Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
Geleerd: HB dames hebben vaak niet een typisch vrouwelijk denkpatroon vaak is het meer androgyn.

Zich androgyn voelen: een persoon die zich niet mannelijk en niet vrouwelijk voelt, zich juist mannelijk èn vrouwelijk voelt of iemand die gevoelsmatig tussen beide seksen staat.
Geleerd, dat bedoelt MevrouwdeKees helemaal niet. Zelfs een halvegare autist als ik begrijpt dat.

Heb jij nooit last van je plaat voor je kop communicatiestoornis?
Nu moet ik zeggen dat ik de discussie over discussieren ook erg boeiend vind.
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 13:43:

@Mevrouw de Kees: je slaat de spijker op de kop! De reacties hier hebben alles te maken met mijn reputatie.

Als iemand anders had gezegd: "Jongens, ik ben gesteld op mijn anonimiteit", dan had iedereen daar begripvol op gereageerd. Maar bij mij wordt er dan een front gevormd en gaat iedereen discussieren om het discussieren.Ik zeg ook dat het je eigen schuld is. Heb je dat ook meegekregen?
@Suzelli: nee, dat is geen hengelen. Ik vind een topic gewoon inhoudelijk interessanter wanneer je de mensen die over kunst discussieren al kent uit een eerdere discussie over onveiligheid op straat.

Dat er een harde kern ontstaat, bijeengehouden door 1 overkoepelend topic.

Of dat ook gaat werken is de vraag, maar dat is in ieder geval mijn bedoeling.
quote:Suzeli schreef op 21 oktober 2008 @ 13:44:

Geleerd: HB dames hebben vaak niet een typisch vrouwelijk denkpatroon vaak is het meer androgyn.

Zich androgyn voelen: een persoon die zich niet mannelijk en niet vrouwelijk voelt, zich juist mannelijk èn vrouwelijk voelt of iemand die gevoelsmatig tussen beide seksen staat. Ja en dan ben ik ook nog -voornamelijk- linkshandig. En is mijn hersenvocht al jarenlang vervangen door (Russische) vodka.
@Mevrouw de Kees: ja, daar ben ik het niet mee eens.

Heel van van de dingen die jij zegt waren van toepassing op mijn gedrag voor mijn ban. Inmiddels heb ik mijn gedrag aangepast en daar ook vele complimenten voor gehad van vele verschillende mensen.
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 13:32:

@Suzelli: zitten daar ook slimme mannen bij? Lijkt me wel een verrijking, een mannelijk perspectief op zaken.

Leg uit....waarom?

Ik kan prima op stap met wat minder slimme mannen hoor

(en met minder slimme vrouwen ook nog wel)

Heb altijd een bijzonder goeie avond/dag/nacht/middag/ochtend met ze.

Mijn vriendschappen baseer ik namelijk niet op IQ maar meer op EQ
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@Suzelli: wat is HB?
@SD: Suzeli zei dat ze al slimme vrouwen om zich heen had. En ik vroeg me af of er ook (slimme) mannen waren. Bedoeld was om "mannen" te benadrukken en niet zozeer "slim".
Mijn voorkeur gaat uit naar een goed glas bier en een glaasje corenwijn gaat er ook wel in.

(forget HB, diekant wil ik hier echt niet op, stel je voor)
Cupmaat Geleerd, das gewoon een cupmaat
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 13:49:

@SD: Suzeli zei dat ze al slimme vrouwen om zich heen had. En ik vroeg me af of er ook (slimme) mannen waren. Bedoeld was om "mannen" te benadrukken en niet zozeer "slim".Dan nog snap ik het verband niet....
Geleerd, je maakt je gewoon a-populair door je bijzonder elitair te gedragen. Je kunt dat wel ontkennen, maar dat is niet zo. Je vraagt je verwonderd af of mensen nooit het woord 'eloquent' in de mond nemen en staat perplex als sommigen dat inderdaad nooit doen, je komt erachter dat ik een afwijkende bijverdienste heb en gaat naar een ander topic om dat speciaal te markeren (ongetwijfeld om je ongenoegen te laten blijken, maar he, je trof redelijke mensen en die gingen er niet op in), je leeft in de verpletterende illusie dat gymnasium een stuk verhevener is boven het atheneum (om over lagere opleidingen nog maar te zwijgen), je bent oversekst en on top of that laat je je disdain blijken tov vrouwen door herhaaldelijk te suggereren dat mannen weleens een betere visie op zaken zouden hebben.

Mij om het even hoor, ik lach er gewoon om. Maar ik dacht, laat ik je even uitleggen waarom je wat weerstand oproept bij menig forummer.
Jij gelooft niet in een mannelijke kijk op zaken?
HB? Die vraag had ik al gedacht dat je die zou stellen. Helaas "Geleerd" nu val je echt door de mand.

En ja er zijn ook slimme partners. Soort zoekt (meestal) soort.

Nu lach ik me echt suf. Mag ik even vragen hoe oud je bent?

en daarnaast wil ik je adviseren om je gym+ ilusie eens achter je te laten en je te gaan verdiepen in je eigen persoonlijkheid en op algemene communicatie.
HB een cupmaat? Is dat kleiner of groter dan B?
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 13:46:

@Mevrouw de Kees: ja, daar ben ik het niet mee eens.

Heel van van de dingen die jij zegt waren van toepassing op mijn gedrag voor mijn ban. Inmiddels heb ik mijn gedrag aangepast en daar ook vele complimenten voor gehad van vele verschillende mensen.

Dat je je gedrag hebt aangepast (en daar durf ik aan te twijfelen) wil nog niet zeggen dat je anderen daarmee hebt overtuigd. Voorbeeldje: Als ik je KEIhard op je bek huf, en dan sorry zeg, ben je dan ook niet meer bang dat ik ht nog eens zal doen? Of ben je dat pas als ik een hele lange tijd niemand meer op zijn bek sla?

Daarnaast laten je huidige posts een arrogante houding en een veronderstelling van minderwaardigheid naar anderen zien. Dan moet je het niet raar vinden dat mensen rebelleren.
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 13:48:

@Suzelli: wat is HB?

Hoogbegaafdheid.

Summerdance, weet je wat het is met IQ en EQ? Na een pilletje, een snuif, een joint of een liter alcohol zijn ze gewoon allemaal gelijk!

*nomineert alcohol voor wereldvrede-oplossing*
quote:Digitalis schreef op 21 oktober 2008 @ 13:50:

Geleerd, je maakt je gewoon a-populair door je bijzonder elitair te gedragen. Je kunt dat wel ontkennen, maar dat is niet zo. Je vraagt je verwonderd af of mensen nooit het woord 'eloquent' in de mond nemen ........

Whiehoeoeoeoeoe......ik lees hem weer...

Het E-woord!!!

Blijf maar zoeken naar een context waarin ik het kan gebruiken

*fronst wenkbrauw*

Maar misschien heb ik geen geleerde vrinden genoeg
Geleerd, het is misschien mijn onthulling dat ik een jaar Havo heb gedaan en atheneum ipv gymnasium heb gevolgd, maar ik heb net eventjes uitgelegd waarom je weerstand oproept. Je hoeft het niet te negeren hoor.
quote:Digitalis schreef op 21 oktober 2008 @ 13:52:

[...]

Hoogbegaafdheid.

Summerdance, weet je wat het is met IQ en EQ? Na een pilletje, een snuif, een joint of een liter alcohol zijn ze gewoon allemaal gelijk!

*nomineert alcohol voor wereldvrede-oplossing*

Ik stem voor!

en voor het legaliseren van XTC! (je wordt er immers zo lief van)
En Digi legt het ook nog eens haarfijn uit, met mooiere woorden zelfs!
@Digitalis: ik was oprecht verbaasd ja.... is dat zo gek? Mensen proberen me constant voor de gek te houden. Kun jij je dan WEL voorstellen dat er mensen zijn die nog nooit van het woord 'eloquent' hebben gehoord? Dat geloof je toch niet?

Verder denk ik niet dat mannen een "betere" kijk op zaken hebben, wel dat mannen en vrouwen echt andere wezens zijn en dat het dus kan helpen om iemand van de andere sekse toe te voegen aan je team voor een completer beeld.

Ten slotte heb ik me nooit denigrerend uitgelaten over je beroep! Integendeel, en anderen kunnen dat bevestigen: ik zei dat ik het een leuke combi vond en liet me positief uit over het feit dat je collega-filosofe was.
quote:Digitalis schreef op 21 oktober 2008 @ 13:52:

[...]

Hoogbegaafdheid.

*nomineert alcohol voor wereldvrede-oplossing*Ik nomineer nederwiet als oplossing

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven