Dingen die je pas heel laat begreep...

24-06-2015 22:07 1007 berichten
en we gaan hier verder over pakken sap omgekeerd uitschenken, hoe sluizen werken en alle andere dingen die we niet wisten
calvijn1 schreef:
14-11-2019 15:40
Weer wat geleerd wbt club sandwich
Haha hier nog eentje, wist ik ook niet !
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
14-11-2019 15:40
Weer wat geleerd wbt club sandwich
Fout geleerd dus. Het gaat gewoon om een club :)

https://www.phrases.org.uk/meanings/club-sandwich.html
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
biol schreef:
09-11-2019 21:45
RikM; wist je wel dat de moeder en oma in the nanny in werkelijkheid maar 5 jaar scheelden? Oma Yetta kwam in het echt uit 1928 en moeder Sylvia komt in het echt uit 1933.

Door de beweging, make up en styling oogde ze echter zeker 20 jaar of meer ouder.

Wow, dit wist ik niet!
MinkeDeWit schreef:
14-11-2019 13:37
Ik kan niet knipogen, best lastig.

Andere hand voor je oog houden?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
14-11-2019 14:23
Ik zei tegen collega toen dat liedje op de radio was: waarom is dat kind zo bang om vissen te vangen? Dus.
Maar luisteren jullie dan allemaal niet naar de rest van de tekst? Daar kun je toch wel een beetje uit afleiden wat de strekking moet zijn?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
14-11-2019 16:45
Fout geleerd dus. Het gaat gewoon om een club :)

https://www.phrases.org.uk/meanings/club-sandwich.html
Nouhou :whip:
Frankly my dear, I don"t give a damn
RikM schreef:
14-11-2019 13:31
Puntje van je neus is ook geen goede test. Deze werkt wel goed:
  • Maak met je duim en wijsvinger een cirkel; het ‘OK-teken’.
  • Strek je arm recht voor je uit en kijk met beide ogen door de cirkel. Focus op een klein voorwerp verderop.
  • Houd de cirkel in deze positie, knijp je linkeroog dicht en kijk door de cirkel.
  • Doe daarna hetzelfde met je rechteroog.
  • Door welk oog zie je het voorwerp IN de cirkel? Dat is jouw dominante oog.
  • Het oog waarmee je het voorwerp BUITEN de cirkel ziet, is je niet-dominante oog.
Er zijn maar heel weinig mensen die geen dominant oog hebben.


Hier gebeurt iets aparts bij mij: Als ik met 2 ogen focus op de cirkel zie ik de cirkel dubbel. Als ik voor de linker cirkel kies is mijn rechteroog dominant en andersom.
????
ñuca schreef:
15-11-2019 11:48
Hier gebeurt iets aparts bij mij: Als ik met 2 ogen focus op de cirkel zie ik de cirkel dubbel. Als ik voor de linker cirkel kies is mijn rechteroog dominant en andersom.
????

Je moet ook niet op de cirkel focussen maar dóór de cirkel heen kijken naar iets in de verte.

Overigens bestaan er mensen die geen dominant oog hebben dus misschien ben jij dat wel.
RikM schreef:
15-11-2019 11:51
Je moet ook niet op de cirkel focussen maar dóór de cirkel heen kijken naar iets in de verte.

Overigens bestaan er mensen die geen dominant oog hebben dus misschien ben jij dat wel.

Snap ik, maar ik kan dus kiezen tussen 2 cirkels :-D Als ik door de ene kijk zie ik vaag die andere ernaast.
ñuca schreef:
15-11-2019 11:48
Hier gebeurt iets aparts bij mij: Als ik met 2 ogen focus op de cirkel zie ik de cirkel dubbel. Als ik voor de linker cirkel kies is mijn rechteroog dominant en andersom.
????
Als ik met twee ogen door de cirkel kijk wordt hij (mijn hand dus) wazig. Met afdekken van mijn ogen, zie ik zowel met links als met rechts het voorwerp in de cirkel. Toch kan ik met geen mogelijkheid de rechterkant van mijn neus zien als ik mijn linkeroog niet afdek.
makreel schreef:
14-11-2019 14:23
Ik zei tegen collega toen dat liedje op de radio was: waarom is dat kind zo bang om vissen te vangen? Dus.
Blij dat ik dus niet de enige ben die Fish hoort ipv feels... vind t ook een stom liedje maar dat terzijde :)
Alle reacties Link kopieren
Nikki1973 schreef:
15-11-2019 13:01
Blij dat ik dus niet de enige ben die Fish hoort ipv feels... vind t ook een stom liedje maar dat terzijde :)
Ik vind die tekst sowieso erg onduidelijk
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
14-11-2019 16:45
Fout geleerd dus. Het gaat gewoon om een club :)

https://www.phrases.org.uk/meanings/club-sandwich.html
Hè, jammer. Vond hem net zo leuk...
@Calvijn1, eens!
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
14-11-2019 18:45
Maar luisteren jullie dan allemaal niet naar de rest van de tekst? Daar kun je toch wel een beetje uit afleiden wat de strekking moet zijn?
Neuh, meestal vallen een paar regels mij op en dat is het. Vaak wordt het toch best onduidelijk gezongen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
15-11-2019 13:09
Ik vind die tekst sowieso erg onduidelijk
Ik dacht dus ook catfish

Snap die hele tekst niet als ik hem lees
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
15-11-2019 19:37
Ik dacht dus ook catfish

Snap die hele tekst niet als ik hem lees

"Feels" is ook helemaal geen bestaand woord. Het moet "feelings" zijn, maar ja, dat rijmt niet hè. :facepalm:
RikM schreef:
14-11-2019 13:31
Puntje van je neus is ook geen goede test. Deze werkt wel goed:
  • Maak met je duim en wijsvinger een cirkel; het ‘OK-teken’.
  • Strek je arm recht voor je uit en kijk met beide ogen door de cirkel. Focus op een klein voorwerp verderop.
  • Houd de cirkel in deze positie, knijp je linkeroog dicht en kijk door de cirkel.
  • Doe daarna hetzelfde met je rechteroog.
  • Door welk oog zie je het voorwerp IN de cirkel? Dat is jouw dominante oog.
  • Het oog waarmee je het voorwerp BUITEN de cirkel ziet, is je niet-dominante oog.
Er zijn maar heel weinig mensen die geen dominant oog hebben.
Stom genoeg is mijn dominante oog ook mijn meest bijziende oog.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
15-11-2019 19:48
"Feels" is ook helemaal geen bestaand woord. Het moet "feelings" zijn, maar ja, dat rijmt niet hè. :facepalm:
Al voordat dat liedje er was werd het gebruikt. Taalontwikkeling heet dat.
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Feels
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
17-11-2019 12:35
Al voordat dat liedje er was werd het gebruikt. Taalontwikkeling heet dat.
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Feels

Ja, straattaal. Zo kan ik ook rijmen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
17-11-2019 13:00
Ja, straattaal. Zo kan ik ook rijmen.
Je ziet het nogal eens terugkomen in post over fandoms en wat er allemaal gebeurd met de personages waar ze fan van zijn
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Door een nieuwsbericht op nu.nl heb ik net geleerd dat Hello Kitty geen kat is maar een meisje.
Alle reacties Link kopieren
Oh? En die kattenoortjes dan? En die snorharen? Ik trap er niet in.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Een staart heeft ze ook, maar toch is het een meisje volgens het bedrijf dat achter Hello Kitty zit.
caro_22 wijzigde dit bericht op 16-06-2020 11:13
1.96% gewijzigd
Dat de film Aristocats afgeleid is van het woord Aristocrats. Ja dat snap ik echt nu pas. Zag de titel toevallig langs komen en ineens viel het kwartje. :whistle:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven