicht nogal een rekkelijke uitleg.
Nogal
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
16-02-2018 17:11
Nogal
Gezellig motto heb je.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven