Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
quote:rider schreef op 20 oktober 2008 @ 17:13:

[...]

sssssssssssssssssssssssst, hij geniet al niet van anale sex, en zijn piemel is te klein, een beetje voorzichtig he! Zo'n ego is kwetsbaar heur.Vond het wel een intellectueel grapje...
@Marja: NEEEeeeeeeee, ik heb geen minachting voor mijn mede-forummers. (voor de 10000e keer)

Het begint bizarre vormen aan te nemen. Ik word ZELF continu geminacht...en wat is de conclusie die daaruit wordt getrokken? Dat ik zelf minachting zou hebben voor mijn mede-forummers!
quote:Carlice schreef op 20 oktober 2008 @ 17:13:

ja hoor hek van de dam, daar komt de politiek filosoof weer, nou goed ik snap wel dat je hapt op zo'n vraag Geleerd.

Digitalis die zich profileert als sexueel wezen, nooit zo over nagedacht. Ze geeft daartoe ook geen enkele aanleiding, echt niet! Ook niet tijdens de onderonsjes met Frits en mij, als hij ons pittig in actie wilt zien, denkt Digi gelijk dat we moeten debateren, met tijdklok en scheidsrechter en alles erbij!

Ja met jou discussieren is natte-vingerwerk

Ik discussieer graag met mannen. Daar win je al-tijd van. Kun je het intellectueel gezien niet winnen, dan ga je pruilen, sexy loensen en hijs je je jurkje op. Succes gegarandeerd!
quote:rider schreef op 20 oktober 2008 @ 17:13:

[...]

sssssssssssssssssssssssst, hij geniet al niet van anale sex, en zijn piemel is te klein, een beetje voorzichtig he! Zo'n ego is kwetsbaar heur.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
@Vlinder: oh, ik heb ook econometrie gestudeerd voordat ik politieke filosofie ging doen.

Of eigenlijk OR (in mijn tijd was dat een gezamenlijk basisdoctoraal, samen met actuariaat). Welke universiteit zat je?
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:14:

@Marja: NEEEeeeeeeee, ik heb geen minachting voor mijn mede-forummers. (voor de 10000e keer)

Het begint bizarre vormen aan te nemen. Ik word ZELF continu geminacht...en wat is de conclusie die daaruit wordt getrokken? Dat ik zelf minachting zou hebben voor mijn mede-forummers!

maar schaapje, daar geef je toch helemaal geen aanleiding toe? Hoe komt dat misverstand dan in de wereld?

*MissMara gaat met de tranen nog over haar wangen biggelend naar de Appie, een zak brossen scoren*
Nou, ik ben echt superblij met dit topic. Eindelijk eens lekker op niveau babbelen discussiëren over de belangrijke dingen des levens.
Wees blij!
Politieke Filosofiie ? Hmmm van de meeste Viva-dames vermoed ik dat ze naast slap ouwehoeren ook nog een vak beheersen, dat gaat voor jou dus niet op?
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:11:

@Pippi: ik schaam me er niet voor de M-theorie niet te kennen. Wie is er nu elitair?

Op dit topic kunnen we elkaar juist verrijken met interessante theorieen, boeken, ideeen, etc. Iets van elkaar leren.waarom kun jij als geleerd iemand niet de puntjes op theorieën en ideeën zetten?
Maar ok Geleerd. Het nuttige met het aangename vereenzelvigd: hoe zou je Darth Vader in de politiek kunnen betrekken? Tip: het is al eens gedaan...
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:04:

Ook als ik slechts HBO of Atheneum heb? JA, OOK DAN!

Ik vind het maar moeilijk hoor. Heb "slechts" Atheneum, maar ben wel academica. Hoor ik nou wel of niet bij je oorspronkelijk beoogde doelgroep? Nog een vaag puntje: Ik heb dan wel geen oudgrieks of latijn gevolgd, maar wel oudnoors. Mag dat ook? Of beschouw je dat als minder beschaafd?

Overigens ben ik opgeleid op een lyceum en ik kan je verzekeren dat echt het enige verschil tussen iemand met een gymnasiaal diploma en iemand met een atheneumdiploma was, dat op het eerste "grieks" of "latijn" stond (slechts 2 leerlingen volgden allebei). Als je atheneum deed, had je gewoon in je eindpakket een vak gekozen waaraan je dacht meer aan te hebben.

Het begint bizarre vormen aan te nemen. Ik word ZELF continu geminacht...en wat is de conclusie die daaruit wordt getrokken? Dat ik zelf minachting zou hebben voor mijn mede-forummers!De conclusie die je daaruit kunt trekken is dat je niet emotioneel volwassen genoeg bent om je gedrag aan te passen aan je doelen.
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 17:15:

[...]

Ja met jou discussieren is natte-vingerwerk

Ik discussieer graag met mannen. Daar win je al-tijd van. Kun je het intellectueel gezien niet winnen, dan ga je pruilen, sexy loensen en hijs je je jurkje op. Succes gegarandeerd!

Je vergeet draaien met je haarlok.

In professioneel verband, even het leesbrilletje subtiel verschuiven..

Het begint bizarre vormen aan te nemen. Ik word ZELF continu geminacht...en wat is de conclusie die daaruit wordt getrokken? Dat ik zelf minachting zou hebben voor mijn mede-forummers!Ach gossie, hij wordt niet begrepen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Darth Vader?
quote:Mevrouwdekees schreef op 20 oktober 2008 @ 17:16:

Politieke Filosofiie ? Hmmm van de meeste Viva-dames vermoed ik dat ze naast slap ouwehoeren ook nog een vak beheersen, dat gaat voor jou dus niet op?
quote:Mevrouwdekees schreef op 20 oktober 2008 @ 17:16:

Voor mij ook niet. Of toch wel. Naast slap lullen maak ik ook elke slappe lul stijf.

*Digi noteert bonuspunten*
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 16:41:

@Bagheera: voor de zoveelste maal.... iedereen MAG meedoen, het is alleen de vraag of uit die vele duizenden topics die nu bij uitstek de meest belonende is voor jou.Gelukkig begrijp ik door mijn opleidingsniveau niet wat je bedoelt...

Het begint bizarre vormen aan te nemen. Ik word ZELF continu geminacht...

dat zij verre!

Ik heb zeer veel achting voor je. OK, die politieke filosofie was daaraan geen positieve bijdrage, maar he, we kunnen niet allemaal econometrie studeren natuurlijk.

wat me wel een beetje tegenvalt is dat je maar geen onderwerp wil neerzetten. We hebben al aardig wat voorstellen gehad: M-theorie, witregels, kleine piemels, BDSM in een burka. Maar je eigen intellectuele bijdragen zijn nog wat beperkt. Beperkt tot nihil, om nauwkeurig te zijn. Waar blijf je?
quote:MissMara schreef op 20 oktober 2008 @ 17:13:

Priceless, dit topic. Echt jammer dat ik boodschappen moet gaan doen.

Neele, over die witregels in de poëzie is recent een mooi boek verschenen! Maar dat was niet geschreven door een conservatief, dus dat kon Geleerd niet lezen.

Serieus? Ik vond dat ik echt een onderwerp had verzonnen dat zo intellectueel is dat er geen gegadigden voor zijn. Maar er is dus een heel boek over?

Heb je dat gelezen?

En wat weet je nu?
@JWvB: er staat duidelijk EN/OF, dus ja...je hoort tot de doelgroep.
Maar laivert ik heb je net al uitgelegd hoe het komt dat je geminacht wordt, le-zen Geleerd, le-zen.
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 17:17:

Darth Vader?Ken uw klassieken! Het loont de moeite om bepaalde populaire films of boeken te lezen, teneinde de arbeiders te kunnen onderdrukken. Of heb je de Bijbel ook niet gelezen?
quote:sarah2ndlife schreef op 20 oktober 2008 @ 17:16:

[...]

waarom kun jij als geleerd iemand niet de puntjes op theorieën en ideeën zetten?trema! "puntjes" staat zo on-intellectueel!
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 17:18:

[...]

Voor mij ook niet. Of toch wel. Naast slap lullen maak ik ook elke slappe lul stijf.

*Digi noteert bonuspunten*Hahaha. Gewilde competentie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven