Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
quote:eleonora schreef op 20 oktober 2008 @ 16:22:

Kunnen we van iedereen wel even de behaalde graden en/of de gym diploma's gemaild krijgen? Ik moet er niet aan denken dat ik hier met iemand met slechts een HAVO diploma of nóg erger een MA.....(ik krijg het gewoon niet uit mijn toetsenbord....sorry.....nee, het gaat wel weer) diplomaatje zit te forummen in dit topic.

Ik durf mijn diploma niet te laten zien hoor. Ik ben geslaagd met een 4 voor economie.

Maar ik mail je mijn graad in Absurde Stommiteiten wel door hoor. Afgesloten met zeven negens.

Kunnen we van iedereen wel even de behaalde graden en/of de gym diploma's gemaild krijgen? Ik moet er niet aan denken dat ik hier met iemand met slechts een HAVO diploma of nóg erger een MA.....(ik krijg het gewoon niet uit mijn toetsenbord....sorry.....nee, het gaat wel weer) diplomaatje zit te forummen in dit topic.

Tranen, weer! Maar dan ook van alle academici de recente publicatielijsten, ik ben vooral heel benieuwd wat Geleerd de afgelopen maanden nog gepubliceerd heeft naast zijn drukke bezigheden hier op het forum!

Kunnen we van iedereen wel even de behaalde graden en/of de gym diploma's gemaild krijgen? Ik moet er niet aan denken dat ik hier met iemand met slechts een HAVO diploma of nóg erger een MA.....(ik krijg het gewoon niet uit mijn toetsenbord....sorry.....nee, het gaat wel weer) diplomaatje zit te forummen in dit topic.moet dat in tweevoud of drievoud dan
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ow ik mag hier helemaal niet zijn: heb maar HAVO+HBO (had geen zin in gym, onpractische figuren daar)
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 16:24:

@Digitalis: ja, die koetjesrepen....die heb ik 20 jaar geleden voor het laatst gehad!Wist je dat chocolade goed is voor het intellect? En ook goed voor het kweken van etterende puisten?
Zoals een slimme meid betaamt is mijn beste leesvoer Falcones..wel in het Nederlands hoor..

Of was het nu STOUT van Marlies en Heleen met al die mooie plaatsje?

Ik ben in de war!! Het zal mijn intellect wel zijn...OVERLOAD
@Digitalis: op dit moment ben ik erg onder de indruk van "Het fundamentele rechtsbeginsel" van Frank van Dun.

Een paar jaar geleden heb ik "Geografie van Goed en Kwaad" van Andreas Kinneging gelezen. Was toen een tip van EB, net als "Democratie in Amerika" van Tocqueville en "Lofzang op het conservatisme" van Bart-Jan Spruyt.

Mijn favoriete roman is Pride and Prejudice.
Maarre...je favoriete boek graag. En je muziekvoorkeur. Wil wel weten of we dealen met een echte intellectueel.
quote:Evidenza schreef op 20 oktober 2008 @ 16:23:

[...]

Nee, het telt niet als je erover getild wordt. Je moet echt zelfstandig een bokkesprong over het paard maken. Anders telt het niet. Bij gym.

Oh ik lig echt helemaal in een scheur... (Is dat wel gym-waardig trouwens...?)

Trouwens, Geleerd is volgens mij sociaal-niet-geleerd...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 oktober 2008 @ 16:23:

Hilarisch hylarisch hilarysch grappig dit .Gééstig, BGB, gééstig.
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 16:24:

[...]

Ik durf mijn diploma niet te laten zien hoor. Ik ben geslaagd met een 4 voor economie.

hahahah ik een 3,5. Godzijdank had ik nog in de laatste 3 weken aardrijkskunde voorbereid waar ik dan weer een 7 voor had...economie staat niet een op mijn lijst...heb het ook niet nodig m.u.v. het begrijpen van credietcrisis dan..
quote:Suzeli schreef op 20 oktober 2008 @ 16:25:

Ow ik mag hier helemaal niet zijn: heb maar HAVO+HBO (had geen zin in gym, onpractische figuren daar)ik mag hier stiekem ook niet zijn want ik heb hetzelfde. Hoewel ik dan wel weer twee hbo diploma's heb. Maak dat het een beetje goed
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 16:25:

@Digitalis: op dit moment ben ik erg onder de indruk van "Het fundamentele rechtsbeginsel" van Frank van Dun.

Een paar jaar geleden heb ik "Geografie van Goed en Kwaad" van Andreas Kinneging gelezen. Was toen een tip van EB, net als "Democratie in Amerika" van Tocqueville en "Lofzang op het conservatisme" van Bart-Jan Spruyt.

Dat zijn toch 5 boeken in een paar jaar, chapeau!

Ik zou de volgende keer alleen mijn tijd niet verdoen aan Spruyt en Kinneging als je zo langzaam leest. De Tocqueville kan geen kwaad en Pride and Prejudice is leerzaam leesvoer voor elke man.

Dat heb ik ook gelezen. Waarom vind je dat zo'n toppertje? Ik vond het apart, een aparte zienswijze..en ik ben het er niet mee eens.
@ML: oneens: zonder kennis van economie, kun je eigenlijk niet op verantwoorde wijze gebruik maken van je stemrecht.

Jane Austen? Nee! Slecht.

De Antichrist van de onvolprezen Nietzsche blijft hilarisch. Voor de perverse intellectuele geest is De Sade natuurlijk onmisbaar. Voor wat bijbelse dramatiek en verwijzingen naar Paradise Lost blijft Shelley's Frankenstein favoriet. Voor al uw overige leessensaties: Harry Potter.
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 16:23:

Geleerd, wat is je favoriete boek?

Mijne The Canterbury Tales. En Harry Potter.

Mijne is uiteraard Kant's Kritiek van de Zuivere Rede.

En kijk natuurlijk altijd As The World Turns Zomergasten.
Economie mag wel uit het rijtje mogelijke gesprekonderwerpen verwijderd worden hoor! Middels de huidige kredietscrisis heeft iedere minkukel daar nu een ongezouten mening over, waardoor het niet erg onderscheidend meer is om er verstand van te hebben.

Ik voel me toch wel op mn plaats in dit topic, ik zou graag eindelijk eens met iemand van gedachten wisselen over de afnemende invloed van politieke filosofie op de levensbeschouwelijke wetenschap, gezien vanuit een macro-economisch cultureel perspectief.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Geleerd,

Ik heb echt het idee dat jij je beter voelt dan een ander, puur en alleen omdat je een beetje goed kunt leren. Of is er nog een andere reden waarom je je zoveel beter voelt...?
@ML: waar was je het niet mee eens?
quote:Soundpost schreef op 20 oktober 2008 @ 16:27:

[...]

Gééstig, BGB, gééstig.Of Dolletjes..dat mag ook. Men gaat namelijk ook als een Dolle door het leesvoer heen..
Whahahahahaa... Geleerd.... valt het kwartje nou nooit...?!

Moet ik hier ook mijn diploma's inscannen, of word ik zomaar geloofd? Dat laatste lijkt me een slechte zaak, het is toch niet de bedoeling dat iedereen hier maar kan veinzen hoog opgeleid te zijn. En aangezien grammaticale en spellingsvaardigheden niet meer per definitie voorbehouden zijn aan hoger opgeleiden, kunnen we hieruit ook niet meer zoveel afleiden.

Hoe lossen we dat op Geleerd?
Peas on earth!
quote:marie_liselotte1981 schreef op 20 oktober 2008 @ 16:28:

[...]

hahahah ik een 3,5. Godzijdank had ik nog in de laatste 3 weken aardrijkskunde voorbereid waar ik dan weer een 7 voor had...economie staat niet een op mijn lijst...heb het ook niet nodig m.u.v. het begrijpen van credietcrisis dan..

Echt, economie, dat begrijp ik niet eens op -oh gruwel!- MBO-niveau. Blinde vlek in het onvolprezen Digi-brein. Ik was wel een beta-nerd met alle talen in het pakket.

Oh Geleerd, ik rook. Wat nu? Staat dat nog elitair nowadays?
@Sansan: je kunt wel blijven herhalen dat ik me beter voel, maar wat kan ik nog meer doen dan telkens te herhalen dat daar geen sprake van is?

Anders gezegd: hoe kom je erbij dat ik me beter voel? Waar haal je dat vandaan?

ONZIN
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 16:29:

@ML: oneens: zonder kennis van economie, kun je eigenlijk niet op verantwoorde wijze gebruik maken van je stemrecht.Welnu, met een rechtenstudie mag ik mij dat terdege....blablablaa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven