Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
Rider het is dat we allebei al getrouwd zijn maar anders....
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:neele schreef op 20 oktober 2008 @ 17:18:

[...]

Serieus? Ik vond dat ik echt een onderwerp had verzonnen dat zo intellectueel is dat er geen gegadigden voor zijn. Maar er is dus een heel boek over?

Heb je dat gelezen?

En wat weet je nu?

Joh, ik ben zover in mijn intellectuele carriere dat ik geen boeken meer lees, ik lees alleen over boeken en schrijf ze zelf.

Maar kijk hier voor meer info (het boek heeft een prachtige titel, dat moet gezegd!)

http://www.vantilt.nl/detboek.aspx?Boek_ID=107
Een slappe lul stijf maken kunenn we allemaal Digi, daar heb je niet zo heel veel voor nodig.
Waarom een topic op Viva???

Waarom zoek je niet bij je doelgroep,

hier zijn ongetwijfeld intellectuelen, maar die komen op Viva om lekker slap te OH en als je politiek gewichtige kwesties , whatever, wilt behandelen ga je toch op een ander forum.

hier is het toch overwegend koppie thee gehalte.

en soms, zoals waar het nu alweer op uitdraait, een popcorn gehalte met klapstoel erbij, maar ga vooral door met reageren.
@JWvB: Don't even go there...ga nou niet zeggen dat Gymnasium niets meer is dan Atheneum plus twee extra vakken. De gymnasiale cultuur is compleet anders.... laatst sprak ik iemand bij een diner. Toen hij doorkreeg dat ik ook gymnasiast was, bloeide hij helemaal op. Ondanks ons leeftijdsverschil van 40 jaar was er een onzichtbare band tussen ons. Je weet van elkaar dat je een bepaalde blik op de wereld deelt, ook al heb je elkaar nog nooit eerder ontmoet.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 20 oktober 2008 @ 17:20:

Rider het is dat we allebei al getrouwd zijn maar anders....anders zou ik ongetrouwd blijven. Sorry
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:16:

@Vlinder: oh, ik heb ook econometrie gestudeerd voordat ik politieke filosofie ging doen.

Of eigenlijk OR (in mijn tijd was dat een gezamenlijk basisdoctoraal, samen met actuariaat). Welke universiteit zat je?

Grun

Vreemde switch, van econometrie naar politieke filosofie.
sterk staaltje universitair onderwijs :

http://nl.youtube.com/watch?v=aUe9CesGEns

( les gehad van Bassie ? )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:21:

@JWvB: Don't even go there...ga nou niet zeggen dat Gymnasium niets meer is dan Atheneum plus twee extra vakken. De gymnasiale cultuur is compleet anders.... laatst sprak ik iemand bij een diner. Toen hij doorkreeg dat ik ook gymnasiast was, bloeide hij helemaal op. Ondanks ons leeftijdsverschil van 40 jaar was er een onzichtbare band tussen ons. Je weet van elkaar dat je een bepaalde blik op de wereld deelt, ook al heb je elkaar nog nooit eerder ontmoet.

(en je meent het nog ook!!!)
quote:rider schreef op 20 oktober 2008 @ 17:21:

[...]

anders zou ik ongetrouwd blijven. Sorry
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 17:15:

[...]

Ja met jou discussieren is natte-vingerwerk

Ik discussieer graag met mannen. Daar win je al-tijd van. Kun je het intellectueel gezien niet winnen, dan ga je pruilen, sexy loensen en hijs je je jurkje op. Succes gegarandeerd!Ah, vandaar dat je alleen mijn potje roert en Frits verbaal alle hoeken van de kamer laat zien.

@JWvB: Don't even go there...ga nou niet zeggen dat Gymnasium niets meer is dan Atheneum plus twee extra vakken. De gymnasiale cultuur is compleet anders.... laatst sprak ik iemand bij een diner. Toen hij doorkreeg dat ik ook gymnasiast was, bloeide hij helemaal op. Ondanks ons leeftijdsverschil van 40 jaar was er een onzichtbare band tussen ons. Je weet van elkaar dat je een bepaalde blik op de wereld deelt, ook al heb je elkaar nog nooit eerder ontmoet.Dat is iets Grieks he, oudere heren die zich aangenaam verpozen met 40 jaar jongere jongetjes?

Je maakt een grap. Kom op jongens, Geleerd is een troll. Dit kan niemand echt menen. Echt niet.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 20 oktober 2008 @ 17:21:

Een slappe lul stijf maken kunenn we allemaal Digi, daar heb je niet zo heel veel voor nodig.
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 17:23:

[...]

Je maakt een grap. Kom op jongens, Geleerd is een troll. Dit kan niemand echt menen. Echt niet.Je vertolkt mijn gevoel precies, Digi, maar HIJ MEENT HET ECHT!!!
quote:rider schreef op 20 oktober 2008 @ 17:23:

[...]

Dat is iets Grieks he, oudere heren die zich aangenaam verpozen met 40 jaar jongere jongetjes?

Ik was helemaal in shock toen bleek dat men vooral tussen de dijen neukte, ipv de directe rectale aanval.

@JWvB: Don't even go there...ga nou niet zeggen dat Gymnasium niets meer is dan Atheneum plus twee extra vakken. .Exactemundo! Dat is precies wat het is! bonuspunt voor Geleerd!
@Vlinder: ik heb OR wel afgemaakt hoor, dus een switch na mijn studie...

Ja, ik kwam erachter dat het beschouwende me toch beter ligt dan die bedrijfs-logistieke problemen.
quote:rider schreef op 20 oktober 2008 @ 17:23:

[...]

Dat is iets Grieks he, oudere heren die zich aangenaam verpozen met 40 jaar jongere jongetjes?Klopt. Levert trouwens die jongens wel een haan op, of een bal, of een paar geldstukken, zo heb ik op mijn gymnasium geleerd.

Dan heb jij zeker niet op zo'n megascholengemeenschap gezeten? Want daar is gymnasium toch echt gewoon atheneum met Grieks en Latijn.

Totaal onzinnig om Grieks en Latijn te volgen trouwens. Het brengt je echt heel erg weinig, het enige dat je zowat moet doen is teksten vertalen.

@JWvB: Don't even go there...ga nou niet zeggen dat Gymnasium niets meer is dan Atheneum plus twee extra vakken. De gymnasiale cultuur is compleet anders.... laatst sprak ik iemand bij een diner. Toen hij doorkreeg dat ik ook gymnasiast was, bloeide hij helemaal op. Ondanks ons leeftijdsverschil van 40 jaar was er een onzichtbare band tussen ons. Je weet van elkaar dat je een bepaalde blik op de wereld deelt, ook al heb je elkaar nog nooit eerder ontmoet.Goh, datzelfde hoorde ik laatst ook van een lid van de Scientology

Niemand heeft me ooit zo hard laten lachen... Het enige dat mij is bijgebleven van het gymnasium is een zuipwerkweek in Griekenland

Aliquando et insanire iucundum est
Jakkes...dat verhaal dat linkt naar de grieken is gewoon pedofilie. Getverdemme.

Ik reageer niet meer!
quote:__justme__ schreef op 20 oktober 2008 @ 17:25:

[...]

Niemand heeft me ooit zo hard laten lachen... Het enige dat mij is bijgebleven van het gymnasium is een zuipwerkweek in Griekenland

Aliquando et insanire iucundum estOh lucky you! Wij gingen braaf naar Engeland, en we mochten niet drinken. Saai!
Wat doe je nu voor werk dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven