Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
Okee, even duidelijkheid scheppen: niemand hoeft diploma's te laten zien. Iedereen mag hier wat mij betreft posten.

Alleen denk ik dat, net zoals een topic voor single-moeders vooral interessant zal zijn voor single moeders, een topic voor hoogopgeleiden vooral interessant zal zijn voor hoogopgeleiden.

Maar er wordt dus niet gecontroleerd o.i.d.
Aha, ik zie dat ik hier met mijn voorstel eerst diploma's aan Geleerd te overhandigen, alweer vreselijk achterhaald ben.

Zie ik daar nu alwéér dat boek van Frank van Dun voorbijkomen?

Heb je dat boek inmiddels niet uit, geleerd?
Peas on earth!
quote:Carlice schreef op 20 oktober 2008 @ 16:29:

[...]

Mijne is uiteraard Kant's Kritiek van de Zuivere Rede.

En kijk natuurlijk altijd As The World Turns Zomergasten.

Ik vind het wel beneden -alle- peil dat je dat niet in het Duits hebt gelezen....

Maar vooruit, mijn broer en ik bezochten elkaar altijd in de kamer om As The World Turns gezamenlijk te kijken. En dan te roepen: Die Lily, die is ZO dom, heeeeeft ze DAT nou niet dooor?! En ja, ik zwijmelde weg bij Australian hottie Simon...

Maar ik keek ook graag Buitenhof en Noorderlicht hoor....
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 16:12:

@Bosaapje: voor de derde keer. Heeft dus expliciet NIET te maken met "beter voelen", maar gewoon met een gemeenschappelijk kader.

Net als 'topic voor mensen die een relatie hebben met een Amerikaanse man"Solly.... Ik ben blond he
@ Digi: roken is heeeeeeeeeeeeeel elitair, wel sigaretten uiteraard..
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 16:17:

@Rider: ik heb al een voorzetje gedaan en onderwerpen gesuggereerd. De onderwerpen die jij noemt vallen daar duidelijk niet onder.Daar valt nog wel een filosofisch boom over op te zetten. Waarom vallen die onderwerpen er niet onder? Het zijn toch duidelijk zaken die jou boeien, als intellectueel.
Het lijkt net alsof hoog opgeleide mensen ook alleen hoog opgeleide activiteiten mogen ondernemen....

Het lijkt dan uit den boze om Goede Tijden Slechte Tijden te kijken, of RTL Boulevard, of een flutroman te lezen, of níet te discussieren....
Peas on earth!
quote:marie_liselotte1981 schreef op 20 oktober 2008 @ 16:32:

[...]

Welnu, met een rechtenstudie mag ik mij dat terdege....blablablaa

Abject!

Aperte leugens!
Ik heb trouwens wel op gym(nastiek) gezeten ...telt dat ook ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:itsme26 schreef op 20 oktober 2008 @ 16:18:

[...]

heet jij stiekem roderick dan, itsme26 (ja de derde persoonsvorm) heeft een hekel aan rodericksIn dat geval heet ik absoluut géén roderick!
quote:marie_liselotte1981 schreef op 20 oktober 2008 @ 16:33:

@ Digi: roken is heeeeeeeeeeeeeel elitair, wel sigaretten uiteraard..Kameel blauw, kameel blauw...Vind het wel een grote misserT dat er een dromedaris op het pakje staat...maar goed.
@ML: rechtenstudie is eigenlijk geen academische studie, net als geneeskunde.

Juristen worden altijd erg opgeleid in een positivistische traditie, en voor natuurrecht is helaas zeer weinig aandacht. Zie ook weer het boek van Frank van Dun!
Ik kijk can't buy me love, leuk psychologisch programma.

Misschien kunnen we daar een discussie over houden?
@PODE: ik kreeg een vraag over wat mijn favoriete boek was hoor....vandaar. Het is niet zo dat ik zelf aan de gang blijf over Frank van Dun.
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 16:35:

Juristen worden altijd erg opgeleid in een positivistische traditie, en voor natuurrecht is helaas zeer weinig aandacht. Zie ook weer het boek van Frank van Dun!Zoals ik al zei: Pertinent oneens...je bralaapt de reinste onzin..
Ik mag niet mee doen want ik heb slechts HAVO en een niet-geclassificeerde particuliere opleiding gedaan .

Moet ik nu al mijn boeken buiten de asterixen en obelixen inleveren?
Mogen gesjeesde studenten ook meedoen? Of moet je een graad behaald hebben.
Ik snap niet waarom je gymnasiasten en academici op één hoop gooit. Eigenlijk snap ik je insteek sowieso weer eens niet.
Nee, hoor, schenk je boeken aan geleerd. Zal zijn sociaal intellect goed doen.
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 16:35:

Juristen worden altijd erg opgeleid in een positivistische traditie, en voor natuurrecht is helaas zeer weinig aandacht. Zie ook weer het boek van Frank van Dun!

Neenee, communicatie is een flutstudie. Rechten en geneeskunde zijn prima elitair verdedigbaar.

Overigens moet ik schoorvoetend toegeven meer gecharmeerd te zijn van het natuurrecht dan van het positivistische recht.

Overigens vind ik filosofie toegespitst op sociologie ook maar flut.
Hanke, ik ben én een gesjeesde gymnasiast, én een gesjeesde student. Daar mag je welhaast een praatgroep voor oprichten!
*denkt dat Tangerine ook beter geen poging kan doen dat te begrijpen *
Peas on earth!
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 16:29:

@ML: oneens: zonder kennis van economie, kun je eigenlijk niet op verantwoorde wijze gebruik maken van je stemrecht. dit meen je echt he?
quote:marie_liselotte1981 schreef op 20 oktober 2008 @ 16:37:

[...]

Zoals ik al zei: Pertinent oneens...je bralaapt de reinste onzin..*stemt voor ML als uitvinder van een prachtig neologisme*
@Rider: het klopt dat ik als intellectueel ook interesse heb in seks, maar toch valt dat onderwerp buiten het bereik van dit topic.

Dit topic gaat namelijk over zaken die inherent zijn aan het intellectueel-zijn.

We hebben eerder zo'n discussie gehad over het singles-topic. Dat ging op gegeven moment alleen nog maar over het weer, de maaltijd van die avond, etc. Precies vanuit jouw argumentatie (singles eten toch ook?). Maar ik denk dat een singles-topic moet gaan over onderwerpen die specifiek gaan over het leven als single (daten, onzekerheid, tekort aan seks, etc.). Zo ook, zie ik dit topic liever beperkt blijven tot specifiek intellectuele onderwerpen, anders mist het focus en gaat het over "alles in de wereld".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven