Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:05:

@Tangerine: wat is de M-theorie?Wéét je dat niet? Tssssssk
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:MissMara schreef op 20 oktober 2008 @ 17:05:

Jij mist echt elk gevoel voor humor en elke antenne voor ironie, he, Geleerd?

Dat vind ik ook zo verbazend altijd. Maar ja, ik heb dan weer een overgevoelige antenne. Ik begin standaard te lachen als iemand me wat vertelt. Zelfs als het achteraf serieus blijkt te zijn.

Wil je een van mijn antennefrequenties Geleerd?
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:05:

@Tangerine: wat is de M-theorie?Je bent in ieder geval niet erg thuis in de moeder aller wetenschappen he?
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:04:

En het gaat gewoon door.... JA, JE MAG MEELEZEN. JA, JE MAG MEEDISCUSSIEREN!

Ook als ik slechts HBO of Atheneum heb? JA, OOK DAN!

OOk als ik mijn veters nauwlijks kan strikken of mijn eigen naam niet kan spellen? JA, OOK DAN. (Ik denk alleen niet dat dit topic dan zo interessant voor je zal zijn.)

Is het nu iedereen duidelijk?Hartstikke duidelijk, maar waar gaan we eigenlijk over discussiëren en kan dat dan niet beter op de seks-pijler?
Wees blij!
quote:Vl43inder schreef op 20 oktober 2008 @ 17:06:

Wat heb jij eigenlijk gestudeerd Geleerd?NEEEEE niet vragen!!!! Nu is het hek van de dam...te laat...
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 16:01:

Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.Boeiende OP trouwens.
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:04:

En het gaat gewoon door.... JA, JE MAG MEELEZEN. JA, JE MAG MEEDISCUSSIEREN!

Ook als ik slechts HBO of Atheneum heb? JA, OOK DAN!

OOk als ik mijn veters nauwlijks kan strikken of mijn eigen naam niet kan spellen? JA, OOK DAN. (Ik denk alleen niet dat dit topic dan zo interessant voor je zal zijn.)

Is het nu iedereen duidelijk?

Veters strikken check

Naam spellen check

Ondanks mijn maar MBO papiertje vind ik dit topic reuze vermakelijk..
@Vlinder: ik heb politieke filosofie gestudeerd.

@Digitalis; hoe je dat oplost? Nou, misschien door je iets minder als seksueel wezen te profileren en iets meer als intellectueel. Het lichamelijke is zo belangrijk en zo niet te missen bij jou, dat het me niet verbaast dat mannen zich daar erg op focussen.
Geleerd, wat heb je een heerlijke intellectuele discussie in gang gezet zeg!

Het Viva gehalte is er helemaal af gelukkig!

Ik snap je echt niet.

Een discussie over een bepaald onderwerp voeren kan toch ook zonder eerst een opleidingswens (want een eis is het dus niet) aan de forum leden op te leggen?

Als jij een discussie zou openen over bijvoorbeeld "de witregels in de poezie" (om maar eens iets te noemen) is de kans dat ik zou reageren al heel klein (ik heb maar vier jaar Gym, vond mezelf te slim:)) en kom je waarschijnlijk al in aanraking met mensen van jouw niveau.

Bij deze dus, open dat topic!

(Ben benieuwd wat je van witregels weet. Kan je die van mij hierboven ook meteen verklaren al is mijn tekst geen poezie)
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:09:

nou ja, dat is ook heel wetenschappelijk hoor.
@Pippi: ik schaam me er niet voor de M-theorie niet te kennen. Wie is er nu elitair?

Op dit topic kunnen we elkaar juist verrijken met interessante theorieen, boeken, ideeen, etc. Iets van elkaar leren.

@Digitalis; hoe je dat oplost? Nou, misschien door je iets minder als seksueel wezen te profileren en iets meer als intellectueel. Het lichamelijke is zo belangrijk en zo niet te missen bij jou, dat het me niet verbaast dat mannen zich daar erg op focussen.

Ik was niet serieus natuurlijk. Maar ik ben blij als seksueel wezen te worden gezien. Er is een tijd van komen, en er is een tijd voor Kant.

Overigens heb ik geen veterdiploma. Ik was ziek. Ik veter mijn veters bovendien op de linkshandige manier. Ai.

Dat kan toch elke lamlul?
Wat ik mezelf dus afvraag. Waarom open je een dergelijk forum. Is het gewone gepeupel in je omgeving het zat om met je te praten terwijl ze eigenlijk onder je niveau zijn? Of ben je eigenlijk een perverseling die erop kickt om uitgelachen te worden door intelligente Viva vrouwen en mannen die anderen vaak een welgemeend advies geven zonder eerst te vragen naar hun opleiding?
@Neele: wat jij voorstelt had inderdaad ook gekund....

Maar precies dezelfde argumentatie kun je toch tegen de singles-topic gebruiken?
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 17:12:

[...]

Er is een tijd van komen, en er is een tijd voor Kant.

En wat nu als Kant is gekomen?
Is politieke filosofie echt een richting? Jee.
ja hoor hek van de dam, daar komt de politiek filosoof weer, nou goed ik snap wel dat je hapt op zo'n vraag Geleerd.

Digitalis die zich profileert als sexueel wezen, nooit zo over nagedacht. Ze geeft daartoe ook geen enkele aanleiding, echt niet! Ook niet tijdens de onderonsjes met Frits en mij, als hij ons pittig in actie wilt zien, denkt Digi gelijk dat we moeten debateren, met tijdklok en scheidsrechter en alles erbij!
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:11:

@Pippi: ik schaam me er niet voor de M-theorie niet te kennen. Wie is er nu elitair?

Op dit topic kunnen we elkaar juist verrijken met interessante theorieen, boeken, ideeen, etc. Iets van elkaar leren.
Priceless, dit topic. Echt jammer dat ik boodschappen moet gaan doen.

Neele, over die witregels in de poëzie is recent een mooi boek verschenen! Maar dat was niet geschreven door een conservatief, dus dat kon Geleerd niet lezen.
quote:__justme__ schreef op 20 oktober 2008 @ 17:12:

[...]

Dat kan toch elke lamlul?sssssssssssssssssssssssst, hij geniet al niet van anale sex, en zijn piemel is te klein, een beetje voorzichtig he! Zo'n ego is kwetsbaar heur.
quote:sarah2ndlife schreef op 20 oktober 2008 @ 17:06:

O wat een heerlijk topic, kan ik eindelijk bewijzen dat botox de hersenen niet aantast en de waterstofperoxide de hersenen niet verweekt.

Om Mani Padme Hum

[...]

Dat kan toch elke lamlul? Oh God, ik heb tranen over mijn wangen stromen. Bedankt!

Ik econometrie. Politieke filosofie, daar is toch geen droog brood mee te verdienen?

Geloof niet dat wij veel gespreksstof zouden hebben trouwens.

[...]

Dat kan toch elke lamlul?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven