Dingen die je pas heel laat begreep...

24-06-2015 22:07 1007 berichten
en we gaan hier verder over pakken sap omgekeerd uitschenken, hoe sluizen werken en alle andere dingen die we niet wisten
nlies schreef:
24-07-2019 10:11
Niet zo gek dat Duinkerke Nederlands klinkt, In de Franse Westhoek, waar Duinkerken ook ligt volgens mij, is nog heel lang een Nederlands-Vlaams dialect gesproken. Overschotje van het Nederlands dat er veel eerder gesproken werd. Grensgebieden waren een beetje vaag tijdens de Franse overheersing, en dat gebied hoorde volgens mij om en om bij Frankrijk of België ( Net zoals er in het oosten nog Duits gesproken wordt. De overheersers pikten het land in maar de bewoners voelden zich niet verplicht iedere keer van taal te wisselen. Maar net zoals er veel dialecten verdwijnen zal het Nederlands in de Westhoek al ver of helemaal verdwenen zijn
Juist ja, dat klinkt ook heel logisch. Bedankt voor de uitleg.
Alle reacties Link kopieren
Op de basisschool vroeg ik waar Kenia lag en de meester antwoordde dat dat een streek in Afrika was.
Paar jaar geleden ging ik kijken bij welk land dan eigenlijk die streek hoorde.
Toen kreeg ik nog wat meer hekel aan hem.
Lutjebroek werd heel vaak symbolisch gebruikt (zoiets als Verweggistan). Ik kwam er pas later achter dat het echt bestaat.
Tegels met 'hond in de goot'. Ik dacht: wat doen die arme honden daar?
Alle reacties Link kopieren
Anoniem9482665 schreef:
28-07-2019 13:39
Tegels met 'hond in de goot'. Ik dacht: wat doen die arme honden daar?
Die tegels heb ik nog nooit gezien. Wat betekent het dan wel?
Alle reacties Link kopieren
Anoniem9482665 schreef:
28-07-2019 13:37
Lutjebroek werd heel vaak symbolisch gebruikt (zoiets als Verweggistan). Ik kwam er pas later achter dat het echt bestaat.
Had ik met Timboektoe.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
28-07-2019 13:47
Die tegels heb ik nog nooit gezien. Wat betekent het dan wel?
Dat de hond in de goot moet poepen en niet op de stoep.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
28-07-2019 14:08
Had ik met Timboektoe.
Zo leer je nog eens iets van de Donald Duck. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
28-07-2019 13:47
Die tegels heb ik nog nooit gezien. Wat betekent het dan wel?
Bij ons was er op een gegeven moment een actie waarbij moeders overal op tegels dit spoten (met een sjabloon). Alleen dan met 'Geen poep op de stoep!' en 'De hoop in de goot!'.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Dat een dug-out zo heet, omdat het half uitgegraven is.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Dat fandom een samentrekking is van een fanatic domein.
Ik dacht altijd dat het van kingdom + fans kwam. Dus een koninkrijk met fans.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
22-08-2019 08:41
Dat fandom een samentrekking is van een fanatic domein.
Ik dacht altijd dat het van kingdom + fans kwam. Dus een koninkrijk met fans.
Oh dat wist ik ook niet.
Ik dacht altijd dat fandom gewoon een woord was voor de fan-wereld
Alle reacties Link kopieren
Is het natuurlijk ook. Het woord 'fan' is gewoon een afkorting van fanatic.
Het hele woord fandom zie ik nu voor het eerst.
dianaf schreef:
22-08-2019 08:41
Dat fandom een samentrekking is van een fanatic domein.
Ik dacht altijd dat het van kingdom + fans kwam. Dus een koninkrijk met fans.
Oh wacht is alles met een uitgang op 'dom' dan kort voor domain? Als in kingdom, stardom, Nooit bij stilgestaan. En wat met freedom? Boredom?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
22-08-2019 11:01
Oh wacht is alles met een uitgang op 'dom' dan kort voor domain? Als in kingdom, stardom, Nooit bij stilgestaan. En wat met freedom? Boredom?
Condom :blond:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
22-08-2019 11:01
Oh wacht is alles met een uitgang op 'dom' dan kort voor domain? Als in kingdom, stardom, Nooit bij stilgestaan. En wat met freedom? Boredom?
Geen idee. Klinkt wel plausibel. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Belle73 schreef:
28-07-2019 14:08
Had ik met Timboektoe.
Haha ik ook :rofl:
Nouschi schreef:
22-08-2019 11:11
Condom :blond:
:proud:

Een condominium is geloof ik iets waar mensen trots op zijn als ze het hebben maar ik vind het zo raar dat er het woord comdom in zit, geheel eauff topic uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit het programma Maestro te kijken en herinner me nu dat ik toch al rond de twintig was toen me verteld werd dat een dirigent echt een functie heeft in een orkest. Het leek me onnodig, de orkestleden hebben toch immers ook wel op het stuk geoefend :$
Ik dacht tot dan toe dat het meer voor het publiek was, een soort traditie om extra indruk te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er echt maar een paar maanden geleden achter gekomen dat “horeca” staat voor hotel, restaurant en café :-O$
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
En ik lees 1 minuut geleden dat KNAB gewoon bank achterstevoren is.
Alle reacties Link kopieren
Caro_22 schreef:
02-11-2019 14:40
Ik zit het programma Maestro te kijken en herinner me nu dat ik toch al rond de twintig was toen me verteld werd dat een dirigent echt een functie heeft in een orkest. Het leek me onnodig, de orkestleden hebben toch immers ook wel op het stuk geoefend :$
Ik dacht tot dan toe dat het meer voor het publiek was, een soort traditie om extra indruk te maken.
Ik kan mij herinneren dat iemand zij dat de dirigent de maat aangeeft en zo. Ik vond dat raar, want je kunt toch zelf tellen? Nu weet ik niet zoveel meer van het notenschrift, maar dat 1 hele noot = een hele tel? Maar het is natuurlijk wel handig als iedereen op dezelfde manier telt...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Caro_22 schreef:
02-11-2019 15:56
En ik lees 1 minuut geleden dat KNAB gewoon bank achterstevoren is.
Ik ook :$
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
02-11-2019 16:52
Ik kan mij herinneren dat iemand zij dat de dirigent de maat aangeeft en zo. Ik vond dat raar, want je kunt toch zelf tellen? Nu weet ik niet zoveel meer van het notenschrift, maar dat 1 hele noot = een hele tel? Maar het is natuurlijk wel handig als iedereen op dezelfde manier telt...
Ik heb er nog steeds niet veel verstand van maar ik hoorde net wel in Maestro dat als de dirigent er ook niet veel van bakt dat je dat zeker terughoort in de muziek. Eentje dirigeerde een stuk waarin een blaasinstrument “de hoofdrol” speelde, en de mevrouw die hem bespeelde liep net niet blauw aan. Er werd te langzaam gedirigeerd waardoor ze geen adem kon halen tussendoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven