Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
quote:Evidenza schreef op 20 oktober 2008 @ 16:15:

Ik zei al dat je het echt beter elitair had kunnen houden. Het plebs gaat nu al aan de haal met dit topic.

Kunnen we weer ontopic gaan? Gymnastiek?O ja, ik kan een pracht bruggetje maken.
Geleerd, trek het je niet aan, zew zijn gewoon jaloers. Of zoiets

Maar serieus, doe eens een voorzetje, intellectuele kerel! Wat voor onderwerpen delen wij gymnasten zoal met elkaar? Tegenvallende anale sex? Intellectuele manieren om de penis te vergroten? Gooi eens wat in de groep kerel!
*heeft ML haar post drie keer moeten lezen voordat ze begreep dat 'brossen' die vreemdsoortige chocoladedingen zijn, handig verpakt in witblauw plastic*
@Digitalis: mmmm....dat had ik van jou niet verwacht, eerlijk gezegd.

Jij vindt het altijd onzin dat mensen oordelen over de voorkeuren die anderen erop nahouden v.w.b. partnerkeuze. Als iemand zegt dat hij alleen op slanke vrouwen valt en heel Viva over hem heen valt, dan ben jij juist degene die zegt dat je een ander wel aantrekkelijk moet vinden.

Maar wanneer mensen graag een hoogopgeleide partner willen, dan heb jij kennelijk diezelfde politiek-correcte dogmatische benadering....

Verder klopt natuurlijk niet wat je zegt.... het is waar dat het hoger onderwijs is gedevalueerd, maar het is nog steeds voor slechts een kleine minderheid weggelegd.
@Rider: ik heb al een voorzetje gedaan en onderwerpen gesuggereerd. De onderwerpen die jij noemt vallen daar duidelijk niet onder.
quote:Star schreef op 20 oktober 2008 @ 16:16:

[...]

O ja, ik kan een pracht bruggetje maken.Ik kan kon de flikflak. Nowadays scheurt elke spier uit als ik naar een fles melk reik.
quote:rider schreef op 20 oktober 2008 @ 16:16:

Geleerd, trek het je niet aan, zew zijn gewoon jaloers. Of zoiets

Maar serieus, doe eens een voorzetje, intellectuele kerel! Wat voor onderwerpen delen wij gymnasten zoal met elkaar? Tegenvallende anale sex? Intellectuele manieren om de penis te vergroten? Gooi eens wat in de groep kerel!heet jij stiekem roderick dan, itsme26 (ja de derde persoonsvorm) heeft een hekel aan rodericks
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 16:16:

*heeft ML haar post drie keer moeten lezen voordat ze begreep dat 'brossen' die vreemdsoortige chocoladedingen zijn, handig verpakt in witblauw plastic*Ik zal volgende keer Bounty's kopen of Kitkat maar die waren niet in de Bonus...
Is dit dan de plek waar ik eindelijk kan zeggen dat ik het zo ontzettend niet-intellectueel vind om jezelf als 'Geleerd' aan te duiden?
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 16:16:

@Digitalis: mmmm....dat had ik van jou niet verwacht, eerlijk gezegd.

Jij vindt het altijd onzin dat mensen oordelen over de voorkeuren die anderen erop nahouden v.w.b. partnerkeuze. Als iemand zegt dat hij alleen op slanke vrouwen valt en heel Viva over hem heen valt, dan ben jij juist degene die zegt dat je een ander wel aantrekkelijk moet vinden.

Maar wanneer mensen graag een hoogopgeleide partner willen, dan heb jij kennelijk diezelfde politiek-correcte dogmatische benadering....

Verder klopt natuurlijk niet wat je zegt.... het is waar dat het hoger onderwijs is gedevalueerd, maar het is nog steeds voor slechts een kleine minderheid weggelegd.Hm, dat zei ik niet Geleerd. Ik zei dat ik die sites sneu vind. Da's iets anders. Ik heb het liefst een intelligente partner. Nou ja, dat is een eis. Maar de connectie intelligentie - hoogopgeleid, die maak ik niet. Ik heb genoeg mensen met een bul op zak ontmoet die net intelligenter zijn dan een varkensaars. De beste gesprekken over wetenschap en filosofie heb ik gehad met een schilder en een construction worker uit Canada. Sja.
Oh geweldig, zo'n topic heb ik altijd van gedroomd, daarom ga ik ook op het Viva-forum! Valt me zelfs tegen dat er geen pijler is "speciaal voor academici".

Kom maar op met die speciale onderwerpen voor gymnas(i)asten.

**sansan denkt dat Geleerd écht een over het paard getilde arrogante koe is** (sorry hoor!)
quote:marie_liselotte1981 schreef op 20 oktober 2008 @ 16:18:

[...]

Ik zal volgende keer Bounty's kopen of Kitkat maar die waren niet in de Bonus...Ah....dat begrijp ik al beter. M&M's behoren ook tot het snoeppakket dat ik begrijp. Brosjes heb ik in geen jaren gezien joh. Maar als ik nostalgisch word (elke 5 minuten), verlang ik weer naar Koetjesrepen...

Ik zei al dat je het echt beter elitair had kunnen houden. Het plebs gaat nu al aan de haal met dit topic.

Kunnen we weer ontopic gaan? Gymnastiek?Ik wil het wel over die levensbeshouwing hebben. Wattisda? Iets lekkers met besjes of?
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 16:12:

@Bosaapje: voor de derde keer. Heeft dus expliciet NIET te maken met "beter voelen", maar gewoon met een gemeenschappelijk kader.

Net als 'topic voor mensen die een relatie hebben met een Amerikaanse man"

dat kader van je is nogal breed, heel verschil tussen iemand die nu gymnasium doet of al jaren geleden is afgestudeerd en gepromoveerd. En is atheneum, op antieke talen na, niet exact hetzelfde als het gym.? Meesten op het atheneum volgen klassieke talen tot de 5e, om dan af te haken omdat het gewoon teveel is in het examenpakket.

Zouden mensen alleen binnen dit (brede) kader over politiek, wetenschap, filosofie, levensbeschouwing, kunst, cultuur, economie en 'intelligent daten' kunnen discussieren? Ik val in dat brede kader van je, maar voel met niet enorm aangetrokken door een dergelijke aanzet tot kliekjesvorming.

Wat is nou steeds je doel hier op dit forum?
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 16:21:

[...]

Ah....dat begrijp ik al beter. M&M's behoren ook tot het snoeppakket dat ik begrijp. Brosjes heb ik in geen jaren gezien joh. Maar als ik nostalgisch word (elke 5 minuten), verlang ik weer naar Koetjesrepen...Ja! Die ga ik dus zo in de winkel halen. Geweldig idee
Kunnen we van iedereen wel even de behaalde graden en/of de gym diploma's gemaild krijgen? Ik moet er niet aan denken dat ik hier met iemand met slechts een HAVO diploma of nóg erger een MA.....(ik krijg het gewoon niet uit mijn toetsenbord....sorry.....nee, het gaat wel weer) diplomaatje zit te forummen in dit topic.
Geleerd, wat is je favoriete boek?

Mijne The Canterbury Tales. En Harry Potter.
quote:sansan101 schreef op 20 oktober 2008 @ 16:20:

**sansan denkt dat Geleerd écht een over het paard getilde arrogante koe is** (sorry hoor!)Nee, het telt niet als je erover getild wordt. Je moet echt zelfstandig een bokkesprong over het paard maken. Anders telt het niet. Bij gym.
Hilarisch hylarisch hilarysch grappig dit .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Kunnen we weer ontopic gaan? Gymnastiek?

Mea maxima culpa, Geleerd ..
Computer says nooooo
quote:sansan101 schreef op 20 oktober 2008 @ 16:20:

Oh geweldig, zo'n topic heb ik altijd van gedroomd, daarom ga ik ook op het Viva-forum! Valt me zelfs tegen dat er geen pijler is "speciaal voor academici".

Kom maar op met die speciale onderwerpen voor gymnas(i)asten.

**sansan denkt dat Geleerd écht een over het paard getilde arrogante koe is** (sorry hoor!)Zoals het spreekwoord zegt: Denken moet je aan een paard overlaten, die heeft een veel groter hoofd.
quote:Star schreef op 20 oktober 2008 @ 16:22:

[...]

Ja! Die ga ik dus zo in de winkel halen. Geweldig idee Brossen zijn voor mij ook nostalgie. Zoals wij hoogopgeleiden -onder-elkaar begrijpen, was dit reden genoeg om een zak te kopen. Lang leve Appie H.
@Digitalis: ja, die koetjesrepen....die heb ik 20 jaar geleden voor het laatst gehad!
VWO.....mag dat?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Opent er ook nog iemand een MAVO ( sorry , Eleo ) lulgroep kletsgebeuren topic ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven